Gå til innhold

Wii Fit


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Heisann

Hører jo en del om Wii Fit om dagen, uten å forhåndsdømme har jeg selvfølgelig fått ett inntrykk av dette. Jeg vil gjerne avkrefte eller bekrefte, så det er derfor jeg lurer.

JEg føler liksom ikke at man kalle det trening.. mer som et aktivitetsspill? Blir dere lemster og slitne av det ? Føler dere at dere får utbytte? Jeg har ikke tatt Wii Fit seriøst til nå, og skal innrømme at jeg har flirt litt av de som sier de trener til Wii Fit. Men nettopp derfor ønsker jeg gjerne å vite det hvis jeg tar feil!

Belær meg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser på Wii Fit som lek og ikke trening.

Jeg får i hvert fall ingen trening av det. Får mye mer trening av Wii Active :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den fungerer kjempe fint og man blir utrolig slitne av den, svetten bare renner. Jeg har gått inn i cm av å trene på den. Mange av mine venner og familie har kjøpt det etter dem har prøvd hos meg. Så det funker visst man virkelig går inn for det og bruker den.

Og nå er jo oppfølgger pakken kommet, plus. Der vil den vise også hvilken trening som passer best for forskjellige deler på kroppen. Så jeg anbefaler den sterkt for dem som ikke ønsker å gå på trenings senter.

Vet at da min svoger trente på den i noen dager tok han av 2 kg ;)

Eneste steppingen syns jeg ikke funker helt, for på trenings senter så har man større sånn boks man tråkker på, men kan være jeg ikke gjør det helt riktig :P hihi. Men alt annet er kjempe bra.

Endret av orchid1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest85

Jeg syns det er et supert tilbud for å aktivere, gjøre det morsomt og motiverende for alle. Det finnes forskjellige deler av wii fit som gir mere enn andre, men slett ikke nok til at jeg vil kalle det trening for meg.

Men folk er heldigvis forskjellige og har forskjellig utgangspunkt. Selv om jeg ikke syns det er trening for meg, syns jeg det er et fantastisk tilbud. Det handler om å gjøre mennesker aktive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

hei. jeg har wii fit, kjøpte den for å trene litt hjemme, og var veldig flink en periode men så skle det litt ut, akkurat som det å dra på treningsentre har gjort.. men jeg ble virkelig sliten, vamr og svett av å bruke den, pluss at jeg syntes det var mye morsomere enn å dra på treningssentre med mange fremmede.. :)

så er du dispiplinert nok til å holde på med en ting, noe jeg mangler, vil jeg si at den er verdt det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg. Jeg synes det er en veldig fin trening sammen med "My Fitness Coach" som også er til Wii. Jeg bruker å gjøre mine øvelser med høy intensitet, og ja, da blir jeg både svett og varm. Jeg gjør alle øvelser for å få mest mulig trening, altså jeg begynner med yogaøvelser og forsetter med styrke, utholdenhet osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det synes jeg. Jeg synes det er en veldig fin trening sammen med "My Fitness Coach" som også er til Wii. Jeg bruker å gjøre mine øvelser med høy intensitet, og ja, da blir jeg både svett og varm. Jeg gjør alle øvelser for å få mest mulig trening, altså jeg begynner med yogaøvelser og forsetter med styrke, utholdenhet osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Vurderer kjøpe meg en slik maskin, ser du er aktiv med den og det ser gøy ut, kan jo trene alt mulig med denne skjønner jeg rett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er yoga trening, muskel trening, aerobic trening og balanse trening. Og etter hvert som man spiller åpner det seg nye sånne trenings luker, er gøy, kan trenne og spille sammen med familien, så da blir det litt konkuranse, så blir trim samtidig som det er morro, men tungt er det ja, funker kjempe fint syns eg. Mange som ikke liker å gå på trenings senter, da er denne veldig fin.

Får unger i aktivitet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så mye trykking på knapper hele tiden.. skulle ønske det bare gikk av seg selv slik at man slapp å stoppe å trykke hele tiden.. Synes jeg bruker like lang tid på å trene som jeg bruker på å trykke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer kjøpe meg en slik maskin, ser du er aktiv med den og det ser gøy ut, kan jo trene alt mulig med denne skjønner jeg rett??

Det stemmer, og faktisk vanvittig moro. Veldig enkelt å komme i gang med og få motivasjon. Etter mange år med trening, for så å få en liten mental sperre mot trening (jeg var konkurranseutøver som møtte veggen kan man si etter altfor mye trening i ung alder), har dette virkelig gjort susen! Elsker yoga, den gir god oppvarming til litt vonde og såre ledd, gir meg bedre holdning og balanse, styrkeøvelsene gjør meg sterkere og mer utholdende i forhold til øvelsene og utholdenhet med aerobic og løping er god kondistrening.

Jeg supplementerer som sagt med "My Fitness Coach", som har lagt opp et helt spesielt opplegg for meg - som faktisk går an å følge. I en hverdag preget av jobb og studier er det ikke alltid like lett å finne tid, men med Wii Fit og treningsspillene kan jeg ta treningen innimellom alt. Jeg slipper å dra til et treningsstudio eller betale for saltimer jeg aldri får tid til uansett. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg wii fit for 4 dager siden . me pga det er alt for kaldt for å trene ute for meg nå og jeg skal snart få en valp som jeg ikke kan gå så mye turer med i begynnelsen. fin måte å bevege seg....

litt bevegelse er bedre enn ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så mye trykking på knapper hele tiden.. skulle ønske det bare gikk av seg selv slik at man slapp å stoppe å trykke hele tiden.. Synes jeg bruker like lang tid på å trene som jeg bruker på å trykke..

Enig i dette.

Wii Fit er trening om man presser seg selv litt, og for de som sliter med å komme igang på egenhånd er det jo et bedre alternativ enn å sitte stille hele tiden. Men jeg synes ikke det er veldig god trening, den er veldig ensformig.

Sports Active er veldig mye bedre, men da med balansebrettet fra Fit, så jeg hadde kjøpt begge deler. Sikkert en litt dyr engangsutgift for enkelte, men over tid ingenting i forhold til (støtte)medlemsskap på treningsstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle leke meg med wii fit + en måndes til før jeg kjøper meg Sports Active. gøy å ha noen spill å varigjere mellom. er heller ikke gøy å begynne å ting mian ikke klarer forde man er så svak. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers vil jeg anbefale god gammeldags trimsykkel og et realt RPG når Wii Fit blir kjedelig. Kan sykle i timesvis! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykkle gjør jeg til sommeren. hehe. den trimsykkelen som er her ser ut som den skal falle fra hverandre bare jeg ser på den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke forsøkt plus-versjonen, så kan hende den er bedre. Tenkte jeg skulle teste den ut.

Er lurt å han den vanlige versjonen i tilleg tror jeg, jeg ser på plus versjonen som en oppgradering, man får noen nye trim spill også er det nye opplegg som eg ganske fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tullip_*

Nei, dataspill er ingen trening spør du meg. Får ikke brukt kroppen skikkelig på et spill. Trene er å slite seg skikkelig ut og da får man resultater. Ikke stå hjemme og leke med tv`n.

Det beste er å komme seg ut og bruke kroppen og gjøre noe som er tungt og fysisk anstrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dataspill er ingen trening spør du meg. Får ikke brukt kroppen skikkelig på et spill. Trene er å slite seg skikkelig ut og da får man resultater. Ikke stå hjemme og leke med tv`n.

Det beste er å komme seg ut og bruke kroppen og gjøre noe som er tungt og fysisk anstrengende.

nå er faktisk slik bevegelse bedre enn ingenting. er ikke alle som har råd til å betale 500 kr i månden for å trene vet du. og det er vell strengt talt ikke noe data spill heller....

dette skal være oppmuntrings tråden ikke rake ned på hvordan andre trener tråden. vær positiv er du snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dataspill er ingen trening spør du meg. Får ikke brukt kroppen skikkelig på et spill. Trene er å slite seg skikkelig ut og da får man resultater. Ikke stå hjemme og leke med tv`n.

Det beste er å komme seg ut og bruke kroppen og gjøre noe som er tungt og fysisk anstrengende.

Har du testet Wii Fit, med trening som mål? Man blir både svett, sliten og støl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...