Gå til innhold

13 år og sex ?


Gjest Thyra ;*

Anbefalte innlegg

Norsk lov (slik alle blir opplyst)

§ 195. Den som har seksuell omgang med barn under 14 år, straffes med fengsel inntil 10 år. Dersom den seksuelle omgangen var samleie, er straffen fengsel i minst 2 år.

Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) handlingen er begått av flere i fellesskap,

b) handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) handlingen er foretatt overfor barn under 10 år og det har skjedd gjentatte overgrep,

d) den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192, eller

e) fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld.

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort eller settes under det lavmål som følger av første ledd annet punktum dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

§ 196. Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 5 år.

Fengsel inntil 15 år kan idømmes dersom

a) handlingen er begått av flere i fellesskap,

b) handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192 eller § 195, eller

d) fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld, med mindre ingen uaktsomhet foreligger i så måte.

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes folk bør bli flinkere å innse at det er ulovlig å ha sex under en alder av 16 år. Derav, slike tråder burde stenges. Og kondomer burde komme dalende fra himmelen så vi slipper gravide 14 åringer.

Det er ikke ulovlig for et par under 16 å ha sex.

Loven er der for å beskytte barn/unge mot overgrep fra voksne.

Les lovteksten over: Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest per operst

jeg pulte når jeg var 10. nå er jeg 13 og knulle ei jegte i klassen får to dager siden. me samla opp ca 0,2DL SÆD. så drakk hu det. det va isje min feil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk bør bli flinkere å innse at det er ulovlig å ha sex under en alder av 16 år. Derav, slike tråder burde stenges. Og kondomer burde komme dalende fra himmelen så vi slipper gravide 14 åringer.

:skratte: Det er ikke ulovlig å ha sex om man er under 16 år da. Eneste man må sørge for er at begge er under 16 år, (eventuelt at de anses jevnbyrdige i alder og utvikling). Altså ikke 14 og 18 år...Rettsapparatet står heldgivis ikke klar til å straffe to 14 åringer som har sex. :arwen:

Når det er sagt, så tenkte jeg på helt andre ting når jeg var 12-13 år..Mer opptatt av lørdagsgodt, og da i form av potetgull og turtles. :skratte:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Det er ikke ulovlig å ha sex om man er under 16 år da. Eneste man må sørge for er at begge er under 16 år, (eventuelt at de anses jevnbyrdige i alder og utvikling). Altså ikke 14 og 18 år...Rettsapparatet står heldgivis ikke klar til å straffe to 14 åringer som har sex. :arwen:

Når det er sagt, så tenkte jeg på helt andre ting når jeg var 12-13 år..Mer opptatt av lørdagsgodt, og da i form av potetgull og turtles. :skratte:

Samme her Kristian, bortsett fra at jeg erstattet turtles med pennyblader :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...