Gjest Gjest_Noname_* Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Her er en film som beskriver de jødiske overgrepene mot den palestinske sivilbefolkningen, terroren og undertrykkelsen de blir utsatt for av IDF. Ved å knuse motstanderens selvbilde, gjøre dem hjelpeløse, ute av stand til å skaffe seg mat og nødvendigheter, systematisk terrorisere dem, ødelegge deres infrastruktur og fragmentere deres samfunn så hersker man over dem. http://vimeo.com/8080908 Oberst Olsen, en tidligere bataljonssjef i Norbatt sammenlignet den israelske okkupasjonen med Tysklands okkupasjon av Norge fra 1940-45 og fikk sparken fra sin stilling for dette. Han tok imidlertid feil. Israels okkupasjon er hundre ganger verre enn tyskernes okkupasjon av Norge. Tyskland forholdt seg hvertfall sånn nogenlunde til krigens folkerett og forlot, med unntak av kanskje finnmark, landet i en mye bedre tilstand enn da de kom. Jernbane, veier og nyindustri ble bygget og sivilbefolkningen fikk beholde hvertfall en rimelig grad av frihet til å opprettholde et så normalt liv som situasjonen tillot. Antisemittisk propaganda? Vel, siden dette er en israelsk produksjon så blir det vel noe komplisert å kjøre den argumentsjonen.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Så flott at du liker nazister og palestinere. De liker hverandre også. Som kjent har Mein Kampf vært en stor bestelger på Vestbredden.
Far til 2 Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Her er en film som beskriver de jødiske overgrepene mot den palestinske sivilbefolkningen, terroren og undertrykkelsen de blir utsatt for av IDF. Ved å knuse motstanderens selvbilde, gjøre dem hjelpeløse, ute av stand til å skaffe seg mat og nødvendigheter, systematisk terrorisere dem, ødelegge deres infrastruktur og fragmentere deres samfunn så hersker man over dem. http://vimeo.com/8080908 Oberst Olsen, en tidligere bataljonssjef i Norbatt sammenlignet den israelske okkupasjonen med Tysklands okkupasjon av Norge fra 1940-45 og fikk sparken fra sin stilling for dette. Han tok imidlertid feil. Israels okkupasjon er hundre ganger verre enn tyskernes okkupasjon av Norge. Tyskland forholdt seg hvertfall sånn nogenlunde til krigens folkerett og forlot, med unntak av kanskje finnmark, landet i en mye bedre tilstand enn da de kom. Jernbane, veier og nyindustri ble bygget og sivilbefolkningen fikk beholde hvertfall en rimelig grad av frihet til å opprettholde et så normalt liv som situasjonen tillot. Antisemittisk propaganda? Vel, siden dette er en israelsk produksjon så blir det vel noe komplisert å kjøre den argumentsjonen. Flott at du tar opp dette problemet og viser til dokumentasjon som er gjort av ikke-palestinere. Det viser at det også i sivilbefolkningen er stor motstand mot de overgrepene Israel gjør mot Palestinerene. Filmen var lang, men jeg skal se den når jeg får bedre tid. En av flere iteresante opplysninger var at Isrealerene selv hadde gjennomskuet den Israelske regjeringens ønske om å "fjerne" det Palestinske folket fra de områdene Israel har okkupert (og enda ikke fått okkupert). I dag kom det jo også fram an Vanunu (mannen som var med på å fortelle verden om israels hensikter med atomteknologien og deres fremskritt mht å få laget atombomben) nå er arrestert på nytt i israel, denne gangen fordi han har snakket med sin norske kjæreste (han er nektet å snakke med utlendinger), og fordi han bode på et hotel. Vanunu har tatt sin straff på 18 år i fengsel og bør ha rett til å leve som et menneske tiltross for at han var med på å dokumentere israels utvikling av atomvåpen. USA pleier er være raskt ute med å fordømme overgrep mot mennesker og deres rett til frihet, så vi får håpe at USA også fordømmer dette overgrepet fra israels myndigheter så sterkt at Vanunu får slippe ut av israel. I filmen du linker til er det mange fremstående israelere som fordømmer regjeringens undertrykkelse av Palestinerene, og jeg setter spørsmålstegn ved om det israelske folket lever i et land hvor de tilber en gud som er så fordømmnende av andre at han kan forsvare kaldblodig drap av barn og ungdom, undertrykkelse av sivilbefolkningen og bombing/ødeleggelse av boliger, sykehus, skoler og annen infrastruktur.
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Så flott at du liker nazister og palestinere. De liker hverandre også. Som kjent har Mein Kampf vært en stor bestelger på Vestbredden. seriøst? Tror ikke hitler hadde likt muslimer heller
KR-øst Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Det er utrolig hvor enkelt og effektivt det er å produsere løgnpropaganda for å henge ut som åte for naive godtroende rasehatere i vesten. Det er disse hyklerne som aldri nevner med et ord at hundretusener av mennesker blir torturert, lemlestet, voldtatt og fordrevet fra sine hjem og land, av nettopp Israels fiender. Disse, som stadig trer fram her på KG, de har aldri brydd seg med at mennesker lider eller blir fjernet fra sine hjem og land. De er av samme ulla som norske medier, og skriker opp, bare Israel gjør noe som helst for å forsvare seg og sine innbyggere. Ja, de forsvarer sine innbyggere, i motsetning til deres arabiske fiender, som bruker sine sivile innbyggere, barn og kvinner, som skyteskiver og skjold for sine ynkelige terrorister. Den norske regjering er også med å fore disse terroristene med mange hundre millioner kroner hvert år, slik at de kan fortsette med sine myrderier verden over. Det er også utrolig at dere som støtter disse, er så naive at dere tror at dere vil gå fri fra disse. De som har reist med fly fra Gardermoen og andre flyplasser i julen, har også fått merke resultater av det Norge er med på å finansiere. Jeg må bare si at jeg synes synd på dere i deres villfarelse.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Så flott at du liker nazister og palestinere. De liker hverandre også. Som kjent har Mein Kampf vært en stor bestelger på Vestbredden. Det spørs om den boken hadde vært like populær om ikke et visst folkeslag hadde invadert deres hjem.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Godt å se at noen forteller sannheten om piratnasjonen Israel.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 seriøst? Tror ikke hitler hadde likt muslimer heller Hva med å lese litt historie? Stormuftien av Palestina og Adolf var gode kompiser. http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsourc...y/muftihit.html Og ja, det er selvfølgelig korrekt at Mein Kampf selger svært godt i muslimske land. Også i Tyrkia har den toppet salgslistene.
KR-øst Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Godt å se at noen forteller sannheten om piratnasjonen Israel. Og det er utrolig hvor mange som ynder å uttale seg om ting de ikke har noe som helst greie på.
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Hva med å lese litt historie? Stormuftien av Palestina og Adolf var gode kompiser. http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsourc...y/muftihit.html Og ja, det er selvfølgelig korrekt at Mein Kampf selger svært godt i muslimske land. Også i Tyrkia har den toppet salgslistene. Spiller ingen rolle. Muslimer har mørk hudfarge. Demed ikke perfekte i hans øyne. Uansett er det teit å støtte nazipsykopater bare pga det som skjer i Israel. Man kan ikke skjære alle jøder under samme kam.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Og ja, det er selvfølgelig korrekt at Mein Kampf selger svært godt i muslimske land. Også i Tyrkia har den toppet salgslistene. Har du noen formening om hvorfor den gjør det? Hva handler boken om og hvorfor er den så farlig?
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 Har du noen formening om hvorfor den gjør det? Hva handler boken om og hvorfor er den så farlig? Fordi den er skrevet av tidenes største monster
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Spiller ingen rolle. Muslimer har mørk hudfarge. Demed ikke perfekte i hans øyne. Uansett er det teit å støtte nazipsykopater bare pga det som skjer i Israel. Man kan ikke skjære alle jøder under samme kam. Hva er egentlig en nazist?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #14 Skrevet 29. desember 2009 Fordi den er skrevet av tidenes største monster Hehehe.. Det var historisk/politisk analyse gitt.
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #15 Skrevet 29. desember 2009 Hva er egentlig en nazist? For et idiotisk spørsmål. du vet så jævla godt hva en nazist er
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 For et idiotisk spørsmål. du vet så jævla godt hva en nazist er Nei, så jeg vil gjerne at du forklarer meg det. Du virker som en med innsikt, forståelse og dyp kunnskap om emnet. Hva skiller nasjonalsosialistisk økonomisk politikk fra f.eks. marxistisk sosialistisk politikk, og hvorfor lyktes det nazistene å snu tysklands økonomi på 5 år, noe man ikke klarte på 70 år i Sovjetunionen? Hvorfor hadde man i Tyskland verdens mest utviklede og sofistikerte velferdsstat under nazistene mens man i Sovjetunionen levde på barkebrød? Hva er forskjellen på klassekamp og klassesolidaritet og hvorfor var dette begrepet så sentralt for nasjonalsosialistene?
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 (endret) Nei, så jeg vil gjerne at du forklarer meg det. Du virker som en med innsikt, forståelse og dyp kunnskap om emnet. Hva skiller nasjonalsosialistisk økonomisk politikk fra f.eks. marxistisk sosialistisk politikk, og hvorfor lyktes det nazistene å snu tysklands økonomi på 5 år, noe man ikke klarte på 70 år i Sovjetunionen? Hvorfor hadde man i Tyskland verdens mest utviklede og sofistikerte velferdsstat under nazistene mens man i Sovjetunionen levde på barkebrød? Hva er forskjellen på klassekamp og klassesolidaritet og hvorfor var dette begrepet så sentralt for nasjonalsosialistene? Jeg driter vel i økonomien. De drepte uskyldige mennesker. Kvinner, barn og BARe fordi de var jødiske. Og ikke bare var det jøder heller. Om de retta på økonomien i tyskland så er det revnende likegyldig. Det unnskylder ikke slike grusomme handlinger. Jeg syns forøvrig kommunistene var like jævlige som nazistene. Stalin var ond han også. Endret 29. desember 2009 av Bianca26
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #18 Skrevet 29. desember 2009 Jeg driter vel i økonomien. De drepte uskyldige mennesker. Kvinner, barn og BARe fordi de var jødiske. Og ikke bare var det jøder heller. Om de retta på økonomien i tyskland så er det revnende likegyldig. Det unnskylder ikke slike grusomme handlinger. Jeg tviler ikke et øyeblikk om at du kan din vulgærhistorie til fingerspissene, men akkurat nå så snakket vi ikke om det, vi forsøkte å finne en definisjon på hva nasjonalsosialisme egentlig er for noe og grunnen til at Mein Kampf fremdeles er en bestselger på markedet.
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 (endret) Jeg tviler ikke et øyeblikk om at du kan din vulgærhistorie til fingerspissene, men akkurat nå så snakket vi ikke om det, vi forsøkte å finne en definisjon på hva nasjonalsosialisme egentlig er for noe og grunnen til at Mein Kampf fremdeles er en bestselger på markedet. finn det ut på wikipedia da. der står det sikkert en definisjon. Min definisjon på nazist = svin. Endret 29. desember 2009 av Bianca26
Gjest brutal_mann Skrevet 29. desember 2009 #20 Skrevet 29. desember 2009 Og det er utrolig hvor mange som ynder å uttale seg om ting de ikke har noe som helst greie på. Du mener vi som hever oss over religion og som utelukkende ser på menneskeverd og rettferdighet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå