Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Det er absolutt realistisk!! :)

Bare 5 små kg igjen. :dåne:

Kom meg ikke opp av senga i tide til å trene styrke før spinninga, så da ble det styrketrening etterpå i stedet. Styrkerommet var opptatt, så det ble bare maskiner. Leg ext. og Leg press skal fast inn i programmet, egentlig like greit at det ikke ble knebøy, var litt sliten i beina etter spinninga.

Søndagens trening:

10 + 55 min spinning

45 min styrketrening:

- Leg ext.:25/10 - 35/6 - 35/6 - 35/6

- Leg press: 50/10 - 70/6 - 70/6 - 70/6

- Utfall, manualer: 9/10 - 12/6 - 12/6 - 12/6

- Tåhev, smith: 60/10 - 80/6 - 80/6 - 80/6

- Crunch, ball: 10 - 10 - 10

- Hofteflex, ettbeins: 20 - 20 - 20 (10 pr. bein, pr. sett)

Dagens trening:

10 min roing

43 min styrketrening:

- Skråbenk: 18/5 - 18/3 - 17/4 - 17/4

- Flyes: 12/6 - 12/6 - 12/6 - 12/5

- Sidehev+shrugs: 7/10+10 - 7/10+10 - 7/10+10

- Fronthev+shrugs: 7/10+10 - 7/10+10 - 7/10+10

- Foroverbøyd sidehev: 7/10 - 7/10 - 7/10

- Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20

10 + 45 min spinning

Helt ok time. Ikke den beste musikken, ikke den beste instruktøren, men verken musikken eller instruktøren irriterte meg på noen måte. Rett og slett bare helt ok som en avslutning på en treningsøkt. Fikk kjørt meg akkurat passe ut, instruktøren var gudskjelov ikke av typen som hyler og skriker, hun holdt seg temmelig nøytral når hun skulle ha oss til å jobbe. Kommer nok til å stikke på denne timen igjen etter styrkeøkt.

Planen er å i størst mulig grad få med meg spinningtimer enten som oppvarming eller som avslutning på styrkeøkt fram til jeg stikker til Australia. Trenger å få inn mer kondisjon enn jeg gjør nå, og jeg vil være in gooooood shape når jeg drar. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 kg. i skråbenk!! Jeg bøyer meg i støvet! :enig:

Så spennende med Australia. Hvor lenge skal du være der? Ferie? Studier? Regner du med å få opprettholdt litt trening der? (mange spørsmål, men skal selv ut å reise i en lang periode over nyttår.)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg blir stor skal eg bli lika sterk som deg :mrgreen:

Heldiggris som skal av gårde til varmen!!! Tviler ikkje på at du kjem til å se smashing ut når du drar (eller det trur eg egentlig du gjør allerede)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 kg. i skråbenk!! Jeg bøyer meg i støvet! :enig:

Så spennende med Australia. Hvor lenge skal du være der? Ferie? Studier? Regner du med å få opprettholdt litt trening der? (mange spørsmål, men skal selv ut å reise i en lang periode over nyttår.)

Takk for det yoga, er temmelig fornøyd med 18 kg selv. ;) Jeg skal være i Australia i 4 uker på ferie. Jeg vet at jeg kommer til å trene der, rett og slett fordi jeg alltid trener, selv når jeg er på ferie. Å ikke trene er for meg unaturlig, for ikke å snakke om at jeg blir fullstendig umulig å ha med å gjøre. :sjenert: Selvfølgelig kommer jeg ikke til å få trent like mye og like bra, og det er heller ikke et realistisk mål.

Når man er på reise så kommer man ut av de vante rutinene, man bor på en fremmed plass, har ikke samme tilgang til den vante maten, stedet man pleier å trene etc. Alle disse tingene gjør at det blir vanskelig å leve akkurat som man pleier.

Jeg var på ferie i USA i 4 uker i sommer, og var ute og jogget, brukte de relativt elendige hotel gyms jeg hadde tilgang til, tilbragte mye tid på et fantastisk treningssenter i New Orleans, leide sykkel i San Francisco og svømte i hotellbassengene.

Lærte en del av den turen, og nå er målsetningen å komme meg på et gym 1-2 ganger i uka for å kjøre helkroppsprogram, og så heller da løpe, svømme/snorkle,forhåpentligvis lære og surfe, og ha med en treningsstrikk for trening av overkroppen, hoppetau, og kjøre litt ettbeinsøvelser siden jeg ikke har vekter når jeg trener utenom treningssenter. Bulgarske utfall, ettbeinsknebøy, spensthopp osv. kan man fortsatt trene og få litt utbytte av uten vekter. :)

Jeg kommer til å ha en liten jobb å gjøre når jeg kommer tilbake, med det opplegget klarer man ikke å opprettholde formen 100%, men bra nok i det minste. Målet er bare å opprettholde en viss form, og ikke ese ut mens jeg er der. :fnise: Bikiniformen må holde seg under hele turen. ;) Forfengelig? Jeg? Neeeeida. :gjeiper:

Når eg blir stor skal eg bli lika sterk som deg :mrgreen:

Heldiggris som skal av gårde til varmen!!! Tviler ikkje på at du kjem til å se smashing ut når du drar (eller det trur eg egentlig du gjør allerede)!

Du er søt du, madam_mim. :klemmer: Er for øvrig mektig imponert over hva du har klart å få til på bare et år. :)

Gleder meg veldig til den turen, og heldigvis har jeg fortsatt 1,5 måned til å perfeksjonere bikiniformen. Reiser i midten av februar. Skulle gjerne sett at tida gikk litt fortere, jeg vil ned til sol og varme nuh! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke noen god dag for trening. Deppa, og hadde en "feit og stygg"-dag, og er man feit skal man i alle fall ikke dra seg på treningssenteret. :roll:

Kaldt var det også, og jeg var sliten og lei. Null motivasjon, null treningslyst, ville bare bli i sofaen. Samtidig visste jeg at med det humøret mitt ville jeg gå på en voldsom matsmell hvis jeg ble i sofaen, så jeg sparket meg selv hardt bak og kom meg ut.

Egentlig bra jeg kom meg av gårde, for selvtilliten min ble litt boostet.

15 min crosstrainer, 2,63 km

55 min styrketrening:

- Nedtrekk->droppsett: 45/5->20/15 - 45/5->30/12 - 45/4->30/10 - 45/4->30/10

- Nedtrekk, v-grep->droppsett: 45/4->25/15 - 45/5->25/15 - 45/5->25/15 - 45/5->25/15

- Enhåndsroing->droppsett: 24/4->12/10 - 24/4->12/10 - 22/4->12/10 - 22/4->12/10

- Biceps->droppsett: 12/4->6/15 - 12/4->6/15 - 12/4->6/12

- Franskpress m/manualer->droppsett: 9/6->6/10 - 9/6->6/5 - 9/6->6/5

Måtte spørre en fyr om å få låne 24kgs manualen. Hadde lagt merke til ham fra første øvelse, fordi han drev og surra rundt i samme område som meg, og kikka på meg i pausene sine. Jeg kikka litt på ham og, så jeg skal vel ikke si noe. :gjeiper:

Fikk låne manualen, og han kom med en kommentar om "småjenter" og tunge manualer. Han la turen bortom meg på vei ut, og kommenterte at det så bra ut, og at jeg løfta tungt og var veltrent og muskuløs, for ei jente. :gjeiper:

Ikke noen ekstremt imponerende økt, men helt grei og veldig glad for at jeg kom meg ut i stedet for å kræsje på sofaen med ørten proteinbarer. :roll: Med den følelsen jeg satt med i dag hadde ikke trøstespisinga vært til å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøstespise proteibarer?? Wow, det var også en variant! :fnise:

Hehe, ja, du kan så si, men det er det eneste godterilignende jeg har i huset akkurat nå. De periodene jeg har hang til å trøstespise holder jeg huset fritt for sjokolade, is o.l. :)

Synes det var en særs god økt på deg i dag, jeg (ihvertfall fra mitt ståsted). :)

Takk for det yoga. :) Om man bare ser på hva jeg løftet så var det ikke noen ille økt, men for meg er en god økt en økt der huet er på plass og jeg er motivert. Det er mange brikker som skal på plass, det skal stemme bra teknikkmessig, jeg skal føle at jeg har energi. Huet mitt er all over the place om dagen, jeg sliter med å finne motivasjonen, ikke fordi det er noe galt med treninga, men fordi privatlivet er trøblete og jeg mistrives med situasjonen på jobb. :tristbla:

Har også litt ymse rusk her og der, en arm som ikke har det helt bra og en lyske/hoftestrekker som stadig plager meg litt. Mulig det blir bedre når jeg til uka begynner å trene lett og mange reps igjen. Ny 8-ukers periode før jeg drar til Australia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart Jul nå, Enigma... blir det trening selv i morgen? ;)

Håper du får en fin feiring, og slipper å tenke på jobb og tjas og mas. God jul! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart Jul nå, Enigma... blir det trening selv i morgen? ;)

Håper du får en fin feiring, og slipper å tenke på jobb og tjas og mas. God jul! ;)

Hei, Aurelia. :) Ingen trening på meg, verken juleaften eller 1.juledag. :) Da er jeg ganske stuck hos min mor, har ikke noen bil så jeg kommer meg noe sted, og ikke er det noen åpne treningssentre. Nok å drasse med seg fram og tilbake er det uten å måtte ta med treningstøy også, så det ble 2 treningsfrie juledager. I morgen, 2.juledag skal det derimot bli deilig å komme tilbake til treninga og litt normal mat igjen. Håper du har hatt en fin jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig med en treningsøkt igjen i går, etter masse god mat og litt for mye stillesitting. Tok en beinøkt og kjørte frontbøy. Forsøkte meg på dette lille juleaften også, og kommer til å kjøre dette framover, så får vi se hvor tungt jeg klarer å gå.

Foretrekker frontbøy selv om det gjør sabla vondt der stanga ligger siden jeg ikke er vant med det, men jeg kommer dypere, og jeg holder meg mye rettere i ryggen i tillegg til at jeg vingler mindre i knærne og ikke kjenner noen smerter i knær og rygg. Så får vi se om det fortsetter sånn også når jeg kjører tyngre.

Trening 23.12:

10 min ellipsemaskin

67 min styrketrening:

- Frontbøy: 20/10 - 30/8 - 30/8

- Markløft/strakmark: 65/5 - 65/10

- Leg press: 60/10 - 70/10 - 70/10

- Leg ext.: 35/8 - 35/8 - 35/8

- Skråbenk->flyes: 14/10->9/10 - 16/8->9/10

- Nedtrekk: 40/10 - 40/10 - 40/10 - 40/8 1. og 3. sett rett, 2. og 4. sett v-grep, langt bak.

- Fronthev+shrugs: 6/10+10 - 6/10+10 - 6/10+10

- Hofteflex, ettbeins: 20 - 20 - 20

- Omv. crunch: 20 - 20

- Crunch: 20 - 20

5 + 55 min spinning

Fikk det litt småtravelt på torsdag, for å rekke helkropp før spinninga. Sidehev utgikk, ettersom jeg har vondt rundt albuen. Aner ikke hva som er feil, men det har vært ganske vondt de siste ukene, og nå er det for vondt til å løfte noe særlig. Selv en laptop på noen få kg gjør vondt om jeg løfter litt feil. Det ble ikke bedre av at jeg bar rundt på niesen min 1.juledag. Får håpe det kommer seg, tror det er musklene som har blitt litt overarbeidet, så med litt forsiktig trening og mye hvile går det forhåpentligvis over.

Gårsdagens trening:

15 min AT

65 min styrketrening:

- Frontbøy: 20/10 - 30/10 - 35/6 - 35/6

- Mark/strakmark: 60/8 - 60/8 - 70/6 - 70/8

- Utfall, manualer: 10/9 - 10/9 - 10/9

- Leg ext.: 34,3/8 - 34,3/8 - 34,3/7 - 34,3/7

- Tåhev, sittende: 30/10 - 35/7 - 35/7 - 32,5/8

- Hofteflex m/push up på bosu: 10 - 10 - 10

- Hofteflex ettbeins: 20 - 20 - 20

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

- Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20

5 + 40 min spinning

I dag begynner jeg på nytt 7-ukers program. Skal bli deilig å få ting inn i faste former, og å trene lett igjen noen uker. Gjør noen små forandringer i programmet fra 8-ukersprogrammet, det ene er jo at det denne gangen bare blir 7 uker, og dermed en uke mindre med 12-15 reps, i tillegg legger jeg opp til en 3-splitt og en 2-splitt, så jeg kjører styrke 5 ganger i uka.

Jeg skal bytte ut knebøyen med frontbøy og legger til noen flere beinøvelser. Programmet vil da se ca. sånn ut:

Treningsprogram uke 52 – 6

UKE 1: 12-15 repetisjoner pr sett

UKE 2 OG UKE 3: 09-12 repetisjoner

UKE 4 OG UKE 5: 06-09 repetisjoner

UKE 6 OG UKE 7: 5 repetisjoner + droppsett for å øke volumet

Droppsett: reduser vekt med ca 40%, ca 15-20 reps

Mandag - bryst og skuldre:

Skråbenk

Flyes

Sidehev + Shrugs

Fronthev + Shrugs

Foroverbøyd sidehev

Core, skuldre

Tirsdag - rygg, armer og core:

Markløft

Nedtrekk, strak

Nedtrekk, v-grep, langt bak

Enhåndsroing

Bicepscurl, manualer

Franskpress, manualer

Core

Torsdag – Bein og core:

Frontbøy

Strakmark

Leg press

Leg ext.

Utfall

Tåhev, sittende

Tåhev, stående

Core

Lørdag – overkropp:

Benkpress

Flyes

Nedtrekk, strak

Enhåndsroing

Sidehev + Shrugs

Fronthev + Shrugs

Foroverbøyd sidehev

Skuldre, core

Hofteflex m/push up på bosu

Core

Søndag – underkropp:

Frontbøy

Markløft/Strakmark annethvert sett

Spensthopp

Leg press

Leg ext.

Tåhev, stående

Tåhev, sittende

Kommer til å kjøre spinning som avslutning på beinøkta på torsdager og søndager, og som "oppvarming" på lørdager. Ellers kommer jeg til å se an litt om jeg kan få med meg spinningtimer i forbindelse med styrkeøktene.

Onsdag og fredag blir faste kondisjonsdager, evt. hviledager. Kommer til å variere om jeg kjører spinning, løper eller står på AT/Crosstrainer. Det blir 7 tøffe uker, men så har jeg vel en hel uke med fri den uka jeg reiser til Australia, så da får kroppen hvile. :) Forhåpentligvis er da bikiniformen inne.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftig program Enigma! ;) Godt du er i gang igjen, du virker gira! ;)

and here you GO!!! :heiajente: :heiajente: :heiajente: :heiajente: :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftig program Enigma! ;) Godt du er i gang igjen, du virker gira! ;)

and here you GO!!! :heiajente: :heiajente: :heiajente: :heiajente: :heiajente:

Tusen takk, Aurelia. :)

Utrolig deilig å være i gang igjen! Møtte på folk fra gamle bokseklubben min i dag, fikk noen ideer til endring i programmet mitt. Fikk også en kompliment jeg satte skikkelig pris på. Han så at jeg tok coreøvelsen for skuldre og kommenterte at jeg begynte å bli skikkelig "stor", at det var tøft med jenter som turte å bygge. :nigo: Så viste han meg kombinasjonen de pleier å trene.

Først 10 reps der du løfter skiva over hodet og holder igjen på vei ned, så 2 x 5 rotasjoner foran deg, 5 hver vei, deretter 2 x 5 reps rundt hodet slik jeg gjør, 5 hver vei, og til slutt 10 reps hvor du pusher vektskiva eksplosivt ut framfor deg. Den blir min nye skulderøvelse på lørdagene. Han hadde fått veldig god effekt av den.

Dagens økt:

10 min AT, 1,5 km

60 min styrketrening:

- Skråbenk: 12,5/15 - 12,5/13 - 12,5/12

- Flyes: 8/15 - 8/15 - 8/15

- Sidehev+shrugs: 5/15+10 - 8/15+10 - 8/15+10

- Fronthev+shrugs: 6/15+10 - 6/15+10 - 6/15+10

- Foroverbøyd sidehev: 5/15 - 6/15 - 6/15

- Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20

- Hofteflex m/push ups på bosu: 10 - 10 - 10

10 min løping

5 + 50 min spinning

Blir ikke noe spinning i morgen. :( Er ikke yndlingsinstruktøren min som skal ha timen likevel, så da gidder jeg ikke. Skal prøve å løpe i stedet, dersom jeg klarer å bevege meg. :fnise: Er så himla støl etter i går, og 2.dagen pleier å være verst. I tillegg gikk jeg rett på ræva etter treninga i går, og smalt i bakken og slo baken min gul og blå igjen i dag. :roll:

Deilig å løpe i dag, selv om det bare var 10 min. Formen er ikke så ille som fryktet, og det gikk så lett, så lett å løpe. Håper virkelig jeg er noenlunde bevegelig i morgen så jeg kan løpe en halvtime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens trening, deilig, deilig, deilig å være i gang med et fast program igjen! :nigo:

10 min romaskin, 2053 m

70 min styrketrening:

- Markløft: 55/15 - 55/13 - 55/12 (blir så sinnsykt andpusten av så mange løft!)

- Nedtrekk, strak: 32/15 - 32/15 - 32/15

- Nedtrekk, v-grep: 32/15 - 32/12 - 32/14

- Bicepscurl, manualer: 7/15 - 7/15 - 7/15

- Franskpress, manualer: 6/15 - 7/13 - 7/12

- Crunch, ball: 20 - 20

- Båten m/siderot.:8/20 - 8/20

- Benhev: 15 - 15

- Hofteflex, ettbeins: 20 - 20

30 + 5 min løping, tredemølle, 5,56 km (6,05km)

30 min pyramideløping på mølle + 5 min nedtrapping. 5,56 km etter 30 min, totalt etter 30 min + 5 min nedtrapping: 6,05 km.

Utrolig deilig å løpe igjen. Gikk gradvis oppover fra 10,0 km og opp til 12 km. Komfortgrensa ligger rundt 11 km/t, så skal si meg godt fornøyd med det. :) Da slutter det å være behagelig, men det ble aldri vondt, bare slitsomt. Godt å kjenne på at formen ikke er så ille.

Rompa mi er for øvrig forferdelig vond. Skikkelig gul og blå, og det gjør vondt å sitte. Utrolig praktisk når man har en kontorjobb, så i dag er det hjemmekontor og jeg halvveis ligger på sofaen. Ikke at det er så veldig mye bedre, siden vondten også sprer seg litt oppover ryggen. Datt visst skikkelig hardt, ok, jeg gikk jo rett på ræva og det smalt ganske godt, men ...

Vel, vel. Det går over. I dag er det spinning som står på planen, og muligens mer løping hvis jeg rekker/orker. Energinivået mitt har vært skremmende lavt så langt i dag, og var totalt tom da jeg kom hjem etter treninga i går. Det var et ork å gå fra trikken og hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe løping i dag, litt tung i beina, og jeg skal tross alt trene beina i morra. Dermed ble det bare spinning.

Dagens økt:

10 + 55 min spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare" spinning... hehe.. hardbarka du er!

Tja, det handler vel i grunnen om å bli vant med lange kondisjonsøkter. :) Tidligere ville jeg sagt det samme som deg, ;) men etter ganske mange løpeturer på 1,5 - 2,5 t føles det ikke lenge i mitt hode. Bortsett fra når jeg da var så tung i beina som på onsdag.

Utrolig uinspirerende instruktør. Greit at han ikke hadde "gjennomanalysert musikken" som han sa, men det går jo an å gi "litt" instruksjoner og si i fra når man reiser seg og setter seg likevel. Komme med en og annen motiverende kommentar eller litt pisk, men neida. Så det ble en temmelig rolig økt alt i alt. Ikke at jeg har vondt av det, hardkjør på hver trening er ikke bra om man trener så mye, men irriterende likevel.

Trening torsdag:

15 min crosstrainer, 2,57 km

74 min styrketrening:

- Frontbøy: 20/10 - 30/12 - 30/12

- Strakmark: 55/15 - 55/15 - 55/14

- Leg press: 60/15 - 60/15 - 60/15

- Leg ext.: 30/12 - 27,5/12 - 27,5/12

- Utfall: 8/15 - 8/15 - 8/15

- Rotary calf: 30/12 - 30/13 - 30/13 (ikke noe glad i denne sittende "tåhev"-maskina, men det er det eneste som finnes på SATS Majorstua)

- Tåhev, smith: 50/14 - 50/13 - 50/13

- Hofteflex, ettbeins: 20 - 20 - 20

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

- Planke: 30 - 30 - 30, 15 sek pause mellom.

30 + 5 min løping, 5,1 km/5,6 km

Utrolig støl etter den økta, både i går og i dag. Utfall hadde visst fallt ut av programmet mitt og at jeg hadde byttet om på tirsdag og torsdag, men jeg kjører altså utfall i beinprogrammet på torsdager. Veldig deilig beinprogram, var gelé i beina, men etter et par minutters løping gikk det ganske greit å løpe likevel. Litt lavere fart enn på tirsdag bare, så gikk det fint.

Trening nyttårsaften:

10 + 55 min spinning

Instruktøren som kjører CycleMovie-timen jeg går på på søndager hadde selskap av en annen sprø fyr denne timen. Kompisen hadde glitrende cowboyhatt, og instruktøren sjøl stilte med en fisk på huet. Tipper det var varmt å sykle med! De lagde litt show siden det var nyttårsaften, samtidig er de flinke til å motivere. Har vel ikke opplevd instruktøren på annet enn CycleMovie-timene, og da gir han bare litt veiledning og lar oss stort sett kjøre vårt eget løp. I går var det mer vanlig time, så det var mer instruksjoner. Absolutt en bra time, og siden det var nyttårsaften ble den avsluttet med servering av klementiner og champagnebrus. :)

Ålreit at de gjør litt ekstra ut av det hele når folk gidder å møte på time på nyttårsaften. Blir spennende å se hvor mange som er på timen i dag.

Planen for i dag er spinning og styrkeøkt. Edru feiring i går med familien, og tidlig opp i dag for å nå toget i tide til å rekke spinninga. Skal i det minste starte det nye året skikkelig. ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du leker ikke trening, nei! *very impressed*

Knallbra start på året, dette legger lista høyt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leker ikke trening, nei! *very impressed*

Knallbra start på året, dette legger lista høyt! :)

:fnise: Her leker vi ikke trening nei! ;)

Vi var faktisk nærmere 20 stk i kø utenfor SATS Bislett da de åpnet i dag. Det kom noen kommentarer ja! ;)

Spinningsalen var nesten full, heldigvis var det ikke like mange som fant veien til frivektene i dag. Nå etter nesten full gjennomkjøring av programmet mitt har jeg funnet ut at jeg må gjøre noen forandringer.

Den sammesetningen av coreøvelser for skuldrene er HAT, den tar fullstendig drepen på alt av energi og styrke, og jeg ble fullstendig kjørt av den. Dermed blir det ingen foroverbøyd sidehev, nei. Får kjørt alt av skuldermuskler veldig bra uansett gjennom den serien tror jeg, så tror ikke akkurat det er noen krise. Den løser godt opp da, foreløpig hater jeg den intenst, men tror virkelig den kan bli en sånn hat/elskøvelse som hofteflex med push ups på bosu er. Intenst hat mens jeg utfører den, men ettersom mestringsfølelsen øker og jeg merker framgang kommer jeg til å elske mestringen og resultatene den gir.

Dagens økt:

5+55 min spinning (Tok meg aldri ut siden dette tross alt var oppvarming, men holdt meg sånn ca 70-75% av makspuls)

63 min styrketrening:

- Benkpress: 20/20 - 30/ 15 - 35/12

- Skråbenk: 12/12 - 12/13 - 12/10

- Flyes: 8/15 - 9/13 - 9/13

- Nedtrekk: 35/25 - 35/14 - 35/13

- Enhåndsroing: 16/12 - 16/12 - 16/12

- Skuldersett, core: 5kg - 5kg - 5kg

- Hofteflex m/push ups på bosu: 5 - 5

- Ettbeins hofteflex: 20 - 20

- Crunch, ball: 20 - 20

Stor forskjell på nedtrekk på SATS og senteret på Torshov. På Torshov er nedtrekken mye tyngre. Det går på hvordan kablene går, så jeg kan ta tyngre på SATS. Vel, vel, det spiller egentlig ingen rolle, kommer generelt bare til å kjøre bein på Torshov likevel. Dessuten er det treningseffekten som er viktigst, og den blir jo omtrent den samme.

Som sagt, det holder med skuldersettet, at 5 kg kan bli så inni helvete tungt ... Klarte knapt å løfte armene etterpå. :fnise: Den siste øvelsen, nemlig pushe vektskiften rett ut framfor deg eksplosivt 10 ganger tar knekken på det meste før hofteflex med push ups også, derfor ikke akkurat imponerende innsats på den øvelsen i dag. Men jeg har i det minste fått kjørt meg! :nigo:

Godt fornøyd med starten på det nye året! :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt År, Enigma! Måtte 2011 bringe deg mye glede og gode treningsøkter! :)

Takk for det, Yoga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...