Gå til innhold

Tilbyr private klinikker keisersnitt/narkose?


Gjest Bekymret

Anbefalte innlegg

Er bare for dere å søke på engelsk - så finner dere engelsk språklige artikler som bekrefter det jeg har gjengitt her , og det stemmer . OM dere forstår engelsk da : ) Blir for mye å lete fram , så orker ikke akkurat nå .Nordmenn bør skjerpe sine engelsk og fremmedspråk kunnskaper - og heller søke etter engelskspråklige artikler om div . temaer , fremfor all den norske FEILINFORMASJON som finnes på nettet . Så FORSTÅR de mer enn de gjør i dag ...he he Og kanskje utvikler seg litt fra steinalder holdningene sine til alt som er nytt og fremmedt for dem .

Det er faktisk DU som kommer med påstandene dine som sitter med bevisbyrden her. Spesielt når du kritiserer andre for ikke å komme med linker. Tviler på at noen har problemer med å lese engelsk her, er vel verre for deg som ikke klarer å skrive korrekt norsk en gang.

Du er klar over at man i tusenvis av år har født vaginalt? Dette er den naturlige måten å gjøre det på? Den måten alle pattedyr føder på?

Bare det at du argumenterer med at du er veterinær (som du ikke klarer å stave en gang) og tror du kan videreutdanne deg til kirurg og starte ks klinikk sier litt om hvor seriøst man burde ta deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Det er faktisk DU som kommer med påstandene dine som sitter med bevisbyrden her. Spesielt når du kritiserer andre for ikke å komme med linker. Tviler på at noen har problemer med å lese engelsk her, er vel verre for deg som ikke klarer å skrive korrekt norsk en gang.

Du er klar over at man i tusenvis av år har født vaginalt? Dette er den naturlige måten å gjøre det på? Den måten alle pattedyr føder på?

Bare det at du argumenterer med at du er veterinær (som du ikke klarer å stave en gang) og tror du kan videreutdanne deg til kirurg og starte ks klinikk sier litt om hvor seriøst man burde ta deg...

Jeg er svensk vetrinær . Beklager om jeg har skrivefeil . Er ikke så lett å skrive korrekt norsk .

NB ! T .o.m på dyr i moderna tid - har man nå sluttet å kutte opp underlivet m / dype kutt m / kniver og gjøre unødvendige , skadelige kir. inngrep på selve underlivet under fødsel . Man har og sluttet benytte tang - da det øker faren for kompliserte ruptur skader .Man foretar normalt KS istede under full bedøvelse / narkose av dyreverns - hensyn . .Og unngå å gjøre dyret " lekk som en sil " og påføre det nerveskader permanent , og unødvendige lidelser .Da et KS sår gror så raskt og fint normalt sett . I forhold til sår i underliv som er mer utsatt for bakterier fra blant annet analen .Og dermed raskere infiseres av tarmbakterier o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jolly_*

Det er åpenbart lite vits i å diskutere med gjest_gjest her, men siden gjest_gjest oppfordrer til å lese på annet enn nettsider "norsk feilinformasjon" kan jeg jo f.eks vise til atikkelen om Caesarean section på Wikipedia som virker å gi et ganske balansert bilde av det hele. Og det er noen interessante artikler på WHO sine sider også.

Jeg kjenner to kvinner som jeg vet har blitt presset til KS av private klinikker - en i Brasil og en i Irland. Det var ingen grunn til at de skulle ta KS, den ene valgte likevel å føde vaginalt og det gikk helt fint. Om det er pga pengene, statistikkene til klinikkene eller for legenes enkelthets skyld vet jeg ikke. Men galt er det uansett.

Poenget mitt var uansett ikke at alle norske kvinner skal føde vaginalt for en hver pris, men at opphausing av hvor mye bedre det er i andre land med sine private klinikker blir litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...