Gå til innhold

Barnevakt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet
Det er jo smart å være litt raus, og på den måten få et gjensidig tillitsforhold til barnevakten.

DET er faktisk noe å tenke på!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Det er det som er greia med barnevakt: Kanskje man ikke får like mye penger, men man får dekket andre ting; film, mat, godis, snacks osv. Dvs: Hvis man f.eks. ordner med å bestille pizza, kjøpe inn alt av snacks osv så kan man betale mindre.

Jeg ville heller hatt cash istedet for alle disse "frynsegodene" (film, pizza, godis, snacks, osv). Om foreldrene heller hadde gitt meg i kontanter istedet for hva alt dette koster dem...(film, pizza, godis, snacks, osv). Man får ikke film, pizza, godis, snacks, osv når man jobber andre steder heller. Man får timelønn. Det er en grunn til det. Folk vi heller ha penger enn ting når man jobber.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Hei!

Kaster meg inn i barnevakt diskusjonen med et spørsmål.

Jeg er 33år, jobber ca.50% i barnehage og kunne tenke meg å ta på meg barnepass arbeid annenhver helg for å tjene litt ekstra.

Da jeg selv har en datter på 8år må pass skje hjemme hos meg.

Hva er rimelig å ta per time? Det vil jo da dreie seg om en del timer siden ingen henter barnet sitt midt på natten.

La oss si 18.00 - 12.00 dagen etter, hvis de ønsker å sove litt.

Evt. døgnpris eller helgepris hvis jeg passer når foreldrene skal reise bort en tur.

Ønsker å henge opp en lapp i barnehagen der jeg jobber, men er veeldig usikker på priser.

På forhånd takk for svar :)

:klemmer:

Skrevet

vi lurer på det samme...

Men hadde ikke betalt 100 kr timen for en kveld, da hadde vi ikke hatt råd til å gå ut. Kanskje 300-400 kr tenker jeg. Vi leier inn ei på 17 år og for en hel kveld har hun fått 200-300 kr og er fornøyd med det, men vet det forventes ulikt rundt om og er usikker på om vi er for gjerrige :)

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornøyd med 100,- timen hvis jeg skulle brukt en av helge-kveldene mine på å sitte inne alene og se på TV. Fy faen for en kjedelig måte å bruke en av de få frikveldene på! :snurt:

Jeg hadde forventet å få det jeg får i lønn på jobben + goder som popcorn og brus (det er jo ikke så dyrt da, så blir vel bare prinsippet). Hun har en kompetanse og burde få lønn etter det. Hvis du vil være gjerrig, så lei heller en 16-åring...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg hadde ikke blitt fornøyd med 100,- timen hvis jeg skulle brukt en av helge-kveldene mine på å sitte inne alene og se på TV. Fy faen for en kjedelig måte å bruke en av de få frikveldene på! :snurt:

Jeg hadde forventet å få det jeg får i lønn på jobben + goder som popcorn og brus (det er jo ikke så dyrt da, så blir vel bare prinsippet). Hun har en kompetanse og burde få lønn etter det. Hvis du vil være gjerrig, så lei heller en 16-åring...

Tror ikke du bør sitte barnevakt med den innstillingen der iallefall.

Dessuten forventer jeg også en del av barnevakten når jeg betaler 1000,- for en kvelds arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...