Gå til innhold

"Folk over 30 skulle vært døde!"


Sheba

Anbefalte innlegg

Jeg vokste opp på 70 tallet. Fikk da stadig høre, fra mine relativt gamle foreldre, om hvor gjevt det var å være barn når de vokste opp, så historien gjentar seg.

6-7 åringer med støttehjul? Fantes på 70-tallet - finnes nå! Er det alltid galt? Det handler om interesser og at barn er forskjellige. At man som seksåring ikke kan sykle, betyr ikke at man ikke er i fysisk form eller at foreldrene har sviktet. Er dette i det hele tatt mer utbredt nå enn før, eller er det bare den vanlige frasen om at "alt var så mye bedre før i tiden"?

Er veldig enig i det Bettie sier, og mener at vi som foreldre har et stort ansvar for at våre barn skal ha en fysisk hverdag. Vi må muligens være mer bevisste på dette nå enn før, men borsett fra det syntes ikke jeg at alt var så mye bedre før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vokste opp på 70 tallet. Fikk da stadig høre, fra mine relativt gamle foreldre, om hvor gjevt det var å være barn når de vokste opp, så historien gjentar seg.

.

Akkurat!!

Jeg tror alle synes at "sin tid" var/er den beste...

Bare tenk på hva de som er barn nå lærer seg å mestre! Tror ikke de står noe etter i fht vår generasjon, tror også "våre barn" vil utrette store bragder! Vent og se :wink: (Slår et slag for barndom, uavhengig av hvilket sekel den befinner seg i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er vi som falt ned fra ikke EU-godkjente trær og kælva på sykkelen som i dag oppdrar barna våre til å bli noen pyser. Og hva med 19 åringer som kommer inn til førstegangstjeneste og ikke en gang kan gå på ski!? Og som ikke kan bære en sekk?! Vi oppdrar ungdommen til latskap og manglende motorikk - vi som selv nyter godt av den barndommen vi har hatt. Ikke glem det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i en avis for noen få år siden at de unge som vokser opp i dag er oppdratt til å bli en gjeng med pyser. Pysegenerasjonen.

Husker ikke hvor, husker ikke når, husker ikke hvem som skrev det - men husker at jeg leste det, og nikket gjenkjennende til det jeg leste.

Altfor mange foreldre iler til hvis poden feller en tåre eller tryner på vei til sandkassa. De stakkarsliggjør ungene sine ved å sørge for at alt er fælt og farlig, og ikke minst vondt.

Litt blod på kneet er ikke farlig, og hvis ungen griner så går det an å prøve og bagatellisere vondten i stedet for å trøste og dulle i et kvarter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...