Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

I dag sa kroppen i fra ..., dagen på jobb var ekstremt stressende, hele kroppen verket fra de siste dagers trening og jeg hadde overhodet ikke noen energi å hente.

Det er ikke ofte jeg lar sånne ting stoppe meg, planen min var jo bare rolig trening uansett, men jeg vet at jeg ikke har godt av å presse meg selv så hardt som jeg i blant gjør. Jeg er født med en arvelig sykdom, som blant annet gir seg utslag i langt mindre energi enn hva vanlige folk har. Jeg pleier å ignorere dette, fordi jeg nekter å la sykdommen styre livet mitt mer enn den allerede gjør, men noen ganger må jeg bare høre etter. Jeg har ikke råd til å gå på en smell nå. Jeg har gjort det før, og vil ikke gjøre det igjen. Manglende konsentrasjon + manglende energi er tydelige tegn på at jeg må ta det mer med ro, og begge deler slo voldsomt ut i dag.

Så da ble det litt sårt tiltrengt husarbeid på meg i stedet. Forhåpentligvis er jeg bedre igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen begynte jo fantastisk. :roll: Har ikke sovet mer enn 1,5 t i natt og det var ikke sammenhengende. Eksemet jeg nå har hatt siden midten av desember er enda ikke borte. Har klødd i hele natt, de siste dagene har vært verre igjen, så jeg har klødd meg selv til blods hver eneste dag. I natt sov jeg ikke fordi kløen var så intens, så ingen morgentrening. Har fått hastetime hos legen da, så har hjemmekontor, og får forhåpentligvis tatt det igjen i ettermiddag i stedet. Kjipt uansett, også er det så frustrerende at dette her ikke går bort. Jeg KLØR! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke bra ut. Håper legen din har et vidundermiddel du kan smøre på slik det slutter å klø!

Takk! Siden det her er over absolutt hele kroppen, og hydrokortison på de verste områdene så langt ikke har fungert så tviler jeg med mindre hun har noen piller å gi meg. Allergitablettene jeg fikk skrevet ut forrige gang har ikke hjulpet, men jeg har lest om noen andre som skal hjelpe spesielt mot kløe så skal foreslå dem for henne. Hvis ikke blir jeg vel henvist til en hudspesialist tenker jeg. Hun snakket om det forrige gang. Kan ikke gå sånn lenger, jeg blir fullstendig gal av det her, både fordi det klør, og fordi jeg føler ekstremt stygg med alt utslettet og sårene som kommer fordi jeg klør, eller fordi sko, klær og tastatur gnager på stedene jeg har mest utslett ... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, nå håper jeg legen min har rett ... Har fått en 12 timers kur som effektivt setter stopper for både Yogalates og spinning i dag, så jeg må få unna treninga før kl 7 siden innen da må jeg ha dusja osv. Deretter kan jeg ikke trene eller dusje eller stort sett noe som helst før kl 7 i morgen. :roll: Lettvint skal det være. :gjeiper: I tillegg kan jeg risikere at kløen ikke gir seg før om 3-6 uker, og at jeg kan få annet eksem av kuren. :murvegg: Jeg kommer til å bli sprø ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, det her høres utrulig frustrerande ut. Håper virkelig at remediene fungerer, og kanskje helst litt før det har gått mange veker. Krysser fingrane for deg, og sender eit trailerlass med sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :klem:

Akkurat nå er det ikke så voldsomt behagelig, men man må vel ha det verre for å bli bedre tipper jeg. Kjente det begynte å svi og klø ekstra i det jeg begynte å smøre på disse greiene, så da er det kanskje et tegn på at det funker?

Fikk en helt grei treningsøkt i det minste. Helkroppsprogrammet jeg kjørte i dag er veldig effektivt, og jeg fikk god kontakt med musklene i dag. Så selv om det bare ble litt over en times trening så er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening torsdag, fredag ble det bryst og skuldre på morgenen og lørdag ble det så vidt tid til bein og rygg. I tillegg ble det en nesten 2 timer lang skitur på søndagen.

Denne uka er planen som følger:

Mandag:

Helkropp + evt. 30-40 min på spinningsykkel hvis jeg har overskudd

Tirsdag:

Kondisjon

Onsdag:

Helkropp m/clustersett

Blir nok morgentrening onsdag, siden det ser ut som jeg må sitte på jobb utover kvelden.

Torsdag:

Kondisjon

Fredag:

Bein og rygg, clustersett

Lørdag:

Bryst og skuldre, clustersett

55 min spinning

Søndag:

75 min spinning

Med ting som har skjedd i helga har jeg null energi, null matlyst, jeg er bare kvalm og uttafor. Håper jeg klarer å fullføre treningene denne uka. Orker ikke planlegge så mye ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kjem deg litt ovenpå igjen. Høres ikkje så lett ut å ha mye pes utenom. Hjelper det på humøret å trena? For min del er trening akkurat som ein mental pause, der alle tankar kan fara.

Gir deg uansett :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kjem deg litt ovenpå igjen. Høres ikkje så lett ut å ha mye pes utenom. Hjelper det på humøret å trena? For min del er trening akkurat som ein mental pause, der alle tankar kan fara.

Gir deg uansett :tommel:

Ting er for ille til at trening hjelper. Tårene presser på uansett hvor jeg er og hva jeg gjør om dagen. Trening er ofte en mental pause, men sånn ting er nå for tida så er det ingenting som virkelig hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag er ukas beste treningsøkt. Da har jeg fortsatt energi igjen og det trengs jammen, for økta er knalltøff. Jeg elsker følelsen når jeg er totalt gele i beina og hele kroppen verker og dirrer fordi den er sliten. Dette er dagen da jeg etterhvert i økta klarer å koble ut alle de kjipe tankene, bare for en liten stund. Resten av øktene er ikke tøffe nok.

Jeg vet at jeg må gå videre i livet, jeg kommer meg gjennom dette også, men det er tøft om dagen.

Økte ikke i dag, men håper å øke neste uke. Godt det er 2,5 kgs intervaller på vektstengene der, så det er mulig å øke jevnt og trutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange kloke ord å komme med, men jeg håper virkelig at formen og humøret kommer seg snart. :klem:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høra at du fikk ei fin økt. Trist med alt som er dumt, eg kan bare senda gode tankar. Håper det snart blir litt bedre for deg. I mellomtida håper eg du tar vare på deg sjøl og gjør mest mulig av ting du er glad i og trives med. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk folkens! :klemmer:

9 timer med jobb i dag, så skvise inn 76 min spinning på egenhånd på EVO, deretter 1,5 t til med jobbing hjemme. :gjeiper:

I morgen begynner jeg ikke på jobb før kl 10, så jeg skal ta styrketreninga på morgenen. Skal sitte utover kvelden, så veit ikke om jeg får mulighet til, eller orker å trene på kvelden. Håper å rekke Core-timen kl 20, men jeg orker ikke stresse med det, så det får bli hvis jeg har tid og overskudd.

Ble bedt om å jobbe på søndag også, er litt ekstraordinære oppgraderinger som skjer natt til søndag, så da må noen teste at alt er ok, og være tilgjengelige tilfelle kunder melder inn feil som følge av oppgraderinger/endringer. Siden overtidsbetaling alltid er et hyggelig tilskudd på lønna sa jeg ja, men da ryker den faste spinningtimen min, så vi får se om jeg kjører selv, eller om jeg hiver meg med på den kl 17.

Work-a-holic? Me? Never! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting blir som man planlegger. Hadde jeg vært litt mer på nett om dagen, så hadde jeg jo sett at jeg hadde møte i dag kl 8:30 litt før jeg hadde snoozet litt for mange ganger i morges fordi jeg visste jeg hadde god tid. Det ble trening, og en helt fin treningsøkt også, men det ble vanlig helkropp, ikke cluster. Clustersett hadde tatt for lang tid, og det hadde vel strengt tatt blitt i tyngste laget i forhold til dagsformen, så like greit at det bare ble vanlige sett.

Våknet med stivt og lite samarbeidsvillig kne i dag. Mistenker skituren på søndag, kneet var veldig vondt med en gang etterpå, men jeg merket ikke noe på mandag. Under syklinga i går var det vondt, og etter trening oppdaget jeg at jeg hadde masse blåmerker rundt kneet. I morges var kneet stivt, ømt og vondt, men så fort jeg fikk varme i det gikk det egentlig helt greit. Nå derimot er det vondt igjen. :klø:

Treninga ble altså en del mer stressende enn jeg hadde håpet og ønsket, men fikk da gjort alt jeg skulle før jeg måtte stresse til jobb og møte. Som vanlig på møtene hvor akkurat denne personen kaller inn, var det jeg som endte med alle oppgavene. Han har visst en enorm tiltro til at jeg kan utrette mirakler. :ler: Passet meg dårlig å være tidlig på jobb siden jeg egentlig skulle jobbe lenge i dag, men heldigvis kom sjefen for den avdelinga jeg skulle samarbeide med i dag og sa at ingen derfra kunne jobbe i kveld, så da ble kveldsjobbing utsatt til neste uke.

Dermed kan jeg skyve fram core-økta en halvtime, samme instruktøren på begge timene. Litt spent på henne, siden hun er en kollega fra gamlejobben. Tar en 75 min spinningtime først, siden den slutter 15 min før coretimen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg - slapper du noensinne av? Og da mener jeg ikke søvn i senga på natta altså ;)

Hehe, godt spørsmål. ;) Jeg er veldig rastløs, og liker å ha noe å gjøre. Nå ble det mye ekstra jobbing i kveld, så det ble bare 45 min spinning for å koble ut rett etter at jeg dro fra kontoret, og nå skal jeg jobbe litt igjen. Jobben er svært krevende, og det er mye jobbing vi gjør som ikke kan gjøres mens kundene er pålogget. Dvs. jobbing på kveld og i helger. Skal jobbe med en sak i kveld, i morgen er det overtidsjobbing for alle på teamet som kan fordi vi er nødt til å få ned antallet saker i saksverktøyet vårt.

45 min spinning på egenhånd i dag altså, mellom jobb og jobb. Deilig med en økt for å få tømt hodet slik at jeg er klar for å se ting med nye øyne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...