Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #61 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg pleier å si at selv de beste har sin grunn til (igjen) å bli ledige, men det er slettes ikke gitt at det alltid er "bare de andre" det har har vært noe feil med... :-) Det jeg mener med at man skal være kresen, er at man skal sikre seg å få noen som er perfekt for deg. Med det mener jeg ikke at personen i seg selv behøver å være perfekt, men at du ikke tar til takke med noen som behandler deg dårlig for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #62 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Det jeg mener med at man skal være kresen, er at man skal sikre seg å få noen som er perfekt for deg. Med det mener jeg ikke at personen i seg selv behøver å være perfekt, men at du ikke tar til takke med noen som behandler deg dårlig for eksempel. Jeg mener vel kort sagt at mennesker som kanskje ikke har verdens beste utseende med seg fremdeles kan inneha noen fantastiske, flotte og attråverdige personligheter om man bare ønsker å tørre å se etter, men at mange beklageligvis ofte avskrekkes rimelig raskt av at ikke alt ser helt perfekt ut ved første øyekast. Så er det vel også ofte slik, vil jeg tro, at de som man raskt blir forelsket i senere vil vise seg å ha mange sider ved seg som man ikke har forutsett. Det er derfor jeg selv foretrekker å kunne "gro meg glad i noen" fremfor å bli blindt forelsket. :-) Endret 4. januar 2010 av Kjetil S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #63 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Jeg mener vel kort sagt at mennesker som kanskje ikke har verdens beste utseende med seg fremdeles kan inneha noen fantastiske, flotte og attråverdige personligheter om man bare ønsker å tørre å se etter, men at mange beklageligvis ofte avskrekkes rimelig raskt av at ikke alt ser helt perfekt ut ved første øyekast. Så er det vel også ofte slik, vil jeg tro, at de som man raskt blir forelsket i senere vil vise seg å ha mange sider ved seg som man ikke har forutsett. Det er derfor jeg selv foretrekker å kunne "gro meg glad i noen" fremfor å bli blindt forelsket. :-) Det første du sier er jeg enig i, men å bli sammen med noen man ikke er forelsket i for at man kanskje en dag kan bli forelsket synes jeg er feil. Da burde man heller bli venner først. Men man kan jo bli stormende forelsket ganske kjapt om personene har en sjarmerende personlighet på tross av utseende da. Endret 4. januar 2010 av Bianca26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #64 Del Skrevet 4. januar 2010 Det første du sier er jeg enig i, men å bli sammen med noen man ikke er forelsket i for at man kanskje en dag kan bli forelsket synes jeg er feil. Da burde man heller bli venner først. Men man kan jo bli stormende forelsket ganske kjapt om personene har en sjarmerende personlighet på tross av utseende da. Jeg er helt enig med deg, jeg! :-) Det jeg sa er vel bare ut i fra mine egne erfaringer, om at jeg flere ganger har forelsket meg kraftig, men nær sagt heldigvis ikke blitt sammen med disse personene ettersom jeg senere har sett at det ville ha vært en stor feiltagelse å gjøre det. Men samtidig så har jeg ofte en veldig god magefølelse for hvilke personer som innehar en vakker personlighet, og har ikke blitt redd for at de samtidig ikke er verdens vakreste å se på, for å si det sånn... :-) Så i stedet for de jeg har falt kraftig for så har jeg heller en erfaring om å klare å kunne gro meg glad en en person med fine egenskaper, om det gjør deg noe klokere...?? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. januar 2010 #65 Del Skrevet 4. januar 2010 Det jeg mener med at man skal være kresen, er at man skal sikre seg å få noen som er perfekt for deg. Med det mener jeg ikke at personen i seg selv behøver å være perfekt, men at du ikke tar til takke med noen som behandler deg dårlig for eksempel. Ja, dette er i hvert fall ikke akseptabelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #66 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg er helt enig med deg, jeg! :-) Det jeg sa er vel bare ut i fra mine egne erfaringer, om at jeg flere ganger har forelsket meg kraftig, men nær sagt heldigvis ikke blitt sammen med disse personene ettersom jeg senere har sett at det ville ha vært en stor feiltagelse å gjøre det. Men samtidig så har jeg ofte en veldig god magefølelse for hvilke personer som innehar en vakker personlighet, og har ikke blitt redd for at de samtidig ikke er verdens vakreste å se på, for å si det sånn... :-) Så i stedet for de jeg har falt kraftig for så har jeg heller en erfaring om å klare å kunne gro meg glad en en person med fine egenskaper, om det gjør deg noe klokere...?? :-) Men romantiske følelser må være til stede syns jeg. Sommerfuglene i magen må være der. Et forhold er ingenting uten sprudlende følelser. Har forsøkt forhold der jeg ikke var forelska. var ikke lykkelig et øyeblikk. Da vil jeg heller bli stormende forelska og skuffa etterpå, selv om eterpå er veldig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #67 Del Skrevet 4. januar 2010 Men romantiske følelser må være til stede syns jeg. Sommerfuglene i magen må være der. Et forhold er ingenting uten sprudlende følelser. Har forsøkt forhold der jeg ikke var forelska. var ikke lykkelig et øyeblikk. Da vil jeg heller bli stormende forelska og skuffa etterpå, selv om eterpå er veldig vondt. Vel, en side av saken er jo så klart at man må ta seg tid til å virkelig like en person i alle fall, innen man går det der ene skrittet videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #68 Del Skrevet 4. januar 2010 Vel, en side av saken er jo så klart at man må ta seg tid til å virkelig like en person i alle fall, innen man går det der ene skrittet videre. Er forskjell på å like og å være forelska da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #69 Del Skrevet 4. januar 2010 Er forskjell på å like og å være forelska da Begynner å bli en litt lang dialog dette, men du har het rett, ja. Det er akkurat det det er. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loewe Skrevet 4. januar 2010 #70 Del Skrevet 4. januar 2010 Mener du virkelig dette..? "Realistisk sett tar kjærligheten i et parhold slutt"?? Å herregud så glad jeg er for at jeg ikke deler ditt synspunkt Jeg tar ikke til takke med noe mindre enn kjærlighet med den jeg er sammens med, og det så lenge vi er sammen. Tror jeg med sikkerhet kan si at jeg kjenner mange som opplever kjærlighet med partneren sin på tross av barn, år som går etc. Uttalelsen gir i hvert fall seriemonogame alibi Det jeg mener er at forelskelsen alltid tar slutt og at mange par velger å holde sammen av pga. felles interesser heller enn ekte kjærlighet. Kjærlighet er også for meg det eneste som vil være tilstrekkelig på sikt. Så det er følgelig mere en betraktning enn en holdning. Men ja, et alibi er alltid godt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #71 Del Skrevet 4. januar 2010 Det jeg mener er at forelskelsen alltid tar slutt og at mange par velger å holde sammen av pga. felles interesser heller enn ekte kjærlighet. Kjærlighet er også for meg det eneste som vil være tilstrekkelig på sikt. Så det er følgelig mere en betraktning enn en holdning. Men ja, et alibi er alltid godt å ha. ¨ Ja, jeg leser også dette som at det faktisk er forelskelsen som tar slutt. også tar kjærligheten over. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #72 Del Skrevet 4. januar 2010 Det jeg mener er at forelskelsen alltid tar slutt og at mange par velger å holde sammen av pga. felles interesser heller enn ekte kjærlighet. Kjærlighet er også for meg det eneste som vil være tilstrekkelig på sikt. Så det er følgelig mere en betraktning enn en holdning. Men ja, et alibi er alltid godt å ha. Men kjærligheten må begynne en plass. Kjedelig å starte et forhold uten "klarer-ikke-å-holde-fingra-av-fatet" fasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #73 Del Skrevet 4. januar 2010 Men kjærligheten må begynne en plass. Kjedelig å starte et forhold uten "klarer-ikke-å-holde-fingra-av-fatet" fasen I mitt siste forhold, som varte i mange år, brukte jeg ca. ett år online på å bli veldig kjent. Og hun var i alle fall ikke noen fotomodell, men hun hadde en fantastisk flott personlighet. Når vi først møttes så klarte vi ikke å "holde fingra i fra fatet" i særlig lange stunder i det hele tatt, sett bort i fra den aller, aller første timen eller to... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #74 Del Skrevet 4. januar 2010 I mitt siste forhold, som varte i mange år, brukte jeg ca. ett år online på å bli veldig kjent. Og hun var i alle fall ikke noen fotomodell, men hun hadde en fantastisk flott personlighet. Når vi først møttes så klarte vi ikke å "holde fingra i fra fatet" i særlig lange stunder i det hele tatt, sett bort i fra den aller, aller første timen eller to... ;-) men da var dere forelska og kåte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #75 Del Skrevet 4. januar 2010 men da var dere forelska og kåte Jeg vil ikke si at vi virkelig var forelsket i hverandre noen gang, men vi grodde veldig glade i hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #76 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg vil ikke si at vi virkelig var forelsket i hverandre noen gang, men vi grodde veldig glade i hverandre. hvorfor var du ikke forelska da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #77 Del Skrevet 4. januar 2010 hvorfor var du ikke forelska da? Fordi jeg brukte så lang tid på å bli skikkelig kjent med henne over nettet før vi traff hverandre. Hadde vi truffet hverandre med en gang så hadde nok sjansen for at det ikke blitt så mye mer vært veldig mye større, tenker jeg. I ren spekulasjon. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #78 Del Skrevet 4. januar 2010 Fordi jeg brukte så lang tid på å bli skikkelig kjent med henne over nettet før vi traff hverandre. Hadde vi truffet hverandre med en gang så hadde nok sjansen for at det ikke blitt så mye mer vært veldig mye større, tenker jeg. I ren spekulasjon. :-) Men du traff henne jo bare over nett. Ok så du kjente ingen gnist? ingen kribling i magen når du så henne? Aldri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #79 Del Skrevet 4. januar 2010 Men du traff henne jo bare over nett. Ok så du kjente ingen gnist? ingen kribling i magen når du så henne? Aldri? hun hadde tatt noen profesjonelle bilder av seg selv før vi traff hverandre, og så bedre ut på de enn i det virkelige liv, så jeg ble litt negativt overrasket første gang vi så hverandre, men jeg kjente jo henne veldig godt, følte jeg, så vi gikk nå hånd i hånd ut i fra flyplassen... :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #80 Del Skrevet 4. januar 2010 hun hadde tatt noen profesjonelle bilder av seg selv før vi traff hverandre, og så bedre ut på de enn i det virkelige liv, så jeg ble litt negativt overrasket første gang vi så hverandre, men jeg kjente jo henne veldig godt, følte jeg, så vi gikk nå hånd i hånd ut i fra flyplassen... :-)) Nå snakker jeg ikke om utseendet hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå