Gå til innhold

Hva bruker du kjøkkenmaskinen din til?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har fått meg en kitchenaid kjøkkenmaskin med standard utstyrspakke (kjøttkvern, fruktpresse og grønnsakskutter) og gleder meg masse til å ta den i bruk.

Det jeg lurer på er hva dere bruker den til? Selvsagt gjærbakst, kakebaking og slikt men så stopper det liksom litt opp. Det er jo gjerne mye mer jeg kan bruke den til? Gjerne til mer type middagsretter og tilbehør?

Så altså, hva bruker du din kjøkkenmaskin til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker min kjøkkenmaskin til "alt"... den er i bruk 2-3 ganger i uken, og står alltid framme på kjøkkenbenken. :)

Hvis jeg ser bort i fra baking, bruker jeg den oftest til:

1. Jeg blander farser til kjøttkaker og karbonader.

2. Jeg maler kjøtt til "kjøttdeig", jeg maler poteter og saltfisk til farse (saltfiskball, eller potetball).. jeg har planer om å lære meg å lage pølse, men har ikke kommet så langt ennå...

3. Jeg lager hjemmelagde supper og sauser ut i fra ferske råvarer, og kjører det i hurtigmikseren for å få det glatt.

4. Jeg lager MYE smoothies året rundt, (og milkshake til barna om sommeren)

Siden du har fruktpresse, kan du jo lage din egen juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til å bake brød og boller, blande sammen kakerører osv og til å piske krem.

Bruker også kjøttkvernen endel både til å lage fiskekaker og kjøttdeig. Har også kjøpt meg ekstrautstyr slik at jeg kan lage hjemmelagde pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også min KitshenAid til vanlige ting som å bake, elte, piske etc. Har også utstyrspakken, som du.

Fruktpressa kan ikke brukes til å lage juice, men mer til å lage puré av ting. F.eks. lager den en veldig god eplemos. Kok eplebåter et par min, ha de så gjennom fruktmoseren. Er også fin å lage barnemat med.

Rivjernene bruker jeg til å raspe ost, gulrot, nøtter (til nøttebunner), skive kål til eks. surkål/rødkål.

Og kjøttkverna til mest til å kverne kjøtt/fisk. Har også kjøpt pølsehornet, og har ambisjoner om å prøve å lage pølse i 2010..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker brød i den, tre brød i slengen gir brød for en uke. Jeg lager alle slags gjærdeigbakst i den, lager kakerøre, bruker blenderen til smoothies, pureer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Nå har jeg bakt brød for resten av uken, og planlegger å lage hjemmelaget kjøttdeig imorgen. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker brød i den, tre brød i slengen gir brød for en uke. Jeg lager alle slags gjærdeigbakst i den, lager kakerøre, bruker blenderen til smoothies, pureer osv.

Hvor er oppskrifter til pureer i blendere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...