Gå til innhold

Feeding My Inner Bimbo

Quirky

Anbefalte innlegg

Det var fargen som var det største ankepunktet. Den ble mørkere og litt oransje i løpet av dagen, og det er et no-no i min bok. YSL er sikkert ikke så dum, heller, men det virker som om merket er på vei ut av Norge. :forvirret:

Har du sett på Chanel Mat Lumière? Den er vel også mattende for fet hud, men kanskje ikke longlast nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en leser står fram. :vinke:

Imponert over shoppingen din, men av og til må man jo bare, ikke sant. Jeg har blitt påvirket til følgende kjøp(som jeg kommer på i farta):

Nars superorgasm blush - liker den kjempegodt, og bruker den hver dag. Flatterende kosebukse fra HM. Og sist, men ikke minst, et par skoletter av merket Troppa. Er veldig spent på, de kommer i posten hvert øyeblikk. Jeg er Camperfan(nei! Camper er ikke kjerring, i hvert fall ikke mine par.), og har bare sko og støvletter fra dem, men har bare godt av å utvide horisonten litt.

På klesfronten har jeg kjøpestopp for jeg ønsker å komme ned til matchvekt først, så da går det i vesker, solbriller osv.

Liker oppsummeringa di om shopping; heller få, dyre ting, enn plenty stuff fra restekurvene, satt på spissen. (Seff finnes det bra billige ting også.HM-jeans for eksempel.)

Vel vel. Har lyst på den Cheap Monday trench'n, men den fantes ikke i L. Kanskje du kan avgi rapport når du får den? :)

Ha en fin aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at jeg har henta Troppaskolettene, og jeg simpelthen digger dem. :danser:

Skjønner virkelig ikke hvordan jeg har klart å ikke legge merke til Troppa før?! Har handlet på Lillevinkel i noen år nå, men kanskje det er nylig at de har tatt inn merket? Hmm. Fine er de i alle fall, og gode å gå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du du du!! Husker du at du for noen sider siden sa at jeg kunne trygle deg om hjelp i kleskriser? Nå er det en!

Neppe en slik du så for deg, fordi det ikke er snakk om moteriktighet og fine ting nå; men temafest! Jeg skal på disco-party neste helg, og har lyst til å være litt kul :-) Kan du noe slikt, kanskje?

Jeg tenker i utgangspunktet en hvit, halvmatt paljettkjole jeg har, og kanskje noen knæsjfarga tights til. Kongeblå? Håret bør kanskje tuperes, sprayes og danderes med knæsjfarga hårbånd? Og øynene sminkes litt vågalt og fargerikt?

Det er i alle fall dette jeg umiddelbart tenkte på, uvitende om jeg i det hele tatt er i riktig tiår.

Vil du hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en leser står fram. :vinke:

Imponert over shoppingen din, men av og til må man jo bare, ikke sant. Jeg har blitt påvirket til følgende kjøp(som jeg kommer på i farta):

Nars superorgasm blush - liker den kjempegodt, og bruker den hver dag. Flatterende kosebukse fra HM. Og sist, men ikke minst, et par skoletter av merket Troppa. Er veldig spent på, de kommer i posten hvert øyeblikk. Jeg er Camperfan(nei! Camper er ikke kjerring, i hvert fall ikke mine par.), og har bare sko og støvletter fra dem, men har bare godt av å utvide horisonten litt.

På klesfronten har jeg kjøpestopp for jeg ønsker å komme ned til matchvekt først, så da går det i vesker, solbriller osv.

Liker oppsummeringa di om shopping; heller få, dyre ting, enn plenty stuff fra restekurvene, satt på spissen. (Seff finnes det bra billige ting også.HM-jeans for eksempel.)

Vel vel. Har lyst på den Cheap Monday trench'n, men den fantes ikke i L. Kanskje du kan avgi rapport når du får den? :)

Ha en fin aften!

Må bare fortelle at jeg har henta Troppaskolettene, og jeg simpelthen digger dem. :danser:

Skjønner virkelig ikke hvordan jeg har klart å ikke legge merke til Troppa før?! Har handlet på Lillevinkel i noen år nå, men kanskje det er nylig at de har tatt inn merket? Hmm. Fine er de i alle fall, og gode å gå i.

Eyyh, enda en leser som har latt seg påvirke, jeg har makt! :sjarmor: Er glad for at du er fornøyd med kjøpene dine, spesielt Troppa-skolettene- hvilke kjøpte du? Du kommer ikke til å angre på den investeringen, lover! Lillevinkel har ført Troppa i fire-fem sesonger nå, men det er først de siste sesongene de har tatt inn mer enn noen få modeller.

Trenchcoaten fra Cheap Monday finnes ikke i L, de har tweaket med størrelsene, og strørrelse S tilsvarer M, størrelse M tilsvarer L osv. Hvis du bruker L til vanlig, vil nok M passe utmerket- og den litt baggy fasongen på trenchcoaten er veldig tilgivende, så om den er litt liten eller litt for stor, vil det ikke synes.

Ang. kjøpestopp til du er nede i matchvekt- jeg er også på vei ned i vekt, men kjøper klær likevel:

1. Klær som passer nå, men som vil bli for store snart- for jeg vil se bra ut mens jeg går ned. Kjøper ikke dyre klær i denne kategorien, though.

2. Klær jeg får på meg nå, og som vil fungere når jeg er betraktelig mindre også, som kjoler- denne for eksempel, passer nå, og vil passe om 10 kg også.

3. Klær jeg ikke får på meg nå, men som vil passe perfekt når jeg når målet mitt. Fungerer ekstremt godt som motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du du du!! Husker du at du for noen sider siden sa at jeg kunne trygle deg om hjelp i kleskriser? Nå er det en!

Neppe en slik du så for deg, fordi det ikke er snakk om moteriktighet og fine ting nå; men temafest! Jeg skal på disco-party neste helg, og har lyst til å være litt kul :-) Kan du noe slikt, kanskje?

Jeg tenker i utgangspunktet en hvit, halvmatt paljettkjole jeg har, og kanskje noen knæsjfarga tights til. Kongeblå? Håret bør kanskje tuperes, sprayes og danderes med knæsjfarga hårbånd? Og øynene sminkes litt vågalt og fargerikt?

Det er i alle fall dette jeg umiddelbart tenkte på, uvitende om jeg i det hele tatt er i riktig tiår.

Vil du hjelpe meg? :)

Jeg er innmari dårlig på antrekk til temafest etc, siden jeg hater slikt, og 70-tallet er ikke mitt tiår, men jeg får prøve- men anbefaler at du spør inne på klesforumet, du får nok bedre svar der.

Paljettkjole vil funke, men høyt,tupert hår er vel mer 60-talls? Langt, flatt med midtskill, og evnt.hårbånd, er det jeg forbinder med 70-tallet. Charlie's Angels-hår blir vel også riktig, og platåsko er vel essensielt for 70-talls-party.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jeg tok sjansen på å følge et av tipsene dine igjen, og gikk til anskaffelse av en Studio Sculpt Concealer. :sjarmor: Jeg har ikke fått testet den noe særlig ennå, men førsteinntrykket er bra.. tror denne blir bestevennen min når det dukker opp hormonelle kviser for å si det slik. :briller: Håper jeg finner den på nettet etterhvert, sånn i tilfelle jeg skulle bli hekta, for å handle i MAC butikkene er en stressende opplevelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fargen som var det største ankepunktet. Den ble mørkere og litt oransje i løpet av dagen, og det er et no-no i min bok. YSL er sikkert ikke så dum, heller, men det virker som om merket er på vei ut av Norge. :forvirret:

Har du sett på Chanel Mat Lumière? Den er vel også mattende for fet hud, men kanskje ikke longlast nok.

Har ikke sett på den du nevner, og jeg trenger egentlig ikke en foundation som er spesielt mattende, selv min fetere t-sone blir aldri særlig blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sjansen på å følge et av tipsene dine igjen, og gikk til anskaffelse av en Studio Sculpt Concealer. :sjarmor: Jeg har ikke fått testet den noe særlig ennå, men førsteinntrykket er bra.. tror denne blir bestevennen min når det dukker opp hormonelle kviser for å si det slik. :briller: Håper jeg finner den på nettet etterhvert, sånn i tilfelle jeg skulle bli hekta, for å handle i MAC butikkene er en stressende opplevelse..

Håper du blir like fornøyd som jeg er! Hvorfor er det så stressende å handle i MAC-butikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
Håper du blir like fornøyd som jeg er! Hvorfor er det så stressende å handle i MAC-butikkene?

Jeg vet ikke om det bare er jeg som er sær, men jeg får dilla av overivrig personale! Jeg ble spurt om jeg trengte hjelp av 5 forskjellig i løpet av kort tid.. og noen av de spurte til og med flere ganger, fordi de tydeligvis ikke husket at de allerede hadde spurt! Fint og flott at de ser kundene sine og sånn, men det kan bli litt mye av det gode! Jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt mer om de hadde slappet av litt.. jeg ble så stressa av hele opplegget at jeg faktisk glemte flere av tingene jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe! :ler: Etter å ha kommet meg ut av den første butikken, gikk jeg til den nye på Oslo City for å se om de hadde det jeg glemte der.. men de var jaggu meg på hugget der også gitt! Man rekker nesten ikke å løfte en ting før det er noen som henger på en og lurer på om de skal finne det frem! Stress! Og takk Gud for nettshopping.. :ler:

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått flere pakker i posten siden sist, blant annet Lolita Lempicka-parfymen, skimmer-sprayene fra Sally Hansen, treningstopp fra La Redoute, sju flasker 3 Minute Miracle balsam fra Aussie, og Decleor Hydra Floral fuktighetskrem, fuktighetsmaske og Ylang-Ylang Night Balm. Har testet ut fuktighetsmasken, den er fantastisk- påførte et tykt lag, og nesten alt trakk inn i huden, og den er supermyk nå. Og så deilig med digre salongstørrelser, selv om litt av luksufølelsen jeg gnåler om forsvinner. 3 Minute Miracle virker veldig bra, gir intensiv fukt og lukter veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så M tilsvarer L - da er det bare å bestille i vei. Men hva er pointet med å forvirre kundene sånn da?! Ikke alle som er så opplyste, men flaks for meg med en oppklaring her da.

Enig, enkelte plagg går fint med 5-10 kg variasjon i kroppsmasse. Savner å gå i skinnyjeans uten at det tyter ut overalt, og savner å gå i blusene/toppene mine. Blæh. Jaja, gir meg ikke, jeg skal inn i garderoben til sommer'n.

Skoene jeg kjøpte var disse, bare i grå/grønn:

http://www.lillevinkelsko.no/troppa-cerali...run-p-5077.html

Skulle kjøpe de som du kjøpte, men de var desverre utsolgt. Men som sagt, veldig fornøyd med mine!

Og så har jeg bestilt disse til sommer'n:

http://www.logoshopping.com/detail.aspx?ID...mp;SID=4ceb8eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på nippet til å faktisk bruke 2600 kr på skinnskjørtet fra Wheels & Dollbaby jeg hadde forelsket meg totalt i, men i siste øyeblikk fant jeg ut at det faktisk ikke var 100% skinn (trass i at det står at det er det på Asos.com), det var bare frontpanelet som var laget av skinn, baksiden er i stoff- og da er jeg definitivt ikke så interessert. Browset Ebay igjen for å se om noen nye pencil-skjørt i skinn hadde blitt lagt ut, og fant et fra Bebe. Langt billigere enn det fra Wheels & Dollbaby, og selgeren gikk med på å oppgi lavere verdi utenpå pakken, så jeg slipper masse ekstrautgifter. Slo til med én gang, slike skatter går unna fort!

Nye yndlingsskjørtet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakk innom H&M i dag og kjøpte et par sorte Squin, hadde ikke et eneste par sorte jeans som passet, og Squin-modellen er genial- skulle bare ønske de grå kom tilbake. Kjøpte med meg sort hårfarge og småting som q-tips og bomullsdotter også, elsker q-tips fra H&M, de er jo rooooosa! Og bomullsdottene kommer i ok innpakning også, enkel og delikat- ikke som den pakken som lå på badet fra før, kjøpt inn av sambo på ICA i stedet for H&M, fordi han ikke gadd å gå innom H&M- den Euroshopper-emballasjen er så fæl at det svir i øynene når jeg ser på den.

Petimeter, jeg? Naaahhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har shoppet klær til mannen i mitt liv i kveld, han trenger virkelig nye klær. Kjøpte fire cardigans og fire t-shirts, er spent på hvordan cardgianene vil bli mottatt, siden det er et plagg han aldri har brukt før, og sikkert aldri har vurdert å bruke.

Gjør det enklest mulig, og linker til en post i motebloggen min, der det er bilder av alle plaggene, i stedet for å linke til hvert enkelt plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var inne på hm.com for å bestille t-skjortene til mannen i mitt liv, fant jeg disse- kjøpte to stykker i sort, de shortsene kommer til å bli mye brukt i sommer. Bestilte håndklær og badehåndklær også, i turkis- alle håndklær på badet mitt må være turkise, slik at de matcher den funky skittentøyskurven/bøtta jeg kjøpte på TING for et par år siden og elsker like høyt enda. TING er en utrolig bra butikk, forresten, de har så mye kult- elsker kortmappene, nøkkelringene, magnetene- alt!

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foundationjakten er over! Har gjort grundig research, og vinneren er Teint Resist fra YSL. Da jeg oppdaget noe jeg hadde oversett, at den er oljefri, var det ikke tvil lenger. De hadde den ikke på Esthetique, så jeg måtte bestille over nett- ville gjerne ha den NÅ. Sparte i det minste noen hundrelapper på å bestille på nett. Turen innom Esthetique var ikke bortkastet, jeg fant ut hvilken nyanse jeg skulle bestille- 04, som jeg har brukt tidligere i YSL-foundation, ble en anelse for mørk, og Teint Resist mørkner litt på huden, så jeg gikk for 03 Opal, som er lys med varme/nøytrale undertoner, akkurat som hudtonen min, YSL lager farger som passer perfekt til min hudtone, har ikke funnet så god fargematch i foundation fra noen andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det Kanebo og Dior som har de beste foundationfargene. Hos YSL brukte jeg 6 sand beige tidligere, men nå tror jeg den er for mørk, og muligens kunne nr. 4 passet. Men dette var den foundationen med børste, og fargene varierer veldig innen et merke, også. :forvirret: Jeg vil så gjerne like Chanel, men fargene der er mørke og skittengule, så det nytter ikke.

Jeg har tatt en råsjanse og kjøpt Bobbi Brown Skin foundation på nettet, i fargen warm sand. Risken er at den blir for gul; for lys gjør meg ingenting, for der kan man alltid justere, og for mørk er mye verre.

Jeg sitter i Oslo as we speak, så jeg skal ta en sniktitt på både MAC og Bobbi Brown før vi forlater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det Kanebo og Dior som har de beste foundationfargene. Hos YSL brukte jeg 6 sand beige tidligere, men nå tror jeg den er for mørk, og muligens kunne nr. 4 passet. Men dette var den foundationen med børste, og fargene varierer veldig innen et merke, også. :forvirret: Jeg vil så gjerne like Chanel, men fargene der er mørke og skittengule, så det nytter ikke.

Jeg har tatt en råsjanse og kjøpt Bobbi Brown Skin foundation på nettet, i fargen warm sand. Risken er at den blir for gul; for lys gjør meg ingenting, for der kan man alltid justere, og for mørk er mye verre.

Jeg sitter i Oslo as we speak, så jeg skal ta en sniktitt på både MAC og Bobbi Brown før vi forlater. :)

Hvorfor kjøpte du Bobbi Brown foundation på nettet når du skulle til Oslo? Uansett om du ville bestille på nett, kunne du jo sjekket fargen irl?

Hvis foundationen er en anelse for mørk, er det definitvt en dealbreaker, ingenting er verre enn bleke damer med for mørk foundation. Vet ikke hvor mange ganger en parfymeridame har forsøkt å overbevise meg om å gå litt mørkere, "for å få litt frisk farge". Nå gidder jeg ikke rådføre meg med parfymeriansatte når jeg skal velge foundationfarge lenger, bortsett fra å spørre hvilken nyanse i xx som tilsvarer 010 i xx. Jeg prøver meg frem selv, og ber evnt. om en prøvekrukke- selv om å gi kunden en prøve for å ta med hjem, noe jeg synes burde være standard service, er en for stor utfordring i mange parfymerier. Er generelt misfornøyd med servicen, eller mangelen på service, i norske parfymerier, det synes som om de bevisst ansetter de mest bitchy damene de kan finne, og så lærer dem opp til å enten overse kundene og gjøre det tydelig at man er plagsom hvis man spør om hjelp, eller være ekstremt pushy, ofte påtrengende. Og de kan generelt for lite om varene de selger, å kunne svare på hvorvidt en primer er oljefri er da et minstekrav? Er det rart vi kjøper kosmetikk på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du Bobbi Brown foundation på nettet når du skulle til Oslo? Uansett om du ville bestille på nett, kunne du jo sjekket fargen irl?

Hvis foundationen er en anelse for mørk, er det definitvt en dealbreaker, ingenting er verre enn bleke damer med for mørk foundation. Vet ikke hvor mange ganger en parfymeridame har forsøkt å overbevise meg om å gå litt mørkere, "for å få litt frisk farge". Nå gidder jeg ikke rådføre meg med parfymeriansatte når jeg skal velge foundationfarge lenger, bortsett fra å spørre hvilken nyanse i xx som tilsvarer 010 i xx. Jeg prøver meg frem selv, og ber evnt. om en prøvekrukke- selv om å gi kunden en prøve for å ta med hjem, noe jeg synes burde være standard service, er en for stor utfordring i mange parfymerier. Er generelt misfornøyd med servicen, eller mangelen på service, i norske parfymerier, det synes som om de bevisst ansetter de mest bitchy damene de kan finne, og så lærer dem opp til å enten overse kundene og gjøre det tydelig at man er plagsom hvis man spør om hjelp, eller være ekstremt pushy, ofte påtrengende. Og de kan generelt for lite om varene de selger, å kunne svare på hvorvidt en primer er oljefri er da et minstekrav? Er det rart vi kjøper kosmetikk på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...