Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det fin mange der ute som stadig blir pådyttet poser de ikke har bedt om, det skjer også i vår butikk. Men jeg gidder ikke å gjøre det, selv om vi egentlig har fått beskjed om å slå inn pose uoppfordret. Det fins også en del kunder som forventer å få posen gratid, og i dag bestemte jeg meg for å gjøre livet surt for disse kjipe personene! Framgangsmåten til disse er at de etter å ha betalt spør; du har ikke en pose? har du en pose? jeg glemte pose? eller liknende. Felles for dem alle er at ingen av dem tilbyr seg å betale for posen jeg gir dem. Så i dag satte jeg alle 7 på plass. Ja det var faktisk sju slike frekke i dag! Joda, selvsagt har jeg pose! sa jeg. Ga dem en pose og ba om 70 øre. Eller 50, som det rundes av til. INGEN av de sju ville betale! Fem av dem bare tok posen og gikk, de to andre rotet litt rundt i lommene sine og mumlet ett eller annet.

Tenker de fikk noe å tenke på jeg! Frekke møkkakunder!

Videoannonse
Annonse
Gjest megvel
Skrevet

Neste gang kan du jo eventuellt spør om de vil ha pose før de betaler?

Skrevet
Neste gang kan du jo eventuellt spør om de vil ha pose før de betaler?

Skulle til å skrive det samme ;)

Jobbet selv i butikk, og det er faktisk du som jobber i kassen sin oppgave å spørre om de vil ha pose...

Skrevet

Noen glemmer det jo faktisk da. Men de som er SÅ fornøyd fordi de klarte å lure seg unna å betale to kroner for fire poser, synes jeg er litt morsomme. De synes jeg man kan plage litt :gjeiper:

Skrevet

Vet du hva? Jeg opplever akkurat det samme som deg. Men jeg synes det er hyggelig å fortelle kunden at de bare kan ta en pose om jeg har glemt å spørre dem/de har glemt å ta (ligger før kassen). Veldig mange kunder tilbyr seg også å betale. Mange som legger en krone i hånden min. Det koseligste jeg vet er å si "nei, den posen får du av meg!" og så får de kronen tilbake.

Det som kanskje er litt kjipt er når jeg spør om de skal ha pose, og de svarer nei.. og så går de å tar en pose rett etter at de har betalt..

Men det er jo tross alt ikke mine poser, så det er jo en bagatell å henge seg opp i egentlig..

Gjest Armule
Skrevet

Hæhæ. Sikker på at det er å slå den inn uoppfordret, og ikke spørre uoppfordret om de vil ha pose?

;)

Skrevet

Hvorfor er det den som jobber i kassen sin oppgave å spørre om kunden vil ha pose?

Jeg skjønner det dersom posene ligger bak kassen, men ikke på steder hvor poser har "selvbetjening" ved kassabåndet.

Da må jammen kunden greie å huske dette selv, på samme måte som at kunden selv må huske å kjøpe melk

Skrevet

Jeg synes poser burde være gratis i alle butikker. Måtte faktisk betale 2,70,- for en pose på Europris her om dagen!

Det er gratis reklame for butikken, og så skal man betale dem for det?

Det hender jeg glemmer å be om pose, og da føles det fryktelig unødvendig å måtte dra kortet en gang til for å betale 1 kr for den forbaska plastposen.

Skrevet

Jeg synes det er like greit at poser koster, kanskje det får folk til å bruke mer miljøvennlige handlenett e.l. Jobber selv i matbutikk, og har blitt opplært til å spørre før jeg tar i mot betalingen, men skulle de spørre etter å ha betalt, så får de posen gratis.

Skrevet

Herre, jeg synes poser burde vært gratis..Når man handler masse og skal gå hjem fra butikken med butikkens navn smurt utover varene sine så skal man betale for å gi butikken reklame?

Nuvel..Hadde de vært blanke/umerkede så greit. Dessuten går det an å glemme å be om pose, eller kanskje man tror man skal klare å få plass til alt i veske eller lignende, men så går det ikke likevel.

Skal sure mennesker som deg ts, få meg til å vegre meg for å be om pose dersom jeg glemmer det neste gang, av frykt for å bli gjort til narr for 70 øre? Frekke møkkakassamennesker altså..

Skrevet (endret)

signerer pepe i sin helhet!

Endret av søstertusenfryd
Skrevet
Skal sure mennesker som deg ts, få meg til å vegre meg for å be om pose dersom jeg glemmer det neste gang, av frykt for å bli gjort til narr for 70 øre? Frekke møkkakassamennesker altså..

:klappe:

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Nei, poser burde ikke vært gratis. Det koster å produsere, og det koster for butikken å kjøpe inn. Butikkene taper millioner i året på folk som har sagt nei til pose men vil helst ha en allikavel. :)

Skrevet
Nei, poser burde ikke vært gratis. Det koster å produsere, og det koster for butikken å kjøpe inn. Butikkene taper millioner i året på folk som har sagt nei til pose men vil helst ha en allikavel. :)

Det koster svært lite å produsere poser. Det er stort sett bare matbutikker som tar betalt for posene sine, klesbutikker og lignende gir de (heldigvis) gratis.

Når det er sagt, så bruker jeg som regel miljønett, de har bedre håndtak ;)

Skrevet
.. klesbutikker og lignende gir de (heldigvis) gratis.
Du må ikke tro at du får NOE gratis av butikkene, nei. I klesbutikkene og dyre matvarebutikker, som meny for eksempel, pose-pris er inkludert i vareprisen, siden de opererer med mye større marginer, enn rimi, rema osv.

for min del, poser skal være enten ganske dyre (ja, synes 10 kr pr stykk er ok pris) eller helt forbudt. Og dere får bruke egne handlevesker. Myye mer miljøvennlig. :lur:

Skrevet
Jeg vet det fin mange der ute som stadig blir pådyttet poser de ikke har bedt om, det skjer også i vår butikk. Men jeg gidder ikke å gjøre det, selv om vi egentlig har fått beskjed om å slå inn pose uoppfordret. Det fins også en del kunder som forventer å få posen gratid, og i dag bestemte jeg meg for å gjøre livet surt for disse kjipe personene! Framgangsmåten til disse er at de etter å ha betalt spør; du har ikke en pose? har du en pose? jeg glemte pose? eller liknende. Felles for dem alle er at ingen av dem tilbyr seg å betale for posen jeg gir dem. Så i dag satte jeg alle 7 på plass. Ja det var faktisk sju slike frekke i dag! Joda, selvsagt har jeg pose! sa jeg. Ga dem en pose og ba om 70 øre. Eller 50, som det rundes av til. INGEN av de sju ville betale! Fem av dem bare tok posen og gikk, de to andre rotet litt rundt i lommene sine og mumlet ett eller annet.

Huff, jeg er redd jeg desverre er en av disse "frekke kundene".. Jeg glemmer nemlig hele tiden pose dersom det ikke ligger i starten av samlebåndet :S Jeg mener jo ikke noe vondt med det, men det er bare blitt sånn - de spør og jeg sier ja. Så når de ikke ligger rett fremfor meg eller de ikke spør så legger jeg ikke merke til det før jeg står å skal pakke ned i de ikke-eksisterende posene. Jeg hadde selvfølgelig betalt dersom kassedamen hadde bedt meg om 50 øre eller en krone for den.. Jeg gjør det jo ikke for å få den gratis :)

Skrevet

Jeg brukte også, da jeg jobbet i en butikk, å "plage litt" de teite kundene, som som levde for å lure seg unna å betale for pose. Jeg har alltid spurt om de vil ha pose, men hvis jeg fikk nei som svar, eller ingen svar, også sier de etterpå, "kan jeg få en pose?", så sier jeg, Ja, det koster 50 øre, smiler, ser på de spørrende men gir dem ingen-verdens-ting før jeg får mine 50 øre. :nigo: Hos oss var posene plassert bak kassa, hos meg, så kundene kunne ikke få tak i de selv. Jeg, et møkkakassemenneske? Neeei da, jeg var jo alltid så blid og snill i kassa. :lur::fnise:

Gjest Ærlig kunde
Skrevet

Jævlig bra!

Ethvert halvveis oppegående menneske skjønner at butikkens utgifter til gratisposer til disse ekle snylterne bare vil bli bakt inn i vareprisene. Når poseparasittene stjeler en pose, må altså vi ærlige kunder betale mer for melken vår.

Halleluja for ts! :pls:

Skrevet
Jeg synes poser burde være gratis i alle butikker. Måtte faktisk betale 2,70,- for en pose på Europris her om dagen!

Det er gratis reklame for butikken, og så skal man betale dem for det?

Det hender jeg glemmer å be om pose, og da føles det fryktelig unødvendig å måtte dra kortet en gang til for å betale 1 kr for den forbaska plastposen.

Ingenting er gratis. Hvis posene blir gratis, tar butikken det inn på andre måter.

Skrevet
når poseparasittene stjeler en pose

HAHAHA! Poseparasittene faktisk! Det er det jeg er altså.. En ufrivillig og distrè poseparasitt :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...