hiland91 Skrevet 24. august 2012 #21 Del Skrevet 24. august 2012 Oppkjøring om 1 1/2time .D føler meg egentlig ikke nærvøs i det hele tatt:D har øve kjørt i kongsberg der jeg skal kjøre opp i over 3år og vet hvordan man skal kjøre der og bruke riktig gir osv og vet nesten hvor alle forbudt skilta er så tror nok det kommer til og gå bra håper jeg virkelig og at jeg får en god tone med sensoren også :D tror dere det kommer til og gå bra da?:D hadde en kjøre time med kjæresten før i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 24. august 2012 #22 Del Skrevet 24. august 2012 Kommer til å gå så bra atte Kongsberg er jo kjent for å være lett å kjøre opp i (var hvertfall det før, kjenner flere som har dratt fra Drammen til Konsberg for å kjøre opp). Jeg strøk på to ting: - Prøvde å hele tiden holde meg i fartsgrensa me veien var så svingete at jeg burde ligget 10 km/t under (hadde aldri kjørt der før) - Kom for raskt inn i rundkjøring slik at sensor måtte bremse (da tenkte jeg at nå strøyk jeg). Kjørte opp 19. mai etter at jeg hadde vært russ. Ikke det lureste...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 24. august 2012 #23 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg stod på første forsøk, men jeg hadde en supertrivelig sensor, og det har veldig mye å si. Fikk imidlertid to "anmerkninger": - Kjørte for nærme midtstripa i en sving (WTF?!) - Svingte litt på hjulene mens jeg ventet på å komme over veien i et kryss (de skal jo være rette 'a gitt) Det er med andre ord bare småpirk. Men jeg er sjeleglad for at jeg ikke ble bedt om å lukeparkere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hiland91 Skrevet 24. august 2012 #24 Del Skrevet 24. august 2012 Sto med glans :D var rolig og gleda meg masse så gikk kjempe fint.D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 26. august 2012 #25 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg husker ikke hva jeg strøyk på, men kan huske at jeg kanskje var litt for selvsikker på å faktis bestå testen. Noe jeg ikke gjorde.... heller ikke andre gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #26 Del Skrevet 22. november 2012 bump Anonym poster: 8bed6049b1db3f07e8899da7bcddef8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 22. november 2012 #27 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg bestod med glans:) Men var rimelig svett i trøya da det første jeg gjorde var å kvele bilen Ikke at det betyr noe, men likevel:P Fikk tilogmed damen som ble kalt "strykjernet" fordi hun strøk alle. Men jeg tror grunnen til at flertallet som stryker på oppkjøringen, stryker pga. nervøsitet, ikke fordi de er dårlige sjåfører(selv om jeg kjenner to stykker som jeg ikke kan skjønne hvordan fikk lappen!). Tror det kan hjelpe å øvelseskjøre mye med foreldre om man har mulighet til det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #28 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg strøyk på alt mulig første gangen.. Var tidlig om morgenen, sensoren min hadde hatt lungebetennelse så hadde ikke gått gjennom alt vi skulle den siste tiden før oppkjøring (bla. kjøretentamen og parkering). Husker jeg kjørte for fort inn i situasjoner (kryss, rundkjøring), var vel det som gjorde utslaget! Men sensor presterte også å si at jeg vingla når jeg kjørte på motorveien? Jaja, andre gangen klarte jeg det Kvelte bilen allerede da jeg skulle ut av parkeringsplassen hos biltilsynet, men gikk veldig fint fordetom Fikk skryt for alle tinga jeg hadde strøket på første gang, så jeg skjerpa meg nok ekstra på disse tingene! Fikk også skryt for god flyt og at jeg tok de riktige lukene i rundkjøring/kryss Hvis du er en sånn som meg som gruer deg noe helt enoooormt, så vil jeg bare si at det er det ingen vits i! De fleste sensorer er snille og rettferdige folk, de vet hva de driver med. Lykke til! Anonym poster: 3c158023b72e277ff0a56bf2d69c7751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 26. november 2012 #29 Del Skrevet 26. november 2012 jeg bestod på første forsøk jeg mine "feil": - kjørte litt sakte i 80-sona (var masse isvoller og minus mange tusen den dagen... har alltid vært redd i bil om vinteren!) - tittet litt lite i speilet - rygget aaalt for fort... går det an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 26. november 2012 #30 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg har strøket 2 ganger nå uten noe grunn.Førstegangen strøk jeg på at en eldre dame som skulle over veien.jeg kjørte i 30, så damen, men jeg kjørte jeg, for hun gikk ikke over den veien jeg kjørte på ,men veien vedsiden av, og jeg hadde pasert overgangen før hun hadde begynt sette beina ut i veien. nestegang strøk jeg på at jeg kjørte i 65 i 70 sonen, det var kø i veien og kjempe glatt pga snø så jeg hadde litt lavere fart så jeg ikke måtte bremse så mye ned pga køen, men jeg strøk, han tok ikke noe hensyn at det var glatt. Høres ut som vås. I hvert fall den siste episoden. Sensor skal skrive ned hvorfor du strøk, som om han oppgav det som grunn kunne du klaget. Men så er det vel lite trolig at det var så enkelt som du beskriver det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 2. desember 2012 #31 Del Skrevet 2. desember 2012 Flere som vil bidra med erfaringer? Jeg har oppkjøring i januar og gruer meg skikkelig... Lurer også veldig på åssen sensorene pleier å være, går det an å prate med dem eller må man være stille som mus mens man kjører? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trappetroll Skrevet 11. desember 2012 #32 Del Skrevet 11. desember 2012 Flere som vil bidra med erfaringer? Jeg har oppkjøring i januar og gruer meg skikkelig... Lurer også veldig på åssen sensorene pleier å være, går det an å prate med dem eller må man være stille som mus mens man kjører? De spør vanligvis om du vil ha det stille eller prate litt. Jeg hadde radioen på også Er bare å ta det med ro og fokusere. Det går nok fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 12. desember 2012 #33 Del Skrevet 12. desember 2012 Strøk første gang, besto andre. Hadde en trollete sensor første gangen, ville egentlig bare gråte hver gang han så på meg. Jeg var SÅ nervøs. Kan ikke huske helt hva det var som gjorde at jeg strøk, jeg var vel slurvete. Møkkasensor, blir bare sint av å tenke på fyren. Æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #34 Del Skrevet 12. desember 2012 Flere som vil bidra med erfaringer? Jeg har oppkjøring i januar og gruer meg skikkelig... Lurer også veldig på åssen sensorene pleier å være, går det an å prate med dem eller må man være stille som mus mens man kjører? Jeg hadde et par feil på oppkjøring, de bemerke jeg før sensor gjorde det da hun spurte om det var noe å utsette. Hun ga meg skryt fordi jeg var våken og hele tiden passet på å se ut av bilen, lese trafikken, se i speilene, osv. Hun ga meg også veldig skryt for å planlegge kjøringen, altså når jeg nærmet meg lyskryss, avkjørsler osv, så i stede for å bremse, så slapp jeg heller gassen en liten stund på forhånd. Det tenkte jeg ikke over, men det kalles visst "økonomisk" kjøring i følge sensoren jeg hadde. Pluss poeng til meg. Og vi pratet hele tiden, det viser seg at hun likte hest, og jeg hadde hest, og det ble mye hesteprat hehe. Anonym poster: 110735ab4f15270411a910704b267312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #35 Del Skrevet 12. desember 2012 Strøyk TRE ganger på oppkjøring, og jeg vil vel egentlig mene at det ikke var fordi jeg er en særlig dårlig sjåfør (selv om jeg ikke er noen verdensmester). Det gikk egentlig til helvete fra starten av, fordi jeg fikk en ung, eplekjekk og arrogant kjørelærer som ikke helt skjønte at noen faktisk ikke synes det er dritlett å kjøre bil. Jeg følte meg ikke klar for oppkjøring, men han sa jeg burde ta den, at det ikke var noe å somle med - og jeg stolte på at han visste hva han snakket om, selv om jeg ikke likte ham som person. Det gjorde han ikke, og sensor skjønte heller ikke hvorfor jeg hadde blitt sendt til oppkjøring, hun mente jeg burde ta flere timer og øve mer. Fair enough. Kjørelærer mente derimot at jeg sikkert bare hadde uflaks (takk for tilliten, meeen), og mente at jeg var klar for oppkjøringen. Han spurte om han skulle bestille ny oppkjøring og fikk den vel etter halvannen måned - jeg sa okay, men jeg vil ha endel kjøretimer i den perioden. Det var greit, sa han. En uke senere dro han på ferie og jeg fikk vel bare to kjøretimer før neste oppkjøring. Bodde lagt hjemmefra og hadde ingen å øve med heller (noe han også visste). Da hadde jeg jo tidenes dårligste selvtillit og visste jo jeg ville stryke igjen på en måte (dårlig innstilling, jeg vet), siden sensor ville jeg skulle øve mer og det hadde jeg jo ikke gjort. Strøyk igjen. (Begge gangene var det ganske generelle ting, var ikke EN ting som felte meg, men mer at det ikke var trygt nok, trengte mer trening osv). Etter dette fikk jeg en skikkelig psykisk sperre for kjøretimer og kjøreskolelærere og oppkjøring. La hele opplegget på hylla i godt og vel et år (og kom nesten på gråten hver gang noen maste om hvorfor jeg ikke hadde tatt lappen ennå), jeg flyttet til et nytt sted i perioden og fikk meg da ny kjørelærer. Han var flink til å pirke og forklare, men litt dårlig pedagogisk (når jenta sitter der med og skjelver fordi hun hater kjøreskolesituasjonen og synes hele greia er ganske håpløst, så er det kanskje ikke tingen å si "du blir nok kanskje aldri noen god sjåfør du". Men jeg fikk hvertfall et minimum av trygghet bak rattet (jeg hadde kjørt endel hjemme over sommeren, og det gikk finfint, var bare med kjørelærer det gikk i ball for meg), og fikk oppkjøring. Denne gangen følte jeg meg klar for det, men strøyk på grunn av at jeg var nervøs og glemte høyreregelen. Kom på det før det var for sent, og fikk stoppet, men det var likevel nok til å stryke. Fjerde (!!!!) gangen stod jeg da. Var jo blitt en ganske flink sjåfør etterhvert når ikke nervene og ubehaget tok meg. Er fortsatt veldig sårt for meg at jeg strøyk så mange ganger egentlig. Utrolig hvor mye dårlige opplevelser i starten på undervisningen og kjemi med kjørelærer kan ha og si altså Tok i det minste teorien på første forsøk. Fysj, så mye tårer jeg har hatt på grunn av den bilkjøringen. Unner ingen det samme Nå har jeg hatt lappen i to år, og jeg må bare passe jævlig godt på den - for jeg setter meg ALDRI i noen kjøreskolebil igjen. Anonym poster: ebf194c054c21e56b3f35831d8eae383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 12. desember 2012 #36 Del Skrevet 12. desember 2012 Strøyk TRE ganger på oppkjøring, og jeg vil vel egentlig mene at det ikke var fordi jeg er en særlig dårlig sjåfør (selv om jeg ikke er noen verdensmester). Anonym poster: ebf194c054c21e56b3f35831d8eae383 Fetteren min strøk også flere ganger på oppkjøringen så jeg har sett hvor hardt det kan gå innpå noen, jeg håper jeg slipper å gå gjennom det. En kompis av meg var i en lignende situasjon som din med tanke på det å bli sendt til oppkjøring for tidlig, det verste var at kjørelæreren sa etter første forsøk at "nei, du var nok egentlig ikke klar", det var jo penger ut av vinduet for kompisen min. Jeg har selv hatt negative erfaringer med kjørelærer/skole, det endte med at jeg måtte bytte kjøreskole (brukte noen uker på å manne meg opp) og har nå verdens snilleste kjørelærer så jeg føler jeg har vært heldig der. Han har lovt å si ifra til meg hvis han mener at jeg ikke er klar for oppkjøringen, men ifølge ham selv så er jeg "ferdig" med kjøretimer så jeg får håpe at jeg ikke dummer meg ut på noe skikkelig teit når min dag kommer, kommer sikkert til å være supernervøs for å kjøre med sensor, er litt "redd" fremmede mennesker. Du skal ikke være "flau" (av mangel på bedre ord) over at du strøk flere ganger, du er ikke den første eller den siste som har gjort det, dessuten så virker det mer som at det var første kjørelærer som ødela for deg.. du klarte det jo til slutt! =) (spørs om jeg er like munter om noen uker..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chewbacca Skrevet 13. desember 2012 #37 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg strøk 2 ganger (til min familie's store fortvilelse) før jeg klarte det på tredje forsøk. 1 gang gikk det bare forferdelig, sensor var svært ubehagelig og snakket surt til meg hele turen. Endte med at jeg kjørte langt under fartsgrensen, kjørte feil, byttet felt i rundkjøring og bare masse tull. 2 gangen trodde jeg at jeg skulle bestå, men da mente sensor at jeg ikke hadde kommet fort nok opp i fart, jeg skjekket ikke vikeplikt fra høyre(selv om jeg stoppet og så bilen før den kom til krysset), og bare små pirkegreier. 3 gang kjørte jeg nesten feilfritt, men var selvfølgelig super stressa. Det som gjorde at jeg kjørte bra på siste oppkjøring var at jeg ikke kjørte som om jeg skulle bestå, du kommer ikke til å kjøre perfekt på oppkjøringen uansett! Jeg prøvde å fortelle meg selv at jeg hadde strøket, og det bare var en kjøretime. Rart, men det hjalp meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missandei Skrevet 13. desember 2012 #38 Del Skrevet 13. desember 2012 Forøvrig, på neste oppkjøring fikk jeg skrekksensoren, men da sto jeg uten problemer, så det bør ikke være noe stort tema hvilken sensor man får. For min del så var det sensor som var problemet, ikke fordi han nødvendigvis er strengere, men på grunn av ryktet og oppførselen. Jeg var nervøs fra før av, og da jeg hørte navnet, ble jeg ti ganger mer nervøs. Han som har fått det dårlige ryktet hos oss er en forferdelig sensor, sukker høylydt om det er noe man gjør som man ikke skulle ha gjort (småting som ikke blir satt opp som feil på arket). Jeg har aldri hørt at noen gang har smilt til noen, selv ikke de som har bestått. Da blir hele settingen annerledes, mer nervøsitet, og det er dårligere sjanse for å stå. Da jeg fikk en annen sensor senere, som smilte og lo av sine egne dårlige vitser under kjøringen, ble stemningen en helt annen, og nervøsiteten min lettnet slik at det var mye enklere å konsentrere seg om det jeg skulle gjøre. Calypso, om ikke sensor spør på forhånd om du vil prate underveis eller ikke, så går det an å si fra på forhånd hva du ønsker! Vær flink med speilbruk, og tenk at du alltid har en sjanse til, det er mange som trenger mer enn en gang på oppkjøring, og at det derfor ikke er krise om du også er en av de. Klarer du å tenke sånn blir man gjerne litt mindre nervøs, og ofte er det nervøsiteten som gjør at man stryker. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 13. desember 2012 #39 Del Skrevet 13. desember 2012 Calypso, om ikke sensor spør på forhånd om du vil prate underveis eller ikke, så går det an å si fra på forhånd hva du ønsker! Vær flink med speilbruk, og tenk at du alltid har en sjanse til, det er mange som trenger mer enn en gang på oppkjøring, og at det derfor ikke er krise om du også er en av de. Klarer du å tenke sånn blir man gjerne litt mindre nervøs, og ofte er det nervøsiteten som gjør at man stryker. Lykke til! Takk for tips. =) Kjørelæreren har sagt til meg flere ganger at "kjører du sånn som du har gjort i denne timen så kommer du til å bestå oppkjøringen med glans!", så jeg håper jeg får en hyggelig sensor ellers glemmer jeg vel alt jeg har lært. Forøvrig et kjipt konsept det at man må kjøre med en fremmed person under oppkjøringen, man pleier jo ikke å kjøre rundt med fremmede som gjør en nervøs til vanlig såvidt jeg vet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chewbacca Skrevet 14. desember 2012 #40 Del Skrevet 14. desember 2012 Takk for tips. =) Kjørelæreren har sagt til meg flere ganger at "kjører du sånn som du har gjort i denne timen så kommer du til å bestå oppkjøringen med glans!", så jeg håper jeg får en hyggelig sensor ellers glemmer jeg vel alt jeg har lært. Forøvrig et kjipt konsept det at man må kjøre med en fremmed person under oppkjøringen, man pleier jo ikke å kjøre rundt med fremmede som gjør en nervøs til vanlig såvidt jeg vet.. Du kan velge å ha med kjørelæreren din på oppkjøringen, hvis du føler at du hadde vært tryggere og roligere da. Da kan jo kjørelæreren hjelpe deg litt hvis han mener at sensor er urimlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå