Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Jeg er her også! :vinke:

Nettshopping, ja... :daane: Hva ellers skal man gjøre når man har det rolig på jobb? Bortsett fra KG da. :fnise:

Har du forresten klart å forville deg inn på iherb.com enda? *you're welcome :nigo: * Neida, men der har de så mye gøy!

Nemlig, nettshopping er fint tidsfordriv :ler:

Har du kjøpt noe på Iherb? Blir det ikke innmari mye i frakt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler myyyye på iherb. :nigo: Så lenge du holder deg under 4 pounds, 1800 g eller noe, er frakten på 6 dollar. Kommer du over, er den på 32 dollar. :hoho: Så det gjelder å trikse og mikse litt, gjerne fylle på med lette ting dersom du vil komme opp til 200 kronersgrensa.

Jeg kan anbefale: Giovanni hårpleie (jeg bruker selv tea tree triple treat), egentlig det meste fra Now Foods, men de har gode og billige oljer (rosehip oil og jojoba olje bruker jeg i ansiktet), Lundberg rice chips og Physician's Formula sminke. En god babyolje er den fra Country Comfort. Lukter appelsin.

Ecotools og Real Techniques har gode sminkekoster, men jeg har enda ikke prøvd noe derfra.

Det finnes også en egen iherb-tråd her inne, på forbruker tror jeg. Den er lang som et vondt år og har dødsmange tips til hva du kan kjøpe der.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler myyyye på iherb. :nigo: Så lenge du holder deg under 4 pounds, 1800 g eller noe, er frakten på 6 dollar.

Well, well... da vet jeg hvor jeg skal gå neste gang jeg har lite å gjøre :ler: Har heldigvis tatt seg opp litt her på jobbfronten siste dagene ;)

---------------------------------------

Jeg blir sprø av dette nattesøvn-styret! :daane: Er det ikke det ene, så er det det andre. Hele denne uka så langt, har han våknet 5, eller før (0445 i dag) :Gjesp: og klarer ikke å sovne igjen. Jeg gir pupp, jeg bysser, jeg gir ny pupp, og holder han tett, men neida - ikke snakk om. Så når jeg har hodlt på en time så får kjære ta han og stå opp, og jeg får såvidt sovnet litt før jeg må stå opp og dra på jobb.

Forrige uke, så var problemet 2 timer lange bysserunder/puppinger mellom 2 og 4 før han sovnet igjen (i senga si). Kjære har sovet på sofaen siden da, og jeg har tatt A i senga mye tidligere på natten så vi kunne sove. Så nå lurer jeg på om det er det som gir seg utslag i at da er det ikke flere "goder" å tilby og dermed så føler han nå må vi opp å leke? :klo:

Så leser jeg opp og ned og i mente om tusen sove-kurer som jeg har lest tusen ganger før... og igjen blir jeg like delt om det er på tide å innføre ferber eller om det er noe som går over. Min middelaldrende 4-barns kollega sier jo at han (A) hersker med meg og at jeg yter AAAAAAaaalt for god service, og at det opp til meg (oss) og sette ned foten og fortelle hvor skapet skal stå. Så leser jeg om separasjonsangst og nærhetsbehov og bla, bla, bla.. og får vondt i magen av å tenke på å la han ligge alene å sutre seg i søvn. Selv om han kanskje bare er sint, og ikke fortvilet :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa.. da har vi oppdaget cleopatra's choise :fnise:

http://www.cleopatraschoice.com/

Jeg var på sandvika storsenter i går, på oppdrag med å kjøpe kollega-gave til nyfødt nr 2-pappa hos oss. Og ble stoppet av en dame på stand som ville vise meg noen fantastiske produkter til negler og hender. Og jeg ble bare helt amazed rett og slett :jepp: Og siden har jeg ikke klart å ikke tenke på min forbløffende blanke negl som hun pusset på... men dødehavs-settet fra Premier kostet 500 kr og det syns jeg var dyrt. Men nå har jeg altså bestilt akkurat det samme fra ovennevte nettside til den nette sum av 196 kr inkl frakt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal gå over fra 2 lurer til 1 bare nå straks.... :filer:

En evig kamp å bysse han i søvn på lurene sine hele helga, eller det går jo greit da - men han kunne fint vært våken både 1 og sikkert 2 timer til før han skulle sove. Men om vi lar han være våken såpass lenge så blir det helt krøll med siste luren da, ikke sant ;)

Så jeg tror jeg skal motivere kjære til å forsøke å styre inn 1 stk lur denne uka, og om han ikke fikser det alene - så gjør vi det til neste helg igjen :jepp: Har trua på at nattesøvnen blir ytterligere forbedret og jeg, med bare en lang lur :sove: Mange som opplever det har jeg lest rundt om :)

Helgen er alt for kort. Rekker bare det helt vanlige trivielle, men har kost meg masse sammen med A. Små ting som å gå innom dyrebutikken og kikke på fisker, kaniner, marsvin og ørkenrotter :hjerte: Gleder meg virkelig til 5 uker ferie og være mer sammen med A igjen :rodmer:

I dag hadde vi besøk av A's bestefar, koselig det. Ikke så alt for ofte at det skjer. Fikk en superfin utedress :nigo: og noen t-skjorter. Jeg kjøpte også reima regnsett til han på fredag, så nå har vi full out-fit både til barnehagestart og vanlige utedager uten fint vær her ;) Har jo hatt han en del på gresset her ute... i helga dro jeg den litt videre og han fikk leke "sammen" med naboguttene i en forhenværende sandkasse som nå er fylt med bark! Nam, nam! :sikle::fnise: Han spiste bark til han gulpa! :ler: De må jo bare smake, og finne ut av hva som er spiselig og ikke....

Chao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bar en lur enkelte dager, andre dager to (og noen få blir det tre)

Har ikke funnet noe system i at hun sover bedre på natten når hun bare har sovet en gang. Når vi nå flytter skal det kjøres hardt på rutiner ihvertfall. Nattpuppen skal bort nå syns jeg :lur: Så gjenstår det å se om det er mor som vinner den kampen :hoho:

Her er småsteinene i sandkassa fantastiske å suge på! :daane: Hører bare hvor det grissler i tennene hennes ;) Men jeg tenker som deg at de må bare få kjenne seg frem :jepp: (ikke steiner som kan sette seg fast da, de i sandkassa er stort sett bare 5-6 mm i diameter ;) )

Gress, løvetann, smørblomst og mors prakthusfred er også blir smakt på :gjeiper:

God søndagskveld Line! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvi'kken dag er det i dag, hvi'kken dag er det i dag - er det mandag?

Nei, det er fredag!! :hoppendeglad:

Jeg har fått invitasjon fra min nye arbeidsgiver å bli med på sommeravslutning... :sjenert: Show på Latter og middag etterpå. Blir sikkert kjempehyggelig, og gøy å møte nye kolleger i sånn sammenheng også :)

Men jeg blir så ambivalent! :daane: Syns det er supervanskelig med de barrierene jeg må over i forhold til Andreas. Det er jo selvsagt på tidlig kveld det begynner, og Pappaen og A må da klare leggingen helt selv. Og han får jo da heller ikke kveldspuppen :grine: Litt usikker på om det er A eller meg som griner der :fnise: Jeg får helt vondt i magen, men de må jo bare fikse det alene de to da. Jeg har allerede takket ja, og kjempekos osv :roll: Og dessuten så skal jeg jo snart reise bort 1 døgn også, så bare bra at pappa og A får prøve seg på leggingen alene. A er jo ellers veldig stabil nå og sover i ett fra han legges litt over kl 19 og til noen legger seg på soverommet ;)

Hurgh! Deilig å få det ut! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Ble skikkelig glad når jeg så du hadde oppdatert i boka di :skravle:

Så dumt du skal "slite" sånn med ambivalens ift A/pappaen/Linetid. Mitt råd er å bare hoppe i det. A og pappa`en klarer seg nok fint, han fikser jo strabasene på dagtid når du er på jobb! Men jeg skjønner godt tankene dine, det er ikke alltid så lett å være mamma, og være "seg selv", og skulle få nok tid med alle :sjenert:

Ønsker deg og dine i feiende flott helg Line :klemmer: å´¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Ble skikkelig glad når jeg så du hadde oppdatert i boka di :skravle:

Så dumt du skal "slite" sånn med ambivalens ift A/pappaen/Linetid. Mitt råd er å bare hoppe i det. A og pappa`en klarer seg nok fint, han fikser jo strabasene på dagtid når du er på jobb! Men jeg skjønner godt tankene dine, det er ikke alltid så lett å være mamma, og være "seg selv", og skulle få nok tid med alle :sjenert:

Ønsker deg og dine i feiende flott helg Line :klemmer: å´¨

Og jeg ble skikkelig gla' når jeg så at du har vært på besøk! :ler::klemmer:

Æsj, jeg tror på at øvelse gjør mester rett og slett. Man må bare hoppe i det som du sier ;) Hadde det jo akkurat på samme måten når jeg var på bransjefest i vinter, og selv med dårlig stemning mellom meg og sambo når jeg dro, så koste jeg meg masse! :nigo: Ble jo både brisen og småfull :fnise: Og pappaen klarte alt fint - og det gjør han nå også. Om A er avhengig av meg på noen måte så er jeg minst like avhengig av han :rodmer: Han får få kveldspuppene på ettermiddagen i stedet, det går nok fint :)

Jeg syns forresten du og mannen er, og har vært superflinke til å komme dere ut på ting, både sammen og alene :jepp: Du er forbilde mitt på å fortsette litt av det "gamle" livet :ler:

Ha en superduper helg - og kos dere max i kveld med forlover etc!

:skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga går så alt for fort! Søndag allerede :sjenert:

Her er vi godt i gang med prosjekt-sove-kun-1 gang-om- dagen :)

Han har blitt litt sutrete rundt den tiden han pleier å få første luren, men da har jeg kledd på oss og gått ut og lekt i sandkassa/bark-kassa :ler: Da får han litt oppheng på å leke litt der (bøtte og spade er en stor hit om dagen! ) og vips så har vi vært ute en snau time, og det er tid for brødskive, så blir det legging etter det ;)

I motsetning til tidligere hvor vi må kjempe med han i 10-15 min før han motvillig sovner, så tar det nå 2 min før han er i sin dypeste søvn :sove: Utfordringen er egentlig å få han til å sove lenge nok. Målet er 2 timer. Normalen hans på 2 lurer er jo 1-1,5 timer og i går våknet han etter 1 time og 10 min. Jeg bysset han i søvn igjen, men han våknet når jeg la han ned... så han ble tidlig trøtt i går da, men fikk legge seg for natta en halvtime før. Tror det bare tar et par dager til før han skjønner at han må sove litt lenger enn vanlig, fordi han får sove bare en gang. Nå sover han igjen, og jeg prøver byssing igjen så klart, når/om han våkner for tidlig ;)

Natta i natt ble lik som de andre. Standarden for tiden er full sovings fra legging til mellom 23 og 01 engang, så 4-5 tiden, og opp mellom 6 og 0645. Virker som problemene vi hadde med lange oppvåkninger/ikke sove i egen seng er over. Det er stort sett frem med puppen og der sovner han :nigo: Jeg er ganske fornøyd, men tar fortsatt i mot forbedringer med takknemlighet :ler:

Håper alle har hatt en fin helg!

Og bare 1 jobbuke igjen til 5 uker ferie og fulltid med A :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt.

Tenk at A snart et ett år :daane:

Ja! Tida flyr :ler: Men det er fint da, babyen har blitt en liten gutt nå - kan snart gå og alt! :jepp:

---------------------------

Prosjekt 1-lur-om-dagen gikk i dass i dag :daane:

Jeg skulle ikke skrevet at sånn og sånn er standard om natten i går.. For i går ble det natta kl 1900, håndspålegging etter 20 min, byssing etter 1 time, amming 2230, byssing 23, amming 0015... :daane: Etter det sov han til 5, men da var det også umulig å få han til å sove igjen. Etter pupper og byssing og diverse overlot jeg han til pappaen, og jeg forsøkte å sove 1 time til før jeg måtte på jobb. Men bare sutring og hyling fra stua konstant. Så man kunne like gjerne stå opp :Gjesp: Utrolig dårlig start på dagen altså :sjenert:

Vet ikke hva som var problemet i går. Han våknet fra luren sin etter 1 time og 10 min, og jeg bysset han i søvn igjen hvor han sov en 25 min til om ikke annet. Opplevde han ikke som noe trøttere i går enn forrige dagen, men mulig han ble overtrøtt? :klo: Eller kanskje han fikk vondt i magen av for jordbærene han fikk... :filer:

så med morgen kl 5 i dag, så funker det dårlig med bare 1 lur. Forhåpentligvis så har både pappaen og A sovet en god lang lur allerede nå ;)

*for mamma trenger ikke søvn!, Neida... :daane: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig og oppdatere meg her!! :) (har hatt internettpause en stund ifm eksamen )

Går han snart?! Wow!! Der er ikke vi enda, men det går bra, for jeg og lillegutt har en avtale om at han skal være babyen min leeeenge til :gjeiper:

Morgen kokka 5 kjenner jeg godt til, :natti: i dag drøyde han helt til 5:30 da, men du vet det er for tidlig uansett når ikke morgensendingen på radio har begynt :fnise:

Spennende med oppussing, her holder vi på med kjøkkenet, og det blir fiiiiiiiiint!! :hoppe: kunne sikkert ha skrevet mer, men må inn og hjelpe mini og sovne...

Snakkes!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med oppussing av barnerom og entre!! :nigo:

Håper dere har ei fin uke :klemmer:

...dumme meg, som klikket inn på linken din, nå fikk jeg fryktelig lyst på kake :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se dere Møffi og Monthe! :nigo:

Håper eksamen har gått bra, Møffi ;)

-------------------------

Jeg hadde det superhyggelig ute med nye kolleger i går! :biggrin: Ser enda mere frem til å begynne der nå :tommelopp: Mannen og A klarte leggingen selv med glans og han våknet ikke før akkurat når jeg kom hjem, litt før kl 23 :)

Forresten da, så var det kun mandag hvor det ble en liten sprekk i 1-dagslur prosjektet. Nå er det godt innarbeidet, så vidt jeg vet :) Og siste 2 morningene har han faktisk sovet helt til 0715! :nigo: Jeg har gitt meg selv litt slack nå siste uka på jobb og tar den søvnen jeg kan få ;) I dag har jeg hjemmekontor, med klumpen hengende rundt her :gjeiper: Mannen skal nemlig ha bilen i jobbmøte litt senere i dag.

Og enda senere så skal jeg og A på maxbo å handle grunning, panelmaling, og lady veggmaling, og kost og ruller :nigo:

Det er super torsdag med kun kort kort tid til ferie!

:sol:

edit: ja, han har sovet til nesten halv 8, men ikke i strekk da. Så at den der kunne misforstås :fnise:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta ratta tatta ta.... Ferie! :hoppendeglad:

Så deilig, men samtidig så har det ikke helt gått opp for meg ennå tror jeg. Nå er det fokus på kommende uke som blir full av oppussing. Det kommer til å bli så bra når vi er ferdig (på torsdag, er planen)! :nigo:

----

Lille store klumpen har vært litt ekstra sårbar og følsom i dag :rodmer: Stakker gutten.... fikk 2 lurer fordi han antagelig trengte det, fikk pupp tidlig når jeg kom hjem og.... han har blitt skikkelig tydelig på det han vil ha - bl.a puppen - nesten så han knepper opp skjorta/drar ned gensern og prøver å finne frem på egen hånd :ler: Han har også blitt så stor at han gjerne tar seg en pause og kikker litt også, og prøver nye merkelige stillinger å die fra. Noen ganger får jeg assosiasjoner til å amme en 3 åring :overrasket::fnise:

Han har også lært seg å åpne alle skuffer og dører, vaskemaskin-døra, klatre ut av stokkestolen, og skyver alt som kan skyves foran seg og går etter. Vi må absolutt få kjøpt en brio gå-vogn tror jeg :jepp:

I morra skal vi rydde ut av garderobekontoret og lage plass i boden til ekstra skap, og kaste ut dritt ;)

På søndag skal mannen hente vindu og dørblad i østfold-traktene (ja, et stykke å kjøre - men så fant jeg rimelig helt nytt vindu også) :) Jeg får besøk av mamma og mannen. Da skal jeg grunne og male tak, mannen får fjerne lister og gerikter i gangen ;)

På mandag sages det til vindu i murveggen og montering, av proffer... :filer: Og vi skal handle byggevarer.

På tirsdag skal mannen sette opp smartpanel og gulv, mens jeg passer A.

På onsdag skal jeg male vegger i gangen, mens kjære passer A

På torsdag skal kjære sette på lister og gerikter, mens jeg passer A og forbereder storstilt kjæreste-middags-feiring :hjerte::nigo:

Og på fredag, blir det en tur på dynga med ting som må kastes.

Planene er lagt som dere skjønner, og det er ikke rom for slinger i valsen :fnise:

Jeg ønsker oss lykke til! :jepp:;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og det gjør jeg og! :tommelopp:

God helg, og sommer Line :klemmer:

Edit: Og det jeg gjør er altså å ønske dere lykke til! :fnise:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende!!! Viktig med detaljert fremdirftsplan ;) satser på at alt går som det skal og at A sover på eget rom fra fredag (eller, er det det som er planen? :klo: )

Ha en flott helg!! Vi skal shoppe tapet og parkett så snart mini våkner, og i kveld skal mamman ut på byen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende!!! Viktig med detaljert fremdirftsplan ;) satser på at alt går som det skal og at A sover på eget rom fra fredag (eller, er det det som er planen? :klo: )

Ha en flott helg!! Vi skal shoppe tapet og parkett så snart mini våkner, og i kveld skal mamman ut på byen :danse:

Njæ... han flyttes nok ikke inn der umiddelbart. Av erfaring så lukter disse smartpanel-platene litt,så tror det er greit å lufte litt et par dager først. Og dessuten skal jeg reise til Trondheim fra lørdag til søndag, så da får dem klare seg selv. Regner med at mannen foretrekker ting som det er og legger seg selv på sofaen :ler:

Men fra midten av uka etter tenker jeg at vi skal legge han på eget rom. Skulle man ha nattavvent i samme slengen mon tro.... ? :sjenert:

edit: Pusser dere opp også? Hva da? :skravle: Hvor mange lurer har dere om dagen nå? Vi er i overgangsfasen til 1 lur, men måtte legge han nå i stad. Trøtt og sutrete, så da blir det 2 i dag (som i går)... ;)

edit2: og mammaer burde gå på byen litt oftere er min mening! :skaal:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...