Gå til innhold

en grei løsning?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg prøver å finne en løsning som både samboeren min og jeg kan være fornøyd med. Han vil nemlig ha stort familiebryllup og jeg vil "rømme" til utlandet i all hemlighet. Jeg kjenner at jeg får pustevansker bare med tanken på et stort bryllup. Men jeg vil jo så gjerne at vi skal få til en løsning. Så til spørsmålet: Ville du blitt skuffet hvis du hadde blitt invitert på bryllupsfest, men ikke til selve sermonien? For meg er det selve vielsen som er viktig og ikke festen. Jeg liker heller ikke å være midtpunkt på den måten man blir som brud. Men vi møtes jo litt på halvveien hvis vi tar selve sermonien med bare forloverne og så stor fest for alle etterpå? Andre forslag til løsninger? Et lite bryllup er ikke noe alternativ for samboeren min. Han vil ha stort bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres greit ut å møtes på halvveien som du foreslår.

Jeg ville da aldri blitt fornærmet fordi noen velger å vie seg uten meg tilstede. Bryllupsdagen er viktigst for de to som gifter seg. Det får da være måte på å være egoistisk.

Jeg ville bare bli kjempeglad for å bli bedt på bryllupsfesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av oss giftet seg i hemmelighet og hadde overraskelsesfest senere på kvelden, alle trodde de skulle i bursdag.

Husker at de fleste ble veldig skuffet over å ikke være under vielsen, jeg også ble litt skuffet akkurat der og da, men etter at alle tenkte det litt gjennom så er jo faktisk brudeparet det viktigste. Gjør som dere blir enige om :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og jeg gjorde det på akkurat den måten - reiste bort og giftet oss (i hemmelighet), og skal nå ha bryllupsfester for venner og familie!

Jeg sier bare go for it, jeg. Det er DERE som skal gifte dere, det er DERES dag, og ikke minst; det er deres bryllup, ikke noe slektsstevne. Måten det gjøres på er mao helt og holdent opp til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha opplevd det som grusomt ikke å få se mine to døtre bli gift, jeg kan ikke tro at jeg gjorde det slik selv da jeg giftet meg, langt borte fra mamma og pappa og søsken. Jeg angrer!!! (Men det er meg, da.)

Gjør det slik dere mener er best for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er veldig greit å bli invitert til festen men ikke til vielsen! For meg som gjest er det tross alt festen som er interessant, ikke vielsen, med mindre du er søsteren min eller en meget god venninne, men da hadde du vel invitert meg til vielsen uansett... :lol:

Syns dette hørtes ut til å være en flott løsning jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg hadde ikke blitt skuffet :D Spesielt ikke hvis du forklarte det som det er. Synes det høres ut som en flott løsning jeg, håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det som er mye jobb å organisere og som koster er bryllupsmiddagen og festen etter. Å være mange i kirken/hos byfogden krever veldig lite ekstra. Hvorfor ikke heller gifte seg tidlig på dagen med gjester,

eventuelt ha et lite hageselskap eller gjester til kirkekaffe en liten stund,

og så dra vekk for å nå et fly/en båt til utlandet på bryllupsreise?

Passer ekstra bra hvis man har en avgang som passer bra og som

ikke går så ofte.

Å ha overraskelse selskap, i alle fall samme dag, gjør vel bare at man får færre gjester som er dårlige kledd, uten presanger? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg endelig passordet mitt, så da kan jeg skrive under nicket mitt. Overraskelsesfest er det ikke snakk om. Da kommer det i så fall nesten ingen :ler: for familien vår bor så og si over hele landet. Greia er at jeg ikke liker å være midtpunkt på den måten man blir som brud. Derfor får jeg litt "noia" av å ha "tilskuere" under vielsessermonien. For meg er det i grunnen den som er viktig - og for samboeren er det viktig å samle hele flokken av venner og kjente til en stor fest. Under festen behøver man jo ikke være midtpunkt (hvis man kutter ut brudevals o.l). Så mitt spørsmål er da om man blir skuffet hvis man ikke får overvære sermonien, men kommer rett på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker personlig å være på vielser for de synes jeg er så flotte. Jeg skjønner tanken med at du blir midtpunktet og at folk skal gjerne "måle" deg opp og ned den dagen.

Jeg snakket nettopp med ei som gifta seg og hun hadde virkelig grudd seg til det. HUn mente at det var ikke noe å grue seg for for hun tenkte ikke på det, men fokuserte mer på sin mann. I tillegg syntes hun ikke at hun var sånn i sentrum som hun trodde. ( klart hun er i sentrum men ikke slik hvis du forstår??)

Gjør som du vil og som er best for dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeskuffet over ikke å ha fått overvære vielsen.

Det er det som er høydepunktet, og jeg hadde ikke likt å bli invitert i bursdag for så å finne ut at det egentlig var bryllupsfest.....

Liker at folk gjør ting ordentlig jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gifte dere i utlandet, kanskje med den aller nærmeste familien til stede, også ta festen når dere kommer hjem? Tror at mange ville ha reagert (og ikke forstått) en vielse samme dag som festen som de ikke fikk være med på (og nå snakker jeg ikke om oss unge-brudeparet-er-det-viktigeste-mennesker her inne, men om den samling av familie og venner som man vanligvis inviterer). At folk reiser bort for å gifte seg har mange flere forståelse for, og da setter de pris på at dere likevel har en fest. Dermed får både du og mannen det som dere vil, uten at noen blir fornærma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med Ragnhild! Vi hadde nok forstått, men det hadde garantert ikke gamle bestemødre (med mindre dere har noen litt radikale noen ;) )

Lykke til :D

(PS. Nevøen min, som jeg er så utrolig glad i, ropte på Tante hele vielsen og forstyrret konsentrasjonen om det presten sa. Det var koselig å ha ham med, men dog..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...