Gå til innhold

Snuppa vår er endelig her

Britt Banditt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk ;) Nå sover hun igjen :fnise:

Jeg har ikke begynt å innrede barnerommet :sjenert: Hun sover jo fortsatt inne hos oss. På tide med litt shopping snart da kanskje. Har jo noen ting, men må ha mye mer. Mye jeg skulle gjort om dagene merker jeg, får jo aldri kommet meg steder, er så tiltak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ingen aktivitet i boka her om dagen.....så den hadde falt ut av innleggene mine!

Ja babyrommet her er heller ikke noe ferdig....blir heller ikke det med det første...hun sover jo ikke inne der alikevel...

Hvordan går det ellers om dagen? synes de bildene jeg har sett av snuppa di er så søte, hun smiler jo omtrent i hvert eneste bilde! skikkelig gladjenta! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lite aktivitet, ja ;):fnise:

Her går det bare bra, vi koser oss masse nå :) Hun er jo så blid og fornøyd, kunne ikke fått en bedre unge :biggrin:

Har fortsatt ikke fått gjort noe med barnerommet :sukk: Etter det jeg har lest er det ganske forskjellig når de begynner å sove på eget rom, men det er vel ganske vanlig fra 6 måneder og opp? Noen legger de jo på eget rom med en gang, uten at det er noe galt med det, men jeg er litt for hønemor tror jeg :ler: Vi samsover mest (hadde aldri trodd jeg skulle gjøre det før hun ble født, men), har egentlig fått ganske mange negative kommentarer på det, faktisk.. "Må ikke skjemme henne bort", "Er du ikke redd for å legge deg på henne?", "Sover hun fortsatt sammen med dere?" (sagt i negativ tone)osv., men jeg liker det jeg. Syns det er koselig, og sover faktisk bedre enn når vi har hatt henne i vugga, for da våkner jeg av alle lyder og må sette meg opp for å se på henne hele tiden. Hun sovner lett også, og jeg syns det er koselig å ha henne ved siden av meg :hjerte: Hun sover også veldig godt, sånn som i natt sov hun fra ca 23 til 07.30, så var vi oppe og hun fikk mat, og 08.30 ca så sovnet hun igjen og vi sov til 11.30 :fnise:

Nå sitter hun på fanget og sikler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt fra fleste at det er runt 1 år dem begynner å legge ungen i eget rom.....men personlig synes jeg man skal gjøre det når man selv føler seg klar og føler at ungen er klar.

Samsoving synes jeg er helt ok.....og herrigud man må nok være full for å rulle over ungen da tror jeg....her sover jeg ikke så tungt når vi samsover rett og slett pga det tror jeg.....men synes man det er kos så har ingen annen med det å gjøre!

Leste en ting i ammeboken min......DET GÅR IKKE AN Å BORTSKJEMME SPEDBARN :fnise: og det har jeg tro på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Rema 1000/Kiwi-krigen nå altså :Nikke:

Først kommer Rema 1000 med ta 2 betal for 1 på Libero-bleier, så kommer Kiwi med ta 2 betal for 1 på bleier OG barnemat på glass. Så i dag igjen halverer Rema 1000 prisene på barnemat på glass :biggrin:

Bra for småbarnsforeldre som oss ja :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, men det er jo ikke tilbud, men fast pris etter hva jeg har skjønt ;)

Skal begynne med grøt når hun blir fire måneder, men middagsglass osv. får nok vente en god stund til! :)

Men i morgen er hun 3 måneder! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skjønner.....men grøt, er ikke det fra 6måneder???

har du gitt hun noe velling enda?

:hoppe: for 3 måneder!

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøt (hvertfall ris og maisgrøt (?)/velling kan man begynne med fra 4 måneder hvis de får MME (hvis man bare ammer anbefales det jo å fullamme til 6 mnd), og jeg tror vi må det også, for hun drikker så mye om dagen. Begynner veldig å nærme seg en liter i døgnet, og de skal jo ikke ha mer enn det pga nyrene. I dag har hun til nå drukket en flaske med 150 kl. 6.30, en flaske med 160 11.30, en flaske med 160 14.30, en flaske med 200 17.30, og så skal hun vel ha en nå, og da drikker hun vel mellom 150 - 200, + at hun får litt til før vi legger oss... Så det blir... *regneregne* 670 til nå.. + kanskje 300 til i løpet av kvelden.. Ja, da er vi oppe i 970 da.. :sjokkert:

Jaja.. :sjenert:

Endret av Linelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sov vi forresten til først 6.30, og så fra 7.30 til 11.30.. Digg! Syns det er så kos å ligge sånn om morgenen og holde henne i hånden mens vi sover :hjerte: Og så ligger hun heelt inntil meg og koser :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh ja blir vel anarledes når man får flaske vel.

herrigud så mye hun spiser.....hun er vel litt eldre en min, men her spiser vi rundt 70ml hvert måltid....mindre eller mer innimellom selvfølgelig siden hun ammer og regulerer selv.

Høres ut som du bare koser deg masse i morsrollen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun spiste jo såklart mindre fra flaske mens jeg ammet. Sluttet nettopp med det (for noen dager siden), fordi hun ble mer og mer uinteressert (kavet og skrek når jeg ammet), og da ble melka mer og mer borte (hørte jo at hun svelget sjeldnere, og det ble raskere tomt).. Prøvde å pumpe når det var noen timer siden jeg ammet, og da slet jeg med å få ut 30 ml :( Tidligere fikk jeg ut 60-70 ml (og selv det er jo lite), så da valgte jeg å gi meg i stedet, men det er jo klart at det er et nederlag, når vi har slitt så mye for å få det til, og aldri klarte å få til å fullamme :(

Har hatt mye mindre hodepine disse dagene etter jeg sluttet da, så er tydelig at det har hatt en sammenheng.

Var utrolig deilig å bruke vanlige bh'er igjen! :fnise:

Ser ut som om det ikke blir så mye MME i dag allikevel, for hun sover fortsatt ;)

Ja, jeg koser meg masse. Føler at nå begynner jeg virkelig å kjenne henne, vet som regel alltid hva det er når hun gråter (hun vil ha selskap, hun er sulten eller hun er trøtt), så da blir det mye enklere, men det skal sies, hun gråter generelt veeeldig lite, og når hun først gråter er hun vanligvis veldig lett å trøste. Har virkelig vært heldig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene om å kapitulere på amminga :sukk:

Fikk så vidt startet på det.. håpløst tilfelle og jeg som hadde så mye melk.. dagen etter vi kom hjem fra sykehuset var helt ille... det rant og rant og rant... måtte bruke håndkler som innlegg liksom... lakk igjennom det som var...

Nå får jeg skvisa ut 150ml på en hel dag, men bare på det ene.. den andre har streiket nå... kanskje jeg får ut 10ml...

Snuppa her får 120-150ml hver gang... så drikker bra den snuppa her også. Skal de ikke ha over en liter? Har jeg aldri fått beskjed om... men hva man lærer ;)

Gleder meg til grøtspising.... mat over hele.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Skal vi ikke prøve å få til en treff snart??? Få med oss Devilina og lille W også?? Siden vi fikk det aldri til før du plutselig fødte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte jeg plutselig? Fødte jo bare 5 dager før termin :biggrin::fnise:

Men er med på det ja :) Hadde vært koselig å treffe noen flere med små bebiser ;)

Jenta vår sover sååå mye om dagen, sover nesten mellom hvert måltid nå, og opptil 3-4 timer av gangen. Før ville hun bare sove på meg, og da våknet hun vel raskere, men nå som hun klarer å sove i vogna så sover hun så lenge. Blir faktisk sånn at jeg savner hu mens hu sover og vil vekke hu for å kose :fnise:

Endret av Linelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe fødte kanskje ikke plutselig men du ble syk før og da fikk vi aldri en treff oss tre ;)

ÅÅ så koselig at hun sover sånn innimellom....får vel en liten pustepause da! Her virker det som snuppa sover utrolig siste to dagene...hun har sovet stort sett mellom hver amming omtrent! Jeg og mannen har faktisk hatt tid å gjøre ting samtidig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...