Gå til innhold

Hvordan ser deres barnerom ut?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Miss Dolly_*
Skrevet

Hei!

Vi prøver å få en liten en... Ifm det er det mange rar tanker som svirrer rundt i hodet! Blant annet hvordan barnerommet skal bli! Nå er alle veggene hvite...

Noen som har lyst til å vise frem sine barnerom? Flott om noen vil legge ut bilder som inspirasjon :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har malt 3 vegger i en lys lilla farge, og den siste veggen i en mørk lilla - som en kontrast for å ikke gjøre det for "søtt". Har gardiner i samme farge som kontrastveggen (som da er på motsatt side av vindusveggen). Har hvit seng, med hvit sengekant - og hvit himmel over senga.

Har malt en gammel kommode i samme farge som kontrastveggen og byttet ut knottene til noen litt morsommere enn bare treknotter.. Har ei fillerye i hvit og lilla på gulvet og kjøpt "lysekrone" på Ikea med fargede plastperler til å ha i taket + ei lampe som ser ut som en blomst til å ha på veggen.

Ellers har jeg ei stor hylle som tar hele den ene veggen - her har jeg kjøpt hvite oppbevaringsbokser i plast til å leker og diverse ting og tang oppi.

Så hos oss går det i lilla og hvitt stort sett...

Er ikke så lett å finne jenteting som ikke er rosa, så er lurt å velge en hovedfarge som også passer til rosa.. da mye gaver og tilbehør blir rosa nesten uansett...

Hadde det blitt gutt hadde jeg valgt grønt og blått på rommet...

Skrevet

Vi har tre eggehvite vegger og en sandfarget. Sprinkelsengen som står mot den sandfargede veggen er også sandfarget, og hyllene på de andre veggene er eggehvite. Dette sto klart når han ble født, men siden vi ikke visste kjønnet har han fått bord, stoler, kiste og knagger fra barneserien til Sia i barselgave, som går i blått med sjørøver på...

Skrevet

Vi har akkurat malt soverommet hennes, og har ikke innredet det enda, men slik vi skal ha det er:

Vi har 3 vegger som er en veldig lyd lillafarge som nesten går over i grå, og en vegg samt et innhuk som er noe mellom mørk rosa og lilla.

Senen skal stå i det innhuket på skrå, det er en sånn rund stokkeseng med hvit himmel på. På den ene veggen har vi skap i samme farge og serie.

På langveggen skal vi ha vegg dekor klistremerker kjøpt på ikea og obs, i taket har vi en stor lampe formet som en sol og på veggen har vi en rosa lampe formet som en blomst (ikea begge deler)

I tillegg har vi et teppe på gulvet, og gardinene har samme figurer som klistremerkene kjøpt på ikea... (også sprinkelbeskytteren når jeg tenker meg om)

Vi skal nok ha noen kasser til leker også, men foreløpig så er de oppe på stuen da soverommet hennes er i nederste etasje, og stuen en etasje opp...

Skrevet

Og vi har ikke noe barnerom, sånt sett. Rommet ungen ligger på var vårt tidligere pc-rom. Det er beige tapet og parkett på gulvet. Hvit sprinkelseng og hvit stellekommode. Stort skap i tre som stod der fra før av. Har hengt opp noen hyller i blått og rødt på veggen. Jeg er ikke så glad i "baby"-ting, men mamma fikk trumfet igjennom lyseblå gardiner (dvs hun tok ned de gamle hvite og grå og hang opp nye..jeg har ikke giddi tatt de ned..)

Men det ser plutselig ut som et barnerom allikevel gitt. Bleier og leker gir et lite hint... :ler:

Skrevet (endret)

Her var det mye fint høres det ut som. Liker veldig godt tanken på en kontrast vegg, det piffer opp litt :) Vi mangler nesten alt til rommet, men har tenkt å få tak i en del brukt som jeg pusser opp selv ved maling og bytte knotter. Vi trenger kommode, en reol med skuffer til å ha leker osv, og noen hyller. Han kommer nok til å sove på rommet våres i 6mnd til 1år men jeg synes det er greit å ha rommet klart slik at vi slipper å drive med det når vi har en baby. Når ca er det vanlig at ungen bytter seng (fra sprinkelseng) og hvor stor burde den nye senga være. Vi har en gjesteseng på barnerommet for øyeblikket, det er en halvannen seng og er redd at den kanskje blir lit stor? Har ikke helt peiling på sånn..

Endret av drømmende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...