Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 4. januar 2010 #1 Del Skrevet 4. januar 2010 Mye av moten nå (og til sommeren også for den saks skyld) setter mye fokus på beina med smale jeans, tights/leggings, korte skjørt og kjoler etc., dermed er mye av de toppene man får kjøpt, også beregnet til bruk sammen med disse plaggene. Nå har ikke jeg bein som jeg synes egner seg til hverken smale jeans, tights eller korte skjørt, siden jeg bare er rundt middels høy og har en timeglassfigur i str 40 med kraftige lår og legger. Og nei, det hjelper ikke å trene eller slanke seg - jeg er bygget sånn, så beina er kraftige i forhold til resten av kroppen uavhengig av vekt. Dette irriterer meg, for jeg vil jo gjerne kle meg litt trendy, men moten nå er jo rett og slett ikke lagt for oss "curvy girls". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #2 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg gikk ned fra 40 til 38, og fikk mellomannet synlig slankere legger. Jeg slapp å irritere meg over glidelåsen på støvlettene som jeg ikke fikk lukket.. Man er ikke bygget overvektig og fett kan fjernest om man ønsker. Men det er da veldig in med vide lange kjoler også, de er jo nydelige til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 4. januar 2010 #3 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvorfor kan du ikke gå i shorts elvom du er en størrelse 40? Har sett mange i den størrelse, og større enn det i shorts og minisjørt. Her handler det om selvtillit, og ikke om hva man kler, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #4 Del Skrevet 4. januar 2010 Om leggene dine er kraftige pga muskler, såkalte skilegger, så ser de flott ut uansett cm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 4. januar 2010 #5 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg har så store leggmuskler at jeg sliter med en del støvletter, men det løser jeg ved å kjøpe støvletter med løs passform eller andre trendsko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 5. januar 2010 #6 Del Skrevet 5. januar 2010 Eplefe: Har ikke problemer med støvletter, det finnes forholdsvis godt utvalg at støvletter med litt videre skaft. Personlig synes jeg ikke kraftige bein er pent uansett muskler, men det blir jo en smakssak. Snasen: Jeg liker ikke å gå i shorts fordi jeg har tykke bein i forhold til resten av kroppen. Gjest: Jeg gikk også ned til str 38 for noen år siden, ved å legge om kostholdet og trene, men det hadde faktisk ikke særlig effekt på beina. Jeg har veldig kraftige muskler i beina, og det ser ut som om det er der fettet er vanskeligst å bli kvitt også. Hadde visst vært enklere med stor mage og tynne bein, enklere å kle bort mage med den moten som finnes nå. Lange kjoler og skjørt bruker jeg kun om sommeren,og har ikke sett at det er spesielt moderne nå. Dette er vel egentlig bare et hjertesukk om at de klærne jeg ønsker å bruke, rett og slett ikke passer til kroppsformen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest over Skrevet 5. januar 2010 #7 Del Skrevet 5. januar 2010 Eplefe: Har ikke problemer med støvletter, det finnes forholdsvis godt utvalg at støvletter med litt videre skaft. Personlig synes jeg ikke kraftige bein er pent uansett muskler, men det blir jo en smakssak. Snasen: Jeg liker ikke å gå i shorts fordi jeg har tykke bein i forhold til resten av kroppen. Gjest: Jeg gikk også ned til str 38 for noen år siden, ved å legge om kostholdet og trene, men det hadde faktisk ikke særlig effekt på beina. Jeg har veldig kraftige muskler i beina, og det ser ut som om det er der fettet er vanskeligst å bli kvitt også. Hadde visst vært enklere med stor mage og tynne bein, enklere å kle bort mage med den moten som finnes nå. Lange kjoler og skjørt bruker jeg kun om sommeren,og har ikke sett at det er spesielt moderne nå. Dette er vel egentlig bare et hjertesukk om at de klærne jeg ønsker å bruke, rett og slett ikke passer til kroppsformen min. Jeg forstår jo hva du sier og tenker, og hvor frustrerende det er når klær skal være så vanskelig. Jeg har selv vært i størrelse 42, gikk ned fra 78 til nå 65 (har størrelse 38) og tenker ikke så veldig mye på det med tykke legger lengre. Det virker som fett på legger og lår er litt vanskeligere å få fekk, men ikke umulig.. bare se på kandidat nr ti her http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=583232 Jeg er sikker på at du ser flott ut med skjørt, kansje det er bare litt negativ tankegang det er snakk om her? Skjørt er kansje uansett litt kaldt å gå med nå fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbag Skrevet 6. januar 2010 #8 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg ser problemet ditt, men tror nok mye av det sitter i hodet. 40 er en vanlig str. det vil altså si at selvom du føler deg stor, er du ikke såstor, for da hadde du ikke kommet inn i en str.40. De siste årene har ikke moten vært lik som den var før, det er flere trender inne i bildet og man har flere muligheter og forskjellige stiler å gå for. Selvom om S/S 2010 fokuserer mye på ben trenger ikke du å slenge deg med. Du kan bruke lange kjoler som definerer midjen din og får øynene oppover isteden for nedover. Du kan også bruke jeans som har rette ben, eventuelt bootcut med pene topper til, samt støvletter, da slipper du drainpipsene. Valgene er mange. Du kan jo også prøve stramme strømpebukser under shorts/skjørt for å se om du finner det mer komfertabelt, vet det er endel som gjør det. Jeg vil også si at du bør prøve å prøve klær du i utgangspunktet ikke kunne tenke deg å gå med, du kan jo bli overrasket? Jeg er forøverig helt uenig i at moten ikke er laget for "curvy girls", det kommer an på hva øyet ser, så klart, ser du bare på catwalken vil du synes det, men utvalgene er større i butikkene. Siden du er missfornøyd med bena må du prøve å trekke oppmerksomheten oppover. Det er jo veldig inn med store smykker nå, det kan du utnytte. Alt av tilbehør frisker opp ellers så "vanlige" antrekk. Uff, dette ble kanskje ett rotete innlegg. Men jeg håper du ihvertfall fikk noe ut av det: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 7. januar 2010 #9 Del Skrevet 7. januar 2010 Mote handlar om å kjenne seg vel: kjenner ein seg ikkje vel i tronge bukser, så ikkje gå med det. Og vidare så er det alltid moderne å sjå bra ut, så om ein brukar klede som passar og er flatterande, så er ein jo som oftast moderne nok. Meiner eg. Men kjære TS, eg er heilt med deg, eg skjønar problema dine, eg har dei sjølv. Eg har tråla nettbutikkane (synest det er lettare å sjå korleis kleda ser ut der, og så kan ein sjå etter noko som liknar IRL) på jakt etter lange tunikaer og korte kjoler som er litt utsvingte. Hald deg unna empireskjæring og sjå etter dei som går litt ut nederst, dei skjuler lår veldig godt. Lengda på skjørta har alt å seie, tre cm for kort og låra ser enorme ut, tre cm ned og du viser fram nedste delen av låra og ser flott ut. Gå på jakt etter utskrådde kjoler som er smale i livet, dra på deg stilongs under jeanstights og sett på deg høge støvlettar. Har du store leggar må du liggje unna all mogleg pynt øvst på leggen... Tipsa til ho over var bra, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #10 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg gikk ned fra 40 til 38, og fikk mellomannet synlig slankere legger. Jeg slapp å irritere meg over glidelåsen på støvlettene som jeg ikke fikk lukket.. Man er ikke bygget overvektig og fett kan fjernest om man ønsker. Liten kommentar her. Jeg er str 34-36, men har svært store legger. Dette pga leggene mine er muskler. Da hjelper det ikke å slanke seg. Man er bygget forskjellig og slanking gjør ikke at alle ender opp med samme kroppsfasong. Jeg følger ikke den moten som er nå med smale jeans, tights osv, jeg kler meg fortsatt slik at det passer min kroppsfasong. Dvs bootcut-jeans som dekker over mine store legger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 9. januar 2010 #11 Del Skrevet 9. januar 2010 du kan jo fokusere på skuldrene istedet? jeg er ikke noe go til det her, men jeg fant en blogg i dag som virka bra (nei jeg kjenner ikke hun som står bak den): http://manet.blogg.no/ ellers kan du jo sjekke ut trinny og susannah;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå