Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Nydelige tulla :lillesky: Mye morsomt de kommer med i denne alderen! *Må huske å skrive opp noe til boken til Tassen..*

Håper du fikk slappet av og kost deg på sofaen i går kveld? Det er noe helt spesielt når mannfolka er borte og man bare kan kose seg litt på egenhånd etter barna er lagt. Håper du fikk se jenteprogrammene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenter :klem:

Kjære jobber lange vakter i helga og jeg har ikke lagt noen spesielle planer, så må si jeg så litt mørkt på det å være alene så mye tidligere i uka når jeg var så sliten. Men energien er heldigvis litt tilbake nå og vi har kost oss så masse i dag :) Vi gikk tur til butikken og brukte en halv evighet. Når vi kom hjem dansa vi litt og så gikk jeg for å henge opp litt vask. Når jeg kom tilbake lå tulla på gulvet og sov :fnise: Vi har vært en tur til ute med akebrett, så vi har fått oss masse frisk luft. Veldig greit å komme oss ut merker jeg, når jeg er litt sliten. Vi har jo lange dager som starter kl 5 stort sett.

Nå er kjære kommet hjem, tulla sover og vi skal se på Hver gang vi møtes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :klem:

Vi har det veldig fint :jepp: jeg har tatt meg noen dager vinterferie, så tulla og jeg har storkost oss to dager nå. I går var vi og aka med ei venninne og to barn, vi grilla pølser og kosa oss masse. Tulla og jeg klipte oss i går også, begge to. Synes det gikk kjempefint med tulla hos frisøren, hun var veldig skeptisk men satt helt stille.

I dag har vi vært på Leos lekeland med mormor, kjempegøy! Tulla har blitt så innmari tøff i det siste og er ikke redd for noe. Hun dro meg med i et par sklier jeg var særdeles skeptisk til :ler: Hun holdt faktisk koken i tre timer og sov så godt i bilen at jeg bar henne snorkendes inn i møbelbutikken etterpå :fnise: Mamma er så utrolig snill med oss, og kjøpte juniorseng til tulla i dag. Det ble IKEA seng og madrass, som vi satt opp med en gang og nå sover hun i den :) tok en halv time for henne å sovne i kveld, er spent på hvordan det vil gå framover. Og når hun skjønner at hun har full frihet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende med ny seng da! :nigo:

Leos lekeland har jeg ikke vært på, var det fint der? Hvor ligger det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes leos lekeland var bedre enn Hoppeloppeland, det var bra ja. Veldig stort, masse plass og masse plass for voksne. Jeg så endel pappaer halvsløve i gode stoler med nettbrett :fnise: men man får ikke ta med mat der tror jeg, så det blir jo fort litt dyrere enn Hoppeloppeland. Det ligger ikke så lang fra Tveita, i nærheten av Bøler tror jeg.

Nå må vi kvitte oss med litt babyutstyr! Nå er huset fullt føler vi. Vi skal legge ut sprinkelsenga på finn.no nå, sammen med to vognposer også skal vi legge ut den ene vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har tulla vært noen timer i barnehagen mens vi har slappet av litt, gått tur med Vofs, handla mat og vaska huset. Godt å ha en sånn dag her hjemme med kjære uten tulla rundt beina en sjelden gang, det går jo raskere med husarbeidet da. Men koselig å hente henne igjen også, nå leker hun og pappaen med biler i gangen her :hjerte:

Nå venter vi på helgebesøk av søstra til kjære og sønnen hennes. Hun har også med seg sin nye kjæreste og datteren hans, så vi gleder oss veldig til å hilse på han. Vi har ikke sett svigerinna mi siden i fjor sommer, så det er på tide nå! Litt leit at tulla ikk har sett dem oftere, for det bli jo nesten som å starte på nytt, men det blir sikker veldig koselig helg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og kjøp ski til tulla, som skal tas i bruk neste vinter tenkte vi - greit å ta det nå som det var 40% rabatt. Pappa sponsa litt også, tulla er heldig som har så snille besteforeldre :)

Vi har også vært på café og nå sover tulla i bilen her mens kjære er ig handler mat. Vi har slutta å kjøpe brød - jeg baker selv også spiser vi mye knekkebrød. Og det merkes faktisk på matbudsjettet! Kjøpebrød blir dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens beste søster :hjerte: Hun har lekt seg litt med matlaging i det siste og i går kom hun hit med en stor pose full av ingredienser og lagde to retter til oss :) vi fikk andebryst som var så utrolig godt, appelsinsaus og kjempegodt tilbehør. Det passa ekstra godt i går, for tulla tok med seg febersykdom hjem fra bhg i helga, så vi er litt slitne.

Søs overnatte også, og jeg hadde en febersyk tulla i dobbeltsenga i natt. En litt urolig natt, så da var det bare så godt når søs kom kl 7 og gjerne ville stå opp med tulla. Jeg sov til kl 9 og kjære til kl 8 :nigo: fantastisk med sånn familie altså, jeg er så heldig!!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fantastisk søster ja! Deilig å ha sånn familie :)

Spennende med ski da! Dere har jo fine muligheter for småturer og det holder helt sikkert med litt gåing i hagen også tenker jeg. Tassen har prøvd en gang, og da tror jeg han holdt i 5 minutter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi og Dine :klem:

Tulla er endelig frisk igjen og det er akkurat som hun har liggi ekstra til lading disse dagene hun var syk - for en energi hun har nå :fnise:

Denne helga jobber kjære lange vakter, så i morgen tar vi en tur til foreldrene mine og overnatter. Håper tulla kan få testa skiene sine - pappa er skikkelig ivrig og gleder seg veldig tror jeg :)

I går kjøpte jeg 2013-utgaven av Ditt Bryllup og i kveld skal jeg kose meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pusla!

Ser det har vært litt stille fra oss begge to her inne, men ville bare høre hvordan det går med deg og familien :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :klem: Tenkte på dere her om dagen - at jeg kanskje skulle tekster og høre hvordan det gikk, siden det ble så taust her inne.

Med meg og oss går det veldig fint :) tulla er frisk igjen, men nettene er litt opp og ned. Så jeg er trøtt, i tillegg sliter jeg med daglig hodepine for tida :roll: Men ellers har vi det supert hele familien og jeg trives veldig godt på jobb også. Jeg kjenner litt på skviser mellom jobb og hjemme om dagen da, siden jeg får litt korte dager innimellom pga turnusen til kjære som jeg må tilpasse meg. Ikke alle sjefer/kollegaer forstår det føler jeg, men det er mulig det er mest inni hodet mitt. Jeg får jo jobba det jeg skal ved å ja lengre dager innimellom, men keg er jo ikke så fleksibel som mange andre.

På fredag er det tre måneder igjen til bryllupet :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg :klem: Og ikke minst å høre at dere har det bra alle sammen! Nå er det jo ikke mange månedene til bryllupet - jeg gleder meg masse til å se bilder og høre om det! :bryllup:

Kjenner til det med at man skal tilfredsstille alle parter og det er ikke lett å skulle balansere familielivet med arbeidslivet (etter min mening). Jeg kjenner ofte på det at jeg skulle vært mer hjemme, fordi jeg jobber 9-17 og ser Tassen fra ca. 06-08 og så fra ca.18-19. Det synes jeg er for lite.. Samtidig har vi ikke økonomi til at jeg går hjemme og jeg har dessverre ikke mulighet for hjemmekontor sånn som du har, så der er du jo heldig.

Ofte tror jeg, som du sier, at det ligger mer hos oss enn hos sjefene, men det er virkelig ikke lett..

Ha en strålende helg Puslafamilien :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Vurderer å kutte ut dagboka mi. Kommunisere med Dine kan jeg jo gjøre på annet vis :fnise:

I år blir det litt halv-veis påskeferie på oss, da jeg først jobber i dag og i morgen, mens kjære skal jobbe onsdag kveld, samt tre netter fra og med fredag kveld. Tulla og jeg skal nå iallefall kose oss masse og har noen avtaler med søstra mi. Det ser ut som det er meldt ganske greit vær, så da håper jeg på endel uteaktiviteter.

I går var det jo strålende vær og både to- og firbente var i skogen sammen med venninna mi og dattera. Vi hadde det helt toppers; det er ikke langt å gå til en kjempefin pause-plass oppi her. Og tulla storkoste seg, det gjorde vi i grunn alle sammen. Kjære hadde med ved i sekken, så vi tente bål og grilla pølser og det hele :) Og nå har vi bestemt oss for at dette må vi gjøre ofte! Vi er jo heldige som har det rett i nabolaget her, og tulla klarer fint å gå det stykket. Hun blei sliten på slutten i går da stakkars, så kjære bærte henne på skuldrene og da sovna hun oppå der :fnise:

Nå sitter jeg på jobb og lufta har igrunn gått utav meg. Det er ingen andre her akkurat nå og jeg har vært effektiv nok i dag synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Nei, ikke kutt den ut da.

Det er så koselig med skogtur, det gjør vi så ofte vi kan også. Pølser smaker best når de er grillet på bål! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...