Gjest Ts Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 I 3 dager har jeg hatt en helt uutholdelig kløe og svie i underlivet. Jeg har hatt noe lignende tidligere, bare ikke like ille, men det gikk over av seg selv. Men dette er bare helt uutholdelig. Jeg skal på apoteket i morgen for å kjøpe krem og lignende i håp om at det skal bli bedre. Men hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Akkurat nå ligger jeg i sengen og tror jeg skal bli sprø, har heldigvis hatt fri disse dagene men gruer meg til jobb i morgen om det er slik da også. Har allerede tømt 2 tuber med aloe vera gele og en god krem for sår og tørr hud. Det hjelper i 2 min. ca slik at jeg har febrilsk smørt på i hele dag. Men det blir ikke spesielle innholdsrike dager akkurat.. Hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Har ibux tabletter og gel, diverse andre kremer ol. Akkurat nå er jeg villig til å prøve absolutt alt for å få vekk svien og kløen!
Blåklokke Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Har du noe yoghurt i huset? Det hjelper fint umiddelbart!
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Om det er kun i underlivet, vil jeg anta at det er meget stor sjanse for at det er uvi, og da må du ha antibiotika om du har hatt det slik så lenge, lever urinprøve hos legen og få resept evt.! Om det klør over hele kroppen, er det mulig det er et anfall av elveblest, om du bor et sted der det er uvanlig og ekstremt kaldt.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Om det er kun i underlivet, vil jeg anta at det er meget stor sjanse for at det er uvi, og da må du ha antibiotika om du har hatt det slik så lenge, lever urinprøve hos legen og få resept evt.! Om det klør over hele kroppen, er det mulig det er et anfall av elveblest, om du bor et sted der det er uvanlig og ekstremt kaldt. Man får da ikke intens kløe av uvi? For meg høres dette ut som sopp, har hatt det selv og det er helt grusomt. Slenger meg på tipset om yoghurt naturell, det hjelper.
Gjest TS Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Takk for svar! Pleier å ha yogurt her i huset, men selvsagt ikke nå. Skal absolutt kjøpe dette i tillegg i morgen. Jeg trodde det var ille tidligere i dag, og at de siste dagene var helt grusomme. Det var frem til for en halvtime siden. Det må være noe av den vondeste smerten jeg har følt noen gang! Jeg har vanligvis høy smerteterskel, men det der tok kaka! Nå har jeg bada meg i eddik, puttet et hvitløksfedd inn i skjeden, smørt på med Olje slik at det ikke er så tørt (vanlig krem fungerer ikke lenger). Eddiken svei voldsomt! Det har roet seg litt nå, men forventer at det blir ille igjen snart. ¨ Er det virkelig så vanlig å få slikt som det virker?
NovaFlare Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Få i deg 1-2g med Ibux/Paracet, og kom deg til legen. Stakkars deg
NovaFlare Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Nå har jeg bada meg i eddik, puttet et hvitløksfedd inn i skjeden, smørt på med Olje slik at det ikke er så tørt (vanlig krem fungerer ikke lenger). Eddiken svei voldsomt! Det har roet seg litt nå, men forventer at det blir ille igjen snart. ¨ Er det virkelig så vanlig å få slikt som det virker? HÆ? Få ut hvitløken! Herregud, den har ingenting der og gjøre Drit i alle kjerringråd, hold det rent og la skjeden rense seg selv. Er det en ubalanse i et elller annet ved miljøet, bør du ikke tulle det til ytterligere med desperate forsøk. Dra til legen i morgen!!
NoAngel Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 noe kaldt kan kanskje lindre litt? sett halvlitere med vann i frysa, pakk dem inn i håndkle og legg dem på musa
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Eddik, olje, og hvitløk. Jeg begynner bli salig trøtt, men i hodet mitt ble de bildene av litt av et festmåltid herved skapt Men hvitløken kan hjelpe til med å ordne opp om du har en bakterieinfeksjon, men jeg er usikker på hvordan det vil slå ut om du har sopp. Herpes, kan det være det? Blemmer osv? Om du har noe emla krem, eller annen lokalbedvelse er det mulig det kan hjelpe endel.
Gjest gjest Kola Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Atarax tabletter kan lindre en del, men ikke fikse problemet. Stakkars deg
Gjest TS Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Eddik, olje, og hvitløk. Jeg begynner bli salig trøtt, men i hodet mitt ble de bildene av litt av et festmåltid herved skapt Men hvitløken kan hjelpe til med å ordne opp om du har en bakterieinfeksjon, men jeg er usikker på hvordan det vil slå ut om du har sopp. Herpes, kan det være det? Blemmer osv? Om du har noe emla krem, eller annen lokalbedvelse er det mulig det kan hjelpe endel. Haha, det skal jeg love deg På tross av at det så ekkelt ut og luktet forferdelig så hjalp det faktisk litt. Nå merker jeg ingen ting. Hadde klint på aloe vera hele dagen så var knusktør der nede slik at det atpåtil gnisset og gjorde vondt, derfor oljen. I dag skal jeg kjøpe canesten og korteson. Woho, nå skal jeg ta drepen på hva den nå enn er! Må si jeg er litt overasket over hvor lite man finner om dette egentlig, og over hvor lite opplyst både jeg og typen var. Skulle trodd man hadde om dette også på skolen, eller at det ville vært mer info om det?
Gjest TS Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Da har jeg vært på apoteket og kjøpt det som er. Men det hjelpet jo ikke, kortesonen skal jo stoppe kløe, skal det ikke? Jeg tror jeg blir sprø, og nå skal jeg jo på jobb i tillegg og etterpå er det egentlig middagsselskap hos svigers. Ibux gel, vil dette fungere?
Gjest bla Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Da har jeg vært på apoteket og kjøpt det som er. Men det hjelpet jo ikke, kortesonen skal jo stoppe kløe, skal det ikke? Jeg tror jeg blir sprø, og nå skal jeg jo på jobb i tillegg og etterpå er det egentlig middagsselskap hos svigers. Ibux gel, vil dette fungere? DRA TIL LEGEN, WOMAN!!!! Du vet ikke hva det er, så ikke gjør vondt verre!
Gjest TS Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Har snakket med lege og de mente det skulle ordne seg med kremene og pillene fra apoteket, De sa de ikke får gjort noe annet. Møtte opp på jobb, men ble sendt hjem igjen. Jeg skjelver visst, men tror det bare kommer av at jeg blir sprø snart og gruer meg til disse "anfallene" med kløing og sviing og enorm smerte etter jeg har klødd... (Nei, jeg klarer ikke slutte å klø, da holder det bare på lenger) Nå har jeg jo selvsagt fått mensen i dag i tillegg, ikke bare vil soppen nyte dette men jeg pleier å få smerter i magen og slikt. Pleier å holde ut dette uten problem, men er usikker på om psyken min vil takle dette i tillegg. så forventeregentlig at dagene fremover blir morsomme og innholdsrike... Jeg har til og med kommet til det punktet hvor jeg ringte moren min om dette og jeg snakker aldri med henne om slikt. Hun sa at hun har hatt lignende flere ganger tidligere hun og, men ikke så ille som jeg beskriver. Kan det være arvelig?
fink Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 Haha, det skal jeg love deg På tross av at det så ekkelt ut og luktet forferdelig så hjalp det faktisk litt. Nå merker jeg ingen ting. Hadde klint på aloe vera hele dagen så var knusktør der nede slik at det atpåtil gnisset og gjorde vondt, derfor oljen. I dag skal jeg kjøpe canesten og korteson. Woho, nå skal jeg ta drepen på hva den nå enn er! Må si jeg er litt overasket over hvor lite man finner om dette egentlig, og over hvor lite opplyst både jeg og typen var. Skulle trodd man hadde om dette også på skolen, eller at det ville vært mer info om det? dersom du ikke overdriver symptomene og smertene dine, bør du dra til legen. Å snakke på telefonen er ikke det samme som å diagnostisere.
NovaFlare Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 Har snakket med lege og de mente det skulle ordne seg med kremene og pillene fra apoteket, De sa de ikke får gjort noe annet. Bytt lege! De må ta en bakterieprøve av underlivet ditt. Gynokolog altså
tineline Skrevet 8. januar 2010 #18 Skrevet 8. januar 2010 Jeg jobbet på legekontor en gang i tiden, og der var sopp ø-hjelpsårsak. Jeg får ekstremt kløende sopp - men bare så du vet det så er kortison bare sprit på bålet. Hold deg til canesten, og sørg for at du har fått med deg stikkpillen! Det er nesten bare den som hjelper (500 mg - "bomba") når det er så ille som du har det. Hvis du ikke har noe andre symptomer enn kløe (som rar utflod eller lukt), kan du jo prøve soppkuren først og så se. Er ikke noe særlig å gå til gynekolog med mensen - de liker heller ikke det, og prøver blir dessuten forurenset og må tas om igjen. Gi like gjerne soppkuren en sjanse i mellomtiden. Sopp varierer i kløstyrke hos meg, den siste runden var j...., men av og til får jeg det bare lett. Jeg har alltid en runde med soppkrem liggende. Har du ikke kjøpt stikkpille, kan du også bruke krem på innsiden, men den er naturlig nok litt vanskeligere å få inn. (har du kakesprøyte? hehe)
Gjest Ts Skrevet 8. januar 2010 #19 Skrevet 8. januar 2010 Takk for svar. Det var helt grusomt i går både på dagen og natten. Jeg har hatt blærekatar før, noe som er kjempe vondt, men dette var bare helt grusomt. Har ikke vært borti lignende før. En kløe og svie som ikke stopper uansett hva man gjør. Sov nesten ikke noe i natt heller, lå bare å vrei meg rundt hehe, så var rettere sagt helt på trynet i dag. Føler meg dum og sutrete egentlig. Moren min mente at det ikke er såå ille med soppifeksjon, slik at hun trodde det kanskje var noe annet. Men det er nok sopp. Og sjefen min ble ikke spesielt glad da jeg møtte opp på jobb slik (ikke at jeg stod å klødde meg i skrittet på jobb altså, men hun så jeg var helt kake). Flaut. Men nok sutring, jeg har det endelig bedre nå, noen små anfall her og der men ikke noe i forhold til hvordan det var, håper bare det holder seg videre. Det var knusktørt i skjeden min. I tillegg til at jeg hadde en vond rift og småsår. Noe som bare gjorde det værre da alt bare gnisser og klør mer, selvom jeg har smørt på masse fuktighetskrem de siste dagene. Har som sagt fått mensen igjen, trodde det skulle bli værre, men det føltes greit å få litt fuktighet der nede igjen Jeg kjøpte den pakken med 6 piller og krem. Håper det fungerer. Kortisonen var jo egentlig ubrukelig...
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #20 Skrevet 9. januar 2010 Vanleg fuktighetskrem vil nok berre gjere vondt verre ! Er det ikkje sopp kan du nok rekne med å få det av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå