Møffi Skrevet 30. juni 2012 #3701 Del Skrevet 30. juni 2012 Vi pusser opp kjøkkenet! Veeeeldig på tide, hadde et gammelt fra ikea som ble satt inn på sent åttitallet :gjeiper: men nå blir det så fint, så du er hjertelig velkommen til og ta en titt Sikkert lurt og vente til lukta er borte, vet ikke om du husker det/jeg nevnte det, men vi trengte jo ikke nattavvenne, han gjorde det selv da han havnet på eget rom.... Kanskje A er lik?? vi har to lurer for tiden, må det, da dagen starter rundt halv 6 prøvde og skyve legginga til 19, men han våkna fortsatt halv 6, så nå er vi tilbake på natta 18 Bytur blir gøy ja, nå sovna mini, så da stikker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #3702 Del Skrevet 1. juli 2012 Vi pusser opp kjøkkenet! Veeeeldig på tide, hadde et gammelt fra ikea som ble satt inn på sent åttitallet :gjeiper: men nå blir det så fint, så du er hjertelig velkommen til og ta en titt Sikkert lurt og vente til lukta er borte, vet ikke om du husker det/jeg nevnte det, men vi trengte jo ikke nattavvenne, han gjorde det selv da han havnet på eget rom.... Kanskje A er lik?? vi har to lurer for tiden, må det, da dagen starter rundt halv 6 prøvde og skyve legginga til 19, men han våkna fortsatt halv 6, så nå er vi tilbake på natta 18 Bytur blir gøy ja, nå sovna mini, så da stikker jeg! Håper du hadde en knall kveld på byen i går! Vi skal jo ikke på ferie i sommer, og jeg blir jo hjemme her frem til august nå, så jeg er absolutt åpen for å sosialisere litt Jeg og A kan komme til dere når det regner, så kan dere komme til oss når det er sol (for lek i hagen/lekeplassen)? Har dere planer i sommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 1. juli 2012 #3703 Del Skrevet 1. juli 2012 Morsomt å lese om ammingen din Line, nemlig akkurat samme her også! Hun ender gjerne opp stående ved siden av meg med rumpa rett til værs og hodet omtrent opp ned for å nå puppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. juli 2012 #3704 Del Skrevet 1. juli 2012 Lurer, ja...her er vi fremdeles på to til dagen. Ser ikke hvordan vi skal klare bare en når hun våkner halv 6 og bare sover max en time hver lur. I dag hadde vi første lur allerede klokken 8. Jeg ville ikke tatt nattavvenning samtidig dersom han ikke vil det selv. Jeg tenker litt at han må få den tryggheten en liten stund mens han venner seg til noe helt nytt? Uansett deilig med oppussing og forandring. Når du er vant til å ha ham på eget rom er det deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3705 Del Skrevet 2. juli 2012 Morsomt å lese om ammingen din Line, nemlig akkurat samme her også! Hun ender gjerne opp stående ved siden av meg med rumpa rett til værs og hodet omtrent opp ned for å nå puppen! Nettopp, nettopp - akkurat sånn ------------------- Vi er så godt i gang! Mannen imponerer med sin stå-på-vilje Vi er i rute, bortsett fra at et skap som skulle flyttes tok mye lengre tid enn beregnet så jeg fikk ikke malt ferdig taket til A - så det må jeg gjøre nå, mens han sover Så kommer betong-mannen snart Chao! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 2. juli 2012 #3706 Del Skrevet 2. juli 2012 Håper du hadde en knall kveld på byen i går! Vi skal jo ikke på ferie i sommer, og jeg blir jo hjemme her frem til august nå, så jeg er absolutt åpen for å sosialisere litt Jeg og A kan komme til dere når det regner, så kan dere komme til oss når det er sol (for lek i hagen/lekeplassen)? Har dere planer i sommer? Vi har allerede vært en uke i syden, så skal holde oss på Østlandet resten av sommeren. Jeg og mini stikker til hytta til mamma og pappa i morgen så mannen får jobbet med kjøkkenet i fred. Så kommer vi hjem en gang i neste uke tenkte vi skulle få til litt "Oslodagsturer", dra til et vann i nærheten og bade hvis det er fint vær, kose oss på verandaen (og i hagen din ) og egentlig bare lade opp til en travel høst... Når er det barnehagestart hos dere? Bytur var knall, spiste nydelig tapas på en restaurant ved Youngstorget først og sjanglet hjem litt for sent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3707 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Vi har allerede vært en uke i syden, så skal holde oss på Østlandet resten av sommeren. Jeg og mini stikker til hytta til mamma og pappa i morgen så mannen får jobbet med kjøkkenet i fred. Så kommer vi hjem en gang i neste uke tenkte vi skulle få til litt "Oslodagsturer", dra til et vann i nærheten og bade hvis det er fint vær, kose oss på verandaen (og i hagen din ) og egentlig bare lade opp til en travel høst... Når er det barnehagestart hos dere? Bytur var knall, spiste nydelig tapas på en restaurant ved Youngstorget først og sjanglet hjem litt for sent Sjangle hjem en sjelden gang har vi jaggu fortjent! Jeg var heldig og fikk endret oppstart fra 13. august til 1. Flaks det altså Litt fint i forhold til ny jobbstart og sånn.. Her er det altså oppussing denne uka, så stikker jeg en snartur til Trondheim i helga. Så starter mannen og jobbe igjen på mandag, og da er vi vel i grunn alene her, jeg og A - resten av juli Du får komme innom igjen her når du er tilbake fra hytta så får vi se om vi finner matchende tider Du må fortelle meg om sydenturen når vi treffes edit: jeg har forresten mistet nr ditt. Skaffet meg ny telefon og fikk visst ikke med meg de som var lagret på sim-kortet :gjeiper: Endret 2. juli 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #3708 Del Skrevet 6. juli 2012 Happy fredags ferie! Uka går fort selv om man ikke er på jobb gitt Men vi har jo hatt masse å gjøre så det er kanskje ikke så rart Klumpelumpen har fått eget rom! Det er lite, men fint Gjorde seg med et vindu der, absolutt. Vi er helt ferdig, både med gangen og rommet hans. Mangler bare noen hjørnelister og en overganslist. Det er jo tusen ulike lister, så ikke lett å få meg seg alt man trenger på en gang :gjeiper: I dag skal jeg male noen taklister i gangen, også skal jeg se om jeg får klistret opp noen wallstickers oppetter vegg-taket på rommet hans. Har bestilt nemlig - sånne: http://ny-image3.etsy.com/il_570xN.193386031.jpg jeg bare håper de sitter selv om veggen ikke er slett (er jo panelplater)..... Men det blir fint da. A's sine er i sky blue :happy: Så når helga er over og jeg er tilbake fra Trondheim så drar vi på Ikea og kjøper en rullgardin, taklampe, vegglampe og en stol som kan fungere å amme på - jo, og en expedit hylle skal vi også ha Nå håper vi bare at vi klarer å montere senga hans på tvers i rommet for å utnytte plassen best mulig... vi har liksom 2 cm til overs da... Cherio! Gutten er forresten utrolig mammadalt om dagen, enda mer enn før Nå skal han ha pupp også, så siste dagene har jeg ammet han et par ganger på dagen.... det går helt feil vei dette her Han mates på "frihånd" - dvs han nekter å sitte i stolen sin, og for å få i han mat må jeg la han gå på gulvet, og komme ta en skje i ny og ne.... Det er vel snart på tide å sette noen grenser, men jeg syns det er vanskelig hva som er en liten fase, og hva vi kan lære dem av oppførsel nå... Men i morra drar jeg til venninne, da skal pappaen og A klare seg helt alene 24 timer.... blir spennende det - håper jeg klarer å kose meg og ikke bekymre meg alt for mye.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 7. juli 2012 #3709 Del Skrevet 7. juli 2012 Hei! Goood tur til Trondheim, har vært fraværende på kg jeg men... Har ikke glemt dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #3710 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei! Goood tur til Trondheim, har vært fraværende på kg jeg men... Har ikke glemt dere Takk for det! Du komme innom litt oftere - ser jo noe av det som foregår hos deg på fb, men er jo ikke rom for så mye kommunikasjon der Det ser i hvert fall ut som at alt er bra med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #3711 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei og hopp! First things first: Turen til trøndelag var kjempekoselig og hjemme gikk det over all forventning. Han våknet jo selvsagt, sånn som han pleier, men pappaen og A koste seg sammen i senga hele natten. Tok halvannen time å få i han litt Nan ved midnatt der, men da sov han i strekk til 0530, fikk da litt vann og sov til 0730 Hadde ikke tørt å håpe på at det skulle gå så bra med dem! :gjeiper: Egentlig burde jeg vel holdt meg borte 2-3 dager til, så hadde vi kanskje avvent natt-puppene I dag er første dagen i perm igjen. Er jo ikke perm, men det føles sånn. Kjære er på jobb igjen og jeg har hendene fulle med å følge med A. Nå sover han sin eneste lur i dag. Jeg har vasket klær som er hengt opp ute (i regnet, under tak), A har vært ute med regntøy på, jeg har klistret opp noen få skyer på veggen hans (det blir fint! ), og mens han sover nå har jeg vasket gulvet og ryddet litt Senere skal jeg ringe barnehagen og høre om vi kan komme på besøk i morgen, og på onsdag er det helsestasjon med 1 års kontroll Skulle vært på Ikea også, men tror vi må ta det på fredag etter at kjære er ferdig på jobb Jeg lurer på hvordan få dusjet nå, altså uten å måtte vente til han sover.... tror kanskje jeg bare må kle av han alt og la han være inne på badet med meg.... Forresten da - gud, det holdt jeg på å glemme! Jo, den spisingen om dagen, på frihånd og fullt kaos. Det bestemte jeg meg i dag tidlig for at må bli slutt på. På tide å være bestemt og være tydelig på hvordan vi spiser maten vår. Så både frokost-grøten og brødskiva har så langt gått veldig fint Han skjønner mye mer enn hva vi kanskje tror, og er absolutt stor nok til å læres hva som er riktig og ikke. Så fikk han masse ros også da, når han var flink og sitte ordentlig å spise - og uten putte fingerene i munnen for å ta ut maten flinke gutten! Også holder vi på å lære han å sovne selv - eh... av og til... han kan i hvert fall - midt på natten når jeg eller pappa ligger ved siden av med en hånd på brystet hans, dvs at vi viser at han må ligge rolig på rygg eller siden... så sovner han da etterhvert... 30 min tok det i natt. Hvor han bare ligger å kuler'n og sier pa-pa, ba-pa, pappa, pa-pa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #3712 Del Skrevet 9. juli 2012 Også holder vi på å lære han å sovne selv - eh... av og til... han kan i hvert fall - midt på natten når jeg eller pappa ligger ved siden av med en hånd på brystet hans, dvs at vi viser at han må ligge rolig på rygg eller siden... så sovner han da etterhvert... 30 min tok det i natt. Hvor han bare ligger å kuler'n og sier pa-pa, ba-pa, pappa, pa-pa... Ja, gutten kan sovne selv han! Han sovnet på puppen i stua bitte litt før leggetid, trøtt stakkar Bar han inn på soverommet og la han til på andre puppen, spisende og sovende, la han i senga (som vi nå har på nederste hakket etter at han klarte å dette ut av senga i natt )men så våknet han. Litt typisk dette at de få gangene han er så gåen at han sovner på første puppen så våkner han til igjen og det blir en del byssing. 1 byssing, ned og våken igjen, 2 byssing, 3 byssing, 4 byssing.. og hver gang forsøkte jeg å få han til å bli liggende rolig og finne søvnen selv. Etter 4 gangen, var jeg egentlg litt irritert (og sliten) så jeg sa det samme igjen: det er natta nå, nå må du sove". Så gikk jeg ut og rensa jordbær. han begynte å gråte, gikk inn igjen- sa det samme la han ned, gikk ut og fortsatte å rense jordbær. Begynte å gråte, gikk inn igjen (etter kanskje 1-2 min) og sa det samme igjen, bestemt, men holdt hånden på brystet hans og sang litt bæ bæ lille lam... så roet han seg helt, og sovnet helt på egenhånd! Jeg har forresten lært meg en annen sang - So ro lille venn, men glemmer stadig melodien og da er høres det plutselig ut som bæ bæ lille lam igjen Jeg er storfornøyd med dagens innsats og føler det faktisk er mulig å lære denne gutten å sove selv og spise ordentlig - akkurat sånn som andre barn gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. juli 2012 #3713 Del Skrevet 12. juli 2012 du har visst falt ut av innleggene mine... morsomt å lese om hverdagen med en krabat som er litt eldre enn vesla mi Kan sikkert lære en ting og to.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #3714 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) jeg var godt i gang med å skrive en oppdatering, men så forsvant hele shiten! Er litt slitsomt om dagen, alene-ferie med A kan vel knapt kalles ferie. Spesielt ikke med en som klenger og maser konstant Og er 2 timer våken midt på natta og gir mamma tusen nederlag. Får skrive mer en annen gang. Det som er viktig akkurat nå er at rommet hans er ferdig innredet og han har sin første natt der nå Litt tidlig kveld i dag da han var totalt utslitt og sovnet på puppen i stua 1840. Ble derfor en liten ekstra puppe-runde inne på rommet hans en halvtime senere. Så kommer det mer info om hvordan natten har forløpt i morgen (kanksje...). Både mamma og A er vel litt slitne og leie om dagen Endret 15. juli 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #3715 Del Skrevet 15. juli 2012 du har visst falt ut av innleggene mine... morsomt å lese om hverdagen med en krabat som er litt eldre enn vesla mi Kan sikkert lære en ting og to.. Ah, føler ikke at jeg har så mye å lære bort for tiden Eneste jeg vil anbefale er å lære babyer å sovne selv ved 3 mnd-alderen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. juli 2012 #3716 Del Skrevet 15. juli 2012 Ah, føler ikke at jeg har så mye å lære bort for tiden Eneste jeg vil anbefale er å lære babyer å sovne selv ved 3 mnd-alderen :gjeiper: Det høres jo ut som en smal sak... eller? Har ikke tenkt på dette før, men bysset og ammet det jeg har vært god for.. hehe. Ble jo litt inspirert, og la henne våken. Hun sprellet først, så plapret, så sutret, så grein, og jeg tok henne opp nesten med engang. Kanskje vente bittelitt, hun er ikke 3 mnd. Må lese meg opp litt på emnet og legge en slagplan også, tenker jeg. Vil helst ikke ha noen gråteturer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #3717 Del Skrevet 16. juli 2012 Tja... dette gikk vel i grunn slettes ikke værst?! Det ble mange byssinger utover kvelden. Hvert 40. ende minutt frem til kjære bysset 2135, da sov han til like før midnatt før han våknet. Så det var nok litt uvant og urolig for han i starten der. Jeg ammet han i stolen inne på rommet hans ved 00-tiden, etter 5 min suging bare ligger han helt rolig og ser på meg og vi har en helt magisk fin liten stund Jeg synger litt og hvisker litt om soving etc og legger han tilbake i sengen.. våken! Det tok litt tid, men det var ingen kamper og det var deilig La meg igjen 40 min senere, måtte opp igjen 10 min etter det, men da sov han til like over 4. Hørte naboen (som har en helt far out døgnrytme) knirke rett over rommet hans, så skal ikke se bort i fra at han kunne ha sovet lenger om det var helt stille Ammet og la meg 20 min senere Våken igjen 0615, da hadde kjære stått opp og jeg overtok A og tok han med i senga... ops... der er han våken etter en tidlig power nap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 16. juli 2012 #3718 Del Skrevet 16. juli 2012 Hvordan gikk natten? Her har jeg begynt og telle ned dagene til barnehagestart, og sender mannen og mini avgårde et par dager i morgen, fikk plutselig nok Meeeeeen, i dag er det jo sooooooool, så kanskje det gjør underverker med humøret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 16. juli 2012 #3719 Del Skrevet 16. juli 2012 (skjønner ingenting av nye kg og finner ikke redigerknappen) Men det hørtes ut som en flott start!! Satser på at fortsettelsen blir enda bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. juli 2012 #3720 Del Skrevet 16. juli 2012 Innom for å legge igjen et spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå