Gå til innhold

...og så løfter vi litt mer vekter!

Tigerlily

Anbefalte innlegg

Har trent i dag! Jeee!

Løp ca 50min, og fikk på plass 7km. Passe fornøyd, for jeg hater jo egentlig å løpe på mølle. Liker mye bedre å løpe ute, får en helt annen flyt og en naturlig intervalltrening, og ikke minst: jeg løper utrolig mye fortere og lengre ute enn inne på mølla! Blir helt frustrert, hehe. La inn mage og rygg i tillegg, som alltid når jeg bare har løpt.

Hvis dere er nysgjerrige, så kan dere ta en kikk på kjolen jeg skal ha når jeg gifter meg her. Den er såkalt "tea length", så den rekker meg til midt på leggen. Og så kostet den bare 475$ inkludert frakt, not too bad! Har råd til et par killer sko da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihihi!

La oss si det sånn, tror vi skal være glad at jeg ikke skrev noe her kl 5 i natt da jeg kom hjem fra byen, pære full og iskald. Betaler for det i dag, ja, hodepine og redusert kroppstilstand. Har bare lyst på cola og grandis. T er ikke tilbake før i 7-tiden i kveld, og jeg vet ikke om jeg orker å gå ut i verden i denne tilstanden, ikke en gang til hjørnesjappa. Blææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent siden 30.januar. Har vel gjort alt annet i stedet for?

Skulle trene i går, men prioriterte i stedet sushi med en venninne jeg ikke har sett siden i høst. Skulle opp tidlig i dag for å trene, men kroppen krevde over 9 timer søvn(!). I kveld & morgen kveld er det Zoom, noe som betyr at jeg må trene i morgen tidlig - men da er det 8-forelesning, så no can do. Jeg HATER når det er sånn!

På den positive siden: Yay! Sosialt liv!

Den negative siden: Ingen trening - superrastløs!

Argh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sløv, sløv, sløv Tiger.

Magesjau, kanskje-forkjølelse på gang og 60 studiepoeng gjør liksom sitt til at trening havner noe bakpå. Er flink til å gå fra Blindern og hjem (men ikke til, eier ikke tiltakslyst på mørke morgener) og over alt ellers - men er redd det ikke er nok. Sukk.

MÅ komme meg på trening i dag, MÅ! Rastløs i kroppen og samtidig litt sliten&slapp, gode tegn på at jeg har bevegd meg for lite i det siste. Jeje. Blir det for galt stjeler jeg ellipsesaken til Pingting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere kjolen din: NYDELIG!! Skikkelig romantisk uten å bli bløtkake, akkurat slik jeg kunne giftet meg i også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for galt stjeler jeg ellipsesaken til Pingting!

*klamre seg til* MIN!

Jeg vet du er en jævel på styrken nå, men sikker på at du bare klarer å stikke av med 70 kg ellipsemaskin sånn helt uten videre? ;)

Håper du blir frisk snart :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Ojojoj, jeg er dårlig til å skrive i min egen bok! Skriver myye mer i Pingtings jo...

Var på første joggetur på en liten evighet i går, og er sånn halvveis fornøyd. Løp vel en 40minutter, og det var 50/50 rask gange og løping. Fikk forferdelig sting (eller hold som dere rare østlendinger sier :klø: ) og det satt i leeeenge, selv om det var nesten to timer siden jeg spiste middag. Håper å få trent i morgen (bare jeg ikke er for uggen/dårlig etter kvelden) eller på mandag. Løping eller styrke - same shit, bare jeg kommer i gang igjen. Rutiner er alt!

Og på bryllupsfronten: dato er satt, lokale er holdt av og jeg må finne ny kjole. Sukk. Tigermannen har bestemt seg for at han vil ha kjole og hvitt, og da må jeg finne en gallabrudekjole. Den jeg allerede har sparer jeg til kjempefesten på kvelden. Så... hvor kjøper man brudekjoler? Og hvor mye koster de egentlig? Dette er vanskelig! Har budsjettert med 10 000 til kjolen, men er det nok? Og jeg vil ikke snakke om hvor mye hele kalaset kommer til å koste. 10^5 kr, ca. Grøhøhøhøhøhøss!

Jaja. I kveld skal jeg hjelpe til å drikke et barskap tomt (altså, det betyr jo bare at man tar med seg alle de rare restene man har stående etter egne fester og så dumper man dem hos stakkaren som skal drikke sitt eget restelager tomt :lur: ). Skulle ha vært på lesesalen i dag, men det skjedde liksom ikke helt. Skal bare lese en artikkel, så jeg klarer det her hjemme også. Og så har jeg sendt kontrakten på sommerjobb i posten. Gode greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en litt trøtt Tiger i dag! Var på drikke barskap tomt-fest til 3-halv 4 i natt, da måtte jeg ta taxi hjem med kompisen min som plutselig ble kjempekjempefull og snøvlete. Vi spilte TP, drakk rar alkohol og hadde det kjempekoselig! Kjæresten til en veldig god kompis av Tigermannen var også der, og endelig, endelig fikk jeg sett henne og snakket med henne som den jenten alle beskriver henne som - sarkastisk og morsom og hyggelig. Frem til nå (altså siden mai/juni i fjor) har hun bare oversett meg og generelt vært lite hyggelig. Nå løsnet det tydeligvis! Jeg vant i TP, hihihi! Disse menneskene går på "Norges vanskeligste quiz" hver fredag og gjør det veldig bra sånn generelt, så at jeg slo dem er litt seier for min del ;)

Sitter og vurderer hva jeg skal ha til middag og så tenker jeg på å løpe en tur, eventuelt bare ta en intervalletappe. Hater intervaller, men det gjør så godt for kroppen! Blir veldig mye :pisk: og så :dåne: men det får bare gå.

I kveld blir det Frank Znort Quartet på Blå, kanskje Tigermannen får oss på liste, kanskje ikke. Skal i alle fall ikke drikke alkohol, får holde meg til alkoholfrie Moscow Mules og Cuba Libres (altså bare ingefærøl og cola, hehehe). Har en lang uke foran meg - null undervisning, men desto mer oppgave og oblig og whatnot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar alkohol? :fnise:

(ja, det var det eneste jeg bet meg merke i i det innlegget :ler:)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, rar alkohol! Jeg tok med meg Tia Maria og sånne ekle saker (som ingen drakk, hehehe!), men vi drakk Brennivín, Fernet og whisky (og G&T). Og så drakk vi noe lokal sprit fra Tyrkia og noe lokale plommebrennevingreier fra Azerbadsjan. Internasjonale (innad i Europa, da). :skaal:

T og jeg gikk en lang tur i går, 2 timer. Kanskje ikke helt i tempoet jeg ønsker meg, men han har vært hos astma-/allergilege og fått beskjed om at han har redusert lungekapasitet. Så han har begynt på medisiner som skal sørge for at det ikke blir permament. Legen hadde sagt at han måtte begynne nå og ikke slutte igjen, for han ville vel ikke redusere livslengden sin? :tristbla: Jeg er stolt og glad for at han endelig har tatt tak i dette, og til høsten får han begynne med allergivaksine. Han (i likhet med mammaen sin) har ganske seriøs allergi, og hvis han ikke passer seg (som mammaen ikke gjorde fordi de ikke visste noe om dette på 60-70-tallet) så blir han bare mer og mer og mer allergisk etterhvert som han blir eldre. Så pollenvaksinen vil sannsynligvis også gi ham resistens/økt toleransen ovenfor en del andre ting. Og så slipper han å ta kortisonsprøyte hver 3.uke gjennom hele pollensesongen.

I dag skal T på fotballtrening, jeg skal på løpetur. Tror jeg skal kjøre litt intervall. Jeg kommer til å dø, men sånn er det bare. Sukk. Jeg skal klare en 10km på ok tid til høsten! Halvmaraton får vente litt til, tror jeg. Flere kilometer i beina må nok til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæh, whisky er vel ikke rart, vel!? ;)

Så trist med T, men det er ihvertfall et kjempeskritt i riktig retning at det blir oppdaget og at han får gjort noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble veldig lei meg da jeg fikk høre det i går, det der med nedsatt lungekapasitet er ikke til å spøke med. Jeg vil ha han her så lenge som mulig, helst til vi begge er 95+, døve og demente :fnise:

Og jeg skal innrømme at jeg ikke kan utstå whisky! Smaker og smaker, men det er bare ikke noe jeg klarer å nyte. God gin&tonic, derimot..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ikkeno' trening i går. Kom hjem og kjente godt på at jeg har en liten, begynnende betennelse et eller annet sted i kroppen. Har hatt hevelser bak ørene (igjen, hadde et par måneder nå i vinter/tidlig vår med ørten antibiotikakurer og legevaktbesøk) og kroppen har bare ikke vært med på lasset. Skuldrene og nakken har heller ikke vært overbegeistret etter noen helt jævlige dager uken etter påske (3 ukers arbeid gjort på 3 dager, kan tro jeg var ødelagt etter 12 timer foran en skjerm...).

Så i dag var jeg hos kiropraktoren "min". Han knakk korsrygg&hofter, mellom skulderbladene og nakken. Fikk litt kjeft, og noen øvelser jeg kan skal gjøre. Han blir alltid satt ut over de enorme mengdene energi jeg har - og det er helt sant. Jeg renner over av energi, og får jeg det ikke ut så blir det automatisk vendt innover. Og det har skjedd nå i det siste (ok, siste året... :sjenert: ), så kroppen har det ikke så godt. Jeg ba om å få et skikkelig program jeg må gjennomføre - ikke bare noe som tar et minutt. Er mye lettere å prioritere 20-30 minutter enn 1 minutt! (Jeg er rar, jada!) Nå får jeg forhåpentligvis lysten til å trene, for en autoritetsfigur har sagt at jeg skal, og så autoritetstro som jeg til tider er så er nok dette løsningen. ;) I tillegg er det jo en fin ventil for all energien min. Siste lekse var å ligge på sofaen i 15 minutter hver dag og gjøre ingenting. Revolusjonerende for meg, det, jeg har sittet for mye på sofaen det siste året, men jeg gjør jo noe hele tiden - ser på tv, leser, er på internett, spiller spill med T...

Apropos T, fikk vite at han hadde 78% lungekapasitet da han var hos legen på mandag (shit!), men medisinene han har fått gjør at han nå føler at han kan puste igjen. Han trente fotball i går og løp halvannen time i strekk uten pause! Jeg er så stolt av ham! :rødme: Han er verdens fineste og beste mann! :)

Nå skal jeg drikke opp :kaffekopp: og så skal jeg spise lunsj med en god kompis. Bacheloroppgave smacheloroppgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lå på sofaen i går med en rygg som surmulte av kiropraktorknekkingen. Ingen knekk på over 8 måneder gjør knekken litt hardere å takle. Ryggen eksploderte i muskelknuter og muskelvondt, så det er tydelig at jeg har gått med en del grums en stund - samtidig har jeg jo ikke hatt særlig vondt før de siste 2-3 ukene nå, så hva det er som har vært på gang vet jeg ikke.

Har lyst til styrketrening i dag, så skal prøve å få til det i løpet av ettermiddagen. Er bare så vanskelig med mat i forhold til jobb, trening og T som vil spise middag samtidig med meg. Morgentrening er ikke akutelt, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Har lyst på nye treningsklær. Det hjelper alltid på motivasjonen - men ikke på budsjettet til april neste år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært fin!

Vi var i Stavanger og så Jungelboken 2099 (anbefales!) og besøkte E. Første gang T har vært i Stavanger, og jeg er jo stolt av byen. Oppdaget at leiligheten jeg eier der har steget enormt i verdi siden jeg kjøpte den i 2004, så når det blir salg til høsten sitter jeg igjen med nok cash til at vi kan kjøpe ca akkurat det vi har lyst på. Ai låvv it!

Nå er det :kaffekopp: og oppgaveskriving som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med Jungelboken!

Har bare vært i Stavanger én gang jeg, da var jeg 8 ellerno. :sjenert:

Også kjørte vi fra fergehavna til flyplassen i taxi for noen år siden, men det teller jo liksom ikke.

Har sendt deg melding, men: kaffe i morgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på lesesalen og har for en gangs skyld litt giv! Nå vil jeg bare bli ferdig med teori og metode, sånn at jeg kan fokusere på resultatene mine. Mangler litt litteratur, men det ordner seg.

I morgen er det ryggknekk som står på planen (kl. 08.00 - URK!) og jobb fra 3-5. Gårsdagen var en ekte drittdag, fikk ikke gjort en ting fordi jeg ikke hadde litteraturen jeg trengte og venstre øye tok helt av. Var egentlig i ok form fysisk (bare litt søvnmangel-trøtt), men venstre øye ødela noe helt vanvittig. Jeg er så utrolig nærsynt, så jeg kan ikke trene uten linser og i alle fall ikke med briller. Måtte ta av meg linsene rett før jeg hadde tenkt meg ut på løpetur fordi øyet var rødt og sårt og tårene rant og hele øyet vibrerte av leamus. I dag går jeg med briller, så da kan jeg ha på meg linser en times tid når jeg skal trene, satser på at øyet takler det. Men fordi jeg ikke fikk trent var jeg i et elendig humør (for å si det mildt!) og jeg er glad for at T er verdens tålmodigste mann! La meg halv 11 og sov til 7, så dagen i dag er noget bedre på alle måter.

Lagde laksewok i går - helt ok, men jeg liker ikke varmebehandlet laks. Neste gang skal jeg salte og pepre laksen litt mens den ligger og venter på å bli hivd opp i woken sammen med resten av stasjet - kanskje den smaker enda litt mindre da? Teriyakisausen tok knekken på mesteparten av laksesmaken, men ikke alt. Liker ikke å ikke like mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...