madam_mim Skrevet 1. januar 2011 #801 Del Skrevet 1. januar 2011 Du kjører hardt! Flott å ha eit konkret mål å jobba mot, kjenner sjøl ein slags ny motivasjon komma sigande... Hehe, ser for meg gjengen utafor senteret...var det typisk "skal begynne nytt og bedre liv"-folk eller mest hardbarka gymrotter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #802 Del Skrevet 1. januar 2011 Du kjører hardt! Flott å ha eit konkret mål å jobba mot, kjenner sjøl ein slags ny motivasjon komma sigande... Hehe, ser for meg gjengen utafor senteret...var det typisk "skal begynne nytt og bedre liv"-folk eller mest hardbarka gymrotter? Tror nok de fleste var folk som trener jevnlig i det minste. Lite "nytt-og-bedre-liv"-prat, mer kommentarer av typen: "Jøss, det er KØ faktisk, også jeg som trodde vi kunne få senteret nesten for oss selv". Men kanskje de som forsøkte å starte et nytt og bedre liv bare holdt kjeft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 1. januar 2011 #803 Del Skrevet 1. januar 2011 Tja, nytt og bedre liv-gjengen ligger kanskje heima med bakrus i dag, for så å starta det nye og bedre livet i morgon? Ikkje for det, er egentlig standard prosedyre for meg og det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #804 Del Skrevet 1. januar 2011 Tja, nytt og bedre liv-gjengen ligger kanskje heima med bakrus i dag, for så å starta det nye og bedre livet i morgon? Ikkje for det, er egentlig standard prosedyre for meg og det... Hehehe, spørs vel det. Sikkert mange som begynner mandag også, siden mandag liksom er dagen for nytt-og-bedre-liv. Må innrømme at det var litt rart å ha en edru nyttårsaften. Litt godt også da, selv om jeg merker det godt nå at det ble seint nok i natt, og at det tok på å stå opp tidlig i morges og ta toget i 2 timer for å få trent. Har fått et par kommentarer på at jeg ikke er helt rett i huet, men det tar jeg med stor ro. Det er allerede opplest og vedtatt at jeg er temmelig sprø når det kommer til trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 1. januar 2011 #805 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er mange av oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #806 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Det er mange av oss! Jepp, og godt er det! Det beste med at vi var så mange som stod og venta på at det skulle åpne i dag var følelsen av å være litt mindre unormal. Eller i det minste ikke var aleine om å være unormal. Endret 1. januar 2011 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #807 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg hadde så smått planer om å starte økta med en spinningtime, men den var visst fullbooka da jeg kom (også jeg som var så dum at jeg meldte meg av den tidligere i uka fordi jeg ikke var sikker på om jeg kom til å komme opp i tide ). Dermed ble det bare tredemølle til oppvarming, en styrkeøkt og så var jeg i grunnen tom. Har så lite energi om dagen at det er skremmende. Sov 12 timer i natt, var våken 2 ganger, men sovnet igjen ganske uproblematisk. Dagens økt: 15 min tredemølle, 2,37km, gj.sn.fart: 9,6 km/t 70 min styrketrening: - Frontbøy: 20/20 - 30/12 - 30/12 - Mark/strakmark: 55/12 - 55/12 - 55/14 - 55/14 (annethvert sett mark og strakmark) - Spensthopp m/stang: 10/10 - 10/10 - 10/10 - Leg press: 60/15 - 70/13 - 70/13 - Tåhev: 35/15 - 60/14 - 65/14 - Ettbeinshofteflex: 20 - 20 - 20 - Benhev: 15 - 15 - 15 - Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20 Leg ext.-maskina på Bislett var ødelagt, så leg ext. gikk ut i dag. Får ikke hjelpe så mye det. De har en bedre tåhevmaskin enn rotary calf (selv om de har den også), en maskin der du halvveis sitter, men får omtrent samme effekt som med tåhev i smith bortsett fra at du slipper vekta på nakken. Jeg er veldig glad for det, for skuldrene mine er i grunnen vonde nok fra før, i tillegg til at trynet i smithmaskina uten sikringa på fortsatt sitter i kroppen. Klarer ikke la være å tenke på det hver gang jeg gjør den øvelsen, og nå setter jeg ALLTID sikringa på. Har enda ikke sett noe til de 15kgs vektskivene de skulle skaffe, men de har i det minste fått noen svære 10kgs skiver, som faktisk er større i diameter enn 20kgs skivene, så de brukte jeg på markløften i dag. Fungerte fint det, selv om man tenker at så store skiver skal være tunge, så plukker man dem opp og de veier ingenting. :gjeiper: Sånn passe fornøyd med økta i dag. Litt skuffet over at jeg ikke fikk noen spinningtime, men for energinivået mitt var det vel i grunnen like greit. I morgen er det spinningtime igjen, så jeg skal ikke klage. Har ikke turt å gå på vekta på over en måned. I grunnen litt rart at jeg har klart å holde meg unna så lenge, men tror jeg har hatt godt av det. Jeg trenger å få fokuset mitt litt vekk fra vekta og tall. Skal unngå å veie meg før 15. januar, men da skal helst tallet som vises være tilfredsstillende også. Kunne veid meg den 10, men jeg skal i barnedåp dagen før, så da tipper jeg at vekta ikke viser den hele og fulle sannheten dagen etter. :gjeiper: Så 15. januar blir første gang på 2 måneder jeg veier meg. Forhåpentligvis er den snill mot meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #808 Del Skrevet 2. januar 2011 Treningsplan for uka som kommer: Mandag: Styrketrening, bryst og skuldre Spinning Tirsdag: Styrketrening, bein og core Løping? (Skal tilbake på jobb etter økta, så spørs hva jeg har tid til. Onsdag: Styrketrening rygg og core Spinning Torsdag: Romaskin Løping 40 min spinning Fredag: Spinning Styrketrening overkropp Lørdag: Spinning Styrketrening bein + core Søndag: Fri pga. barnedåp Litt annerledes plan til uka, pga. overtidsjobbinga tirsdag, og barnedåpen søndag. Er ikke så glad i den faste overtidsjobbinga egentlig. Den skaper alltid litt trøbbel for treninga, og gjør meg veldig trøtt og sliten i dagene etter. Ikke er den helt god for kostholdet heller. Det ble litt bedre etter at jeg begynte å ta med egen mat, men de gangene jeg ikke rekker å få ordnet i stand noe må jeg ta til takke med mat fra Spice, og det er ikke akkurat så stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 2. januar 2011 #809 Del Skrevet 2. januar 2011 Oi, du leker ikke trening nei. Real plan du har! Det er så kjedelig når energien har stikki av. Vet du noe om hvorfor den har gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #810 Del Skrevet 2. januar 2011 Oi, du leker ikke trening nei. Real plan du har! Det er så kjedelig når energien har stikki av. Vet du noe om hvorfor den har gjort det? Må understreke at hvis jeg trener spinning samtidig med styrketrening så tar jeg meg ikke helt ut på spinningtimen altså. Da kjører jeg sånn noenlunde mitt eget løp, og ligger vel på en mellom 70 og 80% av makspuls. At jeg legger opp til løping på torsdag har med at spinningtimen er en lett og kort spinningtime, en såkalt Sykkel1, så det er aldri meningen at du skal ligge høyt i puls. Dermed høres jo planen mye tøffere ut enn den er. Tipper det har blitt for mye stress, jobbing og ting som har skjedd før jul. Har hatt en tøff tid privat det siste halve året, med mye som har skjedd og mye som har påvirket meg negativt og gjort at jeg sover dårlig. Når man da oppå det får alt for mye å gjøre på jobb, og alt for mange tilstelninger med leverandører og jobben så er det nok ikke så rart at energien forsvinner. Forhåpentligvis så kommer den tilbake hvis ting bare roer seg litt på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #811 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er så utrolig dårlig at Torshovsenteret ikke oppdaterer timeplanen når de skifter instruktører! Skulle jo på spinning i går, fordi min yndlingsinstruktør skulle ha timen, stemte det? Neeeida, 3t nå i romjula og i går som hun har vært satt opp og ikke hatt timen. Gidder ikke engang ta sjansen neste uke, selv om hun er satt opp på mandagstimen da også. Men torsdagstimene har hun fast i det minste, så da er det vel trygt å møte opp. Trening mandag: 20 min AT, 3,1 km 50 min styrketrening: - Skråbenk: 13,6/12 - 13,6/11 - 13,6/9 - Flyes: 10/12 - 10/11 - 10/10 - Sidehev+shrugs: 6/12+10 - 6/12+10 - 6/12+10 - Fronthev+shrugs: 7/12+10 - 7/12+10 - 7/12+10 - Foroverbøyd sidehev: 7/12 - 7/12 - 7/12 - Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20 - Hofteflex m/push ups: 8 - 8 - 6 30 min tredemølle, 4,75 km, gj.sn.fart: 9,5 km/t Feilberegna tida litt, så hadde veldig god tid før spinningtimen. Det var jo i grunnen greit, så fikk jeg løpt før timen, og oppdaget at det var en instruktør jeg ikke likte. Dermed ble det ingen spinning i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #812 Del Skrevet 4. januar 2011 Beindag i dag. Jeg elsker beinprogrammet mitt, blir så gelé i beina som jeg knapt har blitt før. Godfølelse! 15 min tredemølle, 2,5 km, gj.sn.fart: 10 km/t 75 min styrketrening: - Frontbøy: 20/10 - 32,5/12 - 35/10 - Strakmark: 60/12 - 65/12 - 67,5/12 - Leg press: 70,6/12 - 70,6/12 - 70,6/12 - Leg ext.: 36,6/9 - 36,6/9 - 36,6/9 - Utfall: 9/12 - 9/12 - 10/11 - Tåhev, sittende: 35/10 - 35/10 - 35/10 - Tåhev, stående: 60/10 - 60/10 - 60/10 - Omv. crunch: 20 - 20 - 20 - Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20 - Crunch, ball: 20 - 20 - 20 - Planken m/5kgs vektskive: 45 sek, 45 sek, 30 sek, 20 sek pause mellom settene Det gikk lettere å øke på frontbøyen enn jeg fryktet. Mye lettere faktisk. Tenkte først at 32,5 skulle bli tungt, men det var såpass lett at jeg heller økte til 35 kg. Kommer ikke fullt så langt ned på Torshov som på SATS, men det er ikke mye om å gjøre. Går ned til stanga treffer sikringa, noe som er mer enn langt nok. Strakmarken var også lett i dag. 60 kg fløy opp 12 ganger så lett som ingenting. Fin oppvarming da. :gjeiper: Skjønner ikke at han som tok innimellom settene mine kunne få noe ut av det, ettersom vi tok samme antall kg, og jeg syntes det var i letteste laget opp til 67,5 kg. Kommer til å starte der neste gang, og heller evt. øke til 70 også. På leg press og leg ext. så jeg hvor stor forskjell det er fra maskin til maskin, og det er jo noe av grunnen til at jeg foretrekker frivekter. 70,6 kg på leg press var forferdelig tungt, mens 70 kg på SATS var helt greit. Derimot var 36,6 kg på leg ext. ok på Torshov, mens det holdt med 27,5 på SATS. Vel, ikke noen øvelser jeg egentlig henger meg opp i, siden de bare er støtteøvelser for å presse maks ut av beina, men det er jo verdt å merke seg, lell. Jeg vet ikke helt hva som er galt oppi huet mitt om dagen. Før beinøktene er jeg lite motivert, har ikke lyst osv. Men så fort jeg kommer i gang elsker jeg det jo. Beinprogrammet jeg har nå er så til de grader digg, jeg har aldri vært så fornøyd med beindagene før. Mestringsfølelsen på Frontbøy er fantastisk! Det at det faktisk gikk greit å øke til 35 kg, at jeg fortsatt klarte å holde ryggen fin og rett, uten noen smerter noe sted ... Godøvelse! Hvorfor har jeg ikke tatt denne før? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. januar 2011 #813 Del Skrevet 4. januar 2011 Du har så imponerende lange økter synes jeg! Blir sliten bare jeg leser gjennom jeg Så bra at du liker frontbøy! Har selv gått veldig lei knebøyen, men frontbøy er en fin øvelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #814 Del Skrevet 4. januar 2011 Du har så imponerende lange økter synes jeg! Blir sliten bare jeg leser gjennom jeg Så bra at du liker frontbøy! Har selv gått veldig lei knebøyen, men frontbøy er en fin øvelse! De føles ikke lange i det hele tatt. Jeg ble i grunnen litt overrasket da jeg kikket på klokka etter coredelen, for jeg syntes ikke jeg hadde holdt på så lenge. Var god og sliten, det gikk ikke på det, men tida bare fløy. Sånn sett er bryst- og skuldredagen veldig greit. Øktene der blir korte fram til jeg begynner med 4-5 sett og droppsett. Litt deilig med noen dager der styrkedelen ikke blir så lang. Frontbøy er fin øvelse ja, godøvelsen. Hadde aldri trodd jeg skulle si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. januar 2011 #815 Del Skrevet 4. januar 2011 hehe,... jeg blir også skikkelig sliten av å lese. Muligens fordi jeg akkurat kom fra trening da...*puff* høres ut som en knallbra økt med mye energi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #816 Del Skrevet 4. januar 2011 hehe,... jeg blir også skikkelig sliten av å lese. Muligens fordi jeg akkurat kom fra trening da...*puff* høres ut som en knallbra økt med mye energi! Hehehe, lov det etter den økta di. Deilig med en sånn beinøkt, at de blir noe positivt! Må slutte å grue meg sånn til dem på forhånd nå så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #817 Del Skrevet 5. januar 2011 STØØØL!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 5. januar 2011 #818 Del Skrevet 5. januar 2011 Må bare si !!!! Du er fader meg en spreking!! Også lurte jeg på om jeg kunne spørre deg om noe? Fordi tingen er at jeg har gått ned 10 kg for ett år siden, og nå er jeg i gang igjen. (Skal ned 5 til) Det som har vært ulempen med å gå ned så mye er at jeg har fått litt slappe pupper. De henger ikke veldig, men de er ikke så sprettene som før. (Folk spurte meg om jeg hadde silikon). Lurer på om du har noen knalltips til hvordan jeg kan stramme opp puppene litt uten å miste noe mer pupp liksom! Har 75B og vil helst ikke gå noe mer ned! Er 22 år bare så syns det er litt tidlig å se puppene forfalle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #819 Del Skrevet 5. januar 2011 Må bare si !!!! Du er fader meg en spreking!! Også lurte jeg på om jeg kunne spørre deg om noe? Lurer på om du har noen knalltips til hvordan jeg kan stramme opp puppene litt uten å miste noe mer pupp liksom! Jeg svarte deg i din egen treningsdagbok jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #820 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg var jo altså på senteret på Torshov i går. En ting jeg både synes er veldig deilig med SATS, og som jeg savner når jeg er på SATS er at de som jobber der kjenner meg ikke. Sykkelinstruktøren fra CycleMovie "kjenner" meg, men ellers er det ingen av de ansatte, eller de som trener der som kjenner meg. Jeg er anonym, "usynlig". Det kan være veldig deilig, for jeg slipper at noen "forstyrrer" meg, men samtidig så kan jeg savne å bli sett, savne å være noen. Det er litt sannhet i sangen fra Cheers: "You wanna be where everybody knows Your name. You wanna go where people know, people are all the same, You wanna go where everybody knows your name." Har tenkt litt ekstra på det i det siste, siden det er så lenge siden jeg har vært på Torshov, og de ansatte der har kommet bort til meg disse dagene ettersom jeg har sett dem og småpratet litt osv. De kjenner ikke nødvendigvis navnet mitt, men de vet godt hvem jeg er! I går møtte jeg ei av de ansatte i garderoben og hun slo av en prat. Det at de merker seg at jeg ikke har vært der på en stund, at de kommenterer at jeg har klippet meg ... Man er noen, og det kan være både bra og ikke fullt så bra. Alt ettersom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå