Amos Skrevet 27. august 2003 #1 Del Skrevet 27. august 2003 Lillegutt begynte i barnehage nå i august - halv plass. Det jeg har glemt å spørre om i barnehagen er om de varsler trygdekontoret, eller om jeg må gjøre det selv. Jeg tror jeg har lest at barnehagene automatisk varsler trygdekontor når nye barn begynner i barnehagen, men er ikke sikker... Så - idag sjekket jeg konto, for å se hvor mye som evt. var kommet inn i kontantstøtte. Det var kommet inn mer enn maks kontantstøtte!!! Hvordan går det an da!? Beløpet ser ut til å stemme med barnetrygd + deler av kontantstøtten, men de har da aldri slått sammen de beløpene før!? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 28. august 2003 #2 Del Skrevet 28. august 2003 I august kuttet de småbarnstillegget på barnetrygden, og la den til kontantstøtten i stedenfor....vi fikk vel utbetalt rett i underkant av 3700 eller noe.....Det er nok du selv som må si ifra om endring i barnehagesituasjon, og ikke for å skremme deg, men det burde du gjøre ganske snart sånn at ikke det blir problemer med tilbakebetaling og svindel og greier..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 28. august 2003 #3 Del Skrevet 28. august 2003 Du må selv kontakte trgdekontoret og si fra om at du har fått plass. Jeg tok bare en telefon, og det var ikke noe problem. Har du fått tildelt bare halv plass, får du fremdeles halv kontantstøtte. Og så får du hel støtte ut til og med den mnd ungen begynner i bhg, så da slipper du å tenke på noen eventuell tilbakebetaling om dere først startet opp nå i august. Ring og si fra, så få du rett beløp neste mnd. Og ja, nytt tillegg på kontantstøtte man før fikk på barnetrygden. Hvor teit er DET?! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 28. august 2003 #4 Del Skrevet 28. august 2003 Det med halv plass og at man mottar halv kontantstøtte stemmer ikke helt da, vesla går halv plass, tre dager en uke og to dager neste osv. og vi får 600 kr igjen av kontantstøtten som var 3000,-........blir ikke akkurat halv kontantstøtte det da. Men så har det noe å si hvor stor prosentstilling barnet har og litt med åpningstidene til barnehagen, fordi noen har åpent lengre om dagen og åpner tidligere om morgenen, og da regner de ut på en måte at barnet har MULIGHET til å tilbringe så så mange timer i barnehagen de dagene h*n er der at prosentstillingen blir større og derav mindre kontantstøtte..... I allefall i "vår" barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 29. august 2003 #5 Del Skrevet 29. august 2003 Damen jeg snakket med, sa det som betød noe var hvor stor plass ungen var tildelt. Om man har fått 100 % plass, spiller det ingen rolle hvor mye man reelt bruker av den tiden, da mister man alt. Vi har fått tildelt 60 % plass, og får da altså 40 % kontantstøtte - rundt 1500 kroner, tror jeg det var. Rart du får så lite, da. Vi har nemlig tre dager i uken og fikk ikke spørsmål om åpningstider engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zebb Skrevet 29. august 2003 #6 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg er styrer i en barnehage, og vi melder fra til kommunen om hvilke barn som går i vår barnehage, og antall dager de har tilbud. Så jeg tror ikke man trenger å melde fra selv... Her er hva dere mottar i kontantstøtte ved å ha barnet i barnehagen x antall timer hver uke: 0 timer 3657,- (full kontantstøtte) 1-8 timer 2926,- 9-16 timer 2194,- 17-24 timer 1463,- 25-32 timer 732,- 33 og mer 0,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå