Gå til innhold

Tilbyr private klinikker keisersnitt/narkose?


Gjest Bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret

Er ganske engstelig for å føde vaginalt, har vært det i alle år, selv om kunnskap er alt, har jeg tilegnet meg masse kunnskap gjennom mange år og fødsler og hvor "naturlig" det er, fakta og filmer, samt venners erfaringer og råd - likevel er jeg skrekkelig redd for det.

Er snart 40 og skal ha første barnet, og lurer på om jeg kan bestille keisersnitt hos Volvat, Colosseum, Nobel eller andre privatklinikker i Oslo?

Har hørt at norske sykehus er kjipe og ikke hører på deg når du sier du er redd for å føde. Da sier de visst bare "prøv likevel"...

Har sett på hjemmesiden til de fleste, men ser ikke at de nevner ordet "fødsel"?!

Jeg ønsker planlagt fødsel etter bestilt termin, og da med narkose.

Vet noen her om det er mulig i Oslo, og hva prisen er?

Vet det er greit i de fleste andre land, men jeg bor tross alt i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ta keisersnitt på ullevål fordi jeg har sterk fødselsangst. Jeg sa i fra til jordmor og lege veldig tidlig, vi snakket om det, men jeg klarte ikke tanken, begynte bare å gråte. Vi sendte inn søknad om keisersnitt basert på fødselsangst vaginalt, og det gikk fint å få det. DU MÅ BARE IKKE GI DEG, ER DU REDD SÅ ER DU REDD, OG DET MÅ DE TA HENSYN TIL!!!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ta keisersnitt på ullevål fordi jeg har sterk fødselsangst. Jeg sa i fra til jordmor og lege veldig tidlig, vi snakket om det, men jeg klarte ikke tanken, begynte bare å gråte. Vi sendte inn søknad om keisersnitt basert på fødselsangst vaginalt, og det gikk fint å få det. DU MÅ BARE IKKE GI DEG, ER DU REDD SÅ ER DU REDD, OG DET MÅ DE TA HENSYN TIL!!!!!

:klemmer:

TS her, har dessverre følelsen av/inntrykk av at de ansatte er kritiske og ser oppgitte ut, litt sånn "nok en dame som er pysete og ikke vil gjøre det på gamlemåten, ta deg sammen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden finnes det ingen i Norge som tilbyr narkose-fødsel?

Merkelig!!

Endret av SportyShorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden finnes det ingen i Norge som tilbyr narkose-fødsel?

Merkelig!!

Blant annet fordi det ikke bare er mor som ender i narkose, men også barnet. Ergo vil man unngå det lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_dame
Om dere ikke er villige til å klemme ut ungen på naturlig vis bør dere drite i å bli gravide til å starte med.

Næ, hør på han du..... :gjeiper: skulle likt å sett menn som er tøffere enn toget, klemme ut en unge jeg :skratte: dere hadde gått ned for telling og fått angst omtrent i det første rie hadde satt inn :fnise: Er man gravid så er men gravid, og har man angst så har man angst. Og ungen må ut - enten den ene eller andre veien. Tror ikke en MANN har verken forståelse eller rett til å uttale seg om den saken, skal jeg være ærlig :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke er villige til å klemme ut ungen på naturlig vis bør dere drite i å bli gravide til å starte med.

Da klager menn over slarkete underliv, må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet fordi det ikke bare er mor som ender i narkose, men også barnet. Ergo vil man unngå det lengst mulig.

Når keisersnittet er planlagt, og moren ligger klar, anestesipersonalet vet historie og vekt/høyde/dose, er det ikke vanskelig å beregne narkose og likevel få barne tidlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, hør på han du..... :gjeiper: skulle likt å sett menn som er tøffere enn toget, klemme ut en unge jeg :skratte: dere hadde gått ned for telling og fått angst omtrent i det første rie hadde satt inn :fnise:

Hva bygger du det på?

Jeg er en helt gjennomsnittlig jente hva angår smerteterskel og har ikke fødselsangst. Kjæresten min er utrolig lite redd for smerter, har mye mer personlig trygghet og blir ikke vippet av pinnen som jeg kan bli. Er ikke i tvil om at han er bedre rustet til fødsel enn jeg er, og at han også hadde vært villig til å ta fødselen i stedet for meg om han hadde hatt en anatomi som gjorde det mulig.

Å innbille seg at menn er pyser fordi de ikke føder, blir bare for dumt. Menn føder ikke fordi det er fysisk umulig. Og siden det er fysisk umulig, har de heller ikke en nedarvet mental beredskap og bevissthet om at de skal føde, så en del av dem synes det er fjernt og ekkelt når de plutselig må forholde seg til det. Men se litt ut i verden hva slags manndomsritualer som finnes, og gjett hvor mange kvinner som vil presse seg gjennom det samme som menn holder ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnekroppen er jo laget for å føde, så dette klarer du fint :)! Selv om du gruer livet av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fødselsangst
Kvinnekroppen er jo laget for å føde, så dette klarer du fint :)! Selv om du gruer livet av deg.

Tull,,,når en nærmer seg 40 og har ventet i det lengste pga åresøang frykt for fødsler og opprevne underliv, er narkose eneste vei å gå.

Ingen i tråden kan svare på om Norge i det hele tatt har et privat tilbud om fødsel gjennom operasjon med narkose, og da er jo Norge bare et U-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du prisen for å føde i narkose med planlagt keisersnitt i London er? En må jo være der i noen dager også, så hva blir prisen tro?

Hvor i London er dette, er det flere sentrale steder man kan velge mellom?

Hva er grunnen til at verken Volvat, Nobel, Colosseum eller andre tilbyr dette i Norge? Det hadde ikke kostet de noe..og kvinner slapp å reise helt til London.

Hva er grunnen til at underlivskirurgi ikke utføres ved noen private klinikker i Norge: bare hos Volvat på visse steder...?

Hva er det med Norge?! Mangles det kompetanse (u-landet Norge)?

At markedet/behover er der er det ingen tvil om!

Endret av SportyShorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å ligge våken, mens et team står rundt deg og løfter opp noe blodig med lang streng fra kroppen din mvære en traumatisk opplevelse, spesielt for de sensitive blant oss. Hadde ikke taklet å ligge våken i en ehalvdelen av kroppen, mens andre halvdelen er bedøvet, og de skjærer, henter ut en unge og syr mens jeg ligger våken og liksom skal være glad i det øyeblikket.

Time på Portland-klinikken med full narkose er bestilt!

I Norge har de sikkert ikke kompetansen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.anesthesiologyinfo.com/articles/10032002.php

Hvorfor kan ikke en kvinne i Norge få velge om hun vil ha et keisersnitt i narkose?

I linken står det at hovedgrunnen er at "da får ikke moren se barnet idet det hentes ut". Men om moren selv sier at hun vil ha narkose, og har gode erfaringer med narkose?

Pasientens ønsker bør da tas med i betraktning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.anesthesiologyinfo.com/articles/10032002.php

Hvorfor kan ikke en kvinne i Norge få velge om hun vil ha et keisersnitt i narkose?

I linken står det at hovedgrunnen er at "da får ikke moren se barnet idet det hentes ut". Men om moren selv sier at hun vil ha narkose, og har gode erfaringer med narkose?

Pasientens ønsker bør da tas med i betraktning?

Fordi narkose og inngrep i kroppen medfører RISIKO. Det er bare det at vi her i landet er så forbanna bortskjemte med at det er folk som til ehver tid gidder å redde livet vårt. At vi blåser av det! Narkosen går også over i barnet. Vi går ni mnd igjennom svangerskapet uten å drikke, røyke, ete dritt, puste inn malingslukt og er bekymra for om HÅRFARGE er farlig. Og så når ungen skal ut DOPER vi den ned uten å blunke fordi vi plutselig fikk sånn angst for ei flenge i d***??

Jeeezz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver operasjon er en risiko!

Barn har det aller best med å bli født vaginalt.

Keisersnitt medfører en mye større risiko for at noe skal gå galt, men det er ingen garanti for at det ikke kan skje noe ved en vanlig fødsel heller.

Fødselsskrekk, ja, men er du normalt bygget, så går en fødsel greit.

Selvfølgelig gjør det vondt, men det går fort over og det finnes smetelindring å få.

Etter et keisersnitt, så er du "syk" i 6 uker. Gu skal ikke løfte, kan ikke kjøre bil før det har gått 1 dager mm. Du er ikke helt bra før det har gått 3 mnd.

Hadde ikke noe valg da jeg fikk min, pga for trangt bekken. Ville gjort alt i verden for å kunne vaginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...