Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Uka endte som en møkkauke der lite gikk som planlagt, fikk en treningsøkt på morgenen på torsdag, men kveldstrening utgikk, fredag var jeg dårlig så absolutt ingen trening, fortsatt slapp lørdag så pressa meg gjennom en forferdelig dårlig spinningtime, resten av ettermiddagen gikk med til å sove før jeg lå som et slakt på sofaen og så film resten av kvelden.

Dagens spinningtime ble helt knall, og dagens yoga var også bra. Foretrekker instruktøren fra forrige uke på søndagsyogaen, men det var ikke noe feil med han som hadde timen i dag heller, så fortsetter å gå på den.

Jeg håper virkelig at uka som kommer går som planlagt. Orker ikke flere kjepper i hjula nå. Sånne ting gjør meg demotivert.

Plan for uka:

Mandag morgen:

Helkropp, høyintensitet.

Mandag kveld:

Løpetur + Yoga

Tirsdag morgen:

Ellipsemaskin

Tirsdag ettermiddag:

Spinning

Onsdag morgen:

Helkropp

Onsdag kveld:

Yoga + spinning intervall

Torsdag morgen:

Mølle og Bodybalance

Avspaserer og tar meg en kjøretur/harryhandletur til Sverige

Torsdag kveld:

Ashtanga yoga

Fredag morgen:

Bein + rygg

Fredag kveld:

Step + core + CT

Lørdag:

Bryst og skuldre

Mest sannsynlig legger jeg vel inn en løpetur på ettermiddagen her. Må kjøpe meg racersykkel og litt ymse annet utstyr, så tror jeg må droppe spinninga.

Søndag:

Håper å ta en tur med nye racersykkelen, ellers blir det spinningtime

Søndag ettermiddag:

Yoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uka begynner jo bra ... Jobba til over midnatt i natt, så trening på under 4 timers søvn var en smule uaktuelt ... Tipper det blir løpetur og yoga bare i dag. Utnytte det fine været, også orker jeg ikke stresse med styrketreninga på fullt senter før yogaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig start på uka i går, fikk bare inn en økt på en dårlig ellipsemaskin før yogaen, men yogatimen var god da. Ikke verdens beste treningsdag i går med andre ord, regner med at denne blir bedre.

Null problem å stå opp i morges, og 45 min på ellipsemaskin med intervaller og pyramider avsluttet med god, yogainspirert stretching var summen av morgenens trening. Etter jobb er det spinning så får vi se om det blir noe mer også. Er så tidlig ferdig med å trene når jeg tar den timen og da blir jeg så rastløs utover kvelden. Samtidig har jeg jo litt jeg kan gjøre hjemme, blant annet må jeg jobbe litt i kveld også, så vi får se an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg litt for seint av gårde fra jobb, og med saktegående kø hjem ble det ikke noen spinningtime på SATS. Ble en time på EVO i stedet, og nå har jeg betennelse i akilles. :gjeiper:

Må ta det litt med ro noen dager framover, har fått teipet opp ankelleddet/akillesen og skal humpe på krykker for å avlaste. Så da blir det litt alternative styrkeøvelser i morra, og ellers får vi se hva jeg gjør. Jeg kan sykle hvis jeg tar det veldig rolig og legger minst mulig belastning på beinet, litt bevegelse er bare bra. Forhåpentligvis er det bra igjen til uka, så lenge jeg er flink til å la det få hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må passe på kroppen når det er noe galt! Sikkert lurt å ta det roligere noen dager, du trener jo mer enn fanden sjøl (ikke om jeg veit om han trener så mye da) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må passe på kroppen når det er noe galt! Sikkert lurt å ta det roligere noen dager, du trener jo mer enn fanden sjøl (ikke om jeg veit om han trener så mye da) :gjeiper:

Jepp, det stopper seg egentlig veldig enkelt sjøl også. Belastning gjør vondt så det er ikke vanskelig å vite hvor grensa går eller å la det være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette er en veldig god artikkel i forhold til dette med trening og trenings"fri". Det forklarer mye om hvorfor det ser ut som jeg "aldri" har fri. Selv om jeg gjennomfører en treningsøkt så er det ikke dermed sagt at det er full pinne, fri trenger ikke være helt fri, men en mye lettere uke. I tillegg forklarer den viktigheten av variasjon og "fri" i treninga og hvorfor man kanskje ikke får den framgangen man ønsker.

Helt fri en dag trenger heller ikke være nok til at kroppen får hentet seg inn, i mange tilfeller kan en uke med trening, men i en annen form eller med annen intensitet være mye riktigere enn helt treningsfri.

Man kan si mye om Eirik, og jeg har ikke nødvendigvis sansen for måten han sier ting på, men han kan sine saker, det skal han ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt umotivert treningsøkt i dag. Måtte improvisere litt, ble en del maskiner. Fikk nå en økt, men så voldsomt effektiv kan jeg ikke skryte av at den ble. Vel, jeg får fokusere på at jeg kom meg av gårde, det ble en time med styrke, og jeg får prøve å være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig flink som trener så jevnt gjennom uka :jepp:

Takk, du er ikke så verst du heller. ;)

I dag må jeg få levert inn terrengsykkelen min til en skikkelig service, det blir visst trening på terrengsykkel en stund framover siden det er en god del grus osv. Da er det ikke noe særlig å sykle på landeveissykkel. Terrengsykkelen min er ikke i særlig god stand, så den må fikses på, og siden bakgården når er full av alt mulig dritt håndverkerne satte igjen etter utskifting av alle dørene i gården så får jeg ikke gjort noe selv. Kommer til å koste litt, men vel verdt det hvis jeg endelig kan få en godt fungerende terrengsykkel.

Skal også en tur på treningssenteret. Håper å kunne sykle litt, har meldt meg på konkurranse og dette er første uka, så passer egentlig inmari dårlig med senebetennelse i akilles nå. Håper at siden jeg har fått tapet opp ankelen skikkelig og jeg kan kjøre lett og bare sitte så får jeg kanskje gjennomført en økt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god økt i går, 1,5 t styrkeøkt og 1,5 t spinning. Hadde vanvittig mye energi, og det var kjempedeilig. Spinningøkta ble rolig langkjøring, så ikke fullt så tungt som det kan høres ut som.

Kjøpte racersykkel i går, så i dag så måtte den testes. Nydelig vær, deilig temperatur så fin tur, men veldig uvant å sykle på en sånn sykkel. Må få meg en del turer på den framover for å bli vant med den. 1t og 49 min, sykla meg litt bort og greier, gikk ikke fort så veldig fin restisjonsøkt. Balansen osv. var nok litt på utur, siden jeg havna på byen i går. Var fast bestemt på å bare holde sofaen i går kveld, men fikk en sms fra en tidligere kollega som ville jeg skulle komme ut med ham og gamlesjefen, og da var det plutselig mye vanskeligere å si nei. Har ikke sett gamlesjefen på evigheter, så utrolig koselig å se ham igjen. Dessverre er da formen ikke helt på topp i dag, men godt å komme seg ut likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er :)

Kribler i kroppen min etter å begynne på an igjen nå!!!! :hoppe:

Takk! :) Skjønner godt at det kribler i kroppen din. Håper du kan holde deg frisk nå, og komme tilbake i den gode rytmen din. :)

Nytt programm i morgen. 4 uker med Clustersett igjen. Begynner også så smått å sykle til jobb denne uka. Dessverre blir det ikke noen løping, siden senebetennelsen fortsatt ikke er bra. Det går greit nok å sykle, men å gå noe særlig over 4-500 meter er ikke noe særlig. Får gi hælen en uke til før jeg begynner å løpe igjen.

Kommer til å kjøre en 4-splitt mandag - torsdag og helkropp på lørdag. Mandag, onsdag, torsdag og søndag er det yoga, og ellers må jeg fordele løping og spinning litt utover i uka.

Den kommende uka blir som følger:

Mandag morgen:

Forside bein + biceps

Mandag kveld:

45 min spinning

Yoga

Tirsdag morgen:

Bryst og skuldre

Sykle til og fra jobb

Tirsdag kveld:

Sykkeltrening med eller uten jobb

Onsdag morgen:

Rygg og triceps

Sykle til og fra jobb

Onsdag kveld:

Yoga

Spinning intervall

Torsdag morgen:

Bakside bein

Sykle til og fra jobb evt. også sykkeltrening

Torsdag kveld:

Ashtanga yoga

Fredag morgen:

Armer, core + ellipse

Sykle til og fra jobb

Fredag kveld:

StepPulse

Lørdag:

Helkropp

Lørdag ettermiddag:

Løpetur hvis senebetennelsen er borte, ellers sykkeltur

Søndag:

Sykkeltur

Søndag ettermiddag:

Yoga

Dæven det ser mye ut når jeg skriver det opp gitt. :gjeiper: Mye av sykkelturene kommer til å gå i veldig rolig tempo foreløpig. Det gjelder å bli trygg på racersykkelen og det kommer til å ta litt tid. Rolige sykkelturer er for øvrig veldig fin restitusjonstrening, dermed slår jeg to fluer i en smekk. :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp til gleder opp til sorger, opp og si: God morgen, Norge!:gjeiper:

Litt dårlig start på dagen i dag egentlig. forsov meg med 15 min, ikke for mye til at jeg ikke kunne trene, men nok til at jeg fikk litt mer stressa preg på morgenen og treninga.

Da jeg kom til senteret var det allerede andre folk der, hvem trener egentlig så tidlig? :vetikke: :gjeiper: Jeg pleier å være aleine til i alle fall halv seks. Jeg møter vanligvis et stille, tomt senter, får tid til å starte, komme i gang på en rolig måte. Nå møtte jeg skravling og forstyrrelser. Deretter oppdager jeg at jeg har glemt vannflaska. Greit nok, jeg har shakeren min, så helt uten drikke ble jeg ikke, men småsurt vann med rester av aminoshake og mye mindre volum enn jeg pleier ... Humf! :glare:

Det ble til slutt en grei økt altså, og selvfølgelig kan jeg ikke forvente å møte et helt tomt senter hver morgen. Jeg er bare et veldig vanemennneske og på morgenen vil jeg ha det akkurat sånn jeg pleier å ha det og ikke ha noen avvik. Uromomenter om morgenen er det verste jeg vet, jeg hater morgener og blir veldig lett distrahert.

13 min oppvarming og 1 time styrke på forside bein, legger og biceps. Clustersett på frontbøy, ikke 100% fornøyd med innsats eller hvor tungt jeg klarer å løfte, men det kommer seg nok neste uke tenker jeg. Det er alltid litt vanskelig første uka med clustersett å vite akkurat hvor grensa går hen, og jeg er heller litt feig enn å dra på og det er der jeg må endre meg.

I kveld blir det yoga og forhåpentligvis rekker jeg en spinningøkt først, men jeg må hente sykkelen min fra service, så usikker på hva det blir til. Skal sykle til jobb i morra tidlig, så jeg er bare nødt til å få henta den i dag. Etter jobb er det sykkeltrening med gutta fra jobben, så da blir det vel en 2 timers trening da + 45-60 min på å sykle hjem. Lang dag med andre ord ...

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nåh, den fantastiske sangen som jeg er nødt om å huske og få lagt inn på mobilen som vekkeklokketone :laugh:

Dritt med sånne stressende morgener, men du kom igjennom det :nigo:

Ha en fortsatt fin, men lang dag (jeg vet hvordan du har det) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh, den fantastiske sangen som jeg er nødt om å huske og få lagt inn på mobilen som vekkeklokketone :laugh:

Dritt med sånne stressende morgener, men du kom igjennom det :nigo:

Ha en fortsatt fin, men lang dag (jeg vet hvordan du har det) :klemmer:

Og egentlig har jeg slett ingenting å klage over. ;) Jeg bare er ikke noe morgendyr og da synes jeg ikke noen andre skal være det heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da får jeg følge til jobb i morra, og vi drar litt seinere enn jeg hadde tenkt. Ikke bare litt egentlig, 1,5t seinere enn jeg egentlig hadde planlagt. Da kan jeg sove litt lenger, og slipper å trene styrke så horribelt tidlig som egentlig tenkt. Greit å få følge, siden jeg sykla meg bort da jeg forsøkte meg på å sykle til jobb for å se an ruta i går. :ler: Min retningssans er litt sånn ymse kan man kanskje si. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 min spinning, og en yogatime. Yogatimen ble bare rot, jeg klarer visst fortsatt ikke legge ordentlig vekt på foten, noe jeg burde visst. Fikk da strukket bittelitt på meg i det minste, og håper det blir bedre på onsdag.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Haha :fnise: Min retningssans er så grusom at jeg sliter med å forklare veien til Slottet til turister midt på Karl Johan :skratte:

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...