*Enigma* Skrevet 10. september 2012 Forfatter #1641 Del Skrevet 10. september 2012 Var hos massasjeterapeuten min i helga. Herregud så mørbanka og øm jeg var etterpå, men hun vet så godt hvor hun skal ta og alt føles så mye bedre etter en tur hos henne. Noen ganger lurer jeg på om ikke hun vet bedre hva som skal til enn fysio ... Hun får i alle fall skikkelig fart på blodsirkulasjonen. Nytt forsøk på å komme i gang med gode vaner og morgentrening i dag. Opp kl 5:30, og det skal jeg klare hver eneste hverdag denne uka. Fikk en time på ellipsemaskin og tøyde godt etterpå. Deilig måte å starte dagen på. Fikk komplimenter for kroppen min av en kollega i dag, deilig med litt motvekt til gutta på teamet som kommenterte at jeg var blitt småfeit for en stund siden. Kollegaen min spurte meg litt om råd til å komme i gang med treninga igjen og hvordan spise riktig osv. for det var jo tydelig at jeg både trente og spiste riktig! Sånt er godt å høre. Jeg har skjerpet kostholdet mitt også nå, skal være i knallform innen jeg reiser til Australia. Det er bare snakk om å spise sunt, og kutte ned på enkelte unødvendige ting i hverdagen som jeg ikke trenger eller kan spise mindre av. Har hatt en tendens til å spise frukt hele dagen på jobb, og det er virkelig unødvendig. Selv om frukt er sunt så påvirker fruktsukker blodsukkeret, og det påvirker også magen min så jeg har ikke vondt av å kutte det ut. Har kuttet det helt ut nå en stund, bare for å venne meg av med småspisinga. Grønnsaker derimot putter jeg i meg så mye jeg klarer å spise av, og selv om jeg gjorde endringen for bare en uke siden så merker jeg bedring allerede. I kveld blir det romaskin, fysioøvelser og spinning. Resten av uka ser ut som følger: Mandag kveld: Romaskin Fysioøvelser Spinning Tirsdag morgen: 1 t ellipsemaskin Tøying Tirsdag kveld: Romaskin Fysioøvelser og styrke rygg og skuldre Spinning Onsdag morgen: 1 t ellipsemaskin Tøying Onsdag kveld: Fysioøvelser Styrketrening bein og triceps AT + romaskin ca 1 time til sammen 30 min Coretime Torsdag morgen: 1 t ellipsemaskin Tøying Torsdag kveld: Fysioøvelser Spinning Fredag morgen: 1 t ellipsemaskin Tøying Fredag kveld: Romaskin fysioøvelser styrketrening bein, bryst og triceps AT Lørdag: Romaskin Fysioøvelser Styrketrening rygg og skuldre Ellipsemaskin Søndag blir det ingen trening siden jeg stikker til moren min på lørdag etter trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. september 2012 Forfatter #1642 Del Skrevet 11. september 2012 AT, fysioøvelser og spinning i går kveld. Opp i morges og kjørte kondisjon på ellipsemaskinen i en time i morges før jeg tøyde. Jeg pleier alltid å være på EVO litt før det egentlig åpner, for det pleier alltid å være åpent 5 min før, men ikke i dag, i dag måtte jeg faktisk stå og vente på G4S-mannen så han kunne åpne. Humf! :gjeiper: Jaja, da fikk han i alle fall se at folk faktisk er der kl 5 da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. september 2012 Forfatter #1643 Del Skrevet 12. september 2012 Fant ingen spinninginstruktør jeg likte på et senter det var mulig å trene noe som helst annet i går, så da ble det romaskin, fysioøvelser, styrketrening og ellipsemaskin på EVO i stedet. Jeg orker ikke spinningtimer der jeg irriterer meg grønn over instruktøren, og på senteret med en ok instruktør er det så fullt på den tida av kvelden at det er kul umulig å få trent noe annet, med mindre du står 5-10 min i kø for hver eneste øvelse, og man står oppi hverandre for å trene. Sov horribelt dårlig i natt, føles som om jeg har forsøkt å hoste opp lungene mine, og for hver hostekule i natt drømte jeg at jeg hosta opp diverse blant annet myggsvermer, larver og svermer av sommerfugler/møll. Ekstremt slitsomt siden jeg skjønte at det ikke var reellt, men jeg klarte ikke våkne helt opp slik at jeg slapp å drømme videre. Lå bare og gled halvveis ut og inn av søvnen fram til klokka ringte 4:30, da jeg egentlig skulle opp og trene. Blei ikke noe av det, jeg var våken nok, men jeg hosta og surkla sånn at jeg fant det best å hvile. Vi får se om jeg tar en rolig økt seinere i kveld, dersom jeg føler meg litt bedre, eller om jeg rett og slett bare dropper all treninga i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. september 2012 Forfatter #1644 Del Skrevet 13. september 2012 Ingen trening i går og ingen trening resten av uka. Doctor's orders. Ingen trening før jeg slutter å hoste opp lungene mine og har bedre allmenntilstand. Har bronkitt og det er virkelig ingen spøk, så har ingen problemer med å ta det med ro. Har hatt kronisk bronkitt tidligere, og ikke pokker om det noen gang skal bli kronisk en gang til. Nekter å hoste som jeg gjør nå i mange måneder, så det er bare å slappe av og gjøre minst mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. september 2012 #1645 Del Skrevet 15. september 2012 Huff, dette høres ikke bra ut. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. september 2012 Forfatter #1646 Del Skrevet 17. september 2012 Huff, dette høres ikke bra ut. God bedring Takk! Ikke så veldig gøy nei. Temmelig slitsomt egentlig. Fikk klar beskjed av sjefen om å droppe hjemmekontor fredag og bare ta det med ro og prøve å bli frisk. Fortsatt ikke på langt nær frisk, men har blitt litt bedre. Må nok ta det med ro noen dager til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. september 2012 #1647 Del Skrevet 17. september 2012 God bedring, håper du allerede førler deg litt piggere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. september 2012 Forfatter #1648 Del Skrevet 18. september 2012 God bedring, håper du allerede førler deg litt piggere! Takk for det, dessverre er jeg fortsatt i for dårlig form til å trene. Nå har jeg gått en uke uten å trene og holder på å bli sprø. Har et ørlite håp om at hosten skal ha roet seg ned til i morgen. Hadde håpet den skulle roe seg nok til i dag så jeg kunne trene, men hoster verre i dag enn i går. Håper det her bare er et blaff, "man må bli verre før man blir bedre" eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. september 2012 Forfatter #1649 Del Skrevet 19. september 2012 Første treningsøkt på en uke. Ikke ofte jeg tar så lange pauser, men tydelig at jeg trengte det. 35 min på ellipsemaskina, og 10 min stretching. Tungt, til tross for rolig tempo, og hosta masse, så frisk er jeg ikke. Likevel var det veldig deilig å røre litt på seg. Får ta det rolig på trening et par dager til, så blir det nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 19. september 2012 #1650 Del Skrevet 19. september 2012 Æsj. Hater bronkitt. Hadde det ofte før da jeg røykte. Sitter i lenge. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. september 2012 Forfatter #1651 Del Skrevet 20. september 2012 Æsj. Hater bronkitt. Hadde det ofte før da jeg røykte. Sitter i lenge. God bedring! Er ikke noe kult nei. Har slitt masse med luftveisinfeksjoner, særlig etter at jeg hadde kyssesyke og mycoplasma for en del år tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. september 2012 Forfatter #1652 Del Skrevet 21. september 2012 Lett 50 min kondisjonsøkt + stretching i morges før kiropraktortimen og en god styrkeøkt på bein, bryst og triceps på kvelden i dag. Kiropraktoren mener alt ser veldig bra ut, så jeg kan ta i litt mer på treningene nå framover. Det er oppløftene nytt. Må bare ikke gå for fort fram, og fortsette med øvelsene jeg har fått av fysio og kiropraktor og passe på å tøye skikkelig etter hver eneste treningsøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. september 2012 Forfatter #1653 Del Skrevet 22. september 2012 Støl da jeg våkna i morges og enda verre ble det av styrketrening på morgenen og kondisjonsøkt litt senere på dagen. Hvordan jeg i det hele tatt skal komme meg på spinningsykkelen i morgen er det o store spørsmålet for øyeblikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. september 2012 Forfatter #1654 Del Skrevet 23. september 2012 Droppa spinninga og tok en time på AT i stedet. Har en liten plan om å komme meg på en kondisjonsøkt til i ettermiddag. Søndager er så himla kjedelige, uten stort å gjøre, så for å dempe rastløsheten må jeg få meg en treningsøkt til. Dessuten kan jeg jo ikke være dårligere på fridagene hvor jeg har all verdens tid til å trene, enn på arbeidsdager. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. september 2012 Forfatter #1655 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Ble ikke noen treningsøkt nr. 2 på søndag gitt, var alt for støl og ga opp å komme meg av sofaen. Fikk verst tenkelige starten på dagens morgenøkt. Da jeg kom til senteret kl 05:00 var det mørkt og låst, og ingen G4S-vekter på plass, og det drøyde nesten 15 min før han kom. Da var det en relativt utålmodig, gretten og kald *Enigma* som ble låst inn på senteret. Jeg HATER å vente, særlig når jeg ikke veit hvor lenge jeg må vente, og jeg synes det er utrolig unødvendig å være 15 min for sein når du skal sørge for at noe åpner om morran. Men jeg fikk da en 55 min lang kondisjonsøkt til slutt og avsluttet med litt lett tøying. Ikke så lett å tøye når man er så stiv som jeg er nå. Satser på at det bedrer seg kjapt ettersom kroppen blir vant med tyngre beinøvelser igjen. Har så smått begynt å ta opp igjen en del øvelser jeg ikke har hatt lov å trene på mange måneder, så må nok tåle å være støl en stund til, men forhåpentligvis begrenser det seg snart til 1-2 dager ikke 3-4. :gjeiper: Endret 25. september 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. september 2012 Forfatter #1656 Del Skrevet 24. september 2012 Ukas treningsopplegg er for øvrig som følger: Mandag kveld: Styrketrening rygg og skuldre om jeg rekker - har en haug jeg må ordne før jeg skal til Stockholm på torsdag, så vi får ta det som det kommer, men har som mål å få inn en økt på kvelden. Tirsdag morgen: Kondisjonsøkt Tirsdag kveld: Fysioøvelser + spinning Onsdag morgen: Kondisjonsøkt Onsdag kveld: Styrketrening bein, bryst og triceps Coretime Torsdag morgen: Kort kondisjonsøkt før flyet til Stockholm Torsdag ettermiddag: Litt usikkert, men mest sannsynlig romaskin, pilates og yogalates Fredag morgen: 30 min spinning 30 min core Fredag formiddag: Fysioøvelser, styrketrening bein, bryst og triceps + 30-45 min kondisjon Lørdag: Romaskin, fysioøvelser, styrketrening rygg og skuldre + 30-45 min kondisjon Søndag: Romaskin, fysioøvelser og 30-60 min kondisjon Jeg har nordisk medlemsskap på SATS, og nærmeste senter i Stockholm ligger rett rundt hjørnet for hotellet. Trente der i sommer og det er et fint senter, så det blir ikke noe problem å få trent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. september 2012 Forfatter #1657 Del Skrevet 25. september 2012 Var for støl til å klare styrketrening i går kveld, så det ble en økt på AT i stedet. I morges ble det en times kondisjonsøkt og siden jeg droppa styrketreninga i går tok jeg den i dag i stedet og droppa spinninga. Måtte virkelig sparke meg bak for å komme meg på kveldstrening i dag, siden været var så kjipt. Fikk en grei økt på rygg og skuldre, så da sier jeg meg fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. september 2012 Forfatter #1658 Del Skrevet 26. september 2012 Det var ikke veldig fristende å stå opp i morges, siden det hørtes ut som noen hadde skrudd på dusjen ute. Men jeg har innsett at å trene i morgen tidlig blir bare masse stress for en halvtimes trening, så jeg dropper morgentreninga i morgen og da kunne jeg nesten ikke droppe den i dag. I alle fall ikke for en så dårlig grunn som litt regn. Ble litt over en time med kondisjonstrening og skikkelig tøying. Det var veldig deilig da jeg bare kom igang, selv om jeg har begynt å hoste en del igjen. Er visst fortsatt ikke frisk. I kveld får vi se hva jeg rekker, må jo pakke til i morgen også, så jeg er litt usikker på om jeg rekker den planlagte treninga, men en liten økt skal jeg uansett få til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. september 2012 Forfatter #1659 Del Skrevet 28. september 2012 Kom til Stockholm i går og har unnagjort 3 fantastiske økter her. Jeg simpelthen ELSKER SATS Zenit, vet ikke hva det er med det senteret, men jeg får nesten alltid knalløkter der. I går ble det romaskin og styrketrening på rygg og skuldre. Det ble med den ene økta, for den ble mer enn tøff nok. Orket ikke stikke ut en gang til senere på ettermiddagen for å bare kjøre kondisjon. I morges var jeg oppe tidlig og startet da senteret åpnet, varmet opp med 20 min romaskin for å løsne litt på såre muskler fra i går, så en 30 min spinningtime etterfulgt av en 30 min coretime. Hjem til hotellet for å spise en god hotellfrokost og så tilbake på senteret nå for en skikkelig beinøkt. Den endte med at jeg var så skjelven at jeg knapt klarte å stå på beina, mission accomplished! I morgen blir det ny styrkeøkt på rygg og skuldre, søndag blir det bryst og triceps og mandag har jeg store planer om å kjøre på med en beinøkt til, siden de har alt av utstyr jeg vil ha for å kjøre en knalltøff beinøkt. De er virkelig det best utstyrte senteret jeg har vært på. Savner ingenting der, og de har ting jeg savner på andre senter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #1660 Del Skrevet 2. oktober 2012 Lørdag og søndag var formen rimelig laber. 2 dager med masse alkohol og lite søvn tar på gitt. :gjeiper: 2 litt halvhjerta treninger ble likevel gjennomført. Mandag morgen fikk jeg en knalltrening igjen, skikkelig godøkt på beina, men på ettermiddagen var jeg for trøtt etter flytur og helga til å orke mer trening. I dag var det opp tidlig for en kondisjonsøkt på morgenen. Var litt i tvil i det alarmen ringte, fordi jeg hørte det regnet, men da alarmen ringte for annen gang 5 min senere var det ikke noe tegn til regn, så da følte jeg jeg ikke hadde noen unnskyldning lengre. 1 times kondisjonstrening ble unnagjort før jobb. Jobbdagen var en smule slitsom, og nedtur å være tilbake etter noen fridager. Lyspunktet var sjefen min som ga meg en halvveis klem da han gikk forbi og sa han var glad jeg var tilbake, jeg var nemlig sårt savnet de dagene jeg hadde fri. Godt å føle seg nyttig på jobb! Kveldstreninga ble en knall styrkeøkt på rygg og skuldre. Nå er det straks på tide å finne senga siden det blir ny morgenøkt kl 5 i morgen tidlig. Resten av uka blir som følger: Onsdag morgen: 1 t rolig kondisjonstrening Onsdag kveld: Fysioøvelser, styrketrening bryst og triceps -> avsluttes med intervaller (burpees eller løping på step) Torsdag morgen: 1 t rolig kondisjonstrening Torsdag kveld: Romaskin, fysioøvelser og mer kondisjonstrening Fredag morgen: 1 t rolig kondisjonstrening Fredag kveld: Fysioøvelser, bein og løpe på step Lørdag morgen: Romaskin, fysioøvelser og styrketrening rygg og skuldre 75 min spinning kl 12 Søndag: Fysioøvelser + styrketrening bein 55 min spinning kl 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå