Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Så deilig med ei god økt! Unner deg det, altså.

Nysgjerrig: ka meiner du med "ingenting" i knebøy, egentlig?

Jeg mener "ingenting", jeg tar oppimot 20 reps i så høyt tempo jeg klarer med fortsatt bra teknikk, uten pause går jeg direkte over i militærpress med samme stang og tar så mange jeg klarer, stort sett mellom 10 og 20. Mellom 2 sett har jeg bare lang nok pause til å skrive ned vekt/reps og drikke et par slurker vann. Det sier seg selv at du ikke kan legge på noe særlig. :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aha! 20 reps med bare stanga i rasande tempo høres egentlig litt heftig ut det og....for meg i alle fall :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! 20 reps med bare stanga i rasande tempo høres egentlig litt heftig ut det og....for meg i alle fall :gjeiper:

Stang som i faste vekter altså, jeg er ikke på 20 kg enda. ;) Dette skal jo heller ikke gjøres i rasende fart, det skal gjøres kjapt, men ikke bodypump-fart siden man skal ha tid til å gjøre hver reps ordentlig og ATG. Det skal være et tempo som får opp pulsen og gjør at du nærmer deg eller går over melkesyreterskel. :) Det ER heftig, og vi snakker om puls på over 90% av makspuls når jeg kjører knebøy med supersett på militærpress.

Det ble morgentrening i dag. 52 min på CrossTrainer, så krysser jeg fingrene for at det blir spinning seinere i dag også. Skal på Oda-nettverkstreff i kveld, og vet ikke når det er ferdig. Håper at jeg har såpass overskudd når jeg kommer hjem at jeg karrer meg på spinning på EVO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig utkjørt da jeg kom hjem i går, så ingen spinning på meg. Kræsjet i stedet, både kostholdsmessig og fysisk. Ingen god dag i går, med andre ord. Glemmer gårsdagen, moving on.

Morgenen startet ikke så fantastisk i dag heller. Styrketrening utgikk siden jeg er støl etter mandag. Kjører Pilates og intervall i kveld, så får vi heller prøve oss på morgentrening onsdag neste uke. Er irritert på meg selv som klarte å stille klokka feil i morges, og som heller kjente på at jeg var støl og lot meg selv sovne igjen i stedet for å stå opp. Samtidig så kan jeg ikke henge meg opp i det, what's done is done, ikke gjør det samme neste gang. Moving on ...

Faen som livet suger om dagen ... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilates og spinningintervall i dag. God økt, høy puls på 4x4 intervall. Får prøve å få med meg den timen framover. Det krever riktignok at jeg står opp på morgenen for å kjøre styrke, men det går sikkert bra bare jeg kommer inn i vanen igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høra at ting er litt tråkige for tida. Håper du gir deg sjøl litt cred for at du gjør veldig veldig mye, om enn ikkje alt du hadde planlagt. :)

Har sjøl prøvd å stå opp tidlig, og det er herlig når ein klarer det, men det er sjelden det går. Eg sliter sånn med å sovna tidlig på kvelden. Får du sova tidlig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å høra at ting er litt tråkige for tida. Håper du gir deg sjøl litt cred for at du gjør veldig veldig mye, om enn ikkje alt du hadde planlagt. :)

Har sjøl prøvd å stå opp tidlig, og det er herlig når ein klarer det, men det er sjelden det går. Eg sliter sånn med å sovna tidlig på kvelden. Får du sova tidlig nok?

Jeg sovner som regel greit når jeg legger meg, men jeg er nattmenneske, så det blir sjelden veldig tidlig i seng. Å legge seg tidlig nok er sjelden grunnen til problemet med å stå opp for min del. :) Jeg kan sove 4 timer og fortsatt være opplagt nok til å stå opp. For min del sitter det hele i huet, hvor innstilt jeg er på å komme meg opp.

I det siste har det også vært energiunderskudd, men det kommer oav helt andre ting enn når jeg legger meg. Sykdommen min gjør ikke underverker for energinivået, det gjør heller ikke depresjonen. :tristbla:

Det at jeg ikke kommer meg opp om morgenen er ikke noen krise, jeg trener nok uansett. :) Blir bare litt irritert på meg selv, når jeg vet jeg egentlig kan. Men for all del, i morges hadde kroppen godt av hvile. Har jo en tendens til å kjøre meg selv litt vel hardt i blant. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt bare å komme seg ut av senga i dag, lå og dro meg litt lenger enn jeg egentlig bør, seint opp og seint på jobb betyr seinere hjem fra jobb. Ingen spinning på Solli i dag med andre ord, har ikke sjans til å rekke det. Lang venteliste på timen på Bislett, så gidder ikke ta sjansen på den heller. Da blir det EVO i stedet. Tror jeg skal prøve meg på en kombinasjonstime med TM og litt spinning. Har ikke løpt på ganske lenge nå, så på tide med en liten tur på TM også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, spist så mye til lunsj at jeg er ubehagelig mett. Heldigvis var det i det minste sunn mat, og forhåpentligvis gir det meg bare litt ekstra energi før treninga i kveld. Hadde flaks med at det faktisk var god varmmat i kantina i dag, siden jeg kom på at jeg hadde glemt å ta ut middagen av fryseren da jeg kom på kontoret. Litt i seineste laget med andre ord. :gjeiper:

Det var såkalt grønn dag i kantina i dag, så de hadde litt ekstra gode grønnsaksretter, blant annet en veldig bra ratatouille, couscous, hummus, og magert, lekkert kalkunbryst. I tillegg var det fruktsalat til dessert.

Er ikke så ofte egentlig at jeg spiser varmmaten i kantina, som regel er det enten alt for lite kjøtt i den, den inneholder hvete, eller den er regelrett dritkjip og smaker ingenting.

Bare veldig hyggelig og godt når de klinker til med noe sånt som i dag. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 min med spinning, LAV intensitet. Glemte å skru av pulsklokka da jeg var ferdig, så logginga av den økta var temmelig useless bortsett fra at jeg fulgte med på pulsen mens jeg trente. Oh, well. Spiller jo ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig travelt på jobb i dag, så det ble litt rot med trening. Var stressa og glemte helt at jeg hadde meldt meg på core kl 17:30, så den timen verken gikk jeg på eller meldte meg av. Oh, well.

Knebøyracket var opptatt i dag, så det ble bryst og skuldre i stedet for bein og rygg som planlagt. Ikke helt optimalt å kjøre bein i morgen, i forhold til økta på mandag, men tror jeg skal overleve. Økta ble i alle fall grei med clustersett i benken, og generelt en økt som tynte ut det meste jeg hadde av krefter. Avslutta med 25 min på mølla. Nå er jeg veldig klar for bein og rygg + 2x55 min spinning i morgen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk, jeg tror jeg tok i i meste laget på skuldrene i går. :gjeiper: Dere kjenner den følelsen i lyske når man har gangsperre? Den følelsen har jeg i høyre skulder. Det er nesten umulig å løfte armen, og det gjelder alle retninger, håper inderlig dette bare er midlertidig altså. Jeg må være bra igjen på mandag.

Jeg elsker sånne økter som i dag. Det ble riktignok bare én økt, fordi jeg kjørte meg tom og det er litt synd siden jeg gikk glipp av min andre favorittinstruktør, men har man ikke noe å gi så har man ikke noe å gi.

Clustersett på frontbøy og markløft i dag. Er sterkere i frontbøy enn jeg trodde, men det er langt igjen til maksløft på 60 kg tror jeg. Heldigvis har jeg lang tid på å komme dit også, så det skal nok gå bra likevel. Godt å kjenne at jeg i det minste er sterkere enn jeg trodde.

Trøkte til skikkelig første halvdelen av spinningtimen i dag, men dvd-en kutta halvveis, og da forsvant trøkket også. Gikk totalt tom, ikke så rart kanskje med 1,5 t tung styrke først, deretter en halvtime med fullt trøkk på spinningsykkelen. Jeg fikk i det minste den halvtimen, og den siste delen gikk på 3/4 trøkk. :ler:

The best workouts are when you project all your pain, sadness and anger into one kickass, hardcore workout. Før jeg stakk på trening var jeg ikke sikker på om jeg kunne gå. Jeg er virkelig langt nede om dagen, og det er ikke alltid jeg kan vise meg for folk ... Humøret ble langt bedre i løpet av treningsøkta, og med en gang etterpå var faktisk humøret ganske bra. Dessverre gikk jeg på en ny smell, men det ble i det minste en knall økt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk flink altså!

Takk! :)

Ferdig med ukas siste treningsøkt. Ble en restitusjonsøkt i dag, kjente da timen startet at jeg ikke hadde noen energi å hente, så da tok jeg det med ro i stedet.

Ukas treningsplan ble ikke som planlagt, uten at jeg stresser over det. 1 styrkeøkt mindre, kondisjonsøkta på tirsdag ble amputert og bare én spinningøkt i går, men likevel litt over 11 timer trening totalt.

Plan for uke 6

Mandag:

Morgen: CrossTrainer

Kveld: Helkropp høyintensitet, 30-45 min spinning

Tirsdag:

Morgen: TM/CT

Kveld: Spinning 90-120 min

Onsdag:

Morgen: Helkropp, clustersett

Kveld: Yogalates ++ spinn intervall

Torsdag:

Løpebanen Bislett

Fredag:

Morgen: 2-splitt

Lørdag:

2-Splitt

55 min Spinning

Søndag:

Fri!

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg elsker at du har skrevet fri på søndag selv om du har hatt en restitusjonsøkt, mens jeg teller absolutt alle turer til treningssenteret som trening :fnise:

Men godt du ikke tar det for tungt at ting ble litt annerledes enn planlagt da, viktig å høre på kroppen også innimellom (skjønt kanskje ikke så mye som meg ;) ):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker at du har skrevet fri på søndag selv om du har hatt en restitusjonsøkt, mens jeg teller absolutt alle turer til treningssenteret som trening :fnise:

Men godt du ikke tar det for tungt at ting ble litt annerledes enn planlagt da, viktig å høre på kroppen også innimellom (skjønt kanskje ikke så mye som meg ;) ):)

Hehehe, nei fri er neste søndag. ;) I dag teller så absolutt som en treningsøkt, selv om det var en restitusjonsøkt. Satt da i 75 minutter på den sykkelen, så ingen skal ta fra meg den. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Aha, da misforsto jeg :laugh: Skylder på lang jobbhelg!

Godt å høre at du også teller restitusjonsøkter som treningsøkter altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har nok å gjøre denne uka også ;) Hvordan løper du på Bislett?

Løper på innebanen. Den er åpen for alle på vinteren. På sommeren er både utebanen og innebanen åpen.

Morgentrening i dag? På en mandag? FAIL! :gjeiper: Muligens i overkant optimistisk der, men det var jeg ganske forberedt på, så det er greit. Er fortsatt rimelig støl både her og der, så vi får se hvordan det går med høyintensitet i dag. Satser på at det går med litt skikkelig oppvarming. Hvis ikke får man se om man finner på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens første økt. Fikk varmet såpass godt opp at jeg kunne fullføre en høyintensitetsøkt, men med ørlite grann lavere intensitet og litt færre reps enn jeg pleier. Fortsatt puls rett i taket, og følelsen av å dø. :gjeiper: Det er så ufattelig vondt mens jeg holder på, det verker i hver minste muskelfiber, og det er så deilig. :nigo:

Tok meg fullstendig ut på styrkeøkta i dag, siden jeg måtte gjøre om litt på programmet. Nedtrekken var opptatt veldig lenge av samme fyr i dag (faen, hvorfor skal andre trene når jeg trener? ;)) så jeg bytta om og tok skråbenk -> foroverbøyd sidehev før nedtrekk, men han var fortsatt ikke ferdig så da ble det utfall -> skulderpress også. Fikk nok ikke i meg helt nok mat til middag, og hadde en ekstra lang og stressende dag på jobb, så det ble bare 5 min rolig gange for å roe ned pulsen etter styrkeøkta før jeg tøyde veldig lett. Er såpass støl at jeg ikke vil presse meg for hardt.

Uansett en veldig deilig og konsentrert økt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...