Gå til innhold

Alene på nyttårsaften

Gjest Gjest_Mari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mari_*

Hva skjer for dere som er alene/singel å nyttårsaften (gjerne i Bergen)?

Jeg kommer sannsynligvis til å sitte hjemme med pappa. Har ingen venner å gå ut med iår. Kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingeniøren

Jeg har feira noen nyttårsaftener alene. Da har jeg startet med en fin tur med hunden før jeg har benka meg forann TVen med god (TV-)mat og en film eller ett spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det med tabu... Er man ung og alene på nyttårsaften, så ser jo folk rart på deg og tror du er venneløs :S

Her har vennene mine reist bort (studenter som bor helt andre steder i landet) og de få som er igjen i byen har avtaler med slektninger eller andre venner. Nå har jeg og sambo blitt invitert med på fjelltur for å se på rakettene, etterfulgt av lett servering, men pga kneet mitt er dette uaktuelt. Med andre ord, aner ikke hva vi gjør. Kan hende det blir middag med "svigers" tidlig på kvelden, men ellers er det ganske løst. Kanskje vi bare har god mat, litt digg, vin og god sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt invitert av ei venninne til en sammenkomst med masse folk, men har ikke lyst i det hele tatt :/ sliter med sosial angst og det er et mareritt for meg å måtte henge med ukjente folk og late som jeg koser meg en hel slik kveld.

Er likevel kjedelig at foreldrene mine vet jeg er invitert, men heller sitter hjemme. (uh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mest sannsynlig alene denne nyttårsaften. Har kjøpt inn kalkunbryst med tilbehør, en kasse med juleøl, litt vin og brennevin, samt snacks. Er pirat, så om jeg trenger en film har jeg ganske mange å velge imellom. Tror jeg skal klare å kose meg :)

Har en kompis som mest sannsynligvis ikke foretar seg noe, så jeg inviterte han. Han virket svært nølende selv om jeg sa det var i forbehold at ikke noe annet dukket opp i hans tilfelle. Har litt lyst å invitere en annen kompis også, men det siste året har han vært svært avvisende når jeg har tatt kontakt. Det virker som han ønsker å være alene, eller at han ikke kan fordra meg av ukjente årsaker, så jeg vet ikke om jeg klarer å invitere han.

En barndomskompis drar på utenlandsreise, og da han er linken min til det resterende miljøet i hjembygda mi er jeg nok nødt til å invitere meg selv i år. Trives derimot ikke i selskap med få bekjente og mange ukjente (så sant jeg ikke blir mer enn brisen), så jeg tror jeg tar nyttårsaften alene nr. 3.

Men jeg kan ikke klage. Man høster som man sår og jeg er nok ikke så god på det sosiale planet. :)

Til den over:

Gå på fest, slipp deg løs og fordriv alle negative tanker med et shot tyrkisk pepper e.l. Da skal du nok se at angsten forsvinner fort. (Nå kjenner jeg ikke bakgrunnen for den sosiale angsten din, men dersom den er så bagatellmessig som min så oppfordrer jeg deg til å ikke kaste bort ungdomsårene slik jeg gjorde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt invitert av ei venninne til en sammenkomst med masse folk, men har ikke lyst i det hele tatt :/ sliter med sosial angst og det er et mareritt for meg å måtte henge med ukjente folk og late som jeg koser meg en hel slik kveld.

Er likevel kjedelig at foreldrene mine vet jeg er invitert, men heller sitter hjemme. (uh)

jeg sliter med samme problem. Jeg hater å være på fester/sammenkomster med masse folk jeg ikke kjenner. synes det er ubehagelig og skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok mest sannsynlig hjemme alene på nyttårsaften i år. Har aldri opplevd det før, så det blir rart. Alle vennene og familien har andre planer. Barnet mitt er heller ikke hjemme. Det blit nok bare meg og hunden i år.

Har tenkt lage meg litt god mat og drikke litt vin. Men litt trist blir det nå likevel.... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_meg_*

Jeg blir også alene på nyttårsaften, jeg har faktisk servert en hvit løgn til de som har spurt hva jeg skal gjøre om at jeg skal feire med noen venner. Får følelsen av at nyttårsaften er en typisk dag man er sammen med kjæresten, og siden jeg er singel....jeg har et aktivt sosialt liv, men det er ingen det er naturlig å feire nyttår med akkurat i år, og jeg sitter heller alene enn å være med på en tilsetning hvor jeg kanskje kjenner 1-2 stk...

Skal innrømme at jeg har gruet meg til å være alene, men tror det går greit, prøver å tenke på det som en vanlig kveld:)men føler det er tabu å være alene denne kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg ble dritsjuk over natta, så her utgår den planlagte festen sammen med venner.

Heldigvis har pappa Canal Digital. Sammen med sjokkis og pepsi max tror jeg ikke kvelden blir så gærn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene noen nyttårsaftener og kommer til å gjøre som jeg pleier. Se på tv, spise god mat og stikke ut kvart på midnatt for å se på fyrverkeriene og gråte en liten skvett for de tingene som ikke skjedde i år. Så inn igjen og se litt mer på tv og så sove lenge 1. nyttårsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...