Gå til innhold

Kampfisk til nybegynner

LilleMy

Anbefalte innlegg

Hei, idag gjorde jeg noe man vel helst ikke skal gjøre, nemlig å impulskjøpe en kampfisk, en glassbolle, vannrenser, dekorsteiner, en plante pluss mat og sånn.... Nå er den "innstalert" på kjøkkenbordet, og her sitter jeg og lurer litt...

Hva bør jeg gjøre for at "stakkar'n" skal ha det best mulig?? Noe som kan anbefale gode nettsider for "ferskinger" som meg? Enn så lenge ser den ut til å trives, men på den andre side; hvordan i all verden ser en fisk som IKKE trives ut?!

Og så kan kanskje noen fortelle meg om det er mulig å se forskjell på en hann og en hun-fisk?

Hilsen en enn så lenge "blank" :-? !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde faktisk en kampfisk en gang.

Jeg renset akvariet 1 gang i uken, men husk at de vil ha JEVN TEMPERATUR i akvariet sitt. Når du bytter vann, skal du ha fisken over i en "ventebolle" i litt av det gamle vannet, og dette vannet skal den få med seg tilbake oppi det nye vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til de nyttige nettsteden Livets datter viser til finner du masse info om kampfisk på http://www.kampfisk.tk.

Det er moro med kampfisk! Har en selv, som nå har fått seg et lite akvarium sammen med noen andre små fisker. Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den linken jeg ga lenger oppe finner du en liten oversikt over fisk som absolutt ikke går, fisk som kanskje går, og fisk som sikkert går sammen med kampfisk. Den lista er ikke så veldig lang, men man kan ta utgangspunkt i den for å finne ut hvilke fisker man kan prøve å ha sammen med kampfisk.

Min kampfisk bor sammen med kileflekkrasbora, neontetra og en algeeter. Det går helt fint, han er overhode ikke aggressiv i forhold til disse. Mener jeg har lest om noen som har platy sammen med kampfisk, og at det har gått bra. Hvor aggressiv kampfisken er vil variere fra fisk til fisk, så man må nok prøve seg litt frem.

Jeg vil nok tro at det er stor sjanse for at yngel blir spist opp, men det er jo ikke spesielt for kampfisk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...