Gå til innhold

Krymper jeans etter vask?

Snehvit

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nye jeans som jeg synes sitter bra. Jeg er imidlertid redd for at de kan komme til å krympe i vask, og da vil de rett og slett bli for trange i livet ettersom de er helt kroppsnære slik de er nå.

Det er vanlig jeansstoff i buksene (altså ikke stretch) - kan jeg regne med at de krymper i vidden? (Jeg er klar over at de vil krympe noe i lengden).

Jeg lurer derfor på om jeg bør bytte den inn igjen. Det er så ergelig å ha kastet bort en tusenlapp på en bukse som ikke kan brukes mer etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en olabukse som ikke er stretsj, den krymper litt i vidden etter vask, men vier seg ut igjen når jeg går litt i den, så den må gås til etter vask.

Hør i butikken, de har sikkert litt kjennskap til den spesifikke buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt krymping må du regne med, men strekk god i dem etter vask, og ikke putt buksen i tørketrommelen. I tillegg så så går jo buksen seg til etter en dag da...Alltid litt trang etter vask....

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... er litt i villrede om hva jeg skal gjøre nå. For første gang har jeg funnet en jeans der jeg virkelig er fornøyd med passformen i rumpa, og buksa sitter akkurat passe stramt både over rumpa og lårene.

Livvidden er det jeg bekymrer meg litt over, der kan den ikke krympe en centimeter en gang. Går jeg opp en størrelse blir jeansen mer slaskete over rumpe og lår, og da kommer den ikke til å sitte like pent.

Hvis den krymper i vask, hjelper det meg ikke så mye at den går seg litt ut igjen ved bruk - for da vil jeg rett og slett ikke få den på meg sånn at jeg får mulighet til å gå den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk at av en eller annen syk grunn så krymper mørke olabukser mer en lyse... hvertfall har mine gjort det. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faktisk at av en eller annen syk grunn så krymper mørke olabukser mer en lyse...

:o Den har jeg aldri hørt før... Men hvis det stemmer så bør jeg kanskje vurdere å bytte buksa, ettersom den er forholdsvis mørk?

Hvor stort slingringsmonn bør jeg regne med i linningen for å være sikker på at buksa fortsatt passer etter vask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Min erfaring er at de fleste dongeribukser krymper etter vask, men det går seg til i løpet av noen timer. Jeg synes det er bedre å kjøpe buksa passe, for så å pine seg gjennom noen timer, enn å kjøpe den passe, og ende opp med at den blir vid og slaskete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bedre å kjøpe buksa passe, for så å pine seg gjennom noen timer, enn å kjøpe den passe, og ende opp med at den blir vid og slaskete.

Ja, det er jeg helt enig i - så lenge jeg får på meg buksa etter vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg har alltid lært at de vider seg ut i livet og krymper i lengden, jeg. Ville ikke bekymret meg så veldig, det er tromlingen, ikke vasken som er den virkelige krypesynderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyse bukser er jo vasket fra før. Vasken gir jo lysere farge. Kanskje derfor mørke krymper mer!!

Godt poeng! Det stemmer sikkert.

Ville ikke bekymret meg så veldig' date=' det er tromlingen, ikke vasken som er den virkelige krypesynderen![/quote']

Jeg har ikke tørketrommel, så det er ingen fare for at de vil krympe på det viset i hvert fall. :wink:

Grunnen til at jeg er redd for at de skal krympe, er at jeg har opplevd det med et par jeans tidligere (slik at jeg ikke fikk dem igjen etter vask). De var heller ikke i stretchstoff, så kan det være at stretch og "vanlig" (stivt) jeansstoff oppfører seg forskjellig i vask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dongeribukser har til vane å krympe litt i vask,men det er bare å tøye og bøye litt i den ,så blir den "mykere" og passer seg til kroppen.Tror vi alle har vært der vi hopper og vrir på oss for å få buksa ordentlig på etter vask...eh... :ler: men,men ..jeg bruker å kjøpe buksa litt for stram for jeg vet at de mister ganske mye av fasongen etterhvert,så da er det gjerne litt kjekt å ha noe å gå på.spesielt hvisst det er ei dyr bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...