Gå til innhold

Sover du med vinduet oppe om natta nå?

Gjest Gjest_Frysepinne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frysepinne_*

Mange sover med vinduet opp om natta til vanlig, enten en liten sprekk eller på vidt gap. Sjøl venter jeg til det nærmer seg 20 varmegrader før jeg lar vinduet stå oppe om natta. Sover også med sokker på nesten året rundt, så jeg er en ordentlig frysepinne!

Men spørsmål til dere som til vanlig har vinduet oppe om natta: Har dere vinduet oppe nå som det er så sinnsykt kaldt også? Her er det 25 blå akkurat nå. Brrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
Mange sover med vinduet opp om natta til vanlig, enten en liten sprekk eller på vidt gap. Sjøl venter jeg til det nærmer seg 20 varmegrader før jeg lar vinduet stå oppe om natta. Sover også med sokker på nesten året rundt, så jeg er en ordentlig frysepinne!

Men spørsmål til dere som til vanlig har vinduet oppe om natta: Har dere vinduet oppe nå som det er så sinnsykt kaldt også? Her er det 25 blå akkurat nå. Brrr...

Jeg har ikke vinduet åpent nå, bare en liten åpning i lufteventilen, ikke det engang akkurat nå når det er sprengkaldt. Jeg har til og med på litt varme, sover gjerne med angoraullsokker på meg :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker på året rundt! Hehe, ja, da er du en skikkelig frysepinne :)

Jeg sover normal med vinduet på gløtt året rundt, men nå er det jo så unormalt kaldt at nå har jeg lukket vinduet. Men våkner ofte i 4 tiden om natten, og synes det er innestengt luft på soverommet, så da setter jeg det på gløtt igjen. MÅ ha frisk luft! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier "alltid" å ha vinduet åpent, ihvertfall på gløtt, da jeg får angst med tanke på å våkne til innestengt soveluft :fnise:

Men nå er det -25 grader ute så i det siste har vi kun hatt ventilen på gløtt, og fortsatt sover vi med full pysj, teppe under oss, vinterdyner og sokker på føttene. Må det for å ha behagelig kroppstemp i gjennom natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den leiligheten vi bor nå, trenger vi ikke ha vinduet åpent. Det blåser rett inn :frustrert:

Jeg er også en skikkelig frossenpinn, og klarer rett å slett ikke å legge meg i den kalde senga hvis det er for kjølig på soverommet. Da må jeg isåfall ha på meg både fleecegenser og -bukse, og ullsokker. Så vi varmer opp soverommet til rundt 18-20 grader, da går det greit. Så kan det heller bli kaldere i løpet av natta, da er jeg varm under dundyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi alltid vinduet oppe, uansett hvor kaldt det er, setter heller opp varmeovnen litt.

Du fyrer for kråka og ler av det? Tenk på at dette sannsynligvis vil gjøre en person husløs i Bangladesh som følge av global oppvarming forårsaket av spesielt rike Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir for kaldt. Kan ikke regulere åpningen på vinduet så veldig heller. Men hadde det åpent fram til jul omtrent, bor rett sør for Oslo. Nå er det is på innsiden av vinduene mine selv om jeg har det ganske varmt på rommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon

Bor dere i gamle uisolerte hus siden dere ligger med ulltøyet og tøflene på?

Spør siden jeg ikke har skaffet ved etter jul og bare har på varmekablene på badet (døra står litt åpen) og en panelovn på kjøkkenet som går i ett med stua.

Jeg bor på 90 kvadrat, men har stengt av gjesterommet som er større enn soverommet fordi jeg bruker det som var planlagt til soverom til andre ting også (hobbyer) og flyttet pcen inn i stua i høst da en venninne av meg bodde der par uker. Jeg skulle gjerne åpnet der, men da må jeg ha ved først. Det er kaldt der inne nå og jeg har ikke lyst å gå inn der for å slå på panelovnen engang. Jeg håper jo kulda gir seg.

Jeg sover ikke med vinduet åpent, men har alle ventilene åpne og har døra til rommet jeg sover i på gløtt. Det er en som skal komme med ved til meg, men han er litt forkjølet etter en influensa, så jeg har sagt at han må vente til det blir mildere så han ikke blir verre syk.

Vanligvis lufter jeg og har alle dørene åpne daglig, men nå gjør jeg det bare par ganger i uka og ser på klokka så det ikke går mer enn høyst tre minutter med lufting.

Jeg liker vinteren, men kulda nå er jeg litt lei av faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduet på soverommet pleier å stå på gløtt (i "låsestilling") døgnet rundt, hele året. Men når det er så kaldt som nå setter jeg det bare opp innimellom, for å lufte. Ventilen er alltid oppe, og det finnes ingen varmekilder på soverommet vårt.

Er ekkelt kaldt å legge seg/stå opp, men deilig å sove på et kaldt rom, så lenge dyna varmer nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Skulle ønske det var "vi" i dobbeltsengen nå som det er så hutrende kaldt, og ikke bare "jeg" alene :-(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke vinduet oppe nå som er det er så kaldt ute, men har til gjengjeld heller ikke på noe varme inne i leiligheten heller.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vinduet åpent en stund før vi legger oss for å få inn frisk og kald luft. Men blir for kaldt å sove med vinduet åpent nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier alltid å ha vinduet åpent, og har ikke varme på soverommet. Men har ei tjukk dyne og to ullpledd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker og ha det kaldt!!!:)

Men kan ikke dt når jeg har fugler og chinchilla,katter å hunder i huset:)

må ta hensyn til dem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett alltid et vindu på gløtt, men siden samboer ikke er helt begeistret for det har vi igjen vinduet når det blir så kaldt som nå.

Er jo kjempegodt med kaldt rom, så lenge det er varmt under dyna. Bare litt slitsomt å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var "vi" i dobbeltsengen nå som det er så hutrende kaldt, og ikke bare "jeg" alene :-(.

Enig :jepp: Mannfolk som sengevarmer funker som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...