Mann 42 Skrevet 4. januar 2010 #21 Skrevet 4. januar 2010 Ingen trolldom. Arbeid og forskning førte til at de kom opp med dette støvet. Poenget er at det må manipuleres til å fungere. Det skjer ikke bare av seg selv, annet en at det står en skapermakt bak. Kan godt hende at universet ble til som følge av et stort smell, kan godt hende at støv fra kosmos var med og dannet grunnlaget for skapelsen. Det som til sist skjer, om menneskeheten får tid nok, er at vi forsker oss frem til Skaperen. Kanskje du burde se den fine filmen som du linket til, en gang til, så slipper du å spekulere så mye. ECM utvinnes, iflg den videoen, av vev. Det er altså ikke støv i ordets rette forstand, men en en substans som reaktiverer stamcellene som finnes i alt vev, og får nytt friskt vev til å dannes, i stedet for arrvev.
Ambassadør. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 4. januar 2010 Kanskje du burde se den fine filmen som du linket til, en gang til, så slipper du å spekulere så mye. ECM utvinnes, iflg den videoen, av vev. Det er altså ikke støv i ordets rette forstand, men en en substans som reaktiverer stamcellene som finnes i alt vev, og får nytt friskt vev til å dannes, i stedet for arrvev. Jo takk. Fikk med meg det på filmen.
Ambassadør. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #23 Skrevet 4. januar 2010 Stråmann kalles det, men det er jo svært vanlig for kreasjonister å mene det er ærlig å redelig. Ja det sier litt om hva du er villig til. Et av ynglingsutrykkene Deres Midgard. Stråmann Forsvarsvåpen.
Gjest VinglePetter Skrevet 4. januar 2010 #24 Skrevet 4. januar 2010 Et av ynglingsutrykkene Deres Midgard. Stråmann Forsvarsvåpen. Ja, det er litt morsomt at du ikke forstår begrepet.
Mann 42 Skrevet 4. januar 2010 #25 Skrevet 4. januar 2010 Jo takk. Fikk med meg det på filmen. Det stiller dine sepkulasjoner over ordet "støv" i et noget merkelig lys, ettersom stoffet ikke er støv, og den eneste måten det kommer inn i diskusjonen på, er gjennom reporterens "morsomme" referanse til "pixie dust", eller løst oversatt, "alve-støv".
Phaedra Skrevet 5. januar 2010 #26 Skrevet 5. januar 2010 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Phaedra,mod
Ambassadør. Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #27 Skrevet 5. januar 2010 Det stiller dine sepkulasjoner over ordet "støv" i et noget merkelig lys, ettersom stoffet ikke er støv, og den eneste måten det kommer inn i diskusjonen på, er gjennom reporterens "morsomme" referanse til "pixie dust", eller løst oversatt, "alve-støv". Noen må ha fått støv på hjernen
Mann 42 Skrevet 9. januar 2010 #28 Skrevet 9. januar 2010 Noen må ha fått støv på hjernen Kanskje det. Du får sørge for å feie i krokene dine, så det ikke blir til plage for deg i fremtiden. La oss heller snakke litt om påstanden din om at det at ECM fungerer, er en indikasjon på en skapermakt. Hva i all verden bygger du det på? ECM er en substans som reaktiverer noen primitive egenskaper ved mennesklig vev og igangsetter regenerasjon i stedet for arrdannelse. Når jeg sier "primitiv" så mener jeg "gammel", for dette er egenskaper som f.eks mange reptiler har, men som hos oss er uvirksomme, til tross for at vi har det maskineriet som skal til. Jeg mener å ha lest noe om at mennskets tapte evne til regenerasjon har sammenheng med endringer i immunsystemet som har gjort oss mer effektive på å bekjempe infeksjoner.
Ambassadør. Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #29 Skrevet 9. januar 2010 Kanskje det. Du får sørge for å feie i krokene dine, så det ikke blir til plage for deg i fremtiden. La oss heller snakke litt om påstanden din om at det at ECM fungerer, er en indikasjon på en skapermakt. Hva i all verden bygger du det på? ECM er en substans som reaktiverer noen primitive egenskaper ved mennesklig vev og igangsetter regenerasjon i stedet for arrdannelse. Når jeg sier "primitiv" så mener jeg "gammel", for dette er egenskaper som f.eks mange reptiler har, men som hos oss er uvirksomme, til tross for at vi har det maskineriet som skal til. Jeg mener å ha lest noe om at mennskets tapte evne til regenerasjon har sammenheng med endringer i immunsystemet som har gjort oss mer effektive på å bekjempe infeksjoner. Jeg mener ikke at ECM alene er indikasjon på skapermakt, men det står at Gud skapte Adam av jordens muld, samt at vi er dannet av støv. Bibelen kan ha mange metaforer. Men la oss skille ECM alene fra det Skriften mener når vi er dannet av støv. Jeg mener ikke at Gud skapte oss av ECM. Men jeg tror mennesket er på vei til å kunne "skape" en helt ny Mann 42 feks. Bare ikke med din sjel. Og prinsippene vi bruker til det kan etterhvert ligne på det Gud gjorde da Han dannet Adam av jordens muld. Og når vi snakker om 7 skapelsesdager, kan det være at Gud Herren la grunnlaget for skapelsen på 7 dager.
Mann 42 Skrevet 9. januar 2010 #30 Skrevet 9. januar 2010 Jeg mener ikke at ECM alene er indikasjon på skapermakt, men det står at Gud skapte Adam av jordens muld, samt at vi er dannet av støv. Bibelen kan ha mange metaforer. Men la oss skille ECM alene fra det Skriften mener når vi er dannet av støv. Jeg mener ikke at Gud skapte oss av ECM. Men jeg tror mennesket er på vei til å kunne "skape" en helt ny Mann 42 feks. Bare ikke med din sjel. Og prinsippene vi bruker til det kan etterhvert ligne på det Gud gjorde da Han dannet Adam av jordens muld. Og når vi snakker om 7 skapelsesdager, kan det være at Gud Herren la grunnlaget for skapelsen på 7 dager. Å lage organer eller kroppsdeler basert på celler fra mottakeren, er ikke engang i nærheten av å lage et menneske. Og prinisppene som brukes, har null og niks med bibelens eventyr å gjøre. Dette er avansert forskning, ikke barnefortellinger.
Ambassadør. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #31 Skrevet 10. januar 2010 Å lage organer eller kroppsdeler basert på celler fra mottakeren, er ikke engang i nærheten av å lage et menneske. Og prinisppene som brukes, har null og niks med bibelens eventyr å gjøre. Dette er avansert forskning, ikke barnefortellinger. Ja en av de største gaver Skaperen gav oss var sinnet. Tenk så stort, at Han skapte oss med evnen til å drive slik "avansert forskning". Jeg undrer, mon tro Jesus underviste legen Lukas i legekunst den tiden de vandret sammen? Kanskje tom Lukas forsøkte å lære Jesus noe? Gnisten av guddomelighet er tydelig i mennesket, bare at den er besudlet av synd, slik som all skapningen. Men Gud har gjenoprettet det også ved å gi oss offer for synd.Amen. Selv om De helt tydelig er bitter på kristendommen av en eller annen grunn, er det ikke behøvelig å vise slik manglende respekt for Deres nestes tro. En mann med Deres kunnskap om verdens visdom burde ikke ha behov for å harselere med det som blir sett på som hellig av mange. Det ville kle Dem å opptre annerledes. Siden De er så ivrig til å gjenta gang på gang at Bibelen er å sammenligne med barnefortellinger, eventyr osv osv, vil jeg her komme med noen fakta som er med og støtter opp om Bibelen`s troverdighet. I nord-vest Syria er det funnet en stor og viktig by som kan dateres tilbake flere tusen år. Byens navn er Ebla, og den er utgravd. Noen av det mest spennende funn man gjør i gamle ruinene, er skriftlige overleveringer fra den tiden byen var i funksjon. Antall steintavler og fragmenter funnet i Ebla er på omkring 15.000. Språket fra disse stentavlene er det eldste semittiske språk man noen gang har identifisert. Byens alder er ca 2500 år f.kr Det kanskje virkelige overraskende i alle stentavlefunnene, er bekreftelsen på Bibelen og bibelske navn. I Ebla finner navn som inkluderer Abraham (Abramum), Esau (Esaum), Saul (Saulum) og Eber (Ebrium), Israel (Ishra-il) og Mikael (Mika-il). navn som Abraham (Abramum), Esau (Esaum), Saul (Saulum) og Eber (Ebrium), Israel (Ishra-il) og Michael (Mika-il). Som det første av utenom bibelske-kilder, er Guds navn Jahve (Jehova) Men også andre guder som Dagan og Baal er nevnt. Ebrium (Eber) regnes som den største hersker i Ebla. Han regjerte i 28 år, i den tidligste tid av byens historie. Eber var etterkommer i 4. ledd eller Noa. Men Eber var også en av forfedrene til Abraham (6.gen. etter Eber). Det interessante er at Sem, som var Noas sønn og alle disses stamfar, ennå levde da Abraham ble født. Noa selv levde også på denne tiden. Det bekreftes også av sumeriske kilder. Han ble boende i området rundt Ararat. I disse oldtider var det svært vanlig å oppkalle byene eller seg selv eller sine sønner. Derved kan vi spore opp mye av veien etterkommerne til Noa tok. De første som dro til landet mellom elvene var Sems etterkommere. Navn som Assur, Elam (sørlige Persia) viser dette. Samtidig er det Kams etterkommere som kommer til å dominere, og da særlig Nimrod som grunnla byene Babel, Erek, Akkad (akkadieme som også oppgis å ha ødelagt Ebla) og Kalne. Eber blir også spesielt nevnt i 1. Mos., som stamfar til alle Ebers barn. Tydelig var han en stamfar, som var omtalt og kjent. Det hevdes også at han er stamfar til utrykket Hebreer. To av Ebers barn er nevnt i Bibelen; Peleg (bestefar til Abrahams bestefar) og Joktan, som hadde 13 sønner, alle navngitte. En av sønnene til Eber, er i stentavlene navngitt som Shura-Damu (Sheba?). Han ble konge i Mari. En annen interessant observasjon fra Bibelen, er at i Pelegs dager ble menneskenes språk forvirret og alle ble spredt utover jorden. Altså kan vi tidfeste Babels tårn som en tidsparallell til Eblas storhetstid. At det kan virke som om språkenes opphav finnes i Ebla er derfor kanskje ikke så merkelig? Ebla drev også handelsvirksomhet med byene Sodoma og Gomorra, som senere ble ødelagt på Abrahams tid. Ebla's stentavler bekrefter derved Bibelen om at disse byene virkelig har eksistert. Andre steder som er nevnt som handelspartnere mm er Egypt, Beirut, Biblos, Damaskus og Gasa. I andre oldtidsbyer som Mari og Ugarit, har man funnet henvisninger til Ebla. Mener De Mann 42 at dette også er eventyr og barnefortellinger?
Mann 42 Skrevet 10. januar 2010 #32 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har LITT vanskelig for å se at det faktum at man kan gjenfinne bibelske navn og steder i det samme landskapet der bibelen ble kokt sammen, er noe bevis for dens troverdighet på det VIKTIGE punktet, nemlig historien om den store guden. La oss skille snørr og bart: Noe er geografi, noe er historie, og noe er mytologi. Geografien er sikkert grei nok, historien noe mer tvilsom, og mytologien er mytologisk. Nei, jeg er ikke "bitter på kristendommen". Jeg er bare ateist, ganske enkelt fordi det er den eneste posisjon å innta på temaet som virker logisk.
Ambassadør. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #33 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har LITT vanskelig for å se at det faktum at man kan gjenfinne bibelske navn og steder i det samme landskapet der bibelen ble kokt sammen, er noe bevis for dens troverdighet på det VIKTIGE punktet, nemlig historien om den store guden. La oss skille snørr og bart: Noe er geografi, noe er historie, og noe er mytologi. Geografien er sikkert grei nok, historien noe mer tvilsom, og mytologien er mytologisk. Nei, jeg er ikke "bitter på kristendommen". Jeg er bare ateist, ganske enkelt fordi det er den eneste posisjon å innta på temaet som virker logisk. Det er ekstremt å avfeie Bibelens skrifter som eventyr og barnefortellinger når det finnes SÅ MYE dokumentasjon om dens faktiske troverdighet. Greit nok å forkaste en gud, men å fullstendig forkaste så gamle, godt bevarte, fullstendige skrifter på den måten... Vel, jeg tror du vet bedre en det egentlig.
Mann 42 Skrevet 10. januar 2010 #34 Skrevet 10. januar 2010 Det er ekstremt å avfeie Bibelens skrifter som eventyr og barnefortellinger når det finnes SÅ MYE dokumentasjon om dens faktiske troverdighet. Greit nok å forkaste en gud, men å fullstendig forkaste så gamle, godt bevarte, fullstendige skrifter på den måten... Vel, jeg tror du vet bedre en det egentlig. Nei, det finnes ikke noen beviser for dens troverdighet når det gjelder de viktige tingene, altså kosmologien, skapelsesberetningene, etc. Der er bibelen totalt på bærtur, og kan ikke forstås annet enn i rent metaforisk forstand. og en virkelighetsbeskrivelse som ikke kan forståes som annet en en metafor, er ikke mye verdt.
Ambassadør. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #35 Skrevet 10. januar 2010 Nei, det finnes ikke noen beviser for dens troverdighet når det gjelder de viktige tingene, altså kosmologien, skapelsesberetningene, etc. Der er bibelen totalt på bærtur, og kan ikke forstås annet enn i rent metaforisk forstand. og en virkelighetsbeskrivelse som ikke kan forståes som annet en en metafor, er ikke mye verdt. Allikevel. Hvis du tar vekk 5 Mosebøker, så er det allikevel 61 bøker tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå