Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 8. januar 2010 #1 Del Skrevet 8. januar 2010 Jepp, thats the question! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 8. januar 2010 #2 Del Skrevet 8. januar 2010 Statlig er så og si synonymt med offentlig, så; ja, takk begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 8. januar 2010 #3 Del Skrevet 8. januar 2010 Det ene utelukker da ikke det andre? Innen offentlig sektor har man statlig, fylkeskommunalt og kommunalt. Forsvar, politi og universiteter er eksempler på statlige institusjoner, videregående skoler er fylkeskommunale, barne-/ungdomsskoler og sykehjem er kommunale. Politi- og lensmannsetaten er delt opp i distrikt som kan sammenfalle med kommunale/fylkeskommunale grenser av rent praktiske hensyn, men behøver ikke være det. Politimannen du ser på gaten i byen jobber gjerne utelukkende i den kommunen, han som sitter bak lasermåleren på motorveien har kanskje hele fylket som arbeidsområde, mens den sivilkledde som lusker etter spioner kan være i Hammerfest den ene uken og i Stavanger den neste. Sysselmannen på Svalbard er kombinert fylkesmann og politimester, altså fylkeskommunal og statlig i en og samme person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 8. januar 2010 #4 Del Skrevet 8. januar 2010 Det ene utelukker da ikke det andre? Innen offentlig sektor har man statlig, fylkeskommunalt og kommunalt. Forsvar, politi og universiteter er eksempler på statlige institusjoner, videregående skoler er fylkeskommunale, barne-/ungdomsskoler og sykehjem er kommunale. Politi- og lensmannsetaten er delt opp i distrikt som kan sammenfalle med kommunale/fylkeskommunale grenser av rent praktiske hensyn, men behøver ikke være det. Politimannen du ser på gaten i byen jobber gjerne utelukkende i den kommunen, han som sitter bak lasermåleren på motorveien har kanskje hele fylket som arbeidsområde, mens den sivilkledde som lusker etter spioner kan være i Hammerfest den ene uken og i Stavanger den neste. Sysselmannen på Svalbard er kombinert fylkesmann og politimester, altså fylkeskommunal og statlig i en og samme person. Hehe- jeg ser at vi tolket spøramålet forskjellig, feuerstein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 8. januar 2010 #5 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror jeg egentlig tolket det nokså likt deg, men jeg klarer jo ikke holde kjeft når jeg først begynner :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #6 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror jeg egentlig tolket det nokså likt deg, men jeg klarer jo ikke holde kjeft når jeg først begynner :gjeiper: Det er sikkert fordi du er pakkis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 8. januar 2010 #7 Del Skrevet 8. januar 2010 Det var ikke særlig hyggelig sagt, og videre direkte feil. Jeg er ikke norsk, men heller ikke asiat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #8 Del Skrevet 8. januar 2010 Jepp, thats the question! Ja, selvsagt er politiet offentlig sektor......men overtidstilleggene deres er av en annen verden: Luksustillegg for null arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
artaniz Skrevet 8. januar 2010 #9 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, selvsagt er politiet offentlig sektor......men overtidstilleggene deres er av en annen verden: Luksustillegg for null arbeid. Hvor har du dette fra? Tror det er få andre yrker som har brutt atb bestemmelsene så mange ganger som politiet...At man skal ha såkalt "luksustillegg for null arbeid er rett og slett pisspreik. Quote politi.no: "Justisdepartementet har det øverste ansvaret for politiets virksomhet, og legger rammene med sine planer, mål og bevilgninger. Departementet har delegert store deler av ansvaret til Politidirektoratet. Politidirektoratet har ansvar for faglig ledelse, styring, oppfølging og utvikling av politidistriktene og politiets særorganer. Det er politidistriktenes og særorganenes overordnede myndighet og nærmeste støttespiller. Direktoratet har rundt 130 ansatte." https://www.politi.no/om_politiet/organisasjon/ her kan dere lese mer om politiets oppbygning og organisasjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #10 Del Skrevet 9. januar 2010 For å oppsummere: Alt statlig er offentlig, men ikke alt offentlig er statlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå