Gå til innhold

sosial angst


Fremhevede innlegg

Gjest Frk Krok
Skrevet

Veldig mange lettvinte løsninger her. Det er visst mange som ikke forstår forskjellen mellom sosial angst og sosial angstlidelse. Det ene er normalt, det andre er en sykdom. Og nei, denne sykdommen går ikke over ved hjelp av mot alene. Det trengs behandling. Profesjonell behandling.

Dere som føler at den sosiale angsten går ut over dagliglivet, kan ha en angstlidelse. Vær så snill å oppsøk hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest stillness
Skrevet
Veldig mange lettvinte løsninger her. Det er visst mange som ikke forstår forskjellen mellom sosial angst og sosial angstlidelse. Det ene er normalt, det andre er en sykdom. Og nei, denne sykdommen går ikke over ved hjelp av mot alene. Det trengs behandling. Profesjonell behandling.

Dere som føler at den sosiale angsten går ut over dagliglivet, kan ha en angstlidelse. Vær så snill å oppsøk hjelp!

Ja,og når man gjør det så får man ofte ikke skikkelig hjelp.

Det å bli tilbudt piller eller sitte med en psykolog som ikke har peiling på hva kognitiv terapi er,er noe jeg ikke gidder så derfor prøver jeg heller å gjøre noe med det selv.

Er i hvert fall svært skeptisk til psykolger og leger når det gjelder sosial angst.Har de nok kompetanse rundt dette?Virker ofte ikke sånn.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Veldig mange lettvinte løsninger her. Det er visst mange som ikke forstår forskjellen mellom sosial angst og sosial angstlidelse. Det ene er normalt, det andre er en sykdom. Og nei, denne sykdommen går ikke over ved hjelp av mot alene. Det trengs behandling. Profesjonell behandling.

Dere som føler at den sosiale angsten går ut over dagliglivet, kan ha en angstlidelse. Vær så snill å oppsøk hjelp!

Sosial angst er absolutt ikke normalt, hvor har du det fra? Sosial angst/fobi og sosial angstlidelse er to ord som beskriver det samme.

Skrevet

Herregud så mye piss på den siden her. Driver og preiker om piller og greier? Rene selvskadingen det.

www.tilstandsterapi.no

Funker garantert. Kjenner en som har vært hos han, og hun er et nytt menneske

Skrevet

Ja. Men hun sier "heller det, enn angst".

men gikk hun venninna di opp i vekt etter hun startet med efexor? har hørt om mange som har gått opp veldig mye i vekt av dem..
Skrevet (endret)

Om du bor i Bergen så kan du jo ta en tur på Amalie Skrams Hus :) Her vil du møte mange i lignende situasjoner. Bla meg selv :) Jeg har slitt med sosial angst så lenge jeg kan huske. Men har fått meget god hjelp og har det mye bedre nå, mye takket være dette stedet :)

http://www.amalieskramshus.no/

Jeg er lett å kjenne igjen når du kommer inn der :) Sortkledd ung fyr som sitter å tegner og maler fra 9 til 3 om dagene :P

Endret av Løpegutt
Skrevet
Om du bor i Bergen så kan du jo ta en tur på Amalie Skrams Hus :) Her vil du møte mange i lignende situasjoner. Bla meg selv :) Jeg har slitt med sosial angst så lenge jeg kan huske. Men har fått meget god hjelp og har det mye bedre nå, mye takket være dette stedet :)

http://www.amalieskramshus.no/

Jeg er lett å kjenne igjen når du kommer inn der :) Sortkledd ung fyr som sitter å tegner og maler fra 9 til 3 om dagene :P

Så kjekt å se at du har begynt å komme deg!

(Iuvenesco fra et annet forum, i chattet litt, usikker på om du husker meg)

Skrevet
Så kjekt å se at du har begynt å komme deg!

(Iuvenesco fra et annet forum, i chattet litt, usikker på om du husker meg)

Husker deg ja :) Hyggelig å møte deg her :)

Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Skrevet
Så kjekt å se at du har begynt å komme deg!

(Iuvenesco fra et annet forum, i chattet litt, usikker på om du husker meg)

Wow. Det virka som et bra tilbud. Men er det flere unge folk som går der eller er det flest litt eldre? bare lurer...

Følte meg liksom hjemme når jeg så på bildene der:) Men bor ikke i Bergen for tiden desverre..

Skrevet

Jada er da noen unge der :) Kommer hele tiden flere til ;) Det er et kjempetrivelig sted. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette tilbudet.

Om du er i Bergen en gang så er det bare å stikke innom å kikke :)

Skrevet

Lest innleggene og forstår hva dere sliter med.

Er selv over 50 og alene, men tør jeg gå ut blandt folk, nei!

Tryggere å sitte inne i hjemme. Sliter også med de få vennene jeg har igjen fordi jeg er veldig forsiktig med alkohol. Blir mobba fordi jeg ikke drikker. Jeg husker jo hva som skjedde kvelden før hvis vi er sammen, for jeg var jo edru Derfor blir jeg ikke bedt bort mer. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg bruker medisiner fast, så derfor drikker jeg ikke. Ingen forståelse for det.

Ja, sånn kan livet bli. Godt at mitt lille barnebarn er glad i meg for den jeg er da!

Skrevet

Jeg tror det kan hjelpe å oppsøke tilbud for psykisk syke og møte andre mennesker på den måten. Det har fungert veldig bra for meg. Er jo bare å kikke litt rundt og se hva som finnes i nærmiljøet :)

Møter mye forståelse blandt andre som sliter.

Skrevet
Lest innleggene og forstår hva dere sliter med.

Er selv over 50 og alene, men tør jeg gå ut blandt folk, nei!

Tryggere å sitte inne i hjemme. Sliter også med de få vennene jeg har igjen fordi jeg er veldig forsiktig med alkohol. Blir mobba fordi jeg ikke drikker. Jeg husker jo hva som skjedde kvelden før hvis vi er sammen, for jeg var jo edru Derfor blir jeg ikke bedt bort mer. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg bruker medisiner fast, så derfor drikker jeg ikke. Ingen forståelse for det.

Ja, sånn kan livet bli. Godt at mitt lille barnebarn er glad i meg for den jeg er da!

Jeg har lest igjennom det som har blitt tatt opp her, og det er mange gode tanker rundt emnet sosial angst. Og det er flott at slike tanker blir tatt opp, slik at hver og en vet at den ikke sitter alene og sliter med sin angst.

Men dette siste problemet, for å si det slik, har jeg selv fått erfare og har ingenting med å sosial angst å gjøre. Jeg har også "mistet" alle vennene mine da jeg måtte kutte ut all alkohol i helgene. Jeg er bare glad for at jeg har den nærmeste familie som støtter meg. Uten den vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...