Gå til innhold

Mandighets-skalaen, -hvor ligger du ?

Gjest Walbergh light

Anbefalte innlegg

Hmmmmm - er du overfladisk - utseendefiksert?

Ikke mer enn folk flest vil jeg tro. Men nå gikk jo denne tråden ut på ulike manne-kategorier, med vekt på utseendet.

Endret av Guriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mer enn folk flest vil jeg tro. Men nå gikk jo denne tråden ut på ulike manne-kategorier, med vekt på utseendet.

Akkurat som de fleste andre tråder her, ja.

Det nytter ikke å beskrive seg selv for andre.

Det er alltid øynene som ser (eller hjernen egentlig).

Derfor bruker jeg alltid å si at jeg ser "normal" ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som de fleste andre tråder her, ja.

Det nytter ikke å beskrive seg selv for andre.

Det er alltid øynene som ser (eller hjernen egentlig).

Derfor bruker jeg alltid å si at jeg ser "normal" ut :)

Enig med deg jeg. Men det åpenbare er jo likt både for den som ser ut og den som ser hvordan man ser ut. Har du store hender så har du jo store hender.

Når man sier at man ser normal ut så garderer man seg jo. Det er ingenting i den beskrivelsen som forteller noe om deg. Alle har vel noe karakteristisk ved seg.

Endret av Guriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg jeg. Men det åpenbare er jo likt både for den som ser ut og den som ser hvordan man ser ut. Har du store hender så har du jo store hender.

Når man sier at man ser normal ut så garderer man seg jo. Det er ingenting i den beskrivelsen som forteller noe om deg. Alle har vel noe karakteristisk ved seg.

Sikkert, men alle vil se det som er karakteristisk mer eller mindre ulikt. Det hadde vært mye lettere for meg å beskrive deg, enn det er for meg å beskrive meg. Altså hvis jeg hadde sett deg da ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem deg selv og nyt dama! Gi henne oppmerksomhet og komplimenter. Let etter hennes gode sider, finn dem, og fortell henne om dette funnet.

Dette er ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare takknemlig for hver mann som ikke vurderer seg selv etter noen spesifikk skala, og SPESIELT ikke denne :klemmer: dere opprettholder troen min på at gutter stort sett er allrighte folk :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert, men alle vil se det som er karakteristisk mer eller mindre ulikt. Det hadde vært mye lettere for meg å beskrive deg, enn det er for meg å beskrive meg. Altså hvis jeg hadde sett deg da ;) hehe

Det er det dummeste jeg har hørt. Kroppsfasongen din, hårfargen, øyenfargen, fødselsmerker, osv er ikke subjektivt.

Endret av Guriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt. Kroppsfasongen din, hårfargen, øyenfargen, fødselsmerker, osv er ikke subjektivt.

Ja, jeg kunne jo ha ramset opp en masse sånne detaljer.

Men du ville uansett ikke fått et bilde som engang liknet på hvordan du ville ha sett meg i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskulint utseende er lite viktig i forhold til maskulin adferd. Charismaarts.com og Try Dizzon dating er to steder du kan lære en del ting som vil endre dameteken din dramatisk. Trenger du råd om estetiske endringer er det også folk der som kan gi deg bra råd om det. Spesielt Timmy hos Charismaarts. Valg av klesstil, frisyre og hva du gjør med skjegg vil selvfølgelig ha en del å si. Det er undersøkelser som viser at det er et universelt trekk hos kvinner å se ca tredagers skjegg som mere attraktivt en nybarbert, mens helskjegg sees på som a-seksuelt.

Siden du ser koblingen mellom kropp og sinn godt så begynn med kampsport. Det vil utvikle maskulniteten din og gi deg en mere selvsikker og maskulin energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele perspektivet til TS slik det framkommer i åpningsposten vil jeg si er uforenlig med å være en voksen mann. Det handler om handlingskraft, konfliktevne og ansvarsvilje, slike ting, ikke hårfarge eller kroppsfasong.

Til gjesten over: Pickupfolka har mye bra. Men det er ikke plagsomt maskulint å bruke all energi på å forme seg selv slik kvinner vil at en skal være. Livet dreier seg om mer enn å bli likt og få pult.

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whalberg-Light

3 dagersskjegg tror jeg også at kvinner oppfatter som maskulint, men jeg får nok desverre ikke noe nevneverdig tredagersskjegg, får bare sånn guttevalp-skjegg på haka og en mikro-bart som må barberes før den får vokse inn i pinlighetens pistrete tilstand.

Dere tenker at denne tråden i stor grad handler om utseende. Det står ikke på at jeg ikke tiltrekker meg damer rent personlighetsmessig, det som er tilfellet er at jeg alltid får beskjed om at de vil være venner, -etter et par runder i halmen eller noen kyss her og der. Det vil si at jeg begynner som et potensielt kjæresteemne, og så faller det av etterhvert.

En av damene har jeg sågar hatt en real samtale med om dette, og hun bekreftet riktignok at jeg nok ser ganske så ung ut, at hun helst ville ha store og mandige hender og at det var "noe med følelsen" av mandighet som ikke var helt på plass for henne.

En gruppe jeg er veldig poppis hos, er homser. Så jeg mistenker at utseendet mitt er ganske gutte-aktig, og det plager meg.

Jeg har i grunn bare to alternativer, og det ene er å fortsette å bli såra og vonbråten, og det andre er å etablere en selvforsvarsmekanisme som går ut på at jeg i grunn bare leker med damer, for de vil opplagt ikke ha noe forhold til meg uansett. Uten at jeg i grunn forstår hvorfor, men denne ene anelsen er det da som slår meg, at jeg har gutteaktig sjarm i en alder av 32.

Jeg tror helt fint jeg kunne hatt et forhold til Siri som jobber på Rema 1000 og helst vil verpe, få 2 unger og liker å se på Top Model, men de damene jeg omgås med på "vennskaplig" nivå, som stimulerer min personlighet, de er nok rett og slett litt vel fine for gutte-aktige meg.

Tror i grunn det bare er å passe seg for meg fremover. Heretter vil jeg i hovedsak være ute etter ett eller to ligg før jeg hopper til neste. Så slipper jeg hele det mentale stresset med å bli avvist, eller få en eller anna dårlig kamuflert forklaring på hvorfor de bare vil være venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i grunn det bare er å passe seg for meg fremover. Heretter vil jeg i hovedsak være ute etter ett eller to ligg før jeg hopper til neste. Så slipper jeg hele det mentale stresset med å bli avvist, eller få en eller anna dårlig kamuflert forklaring på hvorfor de bare vil være venner.

Ikke vær så sårbar :)

Datingprosessen kan være tøff for mange, det er ikke så uvanlig å bli avvist, uansett hvor bra man i utgangspunktet er.

Det er ingen løsning å hoppe til ukonstruktive forsvarsmekanismer. Istedet, bli sterkere, lær deg å tåle avisning.

Altså med andre ord, gi jenter en sjangs hvis du synes at de virker potensiellt.. men ikke selg skinnet før bjørnen er skutt..ikke la deg rive med følelsesmessig, bli sårbar og få store forhåpninger etter kort tid, men ta deg goood tid til å bli kjent før du overhodet gjør opp en formening om du virkelig vil ha vedkommende.

Man burde uansett aldri ta avisning så personlig.. for det kan ligge mange grunner bak og du kan ta fullstendig feil i dine antagelser om hvorfor de dumper deg.

Jeg synes ihvertfall at guttesjarm er attraktivt, og det er sikkert mange som er enige i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste tida har jeg blitt avvist i overkant mange ganger etter litt uskyldig men syndig morro, og jeg begynner å mistenke at jeg er i en alder hvor kvinner har større krav til "mandighet" enn hva jeg sitter inne med. Tror kanskje en skala ser noenlunde slik ut :

1 - Guttepjokk - Blondt ustelt pistrete hår, hvitt dun på overleppa, kvisete hud og stygge tenner.

2 - Gutt - Uskyldig ansikt, lite markerte ansiktstrekk og tullete kroppspråk.

3 - Gutteaktig sjarme - Lite kroppshår på veltrent kropp, blidt og energisk ansikt med markerte mannlige trekk. Små hender og ikke grove arbeiderhender, men grov og dyp stemme. Populær hos homser. Ikke spesielt høy, men med energisk og stolt kroppspråk.

4 - Liten mann - Kortvokst, men kanskje mørkhåret og med mye skjegg. Små hender, og noe stakkarslig og usikker fremtoning. En slags Edward Norton, men kan også være en real tjukkas.

5 - Mann - 1dagersskjegg eller helskjegg og definitivt mørkhåret. Store hender og underarmer med markerte blodårer og hårvekst. Dyp og rungende stemme. Stolt kroppspråk.

6 - Mannemann - Som en mann, men med noe ubeskrivelig ved seg.

Selv føler jeg nok at jeg er stuck på 3, jeg har mye gutteaktig sjarm, og det tror jeg ikke verpesyke damer i etableringsfasen er så veldig ute etter, tydeligvis. Tror på ingen måte jeg er blottet for seksuell utstråling, men jeg var vesentlig mer populær hos damene når jeg var yngre, mens det nå er dalende. Føler meg litt som en slags boy-toy greie. Dette er jo selvsagt litt frustrerende, for de i begynnelsen av 20 åra er strengt tatt uinteressante intellektuelt, mens kåte og barnløse 40 åringer ikke er mine favoritter.

Det teiteste i hele denne smørja, er at hvis jeg hadde hatt mørkt hår, så tror jeg at jeg automatisk ville vært i kategorien mann, i alle fall med noen av mine karakteristika. Er det så jævla lite attraktivt med oss som er halvblonde i håret ? Eneste hunk'en med halvblondt hår jeg kommer på at venninner har nevnt er Jude Law ... og noen av disse har sagt at jeg er en slags utgave av Mark Walbergh, -riktignok med blondt hår da altså, og 5cm høyere...

Hva tenker folket, kan noen gi meg no tips ? Jeg tenker først og fremst på fremtoning, for jeg er nok en typisk mandig mtp. hvordan jeg lever livet mitt, karriære, penger osv.

Jude Law ser jo ut som en homse.

Kjæresten min er lys og kjempesexy, så er velneppe der det ligger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillefisk
Den siste tida har jeg blitt avvist i overkant mange ganger etter litt uskyldig men syndig morro, og jeg begynner å mistenke at jeg er i en alder hvor kvinner har større krav til "mandighet" enn hva jeg sitter inne med. Tror kanskje en skala ser noenlunde slik ut :

1 - Guttepjokk - Blondt ustelt pistrete hår, hvitt dun på overleppa, kvisete hud og stygge tenner.

3 - Gutteaktig sjarme - Lite kroppshår på veltrent kropp, blidt og energisk ansikt med markerte mannlige trekk. Små hender og ikke grove arbeiderhender, men grov og dyp stemme. Populær hos homser. Ikke spesielt høy, men med energisk og stolt kroppspråk.

4 - Liten mann - Kortvokst, men kanskje mørkhåret og med mye skjegg. Små hender, og noe stakkarslig og usikker fremtoning. En slags Edward Norton, men kan også være en real tjukkas.

5 - Mann - 1dagersskjegg eller helskjegg og definitivt mørkhåret. Store hender og underarmer med markerte blodårer og hårvekst. Dyp og rungende stemme. Stolt kroppspråk.

Selv føler jeg nok at jeg er stuck på 3, jeg har mye gutteaktig sjarm, og det tror jeg ikke verpesyke damer i etableringsfasen er så veldig ute etter, tydeligvis. Tror på ingen måte jeg er blottet for seksuell utstråling, men jeg var vesentlig mer populær hos damene når jeg var yngre, mens det nå er dalende. Føler meg litt som en slags boy-toy greie. Dette er jo selvsagt litt frustrerende, for de i begynnelsen av 20 åra er strengt tatt uinteressante intellektuelt, mens kåte og barnløse 40 åringer ikke er mine favoritter.

Det teiteste i hele denne smørja, er at hvis jeg hadde hatt mørkt hår, så tror jeg at jeg automatisk ville vært i kategorien mann, i alle fall med noen av mine karakteristika. Er det så jævla lite attraktivt med oss som er halvblonde i håret ? Eneste hunk'en med halvblondt hår jeg kommer på at venninner har nevnt er Jude Law ... og noen av disse har sagt at jeg er en slags utgave av Mark Walbergh, -riktignok med blondt hår da altså, og 5cm høyere...

Hva tenker folket, kan noen gi meg no tips ? Jeg tenker først og fremst på fremtoning, for jeg er nok en typisk mandig mtp. hvordan jeg lever livet mitt, karriære, penger osv.

Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva slags tips du ønsker deg. Jeg synest du begraver det i så masse ditt og datt. Jeg forstår at du er redd for at du ikke er mandig nok. Det synest jeg du skal slutte å tenke på, fordi alle menn er mannlige. Det er dessuten ikke alle som liker kraftige hårete menn. ;)

Jeg tror du må se på din personlighet i stedet. Er du egosentrisk,inkluderende,positiv, eller generøs,ekskluderende,negativ,klagende..osv.

Kvinner i etableringsfasen ser nok mere på personlighet og indre verdier enn unge kvinner, fordi vi er modne og ønsker en mann som vil bli en god far og familiemann / bestevenn.

Om du kommer frem som selvgod,egosentrisk,kroppsfiksert og fordømmende mot grupper av mennesker så går alarmen av hos de fleste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinnan
Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva slags tips du ønsker deg. Jeg synest du begraver det i så masse ditt og datt. Jeg forstår at du er redd for at du ikke er mandig nok. Det synest jeg du skal slutte å tenke på, fordi alle menn er mannlige. Det er dessuten ikke alle som liker kraftige hårete menn. ;)

Jeg tror du må se på din personlighet i stedet. Er du egosentrisk,inkluderende,positiv, eller generøs,ekskluderende,negativ,klagende..osv.

Kvinner i etableringsfasen ser nok mere på personlighet og indre verdier enn unge kvinner, fordi vi er modne og ønsker en mann som vil bli en god far og familiemann / bestevenn.

Om du kommer frem som selvgod,egosentrisk,kroppsfiksert og fordømmende mot grupper av mennesker så går alarmen av hos de fleste. :)

Just presis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5 på den skalaen tydeligvis, uten de mest utstående blodårene og bare en passe dyp stemme.

Tror ikke det blir sett på som noe veldig uattraktivt med blondt hår for gutter vel? Ikke min erfaring at typiske mannemenn er så mye mer populære, men kanskje det er en trend som viser seg etterhvert som man nærmer seg 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les en av bøkene til David Shade. Får du en dame til sengs og følger shades råd vil hun definitivt føle du er langt mere mann enn du er vant med at de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Kategori 1-4 er uinteressant, de overses.

Din beskrivelse av kategori 5 og 6 var nokså diffuse i forhold til hva slags type mann det er, stil, interesser, etc.

Menn må være mandige. Og ikke spørre kvinner om hvordan de skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...