*Enigma* Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #901 Del Skrevet 28. januar 2011 Dette er bare så rått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. januar 2011 #902 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er oss om få strakser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #903 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er oss om få strakser Hehehe, bare en 50 kg igjen på 1RM :gjeiper: Fortsatt ikke i form; uvel, håpløs i magen, for ikke å snakke om STØL! Lurer på hva jeg gjorde i går ettersom jeg er så støl i beina i går. Ingen nye øvelser, ingen tyngre vekter enn vanlig, og samme antall reps som forrige uke. Mulig jeg gikk litt lengre ned på frontbøyen, siden sikringen var lengre ned på stativet i går, kanskje jeg var bedre på å få tyngden bak på hælene? :klø: Ingen aning, klarer knapt og gå. Trening utgikk dermed i dag også. Men i morgen er det på'n igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #904 Del Skrevet 30. januar 2011 I går var dagen da ALT gikk galt. Forsov meg med nesten en time, fant ikke joggeskoene mine da jeg skulle stikke, så de har jeg mest sannsynlig glemt igjen på senteret på Torshov på torsdag. Heldigvis har jeg flere par. Fant også ut at treningsdagboka ligger igjen på jobb. :wall: Kom jo en god del seinere på senteret enn jeg pleier og måtte moderere programmet en del, og stressa meg gjennom. Eneste som føltes bra var skulderøvelsene. Klundra fælt på 40 kg i benken, og skylder på at jeg ikke fikk noen god bane når jeg tok den fra nederste hakk, men fra øverste hakk fikk jeg ikke løftet den av, så mye stress og fram og tilbake før jeg fikk tatt reps ødela! Kommer inn i spinningsalen bare rett før timen starter og tar min vante sykkel, får stilt den inn og oppdager at en eller annen idiot har funnet ut at han/hun skal knyte blåknute på remmen på pedalen. For meg som ikke har spinningsko er jo det jævlig genialt. Faen jeg hater når folk gjør sånt! Så da må jeg begynne å stille inn sykkelen ved siden av i stedet. Skal ta en slurk av flaska, og siden jeg var litt småstressa da jeg fyllte flaskene fordi jeg hadde dårlig tid så hadde jeg så klart ikke skrudd korken skikkelig til. Det var da jeg fant ut at alt bare kom til å gå galt likevel, så jeg kunne like gjerne være forberedt på det verste. Heldigvis var det siste ulykken som skjedde, men jeg hadde ikke akkurat godfølelelsen i går. Lørdagens trening: 10 min CrossTrainer, 1,53 km 12 min oppv. m/skuldersett: Sett 1: 1,25 kg 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20x Sett 2: 1,25 kg 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20x Sett 3 2,5 kg 10x, 5x hver vei, 5x hver vei, 10x Shrugs: 4/10 - 4/10 - 4/10 45 min styrke: Benk->flyes: 20/15 - 37,5/9->10/10 - 40/3 + 37,5/3->10/10 - 27,5/12 Nedtrekk: 4578 - 45/7 - 45/8 - 45/7 annethvert sett rett og v-grep Skuldersett->shrugs: Sett 1: 2,5 kg 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20x->5/10 Sett 2: 5 kg 10x, 5x hver vei, 5x hver vei, 10x->5/10 Sett 3: 10 kg 10x, 5x hver vei, 5x hver vei, 5x->5/10 Sett 4: 5 kg 10x, 5x hver vei, 5x hver vei, 10x->5/10 Sett 5: 2,5 kg 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20x->5/10 Ca 55 min spinning Gikk på vekta i dag. Tror jeg skal si heldigvis. Har jo hatt sånn angst for hva vekta skulle vise, og har stressa veldig med det. Nå er det jo bare 2 uker til Australia og jeg ønsker å føle meg vel i bikini. Den viste faktisk en vekt som er innenfor min naturlige variasjon. Riktignok i øverste del av skalaen, men jeg er innenfor min normal, så da kan jeg senke skuldrene litt. Jeg trenger ikke ignorere sultfølelsen, men kan spise omtrent som jeg har gjort i det siste (med unntak av de gangene jeg har kræsjet totalt) og høre på kroppen når den sier den er sulten. Har hatt noen skikkelig dårlige dager når det gjelder mat også, så overrasket over at jeg ikke er mye tyngre enn jeg er. Overrasket og lettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #905 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Dagens trening: 20 min tredemølle, intervaller: - 5 min 9,6 km/t -> 5x2min 10,8 km/t, 1min 9,6 km/t 60 min styrketrening: - Frontbøy: 17,5/15 - 37,5/6 - 37,5/6 - 27,5/10 - Strakmark: 60/12 - 70/9 - 70/9 - 60/12 - Leg press: 60/15 - 80/9 - 80/9 - 60/15 - Leg ext.: 32,5/10 - 35/7 - 35/7 - 32,5/10 - Planke: 1 min - 1 min - 45 sek, 30 sek pause - Rotary calf: 30/12 - 35/9 - 37,5/9 - 40/9 - 32,5/13 - Sideplanke: 3x30 sek pr. side 5 + 55 min spinning Jeg våget meg på å spørre en dame om jeg kunne få trene innimellom settene hennes på rotary calf. DET skulle jeg visst ikke gjort. Først så hun på meg som om jeg hadde skjelt henne ut eller som om jeg var dum eller verdens frekkeste person eller noe sånt, og det til tross for at jeg spurte veldig pent om jeg kunne få trene innimellom. Så fikk jeg den tiraden om at nå brukte hun den, og hun hadde ikke SÅ mange sett igjen, så det kunne da umulig være så vanskelig for meg og vente osv. osv. Så sa jeg at jammen hvis hun skulle hvile likevel, så kunne vel jeg få lov å kjøre mine sett når hun skulle hvile, og da ble hun aldeles rasende ... Enkelte mennesker er bare merkelige ... Til uka skal jeg til Stockholm, tror det blir greit å trene likevel. SATS ligger knappe 10 min unna hotellet, og åpner kl 5 om morgenen. :gjeiper: Har allerede booket meg inn på en tidlig spinningtime på fredagen også. Bare for sikkerhetsskyld. Må gjøre om litt på rekkefølgen på treningsdagene da, siden jeg ikke vet hvordan Stockholmssenteret er. Da legger jeg brystdagen til torsdagen, så jeg slipper å tenke på belte etc. I tillegg skal jeg jobbe vedlikehold på tirsdag, så uka blir seende ganske annerledes ut enn vanlig. Mandag: Styrketrening rygg Intervaller, tredemølle Tirsdag: Styrketrening bein Mulig halvtime jogg på mølle hvis jeg har tid Onsdag: 30 min intervaller på mølle før jobb Torsdag: Styrke bryst Fredag: Mølle eller ellipsemaskin 30 min spinning Lørdag: Styrketrening overkropp (håper jeg orker når jeg kommer fra flyplassen) Søndag: Styrketrening bein Spinning Endret 30. januar 2011 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #906 Del Skrevet 31. januar 2011 Ble forsinka til trening i dag, så det ble ikke helt sånn jeg hadde tenkt, men ok økt like vel. Tung, konsentrert, til tross for at jeg var deppa da jeg dro og tankene var all over the place. Følelsen forsvant under treninga, heldigvis. Dagens økt: 10 min mølle, 1,65 km, gj.sn.fart: 10,0 km/t 20 min oppvarming coresett, skuldre->shrugs og tøying: - 1.sett: 1,25 kg (20x, 10x pr. vei, 10x pr. vei, 20x)->5/10 - 2.sett: 1,25 kg (20x, 10x pr. vei, 10x pr. vei, 20x)->5/10 - 3. sett: 2,5 kg (10x, 5x pr. vei, 5x pr. vei, 10x)->5/10 - 4. sett: 1,25 kg (20x, 10x pr. vei, 10x pr. vei, 20x)->5/10 - 5. sett: 1,25 kg (20x, 10x pr. vei, 10x pr. vei, 20x)->5/10 40 min styrketrening: - Nedtrekk, strak->droppsett: 32,5/15 - 47,5/4->32,5/12 - 47,5/4->32,5/12 - 47,5/4->32,5/12 - 30/12->25/10 - Nedtrekk, v-grep->droppsett: 30/15 - 45/5->30/12 - 45/4->30/12 - 45/5->30/12 - 30/15->25/10 - Enhåndsroing->droppsett: 12/12 - 24/4->12/12 - 24/4->12/12 - 12/12->8/10 Beina var for tunge etter gårsdagen til markløft, tar annethvert sett strak og vanlig i morgen i stedet. Oppsummering januar: 27 treninger, 4 treningsfrie dager. Mål for februar: Fram til jeg drar blir det vanlig trening, de siste 2 ukene må jeg bare prøve å få trent så mye som mulig. Håper å få inn 30-45 min joggetur de fleste morgener. 22. og 23. februar blir det hiking på/rundt Uluru/Ayers Rock og King's Canyon. Det blir garantert ikke trening verken 14. eller 15. februar, da disse dagene blir tilbragt på fly/flyplasser. 21. februar blir det heller ingen trening, da må jeg grytidlig opp for å reise innover mot Uluru. De to første ukene i mars blir det nok enklere å få trent skikkelig, da bor jeg på/rett ved stranda og kan jogge der om morgenen, i tillegg bor jeg i nærheten av treningssentre som ser ok ut på sidene, så det bør bli gode treningsmuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 1. februar 2011 #907 Del Skrevet 1. februar 2011 Åh, du slo meg kraftig ned i støvlane på antall treningsøkter! Men det fortjente du og, flinka! Kanskje eg tar deg neste måned når du er bortreist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #908 Del Skrevet 2. februar 2011 Åh, du slo meg kraftig ned i støvlane på antall treningsøkter! Men det fortjente du og, flinka! Kanskje eg tar deg neste måned når du er bortreist Ikke umulig at du slår meg mens jeg er bortreist. Heldigvis har jeg jo 2 uker i februar og 2 uker i mars hvor jeg er hjemme som forhåpentligvis veier opp litt. Gårsdagens trening ble i grunnen bare dritt. Det var så fullt på senteret at jeg hadde mest lyst til å rømme. ALT var opptatt i frivektsavdelinga, ingen benker/stenger/rack ledig, ikke noe gulvplass ledig, så jeg ga opp hele greia og tok leg press, leg ext., tåhev og litt core i stedet. Beina var blytunge, så de hadde sikkert bare godt av det, men jeg var likevel. Jeg HATER januar og februar noe så inderlig! Trening mandag: 15 min tredemølle, 2,55 km 32 min styrke: - Leg ext.->droppsett: 25/10 - 36,6/6->25/5 - 36,6/6->22,5/7 - 36,6/6->22,5/7 - 22,6/10->15,6/5 - Leg press->droppsett: 61,3/15 - 83,6/6->47,3/20 - 83,6/6->49,6/17 - 83,6/6->49,6/17 - 49,6/20->25/10 - Sittende tåhev: 40/10 - 45/15 - 45/5 - 45/5 - 40/10 15 min core: - Crunch, ball: 20 - 20 - 20 - Rygghev, ball: 20 - 20 - 20 - Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20 8 min tredemølle, 1,35 km - 3 min x 9,6 km/t, 2 min 12 km/t, 1 min 10,8 km/t, 1 min 9,6 km/t, 1 min 8,0 km/t Forsøkte meg på intervaller etter styrken i går, og det gikk også ræva. Var så tung i beina, lite motivert, sur og lei, så det holdt med forsøket. Møkkadag! Kort og effektiv intervalløkt i dag. Fryktet at jeg kom til å være støl i dag på grunn av hardkjøret på leg press og leg ext. i går med blytunge bein, men det gikk helt fint. Totalt 33 min løping: 3 min x 7,3 km/t 3 min x 8,0 km/t 3 min x 9,6 km/t 5 x (2 min x 12,0 km/t 1 min x 10,8 km/t) 3 min x 9,6 km/t 3 min x 8,0 km/t 3 min x 7,3 km/t Distanse: 5,36 km, gj.sn.fart: 9,8 km/t Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #909 Del Skrevet 2. februar 2011 Fikk endelig somla meg til å sende inn pulsklokka og -beltet på fredag, etter at den plutselig sviktet før jul. I dag lå den i posten. Endelig trening med pulsklokke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. februar 2011 #910 Del Skrevet 2. februar 2011 Fikk endelig somla meg til å sende inn pulsklokka og -beltet på fredag, etter at den plutselig sviktet før jul. I dag lå den i posten. Endelig trening med pulsklokke igjen. De er genialt raske hos Polar altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #911 Del Skrevet 2. februar 2011 De er genialt raske hos Polar altså! Jepp! Deilig det! De ga meg akkurat samme beskjeden som de ga deg, så jeg tror det er et standardsvar de sender ut. Jeg har hørt om flere som har akkurat samme problemet, så det er vel heller et svakt punkt på de beltene, men det kan de jo ikke innrømme. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. februar 2011 #912 Del Skrevet 2. februar 2011 Ønsker meg og ei pulsklokka, men har ikkje tatt meg råd til det enno. Virker som det gir ein ekstra motivasjonsdytt! Håper du får mange gode økter framover. Snart er det sol sol SOOOL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. februar 2011 #913 Del Skrevet 2. februar 2011 Var den ødelagt, eller fungerte den bare dårligere? Synes min klokke fusker av og til.. irriterende. Men blir ikke helt klok på hva det er.. Godt du ble fornøyd, liker Polar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #914 Del Skrevet 2. februar 2011 Ønsker meg og ei pulsklokka, men har ikkje tatt meg råd til det enno. Virker som det gir ein ekstra motivasjonsdytt! Håper du får mange gode økter framover. Snart er det sol sol SOOOL! Jeg synes absolutt det ble mer motiverende med pulsklokke, selv om jeg kanskje ble i overkant opphengt i målinger, puls, osv. Jeg brukte penger og gavekort jeg fikk til jul for å bruke på pulsklokke, og kjøte meg etterhvert også fotsensor, som jeg bruker når jeg løper. Da får jeg måling på hvor langt jeg løper, gjennomsnittsfart og maxfart osv. DET er motiverende det! Var den ødelagt, eller fungerte den bare dårligere? Synes min klokke fusker av og til.. irriterende. Men blir ikke helt klok på hva det er.. Godt du ble fornøyd, liker Polar Jada, de er jo serviceminded og raske, så absolutt fornøyd med dem. Jeg elsket å trene med pulsklokke og var temmelig fortvilet da den begynte å fuske. Det er elektrodene i den nye typen belter som ikke er heeeeelt bra, så beltene fusker etterhvert og klarer ikke måle pulsen. Har savnet å trene med pulsklokke, og det er noe av grunnen til at jeg ikke har vært motivert til å løpe noe, ettersom jeg har både fotsensor og pulsklokke og dermed virkelig får monitorert løpinga mi. Men så glemte jeg liksom av å lete opp kvitering og sende den inn, for jeg løp jo ikke likevel. Nå som jeg skal løpe ute i Australia ble det plutselig viktig igjen, og jeg fikk sendt den inn. Godt å ha med seg som treningsmotivasjon i Australia, og det skal bli interessant å få litt oversikt igjen over hvor hardt jeg egentlig trener om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #915 Del Skrevet 4. februar 2011 Plutselig ikke så fornøyd med Polar likevel. Har de ikke testet at det fungerer? De sendte meg nytt belte, men den viser fortsatt 00 på puls, og selv om jeg har det kjipt akkurat nå, og føler meg ganske usynlig og bortglemt, så tror jeg i aller høyeste grad jeg er i live. :gjeiper: Kort, ukonsentrert møkkaøkt i går. Lite søvn natt til onsdag, stressende dag hele onsdagen, og lite søvn natt til i går, ekstremt deppa og tankene var all over the place, jeg jobbet lenge, og var dødssliten da jeg sparket meg selv av gårde på trening. Treningssenteret var helt ok, ganske lite, og ikke imponerende bra utstyrt hva frivekter gjelder, men jeg fikk da en kort økt på bryst og skuldre likevel. 5 min tredemølle, 9,6 km/t, 0,78 km 10 min oppvarming med skuldersett, core->shrugs: - 1,25 kg: 20x, 10x, 10x, 20x->5/10 - 1,25 kg: 20x, 10x, 10x, 20x->5/10 - 2,5 kg: 10x, 5x, 5x, 10x->5/10 30 min styrke, bryst og skuldre: - Skråbenk-droppsett: 16/4->7/15 - 16/5->7/15 - 16/4->7/10 - 16/4->7/10 Flyes: 9/10 - 9/10 - 9/10 - 9/10 Skuldre, core->shrugs: 5kg->6/10 - 5kg->6/10 - 5kg->6/10 - 5kg->6/10 - 5kg->6/10 Totalt 55 min treningsøkt. Ingen god økt, ingen motivasjon, ingen god følelse etterpå, men jeg kom meg da av gårde i det minste. Dagens økt: 25 min tredemølle, intervaller: 4,5 km, gj.sn.hastighet: 10,9 km/t 25 min spinning Egentlig ble det litt kortere økt enn jeg hadde håpet, men jeg må begynne å være fornøyd når jeg får 30, 45, 50 minutter på dager da ikke alt er normalt, så lenge jeg kommer meg av gårde og får kjørt en økt. Jeg må slutte å sette sånne enorme krav til meg selv og min trening, for jeg kommer til å slite ut meg selv om jeg skal være misfornøyd med alt under 1,5 t. Egentlig en veldig deilig kombo så tidlig på morgenen, i underkant av en halvtime løping og i underkant av en halvtime spinning. Perfekt måte å våkne på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 4. februar 2011 #916 Del Skrevet 4. februar 2011 Synes du er flink som får så mye gjort når du er ute på reise. Du fortjener ros! Er shrugs skulderøvelse? Har bare prøvd det med stang, men kanskje du meiner ein anna måte siden du skriver 6 kg (manualar?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #917 Del Skrevet 4. februar 2011 Synes du er flink som får så mye gjort når du er ute på reise. Du fortjener ros! Er shrugs skulderøvelse? Har bare prøvd det med stang, men kanskje du meiner ein anna måte siden du skriver 6 kg (manualar?). Nå som jeg har nordisk medlemsskap på SATS er det veldig enkelt å få trent når jeg er på reise. Før måtte jeg jo ut med 200 kr for å få trent, men nå kan jeg trene gratis i Stockholm og København, så da har jeg ingen unnskyldning lengre. Det ligger jo som regel noen SATS ganske nærme hotellene jeg bor på også. Ok, jeg forsøker å booke hoteller i nærheten av SATS Er man treningsnarkoman, så er man treningsnarkoman. Det er litt deilig også å trene når man er ute på reise. Som regel har jeg jo ingenting å finne på etter jobb, og det er gjerne litt ekstra slitsomt med fly, hotell, lengre og mer kronglete reisevei fra hotell-kontor-hotell, da er det deilig å kunne koble av litt på treningssenteret. Shrugs er skulderøvelse ja. Løser opp i skuldre, nakke og øvre del av rygg. Jeg bruker manualer, men siden jeg har veldig sterke spenninger i rygg, nakke og skuldre på grunn av en medfødt feil i ryggraden så skal jeg uansett ikke ta veldig tungt på denne øvelsen, men heller bruke den til å løse opp spenningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 4. februar 2011 #918 Del Skrevet 4. februar 2011 Ok, jeg forsøker å booke hoteller i nærheten av SATS Er man treningsnarkoman, så er man treningsnarkoman. God helg, Enigma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #919 Del Skrevet 6. februar 2011 Dagen begynte med bare rot og tull, men det viste seg etterhvert at det var til det beste. Jeg glemte treningssokker (ull funker dårlig), og treningshåndkle, jeg hadde ikke kortene mine med meg frodi de lå et annet sted enn lommeboka etter turen, og jeg endte med å stikke hjem og hente håndkle og sokker. Da fikk jeg ikke tatt noen helkroppsøkt som var planen siden gårsdagens trening gikk i vasken. Innen jeg var hjemme fra flyplassen og hadde spist var det så kort tid igjen før senteret stengte at jeg måtte stresset for å få en halvveis, halvtimes økt, og jeg ga faen. Etter endelig å ha kommet meg på senteret med alt jeg trengte i dag, kom jeg fram til at det var like greit å drite i styrken, ettersom jeg skal kjøre styrke i morgen. Jeg MÅ kjøre styrke i morgen, fordi onsdag får jeg ikke gjort det, for da skal jeg jobbe overtid, og jeg får bare tid til en kjapp kondisjonsøkt på morgenen. Anyway, dagens økt: 10 min tredemølle 25 min core, skuldre->shrugs med lette vekter bare for å løse opp: 1,25 kg->5/10 1,25->5/10 2,5->7/10 1,25->5/10 1,25->5/10 55 min spinning Med 1,25kg kjører jeg alltid 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20 x siden det er så lett. Fikk kjørt meg godt ut på godt ut på spinninga i dag. Life keeps handing me lemons these days. Jeg er så drittlei, så jeg trengte å blåse ut. Ikke at det hjelper så lenge av gangen, jeg vil bare at ting skal være enkelt og bra, men det ser ut som det er umulig å få til. Tanken om å satse på Athletic fitness leker seg fortsatt oppe i huet mitt, jeg trenger noe å legge energien min i, og noe helt, helt annet å konsentrere meg om. Jeg må bare finne ut hvordan i helvete jeg får tatt poseringsbilder av meg sjøl, og finne et team. Tror fortsatt Gympartner er det beste, fordi jeg da fortsatt vil ha en del frihet til å bestemme litt selv. Hmm ... What to do, what to do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 7. februar 2011 #920 Del Skrevet 7. februar 2011 Synes det høres veldig spennande ut! Bare sett på sjølvutløsaren. Fint å ha et mål med det ein gjør. Skal fortsetta med skuldersettet ditt, syns det tok godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå