Lizz84 Skrevet 4. januar 2010 #1 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Min kjære lille søte polo er død! Beskjeden fra verkstedet var at den minst kostet 40 000,- å reparere den, og siden den er 10 år gammel er det rett og slett ikke noe mer penger å legge i bilen som jeg er så glad i... Derfor, jeg må ta opp lån (ca. 200 000,-), hva er det beste jeg kan få i den prisklassen? Jeg har tenkt på en ny polo, siden jeg er så fornøyd med den andre! Ellers er jo drømmen en litt større bil, som for eksempel Honda CRV, men dette er en ALT for dyr bil for meg nå... Noen forslag? Endret 5. januar 2010 av Lizz84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 4. januar 2010 #2 Del Skrevet 4. januar 2010 Hva trenger du bilen til? Hvis du spiller kontrabass i Finnmark bør du gjerne ha en stor kassebil med 4wd, hvis du kun skal frakte deg selv og veskehunden til nærmeste lattesession innenfor kommunegrensen i Oslo kan en Toyota IQ eller Smart være tilstrekkelig. Definer behovene dine først, spesielt hvor mye plass du trenger/ønsker, så blir det lettere å hjelpe. Har du noen grenser for hvor gammel bil du kan kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 4. januar 2010 #3 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvem bil??? Det heter da virkelig ikke "hvem bil" jeg skal kjøpe, men HVILKEN bil! Sorry, men den var bare så stygg at jeg ikke klarte la være. Ellers må du jo først fortelle hva du skal bruke bilen til, hvor mye plass du trenger, hvor mange seter, osv. Er Polo en bil du liker, så kan du jo bare se på www.finn.no hva du finner der. Samt kanskje se nærmere på biler som Nissan Note. Type Nissan Micra ville ihvertfall jeg holdt meg unna, de er ikke gode å kjøre vinterstid, og er ikke riktig så fin som f.eks Noten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. januar 2010 #4 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvem bil??? Det heter da virkelig ikke "hvem bil" jeg skal kjøpe, men HVILKEN bil! Jeg kan ikke dy meg, jeg heller. Her ville jeg spurt "Hva slags bil?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fran Skrevet 4. januar 2010 #5 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvem bil??? Det heter da virkelig ikke "hvem bil" jeg skal kjøpe, men HVILKEN bil! Sorry, men den var bare så stygg at jeg ikke klarte la være. Jeg pleier aldri å kommentere skrivefeil, men denne måtte bare jeg også si noe om. Dette er i beste fall babyspråk og det skjærer i øyne og ører når voksne folk snakker sånn. Vær så snill, det heter HVILKEN bil, ikke HVEM bil. Jeg vet jeg ikke skriver feilfritt selv heller, så jeg kaster kanskje stein i glasshus. Men enkelte feil synes jeg er så graverende at de må tas tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 4. januar 2010 #6 Del Skrevet 4. januar 2010 Siden du bor i Oslo, tenkt nøye over om du må eie egen bil? Du sparer enorme summer på å ikke ha bil.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #7 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvorfor vil du ha en ny Polo. Jeg ser at du skriver at du var fornøyd med den, men hvordan kan du være fornøyd med en bil som bare er 10 år gammel og allerede skal koste 40.000 i reperasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 5. januar 2010 #8 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Dersom du først skal bruke 200.000 på en bil som skal frakte deg og handleposer kan du like gjerne kjøpe en ett år gammel småbil. Det er mange som anbefaler 4-5 år gamle mellomstore biler, men det ser jeg ikke vitsen i siden du mest sannsynlig ikke har behov for det. Se for eksempel på 2009 utgavene av Ford Fiesta. Den er litt større enn Poloen du hadde fra før og har arvet de ekstremt gode kjøreegenskapene til storebrødrene Focus og Mondeo. Fieste koster rundt 160.000 når den er ett år gammel. Det viktigste av alt: Den har fremdeles garanti! Eksempelbil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19890080 Endret 5. januar 2010 av Max Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 5. januar 2010 #9 Del Skrevet 5. januar 2010 Lurer på hvilken her som kan svare på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 5. januar 2010 #10 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg kan bare anbefale bilen jeg selv har; en honda HRV. Min er ti år gammel nå, driftsikker som bare rakkern, passe stor, firhjulstrekk uten å bli et SUV monster, super på vinterføre og gøy å kjøre. ikke av de dyreste heller. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min, vurderer faktisk å kjøpe ny når min er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vegina Skrevet 5. januar 2010 #11 Del Skrevet 5. januar 2010 Lurer på hvilken her som kan svare på det... HAHAHA! Hva med en Buddy? Fullt utstyrt MetroBuddy med NiMH-batterier koster ca 200 000. Går 12 mil per lading. Batteripakken har 10 års garanti. Batteriene er ikke temperatursensitive og varmeapparatet er parafinfyrt, så det stjeler ikke strøm mens du kjører. Får blåse forbi køen i kollektivfeltet, parkerer gratis, årsavgift kr 390, drivstoffet er mye billigere enn bensin/diesel.. ...og du slipper å kjøre rundt med denne følelsen her: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JLeva Skrevet 5. januar 2010 #12 Del Skrevet 5. januar 2010 Hvem bil??? Det heter da virkelig ikke "hvem bil" jeg skal kjøpe, men HVILKEN bil! Sorry, men den var bare så stygg at jeg ikke klarte la være. Signerer denne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #13 Del Skrevet 5. januar 2010 Siden du var fornøyd med Polo'en, ville jeg vurdert en Golf 5. Litt større en polo, samt bedre å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #14 Del Skrevet 5. januar 2010 Hvem bil? Er bil en person da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #15 Del Skrevet 5. januar 2010 Min kjære lille søte polo er død! Beskjeden fra verkstedet var at den minst kostet 40 000,- å reparere den, og siden den er 10 år gammel er det rett og slett ikke noe mer penger å legge i bilen som jeg er så glad i... Derfor, jeg må ta opp lån (ca. 200 000,-), hva er det beste jeg kan få i den prisklassen? Jeg har tenkt på en ny polo, siden jeg er så fornøyd med den andre! Ellers er jo drømmen en litt større bil, som for eksempel Honda CRV, men dette er en ALT for dyr bil for meg nå... Noen forslag? Kan du endre overskriften " hvem bil bør jeg kjøpe". Det gjør du ved å velge rediger innlegg, og skriver deretter inn ny overskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #16 Del Skrevet 5. januar 2010 TS, hva mener du med "hvem" bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 5. januar 2010 #17 Del Skrevet 5. januar 2010 ...og du slipper å kjøre rundt med denne følelsen her: Tar jeg ikke feil slipper man dessuten å drasse på grunnleggende sikkerhetsutstyr som ABS og airbag, det er også en befriende følelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serpica Skrevet 5. januar 2010 #18 Del Skrevet 5. januar 2010 TS, hva mener du med "hvem" bil? Kanskje ts egentlig mente å spørre hvem sin bil skal jeg kjøpe? At hun lurer på om det er noen av kvinneguidens brukere som vil at hun skal kjøpe bilen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizz84 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 5. januar 2010 Takk for tilbakemeldinger! Beklager så mye skrivefeilen! Overskriften er nå endret. Mine behov er en bil som starter i all slags vær, frakter meg fra a - å, er driftsikker, har automatgir og god plass... Jeg bor utenfor Oslo, så trenger en bil som både fungerer til bykjøring, langkjøring og i bratte bakker. Håper dette kan hjelpe litt, og at jeg får litt fler tips nå Jeg har vært å sett på en splitter ny Golf Highline med 122 hk, automatgir og en god del ekstra utstyr i dag. Den blir ca. 100 000 kr. dyrere, men da har jeg bil i mange år! Og planen er jo å bli fler enn to om noen år... Tror jeg har bestemt meg for denne Golfen, litt forhastet - men jeg er helt avhengi av bil for å komme meg til og fra jobb da jeg ikke kan ta buss osv. pga. kronisk sykdom/ funksjonshemning... Er dette et godt kjøp? Eller er det noen som har et bedre forslag for mine behov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 8. januar 2010 #20 Del Skrevet 8. januar 2010 Med mindre det er diesel ville ikke jeg satset på automat. Automat stjeler en del kraft fra motoren og min mening er at dersom man vil ha automat så må man også ha litt motor. Ellers er en småbil ikke noe dumt valg i Oslo. Jeg hadde selv kjøpt Fiat 500, som du får helt ny for under 200k. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20322625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå