Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åja :) Mamma og pappa var nemmelig på løp i helgen de også skjønner du, men ikke der :)

Åssen er formen i dag?

Jeg har ikke fått trent siden jeg skadet meg, og ting er vondt, men det går jo framover. Jeg klarer å få litt vekt på beinet, men humper fortsatt rundt med en krykke for å avlaste, og det skal jeg fortsette med et par dager til, selv om det blir mindre og mindre vondt. Jeg må passe meg for å belaste for mye for fort.

Planen er å få inn noen treningsøkter på overkroppen de neste dagene, det trengs siden kroppen slett ikke liker å gå med krykker. :gjeiper: Så får vi ta ting som de kommer, men løping og spinning blir det minst 3 uker til jeg kan prøve meg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en treningsøkt, den første siden lørdag. Det har føltes som en evighet, men jeg har hatt det for vondt og for travelt til at jeg har kunnet trene. Jeg klarer ikke trene hvis jeg vet at det bare blir stress, og veldig knapt med tid. I tillegg er det rimelig håpløst å styre med krykker og paraply og ... Urk!

I dag ble det rygg og armer, i morgen får bryst og skuldre gjennomgå, før jeg får en rygg- og armøkt igjen på lørdag. Søndag går jeg nok tur med mamma. Hun går også med krykke, så da passer det jo fint. :gjeiper:

Neste uke er jeg forhåpentligvis kvitt krykka, så da blir det litt lettere selv om det skulle regne. Skal til fysio på mandag, så da får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt jente! Tenk om alle hadde hatt din ståpåvilje!! Du er mitt nye idol :D håper du kommer tilbake i godformen igjen snart, så du får til den treningen du ønsker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt jente! Tenk om alle hadde hatt din ståpåvilje!! Du er mitt nye idol :D håper du kommer tilbake i godformen igjen snart, så du får til den treningen du ønsker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Jeg føler vel ikke jeg fortjener det, men. :sjenert:

Jeg får skynde meg langsomt, jeg er i det minste i gang igjen. :) Det siste jeg ønsker er å bli verre igjen, så jeg tar det med ro og forsøker å følge fysioterapeutens råd, selv om jeg har holdt på å fly på veggen de siste dagene. :fniser: Heldigvis har jeg noen kollegaer som skjønner akkurat hvordan jeg har det, så jeg får litt sympati og forståelse. Man føler seg jo litt sprø når man er misfornøyd med å bli beordret til å innta horisontalen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken fysio eller jeg er fornøyd med framgangen, så jeg får se om jeg kan komme meg til legen.

Fikk trent styrke på lørdag, og så gikk mamma og jeg tur på fjellet etterpå. Gikk på grusvei da, men godt å bevege seg litt. Det ble en liten tur i nærområdet på søndagen også, veldig deilig å bevege seg, for jeg stivner sånn når jeg holder meg i ro. Dessverre ble det kanskje litt i meste laget, for jeg har jo fortsatt vondt. Heldigvis har det sluppet litt taket i musklene, men det har også satt seg godt der halebein og bekken møtes, og fysio er redd for at det har låst seg litt der. Hun samarbeider tett med kiropraktoren min, så tipper det blir litt knekking der også på torsdag ...

Rakk en treningsøkt i dag også, etter valg og fysio. Er veldig flink og får tøyd, både før, under og etter økta, så forhåpentligvis hjelper det og kanskje jeg kan komme inn i en god rytme der det blir like selvfølgelig for meg å tøye som det er for meg å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt usannsynlig frustrert over lysken som slett ikke er medgjørlig, men dagens økt ble virkelig god. Knalltøff rygg- og armøkt. Særlig ryggen fikk gjennomgå, kjører på med litt maskiner også om dagen, for å få litt lengde på øktene og for å få kjørt ut alt, noe som ikke nødvendigvis er så enkelt når man er litt handicappet. :gjeiper:

Ellers fikk jeg en utrolig fin kompliment på senteret i dag. Jeg satt med armøvelsene mine, da en kvinne kom bort til meg. Hun stod og så på meg en stund, og etterhvert skjønte jeg at hun forsøkte å få kontakt med meg også pekte hun på øretelefonene mine. Jeg tok dem ut og hun kommenterte at siden jeg hadde så flotte, veltrente skuldre, så kunne jeg sikkert hjelpe henne med hva slags øvelser hun kunne kjøre. :sjenert: Man kan trygt si at jeg var behjelpelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! Eg hadde nok hatt lyst å spørre deg om det samme, hadde eg sett deg på et senter.

Håper lysken snart blir heilt god igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! Eg hadde nok hatt lyst å spørre deg om det samme, hadde eg sett deg på et senter.

Håper lysken snart blir heilt god igjen!

Jeg synes det var kjempehyggelig og gøy å bli spurt. I alle fall når man smisker litt på forhånd. :fnise: Da ser det vel ut som jeg trener litt i det minste, og det er jo bra at folk faktisk er interessert.

Skal til legen i morgen og se om vi ikke kan gi lysken et kraftig spark bak slik at den blir litt bedre. Jeg ser med gru fram til minst 2 nye uker uten kondisjonstrening og beinstyrke.

Du er bra tøff som trener med handicap og greier! :duskedame: Ikke overrasket over at du ble spurt til råds ;) Men håper du snart blir bra igjen!

Jeg er supertakknemlig for at jeg i det minste kan trene overkroppen, jeg holdt på å fly på veggen da jeg bare lå hjemme. Noe så kjedelig! :) Så litt handicap får ikke stoppe meg.

Det ble bare bryst i dag, tømte meg så totalt på det at da jeg var ferdig med brystøvelsene (etter en time) så orket jeg rett og slett ikke begynne på skuldrene. De blir utsatt til i morgen. Dermed får jeg jo litt mer variasjon også, det har vært litt kjedelig å trene rygg + armer og bryst + skuldre sånn annenhver dag. Kommer til å være så lei når jeg kan begynne å belaste beina igjen at det blir bein og kondisjon i bøttevis. :gjeiper: Det vil vel strengt tatt ikke være så lurt, må vel begynne forsiktig, men jeg gleder meg veldig!

Skal forresten på spa neste helg, og da kan jeg få svømt, også skal jeg ha 2 overkroppsøkter, ta badstue, kose meg i jacuzzien og få massasje. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du er en tøff dame som gjennomfører overkroppstrening når underkroppen er handicappet. :nigo: den høres virkelig ikke god ut, den skaden din. Jeg håper at du får tatt det nok med ro til at du blir helt bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Du er en tøff dame som gjennomfører overkroppstrening når underkroppen er handicappet. :nigo: den høres virkelig ikke god ut, den skaden din. Jeg håper at du får tatt det nok med ro til at du blir helt bra. :klem:

Takk! :klem: Jeg synes i grunnen skrytet er litt ufortjent. :sjenert: Samtidig er det virkelig ikke behagelig å gå rundt sånn. Uansett hva jeg gjør ender jeg opp med vondt. Nå har legen min henvist meg til Nimi for kortisonbehandling.

Jeg har vel strengt tatt ikke lyst til å innse at det er såpass ille, så den timen jeg fikk på mandag har jeg utsatt til tirsdag. Litt fordi det koster meg 1200 kr å møte opp der også, så jeg håper inderlig at helga kan gjøre utslaget. Om jeg skulle hatt timen på mandag hadde jeg måttet avlyse den i dag om jeg ikke skulle ha den, og om bedringen da kommer i løpet av helga er det ganske bortkastet å møte opp. Når jeg nå har time på tirsdag kan jeg avvente til mandag med å bestemme meg for om det virkelig er SÅ ille.

Har også økt dosen med ibux, etter råd fra legen. 3x600 mg ibux pr dag har liksom vært det meste jeg har følt har vært ansvarlig uten å snakke med lege. Legen mente det var helt greit, men at jeg uten problem kunne øke til 3x800 nå i helga og se om det gjorde susen.

I det minste er jeg veldig glad for at jeg blir tatt på alvor i det her, både av kiropraktor, fysioterapeut og legen min. Også veldig glad for at jeg fikk det puffet jeg nok trengte fra fyren som kjørte meg da jeg brøt, og som var den som fikk MEG til å innse at dette nok ikke bare var en strekk.

I dette fantastiske høstværet må jeg innrømme at det er ekstra surt at jeg ikke kan legge ut på løpetur, men jeg skal i det minste på matstreif i dag og får treffe noen herlige kg-jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å se det positive i det, så går det framover. Har vært hos legen, slapp sprøyter, men må fortsette med betennelsesdempende en stund til. Nærmere bestemt til det føles bra, og minst en uke til. Jeg har fått klarsignal for å bruke ellipsemaskin/crosstrainer, siden den ikke gir noen stor belastning i lyske/bekken/hofter, men strengt forbudt å løpe eller kjøre spinning. Ikke at det frister heller, for jeg har fortsatt vondt, men jeg er overlykkelig over å kunne kjøre litt kondisjonstrening igjen.

Ellers bruker jeg mye tid på å varme opp, mobilisere musklene i området, og kjører masse dynamisk tøying før jeg starter noen som helst form for trening, inkludert økt på crosstraineren. Bruker også lang tid på å tøye skikkelig etter en økt.

Har hatt noen knallgode, blytunge styrkeøkter de siste dagene, selv om jeg savner beintreninga, har disse øktene vært gode erstattere. Nå venter jeg bare utålmodig på å bli helt frisk igjen! Så får jeg prøve å ikke la meg rive med nå da, og overdrive den kondisjonstreninga jeg får lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det, at det er fort gjort å ta i for mye, når en får lov, og ting begynner å kjennes greit ut. Men det ser ut til at du har full kontroll og gjør en kjempe bra jobb for å bli helt bra igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte på det, at det er fort gjort å ta i for mye, når en får lov, og ting begynner å kjennes greit ut. Men det ser ut til at du har full kontroll og gjør en kjempe bra jobb for å bli helt bra igjen! :klemmer:

Må innrømme at lysta til å kjøre mange timer på ellipsemaskinen er til stede etter null kondisjonstrening i mange uker, så jeg må holde igjen ja. :gjeiper: Uansett deilig å få beveget seg litt, så får jeg bare se langt fram og tenke at det her går over og at det bare er noen få uker til før jeg så smått kan begynne å jogge igjen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indoor walking hadde vært noe for deg no! :)

Men altså: mange uker uten kodisjonstrening? Er det ikkje knappe to veker siden du vart satt ut av spill? Slik lyder ein med ekte abstinenser... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indoor walking hadde vært noe for deg no! :)

Men altså: mange uker uten kodisjonstrening? Er det ikkje knappe to veker siden du vart satt ut av spill? Slik lyder ein med ekte abstinenser... ;)

:sjenert: Det føles lenger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen trening fredag. Jeg hadde bestilt ren koffein fra gymgrossisten og tok det jeg trodde var anbefalt dose sånn i 14-tida på torsdag. Under treninga i 19-tida hadde jeg enormt mye energi, og hadde omtrent koffeinskjelven. Begynte å skjønne at jeg kanskje hadde feilberegna dosen litt. :gjeiper: Så endte jeg opp med veldig hyggelig selskap på et hotellrom rundt midnatt. :sjenert: Anyway, jeg klarte ikke sove i det hele tatt den natta, jeg var fortsatt lysvåken kl 8 om morgenen, men begynte å bli rimelig sliten.

Hadde en avtale i 11-tida, og etter det kom nedturen. Kræsjet fullstendig og tok en liten høneblund, jeg skulle jo til Strömstad på spa med en venninne på kvelden. Da vi kom fram ble det middag og så ut på byen. Veeeeldig smart siden jeg bare hadde halvsovet 1,5 t det siste døgnet. Det var veldig gøy likevel, men jeg var rimelig sliten da jeg våknet lørdag morgen. :fnise:

Resten av helga derimot har det blitt bra med trening, masse god mat, cava, drinker og spa. Treningssenteret på spaet kan selvfølgelig ikke sammenlignes med et vanlig treningssenter, og de manglet f.eks benkpresstativ og knebøystativ etc., men de hadde vektstenger og vektskiver av den typen man bruker i SATS sine saltimer, de hadde et helt ok utvalg av manualer, en del technogymapparater og 2-3 benker i tillegg til matter og baller, og et helt greit utvalg kondisjonsapparater. Dermed ble det trening både lørdag morgen, spa på ettermiddagen, deretter ut for å spise nydelig mat og drikke drinker.

I morges var ikke akkurat lysten til å trene veldig til stede, men siden selskapet mitt er like treningsnarkoman som meg bestemte vi oss for å spise frokost, og deretter trene. For sikkerhets skyld spurte vi i resepsjonen når utsjekk var og fikk beskjed om at det var kl 11. Det ville stukket ganske store kjepper i hjulene for trening, men da mannen i resepsjonen skjønte det, sa han at det var ikke noe problem å beholde rommet fram til kl 14. Dermed ble det en god økt på oss i dag også. Deilig å reise med en som er helt med når jeg vil trene dagen etter å ha vært ute på byen. :)

Kan for øvrig virkelig anbefale Quality spa og resort Strömstad. Nå er jeg silvermedlem i Choice club, så vi fikk oppgradert rommet vårt til suite da vi ankom, og det hjalp nok ganske mye på opplevelsen. Adskilt soverom, stue, kjøkkenkrok og bad og ikke minst en balkong med havutsikt. Spadelen er helt nydelig, med flere forskjellige typer badstue, diverse boblebad, basseng med strøm etc. Jeg fikk også massasje, og det var en helt fantastisk opplevelse, selv om den kostet. ;)

Hotellet ligger nydelig til nede ved vannet, i gåavstand til sentrum. Man må riktignok ta en linferge over vannet, men var egentlig bare sjarmerende. Tar man fergen sparer man en 30 min i forhold til om man går bilveien. Har hatt en fantastisk helg, og jeg drar veldig, veldig gjerne tilbake. Stakk så klart innom Nordby en tur på veien hjem og fikk kjøpt kjøtt, fisk og tigerreker, så nå har jeg middag de neste 2 månedene. :nigo:

Jeg har fortsatt vondt, men har blitt bedre, så får jeg bare fortsette som nå en stund til framover og forhåpentligvis blir jeg helt bra uten mer behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...