Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Hei vennen :klem:

Usj så leit, jeg har det også fryktelig tungt idag. Jepp, TR kom idag med brask og bram. Så her sitter jeg da med de vanlige menssmertene og synes egentlig ganske så synd på meg selv....

Synes vi to kan synes synd på hverandre sammen. Og når denne TR er over skal vi to, du og jeg, ordne oss med mennene våre. For februar 2010 er en fin mnd å få baby i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Innlegget mitt fra i går kveld ble visst borte i KG's tekniske problemer. Vel, jeg og sambo kom sammen ganske kjapt. Men utrolig mange nedturer og få oppturer med denne prøvingen. Mensen har kommet i gang her nå. Og jeg kjente det før jeg stod opp, men tror dere ikke at jeg likevel måtte ta en test? :dåne: Blendahvit selvsagt.

Jeg har nå fått en ny teori om at jeg får follikelcyster som lager alle disse "festesmertene" og "graviditetssymtomene" :jepp:

Jeg vet ikke jeg, men jeg syns det er rart. Ullevål neste 26/5.

Jeg er forresten hjemme fra jobb i dag for å få ordentlig god tid til å synes synd på meg selv *himler med øynene*

Og hurra! Det snør! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Husker jeg leste en gang at man faktisk kan innbille seg selv å være så syk at man får blemmer. Så man skal ikke kimse av hvor sterk psyken faktisk er. Ikke at det er noe trøst, men kom til å tenke på det... :P

Uansett, godt å høre at du og samboer har ordna opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stor :klemmer: til deg!

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Rart hvordan en "lager" og kjenner symptomer fordi en så inderlig ønsker. Been there - done that... Jeg hadde jo PP'er der jeg var sikker på at jeg var gravid, og når alt kom til stykket så viste det seg jo at jeg neppe hadde hatt EL en gang :sjenert:

Endret av Phobaeticus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor :klemmer: til deg!

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Rart hvordan en "lager" og kjenner symptomer fordi en så inderlig ønsker. Been there - done that... Jeg hadde jo PP'er der jeg var sikker på at jeg var gravid, og når alt kom til stykket så viste det seg jo at jeg neppe hadde hatt EL en gang :sjenert:

:klemmer:

Jeg vet jo at jeg kjente det liksom - man må vel bare lære seg til at det er PMS - DET ER PMS!!! :kjefte::fnise: og ferdig med det liksom. Jeg trodde jeg hadde lært fra de andre gangene, og at denne gangen så måtte det være liksom, jeg var helt overbevist... :sjenert::flau:

Heretter er det forbud mot symptom-leting mellom 2 og 12 DPO.

Jeg fikk endret timen min hos Ullevål da, syklusdag 22 og blodprøvetaking endte jo på timen jeg hadde fått, så de ville de skyve litt slik at de hadde resultater når vi kommer. Blir midten av juni i stedet.

Men hvordan fant du ut at du ikke hadde EL phobs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hei Line!

Har sett deg rundt i de forskjellige dagbøkene, og nå når jeg først begynte å lese i din, så ser jeg at jeg har havnet midt i et drama/sammenbrudd! :kose:

Høres kjipt ut alt du beskriver! Både at kroppen sender "feil" signaler, at samboer ikke forstår, og den generelle frustrasjonen som kommer hver måned når tanta dukker opp! Nå høres jeg ut som en langtidsprøver selv, men saken er at jeg bare er i min 4. pp. Likevel kan jeg innrømme at jeg har kjent på akkurat det du beskriver.

Forrige pp fikk jeg vonde pupper rett etter el, jeg fikk dipp i tempen og litt stikninger i livmora ca en uke etter el, jeg var småkvalm og ekstremt tørst. I tillegg var jeg støl i lysken, akkurat som om jeg hadde trent (ja, dette er visstnok også et symptom)... Jeg var litt hormonell, ble fort sur og grein mer.

Testa daglig fra 8 dpo og hver test var negativ. Siste dagen før mensen gadd jeg ikke teste, for da skjønte jeg at jeg kroppen hadde lurt meg igjen, og tempen var på vei ned. :angry:

Så sånn er det. Samboer forstår ikke frustrasjonen min, sier bare at vi ikke har dårlig tid og at det kommer til å skje snart likevel. Han forstår ikke at det er frustrerende å føle at kroppen ikke fungerer som den skal. Med det mener jeg at man ikke "klarer" å bli gravid når man følger oppskriften til punkt og prikke, og at kroppen kan gi så mange falske symptomer. :riste:

Nå ble dette innlegget lenger enn jeg trodde det skulle bli, men ville bare si at du ikke er alene!

Og at du kan klage så mye du vil til oss her inne!! :Nikke: Sunt å få det ut!

Edit: skrivefeil

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er frustrerende å føle at kroppen ikke fungerer som den skal. Med det mener jeg at man ikke "klarer" å bli gravid når man følger oppskriften til punkt og prikke, og at kroppen kan gi så mange falske symptomer. :riste:

Edit: skrivefeil

Nettopp! :blomst: til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine mistanker når CBFM aldri viste Peak kun High, og når EL-tester (strips) aldri viste to like sterke streker...

Tempingen ble jeg heller aldri klok på...

Så jeg purra på blodprøvesvarene mine - men hørte aldri noe, så da sa jeg det når jeg var til kontroll på Ullevål. Og legen tittet på blodprøven min og sa at ja - det stemte - jeg hadde ikke hatt EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: :dåne: :dåne:

Jeg kjeder meg noe helt grusomt! Jeg har visst sittet og visnet... Greit -jeg må ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har det bedre i dag :klemmer:

Takk Lilly :klem:

-------------------

Jeg har det definitivt bedre i dag. :ler: Vært på jobb igjen og månedens skuffelse er godt ute av kropp og sinn. Deilig å være på jobb ikke bare fysisk, men også mentalt. Og ha fokus på det som det er meningen at man skal ha fokus på :geiper:

Ganske rart egentlig, men siste uka før mensen så faller jeg liksom inn i meg selv og fantaserer om en helt ny verden - og det så sterkt at det gamle kjennes umulig å vende tilbake til liksom. Besatt, Obsessed - noe i den stilen. Samtidig gå og kjenne etter symptomer som bekrefter fantasiene og den evige ventingen og det å være totalt ukonsentrert, som på en annen planet! :jepp: Det er ganske destruktivt :sukk:

Det er heldigvis noen uker til neste gang nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

..Skulle bare en snartur innom KG før jeg skulle legge meg, ramlet innom dagboken din- og jammen har det ikek gått over en time og jeg har lest igjennom hele dagboken din!!

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver om at man innbiller seg ting når det nærmer seg EL -- rart hvordan kroppen fungerer..og veeldig veeldig frustrerende!!!

Ønsker deg masse masse lykke til, håper spiren sitter til deg (og til meg) denne PP`en! :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

..Skulle bare en snartur innom KG før jeg skulle legge meg, ramlet innom dagboken din- og jammen har det ikek gått over en time og jeg har lest igjennom hele dagboken din!!

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver om at man innbiller seg ting når det nærmer seg EL -- rart hvordan kroppen fungerer..og veeldig veeldig frustrerende!!!

Ønsker deg masse masse lykke til, håper spiren sitter til deg (og til meg) denne PP`en! :)

God helg! :)

Hei MonThe :blomst: Velkommen innom, hyggelig å høre at folk gidder å lese alt jeg skriver - antar det er litt underholdende da :fnise: Vi får håpe på en happy ending etterhvert :)

Go' Morn :kaffekopp:

En god del vin i går. Kjørte Riesling's nye 2009-utgave på boks. Det blir fort litt mere vin på den måten enn når det flaske... :haar:

Vel vel, mensen er over. Den er fryktelig kort syns jeg, bare 2 dager. Jeg er i grunn helt sikker på at jeg har noe cyster eller sånt noe som gjør at jeg ikke har eggløsning. Og at det også er årsaken til at jeg kjenner såpass mye under forsøk på EL og før mensen. Det får jeg vite i midten av juni.... *lenge til*

Pizza og film i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh Line! Jeg kjenner meg så igjen i frustrasjonen din!!

Det er en så vanvittig kjip følelse å gå og håpe og kjenne og så bare få det smelt i fleisen med en mens hver måned!! Hos meg ble jeg så lei av å tro og håpe og kjenne at når spiren nå endelig satt så trodde hverken jeg eller LilleMann på det før jeg var i uke 6 og vi så hjertet slå på UL.

Jeg er sikker på at det ordner seg for deg for det fortjener du så veldig!!!

Mennene våre føler mer rundt dette enn vi tror og føler at de gjør. LilleMann har flere ganger grått under vår reise nå, men ikke før han har bevis på at ting er bra. Når ting har gått dårlig har han på en eller annen mystisk måte klart å snu nesen mot neste positive ting.... veldig rart, men det har vært hans måte å takle alt sammen på.

Håper du og mannen har flere sånne gode samtaler og fine kvelder! Dere passer sammen, det er jeg sikker på etter å ha lest her inne hos deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du og mannen har flere sånne gode samtaler og fine kvelder! Dere passer sammen, det er jeg sikker på etter å ha lest her inne hos deg!

:klem:

åå, nei - nå ble jeg litt rørt :rødme: :fnise:

:klem: til deg søsterliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...