Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusenfryd var kjempegøy :jepp: Mannen og jeg byttet på å være med datteren til venninna mi på attraksjoner hun liker, så vi fikk kjørt oss litt. Jeg tok thunder Coaster og følte meg skikkelig tøff - det var kjempegøy :) Tulla tok en masse for de minste og hun virker ikk å være redd for noe. Vi tok tømmerrenna også, men da gråt hun litt i den store bakken ned. Men likevel var det den hun synes var morsomst når vi spurte etterpå.

I morgen blir det barnehagen på tulla, og jeg skal gjøre litt her hjemme som jeg stadig utsetter. Må jobbe et par timer og, men skal mest av alt kose meg. Tid hjemme uten tulla her er skikkelig luksus og noe jeg sjeldent har. Nesten litt synd at mannen er her på dagtid i morra :fnise:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla hoster litt for tida, men er i god form ellers. Hun hosta så hun våkna av det kl 4.20 og som det a- mennesket hun er så var det jo ny dag da :Gjesp: Nå er hun i bhg og hun gleda seg masse til å komme i barnehagen igjen. Er litt glad for å ikke være på jobb i dag kjenner jeg, må få lagt inn litt soving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 4:20...! Håper du fikk sniki inn litt søvn i dag? ;) Hun sover ikke for mye og lenge på dagtid da? Det hadde mye å si for vår del. Har du snakket med helsestasjonen om det? Tenker at stakkars Tullamor også blir utslitt av å starte dagen såpass tidlig. Har hørt Karin Naphaug har mye bra å si om soving, men det har du kanskje sjekket ut? Sovekarin.no tror jeg det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dine :)

4.20 er ikke fast takst altså, hun våkna av en kraftig hostekule. Det vi ser, er at hvis noe vekker henne tidlig så blir hun såpass våken at hun ikke sovne igjen. Hun sover ikke alltid så mye på dagen, og vi merker ikke forskjell på mye eller lite søvn på dagtid. I går som hun til 6.30 da, så det varierer litt. Tenker at vi bare må innfinne oss med at vi har ei morgenglad jente, og det går stort sett greit :jepp: Og i dag fikk jeg lagt inn en time på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig da ;) Frostår godt det med å våkne tidlig og da får man ikke sove igjen. Sånn kan Tassen ofte være også. Jeg opplever det også som et problem nåher noen ganger og jeg vet dessverre ikke hva man får gjort med det :klo: Har som jeg nevnte ovenfor, sett endel på soveKarin sine sider, men føler vi ofte gjør det riktige uten at det funker. Men det kan jo hende det funker for dere selvfølgelig :) Og det var verre før, men det kommer ofte hvis noe vekker han (hostekule, høy lyd utenfor osv).

Håper dere alle sover kjempe godt til natten :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovekarin har jeg ikke sjekka ut, så det kan jeg jo gjøre :) Noen morgenen når hun våkner veldig tidlig, virker det som hun ikkeedr helt ferdigsovi, men hun sovner aldri igjen. Jeg lurer litt på om jeg kanskje yter litt for god service når hun våkner :fnise: jeg kommer jo inn når hun roper uansett klokkeslett, gir henne drikke, setter på film osv. I dag tidlig var jeg det inne sikkert fem ganger, og da var det bare tull hun fant på et par ganger også. Kanskje bør vi være mer konsekvente på at før kl 6.30 skjer det ingenting. Ikke vet jeg, dette med søvn har igrunn vært et mysterium for meg i tre år nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å si at dere burde kutte it servicen så tidlig om morgenen. Ikke la det lønne seg å våkne så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en lampe nå, som har timer og skrur seg på kl 6. Er lampen skrudd av, er det natta. Funker ganske bra :jepp: og ikke våkner han av at den skur seg på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok vært litt for mye på pletten ja, mest fordi jeg bare vil legge meg igjen og ikke orker roping og skriking så tidlig. Men vi har faktisk en sånn klokke som kan vise henne om det er natt eller dag, så kanskje vi skulle teste ut den.

I dag var det kl 6.05 da, og det er ok. Nå koser vi oss mens mannen får sove litt, også skal hun noen timer i bhg. Da skal jeg få rundvaska vaskerommet og lagd et par fotobøker. Svigermor fikk jo ikke vært med oss til København når vi giftet oss pga sykdom, og når hun var her i helga hadde hun fortalt mamma at hun synes det var så trist. Det skjønner jeg godt, og når jeg tenkte etter har hun ikke sett noe særlig bilder heller. Så nå skal jeg overraske henne med en fotobok med bilder fra fotografen, håper hun liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allt før 7 her er natt i min bok :fnise: men så lar jeg henne skrike inne på sitt rom hvis hun heller vil det en sove videre hos meg. Heldigvis gjør hun ikke det ofte altså.....

Tenk når de er gamle nok å gå fram selv og skru på tv og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at vi er tidlig oppe på hverdagene, så er liksom kl 6 helt ok. Men i helgene har jeg en regel om at det ikke er stua før kl 6.30.

Det fungerte så fint en stund å la henne sitte i stua alene og se på tv'en (men jeg skrur på da), men nå så har hun fått litt mer maur i rompa :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært hjemme hele familien, denne ferieuka har gått kjempefort! Tulla har fått klipt seg i dag, vi fant en dropinfrisør som tok 150 kr for barneklipp mens de tar 390 hos min faste frisør. Tulla var utrolig flink i dag, tidligere har hun vært litt urolig og hun er redd for hårføneren pga lyden. Men i dag gikk det glatt, hun satt helt rolig og brydde seg ikke om føneren eller noenting.

Også har vi vært på kino i dag for første gang med tulla, planen var Albert Åberg men det ble tilslutt smurfene. Den filmen er litt lang, og tulla synes nok den var litt skummel også. Så etter en time og et kvarter gikk vi, men vi fikk fribilleter da siden vi ikke fikk sett det vi hadde planlagt pga tekniske problemer. Så jeg tenker at korte filmer heretter også var det lurt å sitte på første rad.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukes ferie er ved veis ende, og det er virkelig slutt på de dagene hvor ferie betydde ekstra søvn og at man var uthvilt nå man kom på jobb igjen :fnise: Tulla har heldigvis sovet til mellom 6.15 og 6.30 de siste dagene, men Guri jeg er trøtt i dag :Gjesp: Litt usikker på hvorfor, egentlig, for det har vært veldig fine og ikke for slitsomme dager.

I dag har vi vært i treårsbursdag til sønnen til ei venninne. Tulla elsker bursdager om dagen, og andres feiringen er like stas som sin egen heldigvis. Vi har ikke sett de vennene som var der på mange måneder, men tulla er blitt mye mer fortrolig og frampå enn før. Deilig når jeg slipper å holde henne i hånda hele tida :)

Nå snorker mannen i sofaen her, han skal på nattevakt. Vofsen ligger også utslått, hans unnskyldning er vel at han er hund :fnise: jeg skulle glatt lagt meg nå, men får vel holde ut litt til.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaaa, Dine - det vil jeg og! Min kalender har muligheter :tommel: Hvor kjøpte dere forresten det syltetøyet vi fikk av dere? Mannen prater ustanselig om det med jordbærsmak og vil kjøpe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassmagasinet :)

Hva om vi prøver å få til noe helgen 18-20.okt? Det er mulig vi ikke har planer til helgen, men foreløpig har vi 2 løse planer og isåfall går hele helgen. Men nå er det mye fritid på oss også fremover :) Mye å gjøre og fikse enda selvfølgelig, men mange muligheter til litt skravlings og lek for barna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassmagasinet :)

Hva om vi prøver å få til noe helgen 18-20.okt? Det er mulig vi ikke har planer til helgen, men foreløpig har vi 2 løse planer og isåfall går hele helgen. Men nå er det mye fritid på oss også fremover :) Mye å gjøre og fikse enda selvfølgelig, men mange muligheter til litt skravlings og lek for barna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den helga skal gå greit :) etter det er vi opptatt flere helger tror jeg, så kjekt om vi får til noe da!

Endret av pusla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...