Gå til innhold

hvordan finne sorggruppe?

Gjest jente29_*

Anbefalte innlegg

Gjest jente29_*

Er det noen som vet hvordan man kan melde seg på i sorggrupper og hvem det er som arrangerer de? Gikk i en da jeg var student via Studenskipnaden, men etter det har jeg ikke funnet noe annet, bor i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_jente29_*

*dytter* denne, i håp om at det er noen der ute som vet..kanskje begynner det en gruppe i januar man kan melde seg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tutta_*

Jeg vet at det arrangeres sorggrupper i regi av kirker flere steder i landet. For den som ikke er interessert i en kirkelig basert sorggruppe tror jeg Røde kors kan være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne i sorggruppe i feb,da jeg mistet broren min for 2 mnd siden. Det var presten i nærområdet som har fulgt meg og familien min siden tragedien skjedde, som har ordnet med sorggruppe til oss. Jeg er ikke personlig kristen,men synes ikke det har noe å si at jeg må gå i sorggruppe hos en prest. Dette er i trondheim. Har oppfattet det slik at sorggrupper blir startet etter behov(selvfølgelig). Kanskje du kan melde behov hos enten kirken eller røde kors som blir foreslått?

Det her ble mye smør på flesk ser jeg,men men. Håper du finner en sorggruppe som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente29_*

takk for alle svar:)

ja da jeg var student, gikk jeg i en sorggruppe arrangert av studentpresten. Der var det relgionsnøytralt og jeg følte jeg hadde stort utbytte av å gå der. Der måtte jeg slutte etterhvert da jeg ble ferdig med studiet, men følte meg ikke "ferdig" med det. Og i ettertid har jeg undersøkt litt, men finner ikke noe om sorggrupper inne på kirkens nettsider ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel kanskje også litt an på hvem du har mistet? Har du mistet barn f.eks. så har både LUB (Landsforeningen Uventet Barnedød) og Foreningen vi som har et barn for lite tilbud om sorggrupper. Om de har i Bergen vet jeg ikke:-) Lykke til.

www.lub.no

http://www.etbarnforlite.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...