*Enigma* Skrevet 26. april 2010 Forfatter #341 Del Skrevet 26. april 2010 Kjenner at jeg potensielt kan bli gretten på denne dietten her. Akkurat nå er jeg sabla sulten. Sikkert litt fordi jeg i 3 dager har SPIST! Dermed er ikke kroppen helt i diettmodus lenger. Kuttet ned i går og det gikk greit, men så var ikke dagen så lang i går heller. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sulten, jeg har fortsatt over 2 t til jeg får mat. Ligger ikke lavere enn at det skal gå helt greit, men litt tilvenning trenger jeg nok igjen. Har gått gradvis ned i antall kcal de siste ukene, og kommer til å ligge lavt på ukedager nå framover. Er litt usikker på dette her med å gå ned i vekt. Egentlig trenger jeg det jo slett ikke. Samtidig har jeg følt litt på det en stund at jeg gjerne skulle ligget littegrann lavere, og jeg vet med meg selv at selv om jeg kommer til å trene i USA, så kommer jeg til å ha muligheten til å fråtse i deilig mat, is o.l så jeg kommer garantert til å legge på meg. Orker ikke tanken på å måtte ned mange kg når jeg kommer tilbake. Går jeg ikke ned de neste 3 ukene, så driter jeg sikkert i hele greia. Jeg er ikke spesielt tålmodig av meg, og nekter å pine meg selv ned i vekt. Så krise er det tross alt ikke. Legger opp til en ørliten alternativ styrkeøkt på torsdager før dans step framover. Øvelsene som skal inn da er: - spensthopp m/vektstang - en versjon av step up på benk m/vektstang - standing leg raise, kabel - sittende og stående tåhev - omvendt tåhev på step - biceps: 7-7-7 med stang og hammercurl - triceps: franskpress Dette for å slippe å bruke enda mer tid på de to dagene jeg kjører vanlig styrkeprogram, men likevel få inn øvelser som er gode for løpinga mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. april 2010 Forfatter #342 Del Skrevet 26. april 2010 Ferdig med dagens andre treningsøkt. Tok en liten løpeøkt i kveldssola, utrolig deilig å bare løpe lett, ligge i sone 2 og nyte vårværet. Føltes deilig å få løpt litt, ikke bare trent spinning. Total treningstid: 47:10 Distanse: 7,4 km Gj.sn.fart: 9,4 km/t Max: 11,6 km/t Gj.sn.puls: 163 Max: 177 Kcal: 376 Effect: Fitness improving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2010 Forfatter #343 Del Skrevet 27. april 2010 Dagens første treningsøkt unnagjort. Morgenspinning kl 06:30 gikk greit det, til tross for at jeg glemte mesteparten av maten hjemme. Skulle bare pakke om sekken og dermed havna posen med bananer og proteinpulver på gulvet og kom aldri oppi igjen. Dermed uteble også kaffen som jeg hadde hatt i proteinpulveret. 1 pose mealtech fordelt på 2 "måltider" var strengt tatt litt i minste laget, men det går greit, ikke lenge til lunsj nå. Dagens første økt var altså spinning. Lå i sone 1 og 2 stort sett hele veien (60% - 80%), gikk litt opp i sone 3 enkelte ganger, men i dag gadd jeg ikke bry meg og roe ned som jeg ofte gjør når jeg kommer over i sone 3 og har planlagt å ligge i sone 1 og 2. Ingen krise at jeg gikk over i dag, gikk ikke langt over og jeg har ikke planlagt så mange beinharde økter denne uka at det har så mye å si. Skulle egentlig ha trent styrke på kvelden i dag, men nakken er helt ødelagt, klarer knapt å se til siden, og sånn har det vært fra i går ettermiddag. Fatter ikke hva jeg har gjort, men det sitter dypt forplantet i skuldrene og nedover ryggen også kjente jeg da jeg forsøkte å massere selv i går før jeg la meg. Ettersom jeg ikke er bedre i dag utgår styrketreninga i dag. Dermed blir det løping i kveld i stedet. Greit nok siden det er så fint vær, men da blir det løping 3 kvelder på rad ettersom jeg ikke har sjans til å rekke styrketrening i morgen på grunn av allmøte i sameiet. Anyhow, dagens morgenøkt: Total treningstid:01:03:32 Gj.sn.puls: 151 Max: 175 Kcal: 443 Effect: Fitness improving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2010 Forfatter #344 Del Skrevet 27. april 2010 Er visst spådd regn i morgen, da blir det vel treningssenteret og styrketrening likevel. Jeg vil ha pakka mi fra Gymgrossisten! Hvorfor kunne ikke den også komme i dag? Pakka fra TN har kommet, men den fra gymgrossisten med blant annet smartshakeren i gunsmoke black (STILIG!) kommer tydeligvis ikke i dag ser det ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 27. april 2010 #345 Del Skrevet 27. april 2010 Ingenting er verre enn å vente på pakker!! Man vet den er et sted der ute.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. april 2010 Forfatter #346 Del Skrevet 28. april 2010 Ingenting er verre enn å vente på pakker!! Man vet den er et sted der ute.. Jaa, og den kom ikke i dag heller. Vil ha! Får jo ikke hentet den i morgen, så da får jeg den ikke før tidligst fredag. Lenge å vente! Dagens økt ble en kort en. Det var møte i sameiet i dag, så hadde ikke så mye tid mellom jobb og møte. - 15 min oppvarming, AT - 50 min styrketrening: - Step up til benk, med vektstang: 13,1/10 - 13,1/10 - 13,1/10 - Spensthopp m/vekstang: 8,3/10 - 8,3/10 - 8,3/10 - Biceps 7-7-7: 13,1 - 13,1 - 13,1 - Franskpress: 13,1/15 - 13,1/15 - 13,1/15 - Hammercurl: 8/10 - 9/10 - 9/10 (pr. arm) - Hofteflex m/push up på bosu: 8 - 7 - Planke m/vektskive: 7,5kg/45sek - 7,5kg/30sek, 20 sek pause Total treningstid: 01:06:43 Gj.sn.puls: 119 Max: 174 Kcal: 288 Effect: Fat burn improving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. april 2010 Forfatter #347 Del Skrevet 29. april 2010 Herregud man blir støl av spensthopp med vektstang ... AU!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 29. april 2010 #348 Del Skrevet 29. april 2010 Spensthopp m/vekstang - OMG det høres brutalt ut. Da hadde jeg vært redd for å knekke eller noe (altså knekke tvert over). Tilgi meg, jeg er novise. Ellers skjønner jeg ikke så mye av fagspråket ennå, så jeg er ikke helt sikker på hva du har gjort men finner det inspirerende å høre om andres innsats & få tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #349 Del Skrevet 30. april 2010 Spensthopp m/vekstang - OMG det høres brutalt ut. Da hadde jeg vært redd for å knekke eller noe (altså knekke tvert over). Tilgi meg, jeg er novise. Ellers skjønner jeg ikke så mye av fagspråket ennå, så jeg er ikke helt sikker på hva du har gjort men finner det inspirerende å høre om andres innsats & få tips. Det var ganske brutalt å stå opp i går. Var støl som pokker, og er enda verre i dag. Lurer på hvordan jeg skal klare å løpe. Øvelsen i seg selv var ikke så brutal faktisk, brukte jo bare 8,3 kg på ryggen, men effekten av den er skikkelig brutal. Foreløpig holder det med 8,3 kg, men tror ikke jeg tar såpass "lite" mer enn 1, max 2 uker til. Jeg må bli litt vant med øvelsen, og neste vektstang er på 13,1 kg, så det er ganske stort hopp. Veldig fin øvelse da, god trening, både styrkemessig og med tanke på spenst. Eksplosiv styrke liker vi! Gårsdagens treningsøkt bestod av oppvarming på ellipsemaskin siden jeg var på senteret tidlig og morgenspinning kl 06:30 dvs. at jeg var oppe kl 5 for å rekke bussen så jeg kunne komme på trening tidsnok. Da er jeg på senteret en stund før timen begynner, men drar jeg seinere rekker jeg ikke timen. Teite busser! Fin time, tok skikkelig i i går, siden det var dagens eneste økt og jeg ikke skulle trene styrke eller noe etter timen. Total treningstid: 01:10:11 Gj.sn.puls: 166 Max: 195 Kcal: 573 Effect: Max performance and fitness improving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #350 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Yay, i dag blir det pakker på meg! Fikk melding om pakka fra Gymgrossisten i går, så den skal hentes i dag. Jeg bestilte Smartshake i gunsmoke black! Jeg synes den var så kul i svart, så da måtte jeg bare ha den! I tillegg har jeg kjøpt star-bar. Synes de smaker utrolig godt, og når de nå bare koster 169,- må jeg passe på å få noen nye før lageret mitt tømmes. De gir meg skikkelig godterifølelse når jeg spiser dem, og stiller "sukkerhungeren" min. Uff, jeg egner meg virkelig ikke for diettmodus om dagen. Det hjelper ikke å være superflink når man så til de grader sprekker om man sprekker. Heldigvis har jeg fortsatt god tid på meg til USA-turen! Ikke at jeg skal tenke sånn hele tida og la meg selv sprekke, for kroppen har ikke godt av det, men det er fortsatt ikke krise at jeg har hatt disse sprekkene. Jeg får heller ta det med meg og prøve å være flinkere framover. Lære litt av det! Nå håper jeg dessuten jeg har lært at sånne horrible fyllekuler som den i går skal IKKE gjenta seg. Ærlig talt, det må gå an å beholde litt vett selv om man får i seg noen glass vin, og vise litt måtehold. Det sprekkene i det siste og gårsdagens fyllekule har lært meg er at jeg er faktisk nødt til å rydde opp i huet mitt nå. Det kan ikke utsettes lenger, og det er jeg som må gjøre det. Jeg kan ikke lenger skylde på andres oppførsel, javel så oppfører de seg sånn og sånn, men da må jeg la være å la meg så til de grader påvirke. Jeg må legge det fra meg, for jeg får ikke gjort noe med det likevel, så jeg må slutte å la det stresse meg og trekke meg ned. Skal ut på en løpetur seinere i dag, få løpt av meg litt tanker, få varmet opp musklene så jeg kanskje kan få litt mer skikk på nakken min, og ikke minst, få litt bedre samvittighet etter gårsdagens utskeielser og dagens kjempesprekk. Mål for de neste 3 ukene er å stelle pent med kroppen min. Det vil si spise sunt, trene skikkelig og ikke sprekke! Endret 30. april 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. april 2010 #351 Del Skrevet 30. april 2010 Hvilke smaker har du og liker du best i de barene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #352 Del Skrevet 30. april 2010 Hvilke smaker har du og liker du best i de barene? Forrige gang kjøpte jeg de 3 smakene: sjokoladekola, toffe og banan, og jeg synes alle de 3 var gode. Disse barene er som litt "hardere" eller seigere karamellsjokolader, alle sammen, også bananen. Dermed blir de heller ikke støvete sånn en del litt mykere barer har en tendens til å bli. Av de 3 er jeg minst fornøyd med bananen, men det er fordi jeg generelt er mer glad i toffee og sjokoladekaramell. Denne gangen kjøpte jeg bare i toffee, fordi det fristet mest der og da, men etter å ha spist sjokoladekaramell her om dagen så angrer jeg kanskje litt på det akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #353 Del Skrevet 30. april 2010 Absolutt ingen løpetur i dag. Drit i dårlig samvittighet for gårsdagens utskeielser og dagens diettkræsj. Jeg er så dønnsliten, jeg sov bare 2-2,5t i natt, kroppen min skriker etter hvile, nå skal jeg høre på den. Løper jeg nå bryter jeg den bare ned likevel, siden jeg er så ødelagt. Dessuten trener jeg så mye generelt at de gangene kroppen sier at nå trenger den hvile så skal den faktisk få det, selv om jeg har hatt flere av disse hviledagene i det siste. I morgen er atter en dag, og neste uke er en ny start! Jeg kan faktisk si sånne ting jeg, for jeg mener det og har ikke noe problem med å utføre det. Det er ikke bare noe jeg sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. april 2010 #354 Del Skrevet 30. april 2010 Tror jeg skal bestille den baren, en eske med sjokoladecola og en med toffee. Også må jeg huske å ta med smaksprøve til deg i morgen tidlig På pulver! Vi ses!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #355 Del Skrevet 30. april 2010 Tror jeg skal bestille den baren, en eske med sjokoladecola og en med toffee. Også må jeg huske å ta med smaksprøve til deg i morgen tidlig På pulver! Vi ses!! Jeg kan ta med smaksprøve på barer til deg hvis du har lyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. april 2010 #356 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg kan ta med smaksprøve på barer til deg hvis du har lyst? Jeg har faktisk allerede bestilt 3 esker Håpløse meg.. men de skal vare lenge da! Spiser kanskje et par i uka. Uff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #357 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg har faktisk allerede bestilt 3 esker Håpløse meg.. men de skal vare lenge da! Spiser kanskje et par i uka. Uff. Får håpe du liker dem da! Jeg skal også kjøpe noen esker til før de blir dyrere. :gjeiper: Greit å ha liggende, de har en tendens til å forsvinne. Koselig å se deg i dag forresten, du ser smashing ut, hot babe! Dagens økt ble ikke helt som tenkt. Skulle ha trent styrke, men kroppen er fortsatt ødelagt, for ikke snakke om hvor støl jeg er. Dermed ble det en time spinning, litt over en halvtime styrke for core og skuldre ettersom jeg trengte å få løst opp skikkelig i skuldrene. Har fått betennelse i noen musker i skuldrene/ryggen. Det er ikke tvil, har en skikkelig hevelse, og den knirker som potetmel når jeg masserer. Avsluttet med 40 min på AT. Dagens økt: - 60 min spinning - 34 min styrke, core og skuldre: - Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20 - Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10 - Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/10 - Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10 - Fronthev: 4/10 - 5/10 - 5/10 - Shrugs: 4/10 - 5/10 - 5/10 - Båten m/siderot.: 10/30 - 10/28 - 10/26 - Rygghev på ball: 20 - 20 - 20 - Planken m/vektskiver: 7,5kg/30sek - 7,5kg/30sek - 7,5kg/25sek - 40 min AT Total treningstid: 02:14:39 Gj.sn.puls: 142 Max: 182 Kcal: 839 Effect: Fitness and fat burn improvement Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 1. mai 2010 #358 Del Skrevet 1. mai 2010 Veldig koselig å se deg i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #359 Del Skrevet 2. mai 2010 Løpetur i dag! Fantastisk vær og temperatur, så utrolig deilig å løpe. Som den gjerne gjør når formen, været og temperaturen er fin så gikk turen om Frognerkilen, rundt Bygdøy, gjennom Frognerparken, ned til Frogner plass og Bygdøy Allé, la til en liten ekstra sløyfe fra Solli plass om Parkveien og hjem. Totalt ble den på 17 km i dag. Kommer ikke til å legge opp til å løpe noe i nærheten av konkurransetempo før ute i august. Nå er det først og fremst det å få inn lange distanser i beina som gjelder når jeg løper langt. Høyt tempo kan få komme inn i treninga på dager jeg kjører intervall. Dagens økt: Total treningstid: 01:45:56 Distanse: 17 Gj.sn.fart: 9,6 km/t Max: 10,8 km/t Gj.sn.puls: 170 Max: 192 Kcal: 904 Effect: Maximal performance and fitness improving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #360 Del Skrevet 3. mai 2010 Det ble løpetur tidlig i morges. Var ute og løp fra litt før kl 6. Skal til London for jobb og reiser rett fra jobb i dag, så da ble det altså trening på morgenen. Faktisk utrolig deilig å løpe ute så tidlig. Fra yr sine meldinger skulle det vært grisekaldt, men det var det ikke, det er jo lyst på den tida, og det er lite biler. Samtidig er det faktisk flere ute og løper så tidlig. Jeg tror jeg kan komme til å gjøre dette frivillig også i blant, bare for å få unna økta før jobb, og ikke minst fordi det er stille, lite trafikk og en fin måte å våkne på. Å se morgensola krabbe oppover på himmelen mens jeg løp langs Frognerkilen var faktisk ganske tilfredsstillende. Dagens økt: Total treningstid: 49:12 Distanse: 8 km Gj.sn.fart: 9,8 km/t Max: 11,3 km/t Gj.sn.puls: 176 Max: 190 Kcal: 440 Effect: Maximal performance improving Fikk forresten pokal igjen, så tydelig at forrige treningsuke var bra. Sånt liker vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå