Gå til innhold

Wii Fit


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Har du testet Wii Fit, med trening som mål? Man blir både svett, sliten og støl!

hadde du lest hav jeg skrev før så er det faktisk jeg driver med på fortiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser på Wii Fit som lek og ikke trening.

Jeg får i hvert fall ingen trening av det. Får mye mer trening av Wii Active :jepp:

Hva er forskjellen på de 2?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sports active har veldig veldig mange flere øvelser, blandt annet boksing, rollerblading, tennis, basket, diverse styrketreninger, dans osv. I tillegg 40 days challange, der man velger lett, medium eller høy intensitet og får satt opp et variert treningsprogram for 40 dager, med to dager trening og en dag hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sports active har veldig veldig mange flere øvelser, blandt annet boksing, rollerblading, tennis, basket, diverse styrketreninger, dans osv. I tillegg 40 days challange, der man velger lett, medium eller høy intensitet og får satt opp et variert treningsprogram for 40 dager, med to dager trening og en dag hvile.

har da boksing wii fit også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wii fit er grunnpakka som jeg fikk til jul. Testa for første gang.

Noen av øvelsene er ikke ekstremt slitsomme, mens spesielt styrke slet jeg med, og noen av balanseøvelsene.

Step er jeg like dårlig på hjemme som på treningsstudio! :ler:

Dessuten fikk jeg vite at min kropp var som en 45 åring. Jeg er 33. Dessuten overvektig.

Blir jo mer sliten selvfølgelig av å gå på riktig treningsstudio, men dette er ett asbolutt godt alternativ til å bare sitte i sofaen. Deilig med aktivitet i stua - kan ikke skylde på dørstokkmila. Og mye mer disiplinert enn når jeg bare skal trene selv.

Hvis jeg fortsetter med dette skal jeg kjøpe wii fit pluss, og kanskje active. Mye for å ha mange øvelse å variere mellom.

Noen som vet om man beholder innstillingene (vekt, mål, etc) mellom de ulike typene? Altså når man veksler mellom wii fit, wii fit pluss, active, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg anbefale god gammeldags trimsykkel og et realt RPG når Wii Fit blir kjedelig. Kan sykle i timesvis! =D

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

Hvis du har en trimsykkel og spiller et Role Playing Game (rpg), og i tillegg har koordinasjon til dette, får du trening som flyr unna! Man blir jo litt stressa når det blir vanskelig (iallfall jeg), og da får jeg ekstra høyt tempo.

Men - krever nok en viss evne til å gjøre to ting på én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en trimsykkel og spiller et Role Playing Game (rpg), og i tillegg har koordinasjon til dette, får du trening som flyr unna! Man blir jo litt stressa når det blir vanskelig (iallfall jeg), og da får jeg ekstra høyt tempo.

Men - krever nok en viss evne til å gjøre to ting på én gang.

Oj, spesielt og interessant :)

Hvilke (rpg-) spill pleier du å spille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du må ta noen skikkelig spennende da - jeg liker best Zelda og lignende. Men alt som får pulsen din litt opp egner seg bra, da sakker du ikke av for mye under trening. For mange kan sikkert et litt vanskelig kjørespill gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte dem som ikke er vandt å trene liker dette. enkel trening.

vært treningsnarkoman før og det dabbet av. testet dette da. men ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trente 4 ganger 4 timer i uka før men slutta pga treningsskade. jeg syntes det funker fett selv om det er 2 år siden jeg trente sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tallika sier, funker nok best på dem (meg..) som er lite trent. Nytter nok ikke jogge i stua hvis man vanligvis løper 3 mil flere dager i uke. Men det skjønner vel de fleste?

For meg er det mer som spark i baken, motiverer meg til å gjøre noe, når snøen ligger 1 meter dyp og ingen måking på en måned.

Og yoga og balanse blir man jo ikke direkte sliten av, men bra å bli bevist på ubalanse, gjøre noe aktivt når man egentlig skal studere.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tullip_*
nå er faktisk slik bevegelse bedre enn ingenting. er ikke alle som har råd til å betale 500 kr i månden for å trene vet du. og det er vell strengt talt ikke noe data spill heller....

dette skal være oppmuntrings tråden ikke rake ned på hvordan andre trener tråden. vær positiv er du snill

Hm, TS starter tråden her med å spørre om man syntes wii fit er ordentlig trening..... Da regner jeg med at TS er ute ette litt forskjellige meninger. Jeg rakker ikke ned på noen, men sa hva jeg mente om den type trening....

Dessuten trenger man ikke betale 500kr mnd for å trene hardt. Det kan man gjøre helt gratis ute i naturen eller hjemme stuen hvis man er kreativ. Jeg nevnte ikke helsestudio her.... Og ja, all bevegelse er bra. Alt er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syntes ikke wii fit er trening, wii fit er mer morro, øvelsene gjør meg ikke spesielt slitne og man går fort lei fordi man hele tiden må velge hva man skal gjøre.

Da foretrekker jeg heller EA active som så mange andre nevner her. Der får man et treningsopplegg, med oppvarming (gjerne jogging) og diverse øvelser med strik (følger med), strekkin o.l. som gjør at man faktisk blir sliten. Og man slipper all denne trykkingen hele tiden. Man trenger ikke brettet til wii heller for å bruke ea active, faktisk er det ganske lite som kombineres med det, men hvis man først har det er det greit og bruke. Det strik båndet som følger med spillet er det letteste, men i de fleste sportsbutikker har de to "tyngre" versjoner som du evt kan bytte ut med hvis de andre blir for lette for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt å veie meg enda :/ skjeia desverre ut i går...kan ikke ha gått ned så mye uansett. fikk ikke trent i går. ommøblerte hele rommet. skal se om jeg får tid etter jobb kl 21 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Wii blir ikke ansett for å være et seriøst redskap hvis man vil øke utholdenhet (VO2max) eller styrke (% av 1REP). Den gir ikke stor nok belastning hverken styrke- eller konsidjonsmessig til at den kan bli tatt seriøst som sådan. Samme som at golf ikke er en idrett men en aktivitet, med det positive det bringer med seg.

Men, som et middel tilå få folk mer aktive, og få en familie til å gjøre ting sammen, så er det ikke så dumt. Alt er bedre enn å sitte å glo på X-factor, fotball og røyke på seg KOLS, så kjør på med masse Wii fit :) Likevel, Wii har ikke et nobelt ønske om å få folk i bedre form, men de vil tjene masse penger. Og de tjener uhyre masse på at folk stort sett går lei etter to-fire måneder, og dermed kjøper et nytt program eller et annet spill.

Som med alt annet så avhenger effekten ikke så mye av fænsi utstyr eller dyre trenere, men av hvor mye disiplin en har og hvor mye man øsnker å forandre en atferd hos seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

Fikk wii til jul jeg:-) har ikke prøvd wii fit enda..

men har et annet trenings spill tror det er active det heter.

Synes det er genialt jeg asså. Var med en trenings strikk med spillet, men den var litt slapp, så jeg må kjøpe en tyngre en, men jeg ble ffaktisk sykt støl i leggene.. jeg trener ca 4-5 dager i uka på senter. Så drar jeg fram wii de andre dagene. Morsomt å bokse. Å trening er jo å røre seg, har du som mål å bygge muskler er det ikke det beste verktøyet, men hvis du vil gå ned i vekt er det jo perfekt. Det er jo lett som en lek å forbrenne et par hundre kcal mer enn du ville gjort om du satt i sofaen å så på TV.

Alt av fysisk bevegelse er bra for deg, men å gå en tur er ikke noe gøy når det regner, vaska til helga gjorde vi i går og å flytte om høres ut som alt for mye arbeid.. da er det bare å sette på Wiien da vettu:-)

Gleder meg stort til de får balance board i butikken igjen så jeg får prøvd wii fit plus:-)

Noen som vet om jeg må kjøpe wii fit først for å kunne bruke wii fit plus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...