captiva Skrevet 15. juli 2010 #341 Del Skrevet 15. juli 2010 Kjekt å få unna sånne ting før den lille er i hus heldig du er som har en mann som drar dere igang,her må jeg mase om alt nesten vært på princess å hamstet litt jeg og,driver å vasker det i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #342 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Milla: koselig at du stakk innom boka mi og! Dream: ja, jeg vet jeg er heldig som har en mann som tar initiativ til å gjøre ting i huset. Han er kjempeflink sånn, det er mye mer taki han enn i meg altså I dag våkna vi til sol og rakk akkurat frokosten på verandaen før regnet satte inn. Nå har skjønnemannen reist på kveldsvakt og starta med dette jobbehelga si. Vofsen er værsyk og ligger rett ut her, mens jeg har sovet litt. Arbeidslysten har ikke slått til enda, men de skapene jeg har igjen å rydde i går jo ikke noe sted Er utrolig glad for at jeg har ferie om dagen, for jeg er mye sliten og trøtt. Skjønner ikke åssen det skal gå og jobbe seks uker før permisjonen når ferien er slutt, men jeg skal nok klare det. Har jo ingen plager sånn sett, så jeg er jo frisk. Hver gang jeg sier jeg er sliten, sier skjønnemannen "du er jo rugekasse, så det er ikke noe rart" Han er søt da :rødme: Endret 15. juli 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. juli 2010 #343 Del Skrevet 15. juli 2010 Søte mannen :rødme: Jeg har også fått nytt navn, "rugekassen min" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #344 Del Skrevet 15. juli 2010 Søte mannen :rødme: Jeg har også fått nytt navn, "rugekassen min" De er nå søte disse mennene Min har et annet navn på meg også da; "runde tønne" Vet ikke om jeg liker det sååå godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. juli 2010 #345 Del Skrevet 16. juli 2010 Runde tønne Nja kanskje ikke fullt så koselig som rugekassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #346 Del Skrevet 16. juli 2010 Milla I dag har vært en sånn dag hvor vi har måttet ta ting litt på sparket. Skjønnemannen skulle jobbe nattevakter i helga, men ble oppringt i dag tidlig og måtte skyndte seg på jobb. Nå skal han jobbe 12-timers dagvakter i helga istedefor netter, noe som betyr mer alenetid for meg, men jeg skal nok klare meg. I ettermiddag oppdaga vi plustelig at vofsen har fått våteksem, så da bar det rett til veterinæren. Der var mange dyr syke i dag, så vi måtte vente lenge. Men heldigvis fikk vi tatt det i dag, for sånt sprer seg enormt fort. Veterinæren barberte bort masse pels rundt ørene og på hodet hans, så vi får smørt på salve. Stakkars vofs, han ble neddopet og er nå sånn halvveis sløv + at han klør noe voldsomt Han hadde det i fjor sommer også, så irriterer meg at det skjer igjen Men jeg er nå iallefall hjemme og kan ta meg av han - blir litt ekstra omsorg nå ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #347 Del Skrevet 17. juli 2010 I natt fikk jeg trent meg litt på våkenetter til babyen kommer Vofsen var skikkelig utilpass i natt pga våteksemen stakkar, han var så urolig og gikk bare rundt og tasset hele natta, pustet og peset med høøøy puls, klødde seg masse og klarte ikke roe seg. Jeg pleier å få han rolig, men i natt virket ingenting. Skjønnemannen skulle tidlig opp i dag, så han fikk litt søvn på gjesterommet, mens vofs og jeg nok ikke sov i det hele tatt Heldigvis har vofsen kviknet litt til i løpet av dagen; den salva vi har fått er veldig effektivt og eksemen har tørket mye allerede. Vi har fått sovet littegranne, ellers tatt det piano. Han trenger masse kos da; dilter etter meghvor han går og skal bare bli dulla med, men det er jo det minste jeg kan gjøre! Om en times tid kommer skjønnemannen hjem, han har 12-timers vakt i morra igjen, så det blir nok ikke mye selskap i han i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #348 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) I dag har pusla faktisk gjort endel Har fått vaska bad, gulvene og bakt boller til ei venninne kommer i morra. Nå venter jeg på skjønnemannen som skulle vært hjemme fra jobb nå - skal stå med middagen klar, som den flinke lille husmora jeg er Endret 18. juli 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 18. juli 2010 #349 Del Skrevet 18. juli 2010 Er så deilig de dagene man føler seg som god husmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. juli 2010 #350 Del Skrevet 19. juli 2010 Daaaakar voffsen da, godt å høre at eksemet er på retur. Hva er egentlig våteksem? jeg har hørt om det men vet ikke helt hva det skyldes? Jeg traff en gang en labrador på tur, den var barbert over hele kroppen pga våteksem, helt umulig å se at det var en labrador. Jeg trodde det var en ny rase.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #351 Del Skrevet 19. juli 2010 Dream: Det er i grunn ikke for ofte jeg føler meg som en god husmor Bortsett fra på matfronten da. mocci: Vær glad du ikke har kjennskap til våteksem, det er noe skikkelig herk. Det er rett og slett utslett/eksem som sprer seg ekstremt fort hos hunder, særlig på sommeren når de går våte og det er varmt. Det er derfor golden og labradorer og disse "baderasene" er veldig utsatt. Det starter gjerne med et rift/flåttbitt el.l. de har i huden som det setter seg bakterier i. Med hunden vår med masse pels og våt pels også når den har badet, så får bakteriene boltret seg en god stund før vi ser det. Vi synes vi så det lynkjapt denne gangen, likevel var det kommet masse utslett når veterinæren barberte. Behandles med barbering og salve, sånn at utslettet tørker ut. Og det klør noe innmari, vofsen sliter stakkar Nå venter jeg på besøk av ei venninne med to små barn, og så fikk jeg akkurat sms om at hun tar med ei anna felles venninne som har et barn + termin med nr 2 omtrent samtidig som meg. Så her blir det nok fullt trøkk i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 19. juli 2010 #352 Del Skrevet 19. juli 2010 Hei pusla Kjenner til det med våteksem hos retrivere ja, min vofs måtte også til veterinær og barbere bort pels fra hodet. Husker at han fikk en slags plastikk-krage for å ha på seg slik at han ikke skulle klø så fælt på sårene, men stakkar...han ble jo så redd da han fikk den på seg og han støtte stadig bort i ting. Sender varme tanker til vofsen og håper han snart blir kvitt utslettet. ikke rart at du trodde det var en ny rase Mocci, de ser jo helt rare ut med barbert hode/ører Håper det går bra med deg pusla og at svangerskapet går greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 19. juli 2010 #353 Del Skrevet 19. juli 2010 Huff, den eksemen høres ikke god ut. Fælt å klø sånn, stakkar liten Håper medisinene tar knekken på det kjapt. Ellers må jeg litt av 'runde tønne'. Kanskje ikke det uttrykket an setter mest pris på å høre, men det er garantert ikke vondt ment. (selv ble jeg nemlig midlertidig medlem av foreningen for de snurte da folk kalte meg tjukka da jeg var gravid. Jeg er ikke tjukk, jeg er gravid ) Håper du har hatt en koselig dag med masse gravid- og babysnakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #354 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) kospia: Stakkars hunden din som måtte gå med krage da, det har heldigvis vofsen sluppet unna. Men jeg ser jo at det hadde vært en fordel, for han klør seg jo endel der han kommer til. Så det tar nok litt ekstra tid for eksemet å tørke da. Men det kommer seg greit nå og vofsen blir stadig mer seg selv Han har fått for seg at han ikke kan ligge med hodet mot gulvet da, sikkert fordi han tror det gjør vondt, så det har blitt litt lite avslapning for en hund å være Han er søt da, der han ligger med hodet oppe og øynene siger igjen og hodet synker mer og mer mot gulvet mens han kjemper så godt han kan for at det ikke skal skje Men idag har han våget seg litt mer nedpå gulvet, så det kommer seg Håper det går bra med deg pusla og at svangerskapet går greit Jeg har det veldig greit. Svangerskapet går fint og jeg skjønner jo at jeg har et veldig fint svangerskap Jeg hadde jo min del med kvalme de første månedene, men nå som det og ryggvondten holder seg unna, skal jeg ikke klage. Jeg føler meg ganske normal og synes jeg har fått levd så normalt som mulig. Går turer med vofs fortsatt og håper jeg kan gjøre det så lenge som mulig. Er jo litt trøtt da, men skal ikke klage nei! Ilja: Ja, jeg har også blitt kalt for tjukka noen ganger - blir like fornærma hver gang Skjønner jo at folk gjør det for å være litt morsomme og de mener jo ikke at jeg er tjukk, men jeg blir litt sur fordet! Det er forresten bare mannfolk som har kalt meg det, virker som kvinnfolk har litt mer vett Det var kjempekoselig å ha besøk av venninnene mine og barna i går formiddag. Jeg storkoser meg med barn og skjønner at jeg har mye å glede meg til I dag har jeg hatt en ganske sløv dag, men jeg har kost meg da. Er godt å ikke ha så mye planer og ta dagene som de kommer. Endret 20. juli 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #355 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) 30 uker! Tenk, om bare 10 uker er termindatoen min der; jeg går vel og vagger og venter enda da, tenker jeg Men det nærmer seg med stormskritt og nå går dagene farlig fort også! Vi er i skikkelig redebyggingsmodus om dagen; i går kjøpte vi bilsete så nå er enda en ting i hus. Vi måtte stole blindt på selgeren i butikken da, for vi har jo ikke peiling, men jeg har googla litt etterpå og det ser ut som det er et godt og sikkert sete. Når vi først var på shopperunde i går, dro vi innom et par møbelbutikker for å se på en knaggrekke til gangen - vi trenger flere knagger. På A-møbler falt vi pladask for en hattehylle og for å få nok plass til jakker så kjøpte vi to. Og så var det en matchende kommode til, som jeg ikke fikk ut av hodet Så en time etter vi kom hjem, tok vi med oss henger og kjørte tilbake og skaffet oss kommoden også. Så det ble en litt dyr formiddag Men det får vi tåle; gangen ble kjempefin da Endret 22. juli 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 22. juli 2010 #356 Del Skrevet 22. juli 2010 Gratulerer med 30 uker! Og nye møbler! Det er alltid så gøy å handle nye ting, man føler jo nesten at man får et helt nytt rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 22. juli 2010 #357 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) 30 uker Går unna!!! flere som er på shopping om dagen ja tror det er noe med at man vil ha ting i orden før den lille kommer altså,... Endret 22. juli 2010 av *dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 23. juli 2010 #358 Del Skrevet 23. juli 2010 30 uker allerede! Det suser avgårde nå! Kjempestas med nye møbler, jeg er sikker på at gangen din ble kjempefin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #359 Del Skrevet 23. juli 2010 Superlilje, dream og mocci Her er lenke til kommodenog hylla. Kjekt med de små skuffene over hattehylla, som vi kan putte småting i. Det ble sååå fint; vi kjøpte to matchende lyslykter og Jeg har nå hatt ferie i tre uker, de to siste har jeg bare vært her hjemme med vofs og jobbende samboer. Begynner å kjenne på at det har skjedd lite; de fleste av venner og familie er jo på ferie. Skjønnemannen er jo ny i jobben og er sliten når han er hjemme, mens jeg begynner å bli rimelig uthvilt. Så jeg har tenkt tanke å jobbe neste uke, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Skjønnemannen har noen fridager da også er det meldt fint vær, så jeg skal vel overleve. Det er jo godt å ta det med ro og Vet jo ikke hvor slitsomt det blir å jobbe de ukene som er igjen til permisjonen. Nå er det fredagskveld-stemning her; skjønnemannen har tatt seg et glass rødvin, mens jeg drikker eplesaft av vinglass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 23. juli 2010 #360 Del Skrevet 23. juli 2010 Gratulerer med 30 uker Ikke lenge igjen nå. Lekkert kommode da! Tipper gangen er kjempefin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå