Draum Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #41 Del Skrevet 25. januar 2010 Ja, dette er sære greier. Men om du ser på syklusen før, var jo den akkurat lik. Tenkte først det var de to doble pergokurene som gjorde det, men nå er det jo 120 dager siden jeg tok pergo omtrent, og det kan vel ikke sitte sååå lenge i kroppen? Har jo hatt så lange sykluser før også, men da prøvde jeg ikke å få barn, så da brydde jeg meg ikke noe særlig. Men har lest et sted at det ofte hjelper for de med PCOS å gå ned bare litt i vekt, så da satser jeg på at det hjelper etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #42 Del Skrevet 26. januar 2010 Og så tok FF vekk EL-krysset mitt igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #43 Del Skrevet 28. januar 2010 Og nå tror jeg jammen mensen kommer også.. Tør ikke ta noen Pergo-kur nå mtp. de to siste syklusene.. Tror jeg. Uff, er så usikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 28. januar 2010 #44 Del Skrevet 28. januar 2010 Angående offentlig IVF, så tok det ikke så veldig lang tid for oss, ca. 4 måneder fra de fikk beskjed fra gynekologen. Det ville tatt kortere tid også hvis det ikke hadde vært for sommerferie og at jeg faktisk utsatte forsamtalen vår 1 måned. Noen måneder er det jo, men det er så dyrt i det private at jeg synes det er verd ventetiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #45 Del Skrevet 28. januar 2010 Åh, så for meg evig lang ventetid jeg. Måtte jo vente tre mndr bare på å få time hos gynekolog, og da var det ikke ferie. Men tror jeg venter litt uansett, jo lenger ned jeg kommer i vekt jo bedre er det. En snikveeing i morges forteller at jeg har gått ned 4,5 kg så langt. Men spørs om det holder seg gjennom helgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #46 Del Skrevet 29. januar 2010 Ringte og snakket med gynekologen min i dag, og han mener jeg er helt tullete som ikke tør å ta Pergo fordi jeg ikke har hatt EL de siste to syklusene. Det er jo det Pergo er for, mener han. Så da gikk jeg bort på apoteket da, bare for å finne ut at de ikke hadde det inne. Og det hadde forøvrig ingen andre apoteker heller, var visst leveringsproblemer på Pergo nå.. Apotekdamen skulle sende meg en sms når det kom, forhåpentligvis rekker jeg å få dem før syklusdag 4 eller 5, er jo ikke ordentlig igang med mensen ennå. Så da satser jeg på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 29. januar 2010 #47 Del Skrevet 29. januar 2010 Lykke til med Pergo! Jeg har prøvd det selv, uten resultat, men du er sikkert heldigere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #48 Del Skrevet 29. januar 2010 Takk. Jeg har egentlig tro på Pergo, er blitt gravid på det en gang før, men mistet ganske tidlig. Vi har forøvrig blitt gravide en gang uten hjelp også, men mistet da også. Ganske frustrerende, men det er jo sånn livet er. Det kan være bare tilfeldigheter, men man må jo miste tre ganger før man får utredning for habituell abort, men håper virkelig vi slipper det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 29. januar 2010 #49 Del Skrevet 29. januar 2010 Kan jeg bare spørre hvordan Pergo fungerer? Og hvordan vet man egentlig at man ikke har EL i en syklus? Håper jeg ikke tråkker i salaten altså, jeg bare lurer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #50 Del Skrevet 30. januar 2010 Pergo er FSH, folikkel-stiumlerende hormoner. Folikkelen er det egget som skal slippes, det må stimuleres fra mens til eggløsning, og så har man eggløsning. Vanskelig å forklare noe bedre. Om du trykker på linken Chart i signaturen min, kan du se på de to nederste grafene. Der ser man ganske tydelig at grafene er difasiske, altså at de har to faser. Det er kroppstemperaten min ved samme tidspunkt (klokken 6) hver morgen gjennom en hel syklus. Ser du på de to øverste, ser du at de ikke er difasiske, men hopper opp og ned gjennom hele syklusen. De feltene som er grønne og det står enten E (eggwhite) eller W (watery) viser at jeg hadde det de på norsk kaller EL-slim (nasty ord.. hehe). At jeg hadde det mer eller mindre gjennom hele syklusen bortsett fra under mens, er med på å bekrefte det temperaturen sier. Ser du på de to nederste grafene igjen, ser du at E bare forekommer rundt eggløsning, slik det skal være, at det er der nesten hele tiden i de to eggløsnings-frie syklusene tyder på at kroppen prøver å ha eggløsning men ikke får det til. Hadde jeg ikke målt temperaturen eller notert meg hvordan "utfloden" ser ut hadde jeg nok ikke visst alt dette, sånne ting blir man mirakuløst veldig opptatt av når man er langtidsprøver.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 30. januar 2010 #51 Del Skrevet 30. januar 2010 Hmm, jeg prøvde å se på diagrammene, men jeg forstår det egentlig ikke. JEg klarer ikke å lese sånne.. Men jeg forstår jo selve forklaringen din. Så pergoen skal liksom trigge at egget slippes ja, sånn at det kan befruktes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #52 Del Skrevet 30. januar 2010 hehe, se på den nest nederste grafen, så ser du det veldig godt. Det er et godt eksempel på en for meg perfekt syklus. Grafen viser jo selve temperaturene og det blå krysset markerer dagen eggløsningen var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 30. januar 2010 #53 Del Skrevet 30. januar 2010 Det er ganske interessant egentlig.. Jeg prøver å forberede meg litt mentalt på at ting ikke alltid fungerer som man vil, vi har jo ikke prøvd noe som helst enda. Og før jeg kom inn på KG var dette med å ikke "bare bli gravid" ganske fjernt egentlig.. Takk for at du forklarer for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #54 Del Skrevet 30. januar 2010 Bare hyggelig. Jeg har visst om min PCOS siden rett etter puberteten, og det er jeg nesten litt glad for. Jeg visste at det kom til å ta tid, men samtidig har jeg kanskje savnet den urokkelige optimismen mange har når de akkurat har begynt å prøve. Men, dette er jo bare sånn livet er, så jeg prøver å ikke la det ødelegge for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #55 Del Skrevet 3. februar 2010 Fader, mensen kommer jo aldri. Jeg bare spotter, i veldig små mengder det også. Har selvsagt testet, og den var negativ. Vurderer å bare drite i alle prinsippene mine om å gå ned i vekt før IVF, dette er jo bare slit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 6. februar 2010 #56 Del Skrevet 6. februar 2010 Hold motet oppe! Du må ikke gi opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 6. februar 2010 #57 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Nei, ikke gi opp!! De aller fleste klarer det, selv om det kan ta tid. Og nå mener jeg både å gå ned i vekt og bli gravid, jeg har klart begge deler, men det tok tid. Endret 6. februar 2010 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #58 Del Skrevet 6. februar 2010 Takk for trøsten, trengte det. Har slappet av litt mer denne uken, jeg har en tendens til å bli hysterisk redd for å gjøre noe feil og det ender alltid med at jeg veier meg hver eneste morgen og nærmest får panikk om jeg går opp i vekt. Denne uken har jeg ikke gjort det, men likevel gått ned 1,2 kg. Må skjerpe meg med det der, har jo slitt mye med spiseforstyrrelser og er redd for å havne der igjen. Spotter fremdeles, det eneste positive med det er at apotekene fremdeles er tomme for Pergo, så om mensen hadde kommet hadde jeg måttet utsette Pergo-kuren en syklus, og de er jo over 60 dager lange for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. februar 2010 #59 Del Skrevet 6. februar 2010 En snikleser melder seg.... Vi er prøvere, ganske ny i gamet, men prøver å sette meg inn i alt som hører med. Har lest endel om PCOS, men hvis du har tid ville jeg satt pris på en enkel forklaring hva det er og hvordan man oppdager det? Mye tanker som surer i hodet, kan man bli gravid, vil vi virkelig lykkes.... Ønsker deg en forsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. februar 2010 #60 Del Skrevet 6. februar 2010 Enig med de andre over her: ikke gi opp! Men så er det jo mangel på den berømte tålmodighetssalven som er det største problemet da. Kjenner veldig godt til det. Håper du får en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå