Maggie74 Skrevet 25. februar 2002 #1 Del Skrevet 25. februar 2002 I dag var jeg og så på kjoler. Fant en nesten med en gang som jeg kledde og som jeg likte kjempegodt. Ingen grunn til å nøle vel? Depositumet er betalt (Takk, mamma!) og jeg skal få sydd den inn (!!!) i begynnelsen av juni. Forøvrig er følgende ferdig: - prest - kirke - festlokaler - hotellrom til bryllupsnatta Fotografer undersøker vi med i dag. Kan kanskje bli et problem å få fotograf til en søndag (!?!), men vi ringer rundt og hører. Ringene skal vi også få sett mer på i løpet av denne uke, samt at invitasjonene er langt på vei ferdig planlagt. Jeg skal dra og prate med frisøren i morra. Ser ut til at vi ligger sånn nogen lunde i rute da, vel? Mat og drikke til festen er også ferdig planlagt, det mangler bare å få noen til å tilberede og servere. Vi skal ha koldtbord. Bryllupskaken er også noe som må fikses, men det regner jeg med at blir ordnet i påsken. Nå er det bare 17 uker eller noe sånn til bryllupet skal stå. *glede meg* Maggie! 1212[ Dette Innlegg er endret av: Maggie74 den 2002-02-25 13:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 25. februar 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 25. februar 2002 Og der var fotografen i boks også. Det var ikke noe problem å få fotograf på søndagen, gett. En ting mindre å bekymre seg for. Har derimot begynt å bekymre meg for penger. Det blir dyrt enten man vil det eller ikke. 4.900 kr for brudekjolen, et sted mellom 4 og 6000 kr for fotograf. Heldigvis trenger jeg ikke sko. Har ennå ikke fått prisen fra frisøren. *ulp* Lukter lån av dette... Maggie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 7. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mars 2002 Der var frisøren i boks også! Hun kunne komme hjem til meg hvis det var enklere for meg. Hun er en venn av familien og ligger langt under 'normal' pris, så det er penger spart. Nå skal jeg bare finne bilder av frisyrer som jeg ønsker, så skal vi prøve litt i påsken. Har tatt opp kampen mot brudesalongen som jeg egentlig skulle leie kjole hos. Jo mer jeg tenker på det desto mindre har jeg lyst å sette min fot inn der meg. I påsken skal jeg til en annen brudesalong og prøve kjoler. Gleder meg! Noe billiger og litt mindre depositum! I dag jobber jeg fryktelig aktivt med invitasjonene slik at vi får ut dem snart. Dette blir MORRO!! Maggie! - 15 uker igjen - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 20. mars 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 20. mars 2002 Der var invitasjonene postlagt. Herlig å ha gjort den delen i alle fall. Det neste som står på programmet nå er: - fotografen (han skal vi møte tirsdag i påskeferien) - Gullsmed (Hun møter vi også samme tirsdag) - Frisøren (prøvetime på mandag i påskeferien) - Brudesalonger (tar det på mandagen også) Ellers skal vi skrive til noen av mine tanter for å spørre om de kan hjelpe til med matserveringen. Jeg har spurt jentungens bestemor om hun vil spille i kirken, da hun er veldig flink til å spille orgel. Jeg har også spurt min kusine om hun vil spille et stykke på trompet for oss. Lenge siden jeg har hørt henne spille noe, så det blir spennende. Forøvrig går ting i bølgedaler, enkelte dager gruer jeg meg veldig og lurer på om det hadde vært lurere å stikke av og gifte oss i alle hemmelighet og andre dager gleder jeg meg som en unge. Håper det siste gjelder på dagen! Det gjør det nok. Frisøren har sagt at hun kan komme hjem til meg på dagen også, slik at jeg slipper å reise fra Moss til Fredrikstad etter jeg har vært hos henne. Hun har heller ikke noe sted jeg kan skifte, og hun er fryktelig nyskjerrig på helheten, så da var det veldig greit at hun kom hjem til meg. Hun er en venn av familien, og hun kommer også til å hjelpe til med sminken, tror jeg. Vanligvis sminker jeg meg ikke, men jeg må ha litt for å freshe litt opp på dagen, synes jeg. Jaja.. det var det for nå. Maggie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 25. mars 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 25. mars 2002 Der var mandagen i påsken over. Prøvd utallige kjoler i dag. Prøvde fler av dem fler ganger. Tilslutt bestemte jeg meg for den mest perfekte av dem, synes jeg selv. Var også hos frisøren og hadde en veldig kort prøvetime. Det ble litt rot i avtalene der, men vi prøvde oss ut og kom frem til hvordan jeg vil ha det. Jeg skal tilbake dit 3. juni. Da blir det full pakke, med hårpynt, lakk, spray og tupering. Vet ikke helt om jeg gleder meg til det, men vi må jo vite sånn ca. hvor lang tid det vil ta på dagen. I morra står fotografen, blomsterbutikken og gullsmeden på lista! Dette er morsomt! Maggie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 30. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mars 2002 Og da var fotograf og ringer i orden også. Fotografen var veldig koselig og artig. Vi skal ta bildene i Gamlebyen i Fredrikstad hvis været tillater det. Synes ikke det ble for ille dyrt heller, jeg. Ringene blir glatte gullringer, 5 mm, og diamant i min. Hun som skal lage dem er gift med fetter av brudgommen (*PUH*), så det blir litt ekstra spesielt. Vi skal også få laget en til datteren min, slik at hun kan få et fysisk bevis på at hun blir en del av denne familien hun også. Vi synes det kan bli en fin vri på sermonien i kirken også. Vi var og pratet med blomsterforetningen også. Der skulle vi komme tilbake når vi hadde tenkt litt mer på hva blomster vi ville ha. Vi var veldig tidlig ute, så da kunne vi heller bruke litt ekstra tid på å tenke. I går hadde vi forøvrig det nervøse møtet mellom våre foreldre. De har aldri truffet hverandre før, og vi ble enige om at de burde jo treffes før bryllupet. Både meg og Mannen var kjempenervøse, men det gikk jo helt smertefritt. Utad virket det som alle synes det var veldig koselig, og det blir nok ikke slosskamper i bryllupet! Virker som alt går ganske smertefritt nå. I går diskuterte også foreldrene bryllupet og de lurte på om vi hadde tenkt gjennom ting, og kom med gode tips på hvordan få mat billigere og slikt. Det virket som de synes vår ide om koldtbord slo til. For hver dag som går gleder jeg meg mer og mer. Men nå må jeg nesten spise frokost, som er tilberedt av min perfekte Mann! Maggie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 24. mai 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 24. mai 2002 Lenge side jeg har oppdatert her nå. Nå begynner ting virkelig å falle på plass. Vi har ordnet med transport. For 1500 kr får vi en veteranbil m/sjåfør hele dagen! Det synes jeg var en bra deal! Bordpynten er også kjøpt inn. Minimalistisk, men dog med masse stil synes jeg. Nå skal jeg trene litt på å brette servietter! Gleder meg mer og mer til dagen!! Maggie!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 1. juni 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 1. juni 2002 Sånn. Det var brudebuketten bestilt. Og sånn til forlover, brudepike og brudgom. Vi har også sett på kaker. Vi bestemmer oss om 14 dager, for de trengte bare en uke på seg. I morra skal vi diskutere mat med min far (som skal lage koldtbordet), samt se hvordan kjolen til brudepiken ble. Alt faller sakte men sikkert på plass, og det er bare 3 uker igjen! Ingen nerver i sikte! Maggie!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 2. juni 2002 #9 Del Skrevet 2. juni 2002 Heisann! Ja nå er det ikke lenge igjen. Jeg gifter meg dagen før deg og jeg kjenner at nå kommer nervene. Har mareritt om natta om alt som kan gå galt... Drømte inatt at sydama hadde forandra helt på kjolen-den var ikke til å kjenne igjen. JEg var så SINT- kjente det enda da jeg våknet... Håper det går greit med deg... Vi kan jo bare glede oss til det blir vår tur, sannt? lykke til! klem12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 3. juni 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 3. juni 2002 Ting begynner skikkelig å falle på plass her, dah! men jeg jukser egentlig litt.. Jeg gifter meg 21. juni hos byfogden og har kirkevelsignelse på søndagen. Gleder meg masse til kirkevelsignelsen. Var og tilpasset kjolen i dag, samt hadde prøvetime hos frisøren. Så litt rart ut å kjøre fra Moss til Kristiansand med 'bryllupssveis', men jeg orket ikke ta det ut, vaske håret, for så å reise nedover! ) Blir bra! Lykke til, Viwi! Du skal se at du blir verdens flotteste brud! På lik linje med alle oss andre også! Maggie!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 15. juni 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 15. juni 2002 Sitter her helt alene i leiligheten vår. Min kjære er drukket ut. Det var visst nok veldig koselig, og han er i fin form. Vi klarte ikke helt å lure han, selvom han egentlig hadde gitt opp kompisene sine. Var litt vondt å se at han var litt lei seg for at de ikke skulle drikke han ut, når jeg visste at fredag var dagen det skulle skje. Men nå er den biten ferdig og jeg gleder meg til å få fullt referat om en times tid. Ellers har vi fått pris på ringene våre. Siden hun som lager ringene våre er gift med fetteren til min kjære, og min kjæres far har hjulpet med husbygging hos dem får vi ringene til ren gull/diamant pris. Hun tar ingenting for arbeidet. Tror vi fant ut at 1700 kr for gullet + en diamant til max 1300 kr var det vi endte opp med. Det er ikke ille for 3 gullringer, synes jeg. Min kjære har vært å sett på den veteranbilen vil skal leie. Den var så flott, sa han, at han ønsket at dagen var her nå. Han gledet seg fryktelig til å bli sett sammen med meg i den! :D Ellers er det småpjusk igjen. Programmet til kirken skal skrives ut (det er ferdig laget så godt som), min kjære skal tilpasse tøyet sitt i dag, vi skal ha øvelse i kirken i morgen formiddag, mat er kjøpt inn (var i Sverige og handlet litt drikkevarer og kjøttmat i går). Alt går som på skinner. Flyttingen er også godt i gang. Min kjære har tatt seg fri noen dager for å hjelpe med den siste pakkingen, en siste tur på søppla og slike ting. Vi slipper å vaske ned, for hun som skal ta over 1. juli ville gjerne flytte inn så snart vi var flyttet, og i steden for å betale meg for 1,5 uke så vasker hun leiligheten ned, boner gulver og renser tepper. Skolen er ferdig. Eksamen gikk som en drøm! Og det er så herlig å vite at nå har jeg bare to ting å konsentrere meg om. Om en halv uke har jeg bare en ting å konsentrere meg om og om litt over en uke har jeg ingenting å konsentrere meg om, bortsett fra min Kjære i en hel uke! Deretter skal jeg ha sommerferie.. masse sommerferie!! Legen min mente at jeg ikke burde begynne å jobbe før 15. august (jeg er på yrkesrettet attføring). Uansett.. jeg skal nyyyyyte bryllupet! Alle i familien min og hans, forloverene våre og vennene våre gleder seg masse til å feire oss. De er veldig flinke til å få oss til å føle oss som kongelige allerede, så hvordan blir det da på dagen! Jeg har en følelse av at forloveren til min kjære kommer til å gjøre hva som helst for at vi får en helt toppen dag (han skal være toastmaster også), og jeg vet at min forlover kommer til å dille og dulle med meg så mye som hun klarer. Jeg gleder meg sykt! Jeg liker overhodet ikke å være senter for oppmerksomhet, men akkurat nå tror jeg faktisk jeg kan komme til å like det veldig godt. SUPERT! Oi.. ble visst litt masse dette.. jaja.. sånn er det i dagbøker! Maggie! - 23. juni 2002 - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå