Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #21 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei Steinar, Jeg synest ikke det er riktig at man skal være usosial på jobben om man er en pen ung kvinne, bare for å hindre at mennene blir betatt. Setter ditt innlegg litt på spissen kansje, men det er viktig å føle at man kan oppføre seg natulig blant andre mennesker. TS er da ikke ansvarlig for følelsene til kollegaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #22 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei Steinar, Jeg synest ikke det er riktig at man skal være usosial på jobben om man er en pen ung kvinne, bare for å hindre at mennene blir betatt. Setter ditt innlegg litt på spissen kansje, men det er viktig å føle at man kan oppføre seg natulig blant andre mennesker. TS er da ikke ansvarlig for følelsene til kollegaen. Hei, Jeg mener ikke man skal være usosial. Men det går an å sette grenser og vise det klart og tydelig. Behøver ikke nødvendigvis si noe. Det kan holde lenge med å ikke si noe til visse hentydinger. På den måten viser man at man ikke er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 3. januar 2010 #23 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg mener faktisk at det går an å bruke litt sunn fornuft. F.eks vil det ikke være spesielt fornuftig av ei dame i miniskjørt å rave alene kanon dritings hjem fra byens nattklubb kl 3 på natta. Eller? Men jeg unnskylder ingen som begår voldtekt uansett. Dette her minner jo mistenkelig om de som mener at kvinner skal gå i burka for at menn ikke skal stirre, i stedet for å lære menn å oppføre seg som folk. Klart det ikke er fornuftig å rave driva full i minisjkørt midt på natta, men hvis man har lyst til å gjøre det skal man kunne gjøre det uten at noe skjer med deg. Og hvis TS har lyst til å være kjempesosial og koselig på jobb skal hun få lov til det, uten å få uønsket oppmerksomhet fra en hun ikke er interessert i (Men nå synes jeg vel kanskje at hun bør si i fra klart til ham også så fort som mulig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NewMonkey Skrevet 3. januar 2010 #24 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg mener faktisk at det går an å bruke litt sunn fornuft. F.eks vil det ikke være spesielt fornuftig av ei dame i miniskjørt å rave alene kanon dritings hjem fra byens nattklubb kl 3 på natta. Eller? Hvis hun hadde blitt voldtatt da, så hadde det ikke vært hennes skyld. Det hadde vært han uten sosiale antenner sin skyld... Dessverre så klarer mange menn ikke å se forskjellen på en dame som er hyggelig og en dame som flørter. Jeg hører stadig om "irriterende menn som ikke skjønner noen ting" av venninnene mine TS: Du må nesten bare si klart i fra om at du ikke vil noe mer. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #25 Del Skrevet 3. januar 2010 Dette her minner jo mistenkelig om de som mener at kvinner skal gå i burka for at menn ikke skal stirre, i stedet for å lære menn å oppføre seg som folk. Klart det ikke er fornuftig å rave driva full i minisjkørt midt på natta, men hvis man har lyst til å gjøre det skal man kunne gjøre det uten at noe skjer med deg. Og hvis TS har lyst til å være kjempesosial og koselig på jobb skal hun få lov til det, uten å få uønsket oppmerksomhet fra en hun ikke er interessert i (Men nå synes jeg vel kanskje at hun bør si i fra klart til ham også så fort som mulig). Jaggu skikkelig kvinnesakskvinne du gitt! Ja, jeg er enig med deg i at det burde ha vært mulig å gjøre det, og at ingenting skal skje av den grunn. Men vi lever vel i virkeligheten? Man må passe på seg selv i dette livet. Når man vet at det er en viss risiko for at noe kan skje, så kan man ikke gjøre det lenger. Det kalles å ha sunn fornuft i min verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 3. januar 2010 #26 Del Skrevet 3. januar 2010 Jaggu skikkelig kvinnesakskvinne du gitt! Jepp! And proud of it! Ja, jeg er enig med deg i at det burde ha vært mulig å gjøre det, og at ingenting skal skje av den grunn. Men vi lever vel i virkeligheten? Man må passe på seg selv i dette livet. Når man vet at det er en viss risiko for at noe kan skje, så kan man ikke gjøre det lenger. Det kalles å ha sunn fornuft i min verden. Det går an å kombinere sunn fornuft med å ikke leve som en skvetten liten kanin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #27 Del Skrevet 3. januar 2010 Jepp! And proud of it! Tviler ikke! Det går an å kombinere sunn fornuft med å ikke leve som en skvetten liten kanin. Ja, selvfølgelig. Det er ikke fornuftig å leve som en skvetten liten kanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 3. januar 2010 #28 Del Skrevet 3. januar 2010 Ahhh, ignorering, det er virkelig en fin ting. Hilsen nok en kvinnesakskvinne. Og stolt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. januar 2010 #29 Del Skrevet 3. januar 2010 Ahhh, ignorering, det er virkelig en fin ting. Hilsen nok en kvinnesakskvinne. Og stolt av det. Ignorering er det aller fineste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildlily Skrevet 3. januar 2010 #30 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei jente på 18 år som er blid, hyggelig og sosial. Ikke ta det så tungt at han viser interesse i deg på den måten der. Ta det som et kompliment. Er du ikke interessert så er du ikke interessert. Bare smil og le det vekk, si at han må finne seg en på sin egen alder. Gjentar du det mange nok ganger så synker det inn tilslutt. Er ikke noe å stresse over. Det er ikke siste gangen du opplever dette. Fra ei som er 28 år og har vært snill og hyggelig hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #31 Del Skrevet 4. januar 2010 Dette her minner jo mistenkelig om de som mener at kvinner skal gå i burka for at menn ikke skal stirre, i stedet for å lære menn å oppføre seg som folk. Klart det ikke er fornuftig å rave driva full i minisjkørt midt på natta, men hvis man har lyst til å gjøre det skal man kunne gjøre det uten at noe skjer med deg. Og hvis TS har lyst til å være kjempesosial og koselig på jobb skal hun få lov til det, uten å få uønsket oppmerksomhet fra en hun ikke er interessert i (Men nå synes jeg vel kanskje at hun bør si i fra klart til ham også så fort som mulig). Ingen vil vel anbefale å rave drivende full i miniskjørt midt på natta. Spør politiet eller hvilken som helst andre voksne som vil ta vare på seg selv. Steinat har noen viktige poeng her. Det handler ikke om å kle seg i burka, eller at kvinnene selv har skyld i voldtekt (noe de ALDRI har) MEN, alle bør klare å ta vare på seg selv. Spør politiet hva de anbefaler om oppførsel ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå