Gå til innhold

De kristnes situasjon i Egypt

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde videoene skulle bli ganske kjedelige, men tvert om! Jeg lærte masse! Det var veldig interessant å høre om hvordan islamiseringen har blitt påtvunget.

Tenke seg til at når kristendommen kritiseres i et nasjonalt media, så kan ikke de kristne forsvare seg i det samme media - de må forsvare seg i et kristent media. Sjokkerende.

Skrevet

Det som er trist er at dette har blitt værre med tiden - ikke bedre.

Skrevet

Dette er et resultat av mennesker som misliker andre mennesker på grunn av deres religion og derfor undertrykker dem og nekter dem grunnleggende rettigheter so retten til fri religionsutøvelse.

Heldigvis er det ikke slik her i Norge. Eller?......

Skrevet

Kristne har påtvunget andre mennesker sin religion i tusenvis av år. Til og med her i Norge risikerer vi å få folk på døra som på død og liv skal omvende deg og få deg til å tenke på deres måte.

Jeg antar at det er lov med privatskoler som kan lære deg det språket du ønsker, men heller ikke her på KG kan du skrive på det språket du ønsker så dermed ser jeg ikke den store forskjellen fra Norge.

Skrevet
Kristne har påtvunget andre mennesker sin religion i tusenvis av år. Til og med her i Norge risikerer vi å få folk på døra som på død og liv skal omvende deg og få deg til å tenke på deres måte.

Jeg antar at det er lov med privatskoler som kan lære deg det språket du ønsker, men heller ikke her på KG kan du skrive på det språket du ønsker så dermed ser jeg ikke den store forskjellen fra Norge.

Du hadde nok hatt et annet synspunkt om du selv var en undertrykt kopter i Egypt og opplevde at datteren din ble tvangskonvertert til islam.

Skrevet

Så fordi dette skjedde for 1000 år siden i Norge gjennom kristendommen, så er det ok at Egypterne får gjøre det fortsatt?

Og hva har kvinneguiden med saken å gjøre? Ingenting!

Vanligvis har du gode, reflekterte kommentarer far til 2, men nå ble det bare flaut med måten du rasjonaliserer for muslimene.. Klassisk rasjonalisering.

Skrevet
Så fordi dette skjedde for 1000 år siden i Norge gjennom kristendommen, så er det ok at Egypterne får gjøre det fortsatt?

Og hva har kvinneguiden med saken å gjøre? Ingenting!

Vanligvis har du gode, reflekterte kommentarer far til 2, men nå ble det bare flaut med måten du rasjonaliserer for muslimene.. Klassisk rasjonalisering.

I steinaldertiden ble kvinner slått i hodet med en klubbe og dro de inn i hula si, så var de gift. Derfor er det helt ok at egypterne gjør dette i 2010!

Skrevet

Nå har Jehovas Vitne veldig mange rare ideer (på samme måte som andre religioner), og man kan bli lei av å ha dem på døren men jeg har enda ikke hørt at de har prøvd å omvende folk med tvang og vold..

Skrevet

Videoene var faktisk veldig rørende. Han var veldig klar i sin tale og lettforståelig. Det ble aldri kjedelig. Jag ble et visere menneske etter å ha sett disse.

Skrevet

Hvordan oppdrar du dine unger Far til 2?

Om den ene ungen slår den andre, er det ok fordi tipp-tippoldefaren til den som opplyste deg om at det skjedde også hadde slått noen?

Skal denne personen tie fordi hans tipp-tippoldefar slo folk? Skal den ene ungen da få fortsette å denge den andre?

Skrevet

Dette er første gangen jeg har sett Kvinneguiden brukt som stråmann i så alvorlige anliggender :skratte:

Skrevet

Kjenner ikke til Far til 2 så mye, men det er greit å vite hvor hans sympatier ligger..

Skrevet
Hvordan oppdrar du dine unger Far til 2?

Om den ene ungen slår den andre, er det ok fordi tipp-tippoldefaren til den som opplyste deg om at det skjedde også hadde slått noen?

Skal denne personen tie fordi hans tipp-tippoldefar slo folk? Skal den ene ungen da få fortsette å denge den andre?

Jeg sier at de må slutte å oppføre seg som jøder/kristne gjør mot Palestinerene og som Taliban gjør mot Afghanere.

Disse 2/3 teoristgruppene benytter sin religion til å terrorisere sivilbefolkningen og det synes jeg ikke skal være lovlig, uavhengig om det er en stat som gjør det (ref Israel) eller en "organisasjon" som gjør det (ref Taliban).

Skrevet
Jeg sier at de må slutte å oppføre seg som jøder/kristne gjør mot Palestinerene og som Taliban gjør mot Afghanere.

Disse 2/3 teoristgruppene benytter sin religion til å terrorisere sivilbefolkningen og det synes jeg ikke skal være lovlig, uavhengig om det er en stat som gjør det (ref Israel) eller en "organisasjon" som gjør det (ref Taliban).

Så det som Egypt gjør - det er helt ok altså.. i følge deg?

Skrevet

Dette er jo helt i tråd med det jeg har nevnt tidligere, og som står på teksttv-NRK nå:

3 kristne kirker ble brent ned av rasende muslimer i Malaysia i går, og ytterligere en kirke har de brent ned i dag.

Dette fordi domstolen i landet har slått fast at også de kristne kan kalle sin Gud for Allah.

Var det noen som sa at den kristne Gud og den muslimske allah var den samme?

Det mener tydeligvis ikke muslimene, og her er jeg helt enig med dem.

Og jeg forstår ikke hvorfor kristne vil kalle Gud for allah, selv om de har konvertert fra islam.

Skrevet
Dette er jo helt i tråd med det jeg har nevnt tidligere, og som står på teksttv-NRK nå:

3 kristne kirker ble brent ned av rasende muslimer i Malaysia i går, og ytterligere en kirke har de brent ned i dag.

Dette fordi domstolen i landet har slått fast at også de kristne kan kalle sin Gud for Allah.

Var det noen som sa at den kristne Gud og den muslimske allah var den samme?

Det mener tydeligvis ikke muslimene, og her er jeg helt enig med dem.

Og jeg forstår ikke hvorfor kristne vil kalle Gud for allah, selv om de har konvertert fra islam.

De skulle bare bruke ordet i en oversatt tekst.

Skrevet

"En malaysisk domstol avsa i forrige uke kjennelse for at den katolske avisen Herald hadde rett til å bruke ordet «allah» som synonym for «gud» i en oversatt artikkel."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=586337

Når de skal oversette noe til arabisk, så er det naturlig å bruke det arabiske ordet for Gud. Allah er ikke noe islamsk ord - det betyr helt enkelt Gud på arabisk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Allah

Skrevet

I wikipedia-artikkelen står det også:

Malay and Indonesian language

Christians in Indonesia and Malaysia also use Allah to refer to God in the Malay language and Indonesian Language (both language although different reffered to as Bahasa). Mainstream Bible translations in Bahasa use Allah as the translation of Hebrew Elohim (translated in English Bibles as "God").[31] This goes back to early Bahasa translation work by Francis Xavier in the 16th century.[32][33]

The government of Malaysia in 2007 outlawed usage of the term Allah in any other but Muslim contexts, but the High Court in 2009 revoked the law, ruling that it was unconstitutional. While Allah had been used for the Christian God in Malay for more than four centuries, the contemporary controversy was triggered by usage of Allah by the Roman Catholic newspaper The Herald. The government has in turn appealed the court ruling, and the High Court has suspended implementation of its verdict until the appeal is heard. In the wake of this dispute, there were a number of attacks by Islamic extremists on three Christian churches in Kuala Lumpur in January 2010.[34]

Skrevet
I wikipedia-artikkelen står det også:

The government of Malaysia in 2007 outlawed usage of the term Allah in any other but Muslim contexts

Haha - er det mulig! :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...