Gå til innhold

Feeding My Inner Bimbo

Quirky

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Lolita Lempicka :hjerte:

Kult skjørt :tommelopp:

Takk! Lolita Lempicka er fantastisk, har brukt den on/off siden tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått pakker i posten- blant annet hatten fra Nelly, sju flasker balsam (Aussie Miracle Moist, gjenstår å teste om den lever opp til hypen), masse bøker, Guerlain Meteorites (like herlig som jeg husker, og de har forbedret emballasjen, superfornøyd) og MAC Dollymix blush. Prøver å finne ut om jeg skal gi Dollymix bort, hvis den herlige rosa fargen blir en rødlig "naturlig flush" på huden, slik Honesty har advart mot, vil jeg ikke ha den. Men den ser så fiiiin ut utifra det jeg kan se (har ikke tatt av emballasjen i fall jeg skal gi den bort)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har, etter å ha lest 25 sider med reviews på MUA, bestemt meg for å gi MAC Dollymix-rougen bort- selv om en del beskriver den som rosa, dukker "natural flush" og "red" opp litt for ofte i anmeldelsene.

Nå må jeg ha en erstatning, en rosa blush som faktisk ser rosa ut på kinnene. Fant ut at Well Dressed fra MAC ville være et godt alternativ, og bestilte den. Har også forelsket meg i leppestiften Modesty, også fra MAC, måtte bestille den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke selge den til meg? Jeg har "hit pan" i min, og vurderer å kjøpe en ny, for jeg trenger "natural flush", for jeg har null og niks farge i kinnene selv. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke selge den til meg? Jeg har "hit pan" i min, og vurderer å kjøpe en ny, for jeg trenger "natural flush", for jeg har null og niks farge i kinnene selv. :sjenert:

Seff, har en annen backup-gave til venninnen min. Sender deg pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har medfødte hjerteproblemer, og av og til går det galt- som i går morges. Har tilbragt de siste 30 timene på sykehus, noe som alltid er like gøy- men da jeg kom hjem var det pakker i posten som trøst. Fikk mascaraen fra Lancome (synes Feelunique har blitt flinkere på shipping i det siste, varene kommer mye fortere enn de gjorde en periode), Rouge-børste og leppepensel fra MAC, og beltene fra Asos.

Så utrolig deilig å komme hjem, har tatt en lang dusj,fått vasket vekk sykehusluktaa og skrubbet vekk merker etter elektroder og tape, fått på meg rene klær- bestemte meg for å pleie meg selv litt ekstra i dag, så har kuret håret, lakket tånegler, peelet kropp og ansikt, smurt inn hele kroppen med mandelolje, vokset øyenbryn, og nå sitter jeg med ansiktsmaske på-hater egentlig når folk bruker ordet "fresh"(og det blir brukt alt for mye), men jeg føler meg temmelig fresh nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp kjøpt ny foundation, Double Wear fra Estee Lauder, så jeg burde strengt tattt ikke se på andre foundationer engang- men jeg er ikke helt fornøyd med Double Wear, fargen er ikke perfekt, den er litt for tung, og den har ikke pumpe, en liten, men irriterende detalj. Jeg elsker Guerlain (og nå staver jeg det rett også :gjeiper: ), det jeg har prøvd derfra- primer, leppestift, leppestiftprimer og pudder- har vært ekstremt bra, verdt den stive prisen. Så en reklame for den nyeste foundationen fra Guerlain i siste Vouge, og ble med én gang veldig nysgjerrig- bare navnet er nok til å slå fast at den kan være noe for meg, Guerlain Parure Extreme Luminous Extreme Wear Foundation. Extreme? Luminous? I'm in! Den skal være lett, ekstremt holdbar, lysreflekterende og ikke spesielt ille for huden- what's not to love? Den har fått veldig gode karakterer på MUA også, jeg er solgt...Men de klager over fargeutvalget på MUA og andre nettsider der den er omtalt, den kommer i få nyanser, og spesielt de med lys hud skal visstnok få problemer med å finne en match. Den eneste nyansen som finnes på markedet jeg har håp om kan passe er Beige Clair 02, har sendt en mail til Esthetique Steen & Strøm, som alltid er behjelpelige med spørsmål, oppgitt hvilke farger jeg bruker i foundation fra Dior, concealer fra MAC etc, og spurt om Beige Clair kan passe. Hvis svaret er positivt, må jeg virkelig jobbe hardt for å overbevise meg selv om å ikke kjøpe den, selv om den, som produkter fra Guerlain gjerne er, er bittelitt dyr...

Drømmefoundationen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargene til Guerlain er merkelige. Enten er de for gule, eller som oftest for rosa, og de beige er plasterfargede. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du finnes, nå er jeg ikke bekymret over de små, ubetydelige Ebay-kjøpene jeg gjør! Du er jo helt vill, jo! :pls:

Du skriver virkelig godt, og jeg har storkost meg gjennom de første 14 sidene, og kommer nok til å sniklese videre også. :sjarmor:

Gleder meg til bloggen din kommer opp igjen, slik at jeg kan sikle på bilder av kjøpene dine, og drømme meg bort!

Har du alltid vært så interessert i mote? Jeg lurer bare på om det er håp for meg også... :fnise: Har liksom ikke riktig kropp til sånne fine klær, høye hæler er forferdelig upraktisk her i nord, samtidig som jeg er abnormt dårlig til å gå på dem. Også skal det jo nevnes, at budsjettet legger inn en del begrensninger i tillegg..

(Hurra, jeg har endelig fått somlet meg til å faktisk kommentere i ei av disse dagbøkene jeg snikleser!)

Du er kul, Quirky :)

Endret av Eske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog forresten, jeg så du bestilte den grønne primern fra Bodyography, er du fornøyd med den? Veldig nysgjerrig på den :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du finnes, nå er jeg ikke bekymret over de små, ubetydelige Ebay-kjøpene jeg gjør! Du er jo helt vill, jo! :pls:

Du skriver virkelig godt, og jeg har storkost meg gjennom de første 14 sidene, og kommer nok til å sniklese videre også. :sjarmor:

Gleder meg til bloggen din kommer opp igjen, slik at jeg kan sikle på bilder av kjøpene dine, og drømme meg bort!

Har du alltid vært så interessert i mote? Jeg lurer bare på om det er håp for meg også... :fnise: Har liksom ikke riktig kropp til sånne fine klær, høye hæler er forferdelig upraktisk her i nord, samtidig som jeg er abnormt dårlig til å gå på dem. Også skal det jo nevnes, at budsjettet legger inn en del begrensninger i tillegg..

(Hurra, jeg har endelig fått somlet meg til å faktisk kommentere i ei av disse dagbøkene jeg snikleser!)

Du er kul, Quirky :)

Aaawww...Eske, tusen takk, du er nå offisielt min nye yndlingsperson! :) At jeg skriver godt er det beste komplimentet jeg kan få (enda bedre enn om du fortalte meg at jeg så innmari tynn ut;)), og at du synes jeg er kul er icing on the cake. :Dar

Jeg har alltid vært veldig opptatt av mote, begynte vel å lese ELLE da jeg var rundt 10, og designet klær til barbiedukkene mine som jeg fikk moren min til å sy i fra jeg gikk i barehagen...men det betyr ikke at det ikke er håp for noen som ikke har vært superinteressert i mote fra tidlig barndom- flere av venninnene mine var ikke interessert i mote før tidlig i tjueårene, men er nå fashionistas av dimensjoner- mens andre venninner aldri har vært interessert i mote, ikke er det nå i voksen alder, og det er helt greit det også! Jeg fungerer som stylist for flere venninner og for moren min, og jeg elsker det- hvis du vil ha råd om hvordan du kan gjøre det beste ut av kroppen, værforholdene (har bodd i Nord-Norge selv, vet godt hva du mener, en utfordring å være stilig kledt i storm og to meter snø)og budsjettet ditt, hjelper jeg deg gjerne. :)

Når det gjelder høye hæler er mitt mål med livet (ok, et av målene) å få flere kvinner til å komme seg iut av sneakersene og opp i høyden- jeg sier ikke at man alltid må gå med hæler, jeg bruker flate sko selv, men med litt hæler ser alle kvinner mye bedre ut, og, når man mestrer å gå på dem, føler man seg bedre. Å gå på høye hæler handler bare om trening, og velge de riktige skoene/hælene. Billige sko med høye hæler er nesten alltid vonde og vanskelige å gå med, selv jeg, som var ute på is og snø lørdags kveld i ti cm høye stiletthæler, har problemer med høyhælte sko fra DinSko. Invester i kvalitetssko, som f.eks mitt favorittmerke Troppa, og begynn med litt kraftigere hæler- men aldri "halvhøye" hæler, jeg går bare i sko som er flate eller har minst seks cm høy hæl, "mellomhøyde" ser ikke nett og elegant ut. Er skoene av god kvalitet, er det like behagelig å gå på åtte cm høye hæler som i flate ballerinasko! Du nevnte at du har begrenset budsjett, Eske, men sko er noe du virkelig bør legge penger i, og hvis du utnytter sjansen når skobutikkr som Lillevinkelsko.no har salg, kan du gjøre virkelig gode kjøpt- jeg fikk meg blant annet ankelboots fra Troppa til 699 kr, under halv pris, på salg for noen måneder siden.

Må også nevne det med kropp- jeg har laaaangt fra perfekt kropp, men om man kler seg smart, er ikke det noen stor hindring. Jeg bruker det meste av klær, det handler bare om å velge rett fasong, rett materiale, og eventuelt få litt hjelp av noe industrial-strenght hold-in-undertøy til plagg som er ekstra krevende. :)

Oooog forresten, jeg så du bestilte den grønne primern fra Bodyography, er du fornøyd med den? Veldig nysgjerrig på den :sjenert:

Jeg er fornøyd, den gjør jobben sin utmerket. Men om det at den er grønn, og dermed nøytraliserer rødt, ikke hadde vært viktig, ville jeg heller kjøpt primeren til Guerlain, som er dyrere, men bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Double Wear har moren min brukt, og jeg har sniklånt.. ganske fornøyd med den egentlig :Nikke:

Jeg er vel egentlig ganske fornøyd jeg også, men den fra Guerlain er så mye mer fristende...gresset er så mye grønnere på andre siden av parfymeriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bank-id-brikken min er død, og uten den kan jeg ikke bestille fra f.eks. Nelly, men når jeg får den nye i posten, skal jeg definitvt ha denne. Trenchcoat er et må-ha-plagg i min garderobe, men jeg foretrekker varianter som ikke er så klassiske og standard i snittet, den jeg har nå har bubble hem, og jeg bruker den med et bredt lærbelte i stedet for beltet som fulgte med for å få en mer spennende look. Men, jeg har brukt den i fire sesonger nå, og jeg begynner å bli lei av den, så jeg trenger en erstatning. Den fra Nelly er perfekt, den lange lengden er veldig riktig denne sesongen, og gir det klassiske plagget en edge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjekt, da vet jeg hvem jeg skal spørre når jeg har kleskriser ;) Og ja, er i grunn veldig enig i det med høye hæler, man ser automatisk så mye mer elegant og selvsikker ut!

Jeg skulle virkelig ønske jeg var ordentlig moteinteressert, og ikke minst flink, men for tiden er jeg altfor bedagelig og glad i å ha det komfortabelt. Bor omtrent i tights, skjørt og kjoler, og ikke av det "hippe" slaget :sjenert: Kjenner likevel at jeg begynner å bli mer og mer opptatt av klær, selv om det er hudpleie og makeup som har hovedprioritet for tiden, jeg har nylig oppdaget hvor morsomt det faktisk er!

Når det gjelder den primeren har jeg også vurdert den grunnet den grønne fargen, samtidig som jeg håper på at (mineral-)foundationen vil gli lettere på, og bli der.

Så tynn du ser ut i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så kjekt, da vet jeg hvem jeg skal spørre når jeg har kleskriser ;) Og ja, er i grunn veldig enig i det med høye hæler, man ser automatisk så mye mer elegant og selvsikker ut!

Jeg skulle virkelig ønske jeg var ordentlig moteinteressert, og ikke minst flink, men for tiden er jeg altfor bedagelig og glad i å ha det komfortabelt. Bor omtrent i tights, skjørt og kjoler, og ikke av det "hippe" slaget :sjenert: Kjenner likevel at jeg begynner å bli mer og mer opptatt av klær, selv om det er hudpleie og makeup som har hovedprioritet for tiden, jeg har nylig oppdaget hvor morsomt det faktisk er!

Når det gjelder den primeren har jeg også vurdert den grunnet den grønne fargen, samtidig som jeg håper på at (mineral-)foundationen vil gli lettere på, og bli der.

Tror nok du vil bli fornøyd med den primeren hvis du er ute etter noe fargenøytraliserende, den reduserer rødhet godt uten at man ser ut som Shrek. Har ikke prøvd den under mineralfoundation, siden jeg ikke bruker det lenger, men den vil nok fungere godt, Hilde Christina (hun trenger vel ingen introduksjon) ga den jo veldig god review, og hun bruker jo mineralfoundation, og selv om Hilde Christina ikke akkurat er Miss Congeniality, og jeg er sur fordi hun har slettet kommentarer der jeg har anbefalt hvor produkter hun anbefaler kan fås kjøpt rimeligere enn butikkene hun linker til, så har hun peiling på det hun skriver om.

Hmm, jeg har vel mineralfoundation liggende på badet enda, jeg kan teste for deg selv, siden du er så hyggelig. :) Skal gå og påføre nå, og gi rapport senere i kveld! :)

Hudpleie og makeup (og klær) er virkelig gøy! Selv har jeg begynt å eksperimentere mer, bruke leppestift og rouge, som jeg ikke har brukt tidligere. Men sambo er ikke så fornøyd, han kommenterte at jeg bruker langt mer tid på å gjøre meg klar enn før da vi skulle ut på byen en tur på lørdag- men så sa han etterpå at jeg så fantastisk ut, så den ekstra tiden og arbeidet lønnet seg. :)

Så tynn du ser ut i dag ;)

Jeg elsker deg! :ler:

Stilig! Veldig enig i at lengden gav den mer "edge", morsomt med en trench som ikke er i standardlengde. :Nikke:

Ja, ikke sant? Lengen var helt perfekt, lang nok til å gjøre den spesiell, men ikke så lang at jeg ser ut som en blotter/noen som er på vei for å massakere medelever på Columbine high school eller noe slikt suspekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, en Ebay-selger ga meg følgende feedback i dag:

"All Ebay customers should be a nice as her"

Tror dere jeg får rabatt hvis jeg handler hos henne igjen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du vil bli fornøyd med den primeren hvis du er ute etter noe fargenøytraliserende, den reduserer rødhet godt uten at man ser ut som Shrek. Har ikke prøvd den under mineralfoundation, siden jeg ikke bruker det lenger, men den vil nok fungere godt, Hilde Christina (hun trenger vel ingen introduksjon) ga den jo veldig god review, og hun bruker jo mineralfoundation, og selv om Hilde Christina ikke akkurat er Miss Congeniality, og jeg er sur fordi hun har slettet kommentarer der jeg har anbefalt hvor produkter hun anbefaler kan fås kjøpt rimeligere enn butikkene hun linker til, så har hun peiling på det hun skriver om.

Jeg leste omtalen hennes ja, men etter å ha oppdaget (duh! :sjenert:) at jeg faktisk ikke passer absolut ALT av produkter hun anbefaler, tenkte jeg det var greit å få ei "second opinion" fra noen. Har fått med meg at det har vært en del snakk om henne her på KG, og jeg liker ikke det som blir sagt, (samt måten hun svarer noen lesere på, herreguuud da, menneske!) men jeg klarer ikke slutte å følge bloggen hennes. Hun er for flink :sur:

Hmm, jeg har vel mineralfoundation liggende på badet enda, jeg kan teste for deg selv, siden du er så hyggelig. :) Skal gå og påføre nå, og gi rapport senere i kveld! :)

Hurra! Nå ble du nesten enda tynnere, jo :smilyblomst: Gleder meg til rapport!

Hudpleie og makeup (og klær) er virkelig gøy! Selv har jeg begynt å eksperimentere mer, bruke leppestift og rouge, som jeg ikke har brukt tidligere. Men sambo er ikke så fornøyd, han kommenterte at jeg bruker langt mer tid på å gjøre meg klar enn før da vi skulle ut på byen en tur på lørdag- men så sa han etterpå at jeg så fantastisk ut, så den ekstra tiden og arbeidet lønnet seg. :)

Jeg elsker deg! :ler:

Ja, ikke sant? Lengen var helt perfekt, lang nok til å gjøre den spesiell, men ikke så lang at jeg ser ut som en blotter/noen som er på vei for å massakere medelever på Columbine high school eller noe slikt suspekt.

Haha, det skulle du aldri sagt, nå ble det for meg ei blotterkåpe :ler:

Endret av Eske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo
Lengen var helt perfekt, lang nok til å gjøre den spesiell, men ikke så lang at jeg ser ut som en blotter/noen som er på vei for å massakere medelever på Columbine high school eller noe slikt suspekt.

:ler: Herlig beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...